sonja77 Besvaret April 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2009 OK, helt godt er det så ikke gået efter de 7 timer:evil: Igår og idag panikker hun, når jeg går ud. Og hun pev og hylede med mand og børn hjemme, så de ikke kunne stoppe hende, da jeg skulle 10 minutter på planteskolen:megaked: Så siden i formiddags har jeg øvet aleene hjemme 5 sekunder:megaked: blev dog bedre og bedre i løbet af eftremiddagen:???: :ae: Øv, Dinah, det er godt nok ærgerligt, når det nu gik så godt. Men det skal nok lykkes igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 15, 2009 Rapporter Share Besvaret April 15, 2009 OK, helt godt er det så ikke gået efter de 7 timer:evil: Igår og idag panikker hun, når jeg går ud. Og hun pev og hylede med mand og børn hjemme, så de ikke kunne stoppe hende, da jeg skulle 10 minutter på planteskolen:megaked: Så siden i formiddags har jeg øvet aleene hjemme 5 sekunder:megaked: blev dog bedre og bedre i løbet af eftremiddagen:???: Nu ved jeg godt at du har adfærdsbehandler på, og at denne ved bedst................... Men kunne man få Cleo til at binde sig til resten af familien, sådan at du i det mindste kan gå i 10 min? Det må simpelthen bare være så hårdt :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 15, 2009 Rapporter Share Besvaret April 15, 2009 Nu ved jeg godt at du har adfærdsbehandler på, og at denne ved bedst................... Men kunne man få Cleo til at binde sig til resten af familien, sådan at du i det mindste kan gå i 10 min? Det må simpelthen bare være så hårdt :ae: Normalt er hun fint bundet med resten af familien, men igår var hun bare helt ude af den. Jeg kan normalt til hver en tid gå, når bare en af de andre er her. Tror bare, hun var MEGET følsom igår:( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret April 15, 2009 Rapporter Share Besvaret April 15, 2009 Normalt er hun fint bundet med resten af familien, men igår var hun bare helt ude af den. Jeg kan normalt til hver en tid gå, når bare en af de andre er her.Tror bare, hun var MEGET følsom igår:( Det er jo klart. Hver oplevelse med alenehjemmetræningen propper hun i sin huskerygsæk og baserer derefter fremtiden på dette :ae: Men dejligt at hun ellers er cool med det, hvis der er andre hjemme. Håber i snart får lidt mere hul på bylden. Selvom det uden tvivl er svært ved syge børn osv. Mange kram og tanker herfra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 15, 2009 Rapporter Share Besvaret April 15, 2009 DAGENS ARBEJDE/MÅL: kl 10.30: Kan gå ud og ind igen uden hun reagerer nævneværdigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 15, 2009 Rapporter Share Besvaret April 15, 2009 DAGENS AR:ae:BEJDE/MÅL:kl 10.30: Kan gå ud og ind igen uden hun reagerer nævneværdigt :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 20, 2009 Hmm... Jeg gik jo ned til 4 1/2 time og øvede det i fire dage. Nu har jeg så trænet 4 timer og 40 minutter i fire dage. Men jeg synes, at han har reageret for kraftigt og været for lang tid om at falde ned alle dagene, og i dag var det rigtig slemt, der var det en stress-lignende reaktion, da jeg kom hjem. Han har desuden haft dårlig mave efter at have trænet alene hjemme de sidste par dage, selvom jeg har givet ham zoolac. Nu overvejer jeg, om jeg skal nøjes med at træne 4 timer i morgen. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Så nåede vi 3 timer og 25 min. Han var ikke så rolig som jeg ønskede, da jeg kom tilbage, men han var heller ikke stresset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 22, 2009 Rapporter Share Besvaret April 22, 2009 Hmm... Jeg gik jo ned til 4 1/2 time og øvede det i fire dage. Nu har jeg så trænet 4 timer og 40 minutter i fire dage. Men jeg synes, at han har reageret for kraftigt og været for lang tid om at falde ned alle dagene, og i dag var det rigtig slemt, der var det en stress-lignende reaktion, da jeg kom hjem. Han har desuden haft dårlig mave efter at have trænet alene hjemme de sidste par dage, selvom jeg har givet ham zoolac. Nu overvejer jeg, om jeg skal nøjes med at træne 4 timer i morgen. :hmm: Hvordan gik det så igår:?: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 22, 2009 Rapporter Share Besvaret April 22, 2009 Om lidt afleverer jeg leonora i vuggestuen, så går jeg med Cleo og så hedder det ellers: store-øve-dag, mens jeg skal sy lidt tøj. Mandag og tirsdag har jeg "bare" lavet øvelser ind og ud af døren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 22, 2009 Rapporter Share Besvaret April 22, 2009 Ih, det er svært at øve alene hjemme, når ens familie konstant er hjemme.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2009 Hvordan gik det så igår:?: Det gik ok. Var væk lidt over fire timer. Reaktionen var bedre end ved 4 timer og 40 minutter, men jeg syntes stadig, at han var meget lang tid om at falde ned. Men nu tænker jeg, om det måske er fordi, jeg har slækket lidt på den indirekte træning? En del af den indirekte træning består i, at der skal være tidspunkter, hvor han ikke får kontakt, selvom jeg er der. Normalt giver det sig selv, fordi jeg er på arbejde, og han bare ligger under mit skrivebord imens. Men så har der været påske, og p.t. er jeg sygemeldt med stress, så jeg har været hjemme næsten hele april. Og i den tid har jeg ikke overholdt det med ingen-kontakt-tid - så måske er der simpelthen blevet for stor kontrast for ham? Nu prøver jeg i hvert fald at overholde det bedre, og så håber jeg, at det virker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 22, 2009 Rapporter Share Besvaret April 22, 2009 Ja, det er jo nok forklaringen. Han kan jo godt mærke hverdagsændringen:neutral: her holder jeg hviletid mellem 10 og 14 hver dag, dvs tid, hvor vi intet gør sammen. I denne sovetid, øver jeg alene hjemme:5up: Resten af dagen er alm ind og ud af døren og andre små seperationsøverlser. I aften fortsætter vi fra de 2½ minut, vi nåede idag, uden at hun rejste sig fra tasken i stuen:blink: I aften er der igen ro i huset og hun lægger sig til at sove. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2009 Ja, det er jo nok forklaringen. Han kan jo godt mærke hverdagsændringen:neutral: her holder jeg hviletid mellem 10 og 14 hver dag, dvs tid, hvor vi intet gør sammen. I denne sovetid, øver jeg alene hjemme:5up: Resten af dagen er alm ind og ud af døren og andre små seperationsøverlser. I aften fortsætter vi fra de 2½ minut, vi nåede idag, uden at hun rejste sig fra tasken i stuen:blink: I aften er der igen ro i huset og hun lægger sig til at sove. Er clomicalmen begyndt at virke? Jeg kunne ret hurtigt mærke en virkning på Tyson, men for nogle hunde kan der godt gå nogle uger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 23, 2009 Rapporter Share Besvaret April 23, 2009 Er clomicalmen begyndt at virke? Jeg kunne ret hurtigt mærke en virkning på Tyson, men for nogle hunde kan der godt gå nogle uger. Måske, men ikke tydeligt. jeg skal ringe tiil dyrlægen imorgen, så stiger hun nok til ½ pille 2 gange om dagen fremfor ½ minus det ene hjørne 2 gange om dagen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 23, 2009 Rapporter Share Besvaret April 23, 2009 Hm, er det vigtigt at øve alene hjemme hver dag? Mindskes det, hvis der går dage imellem? Jeg har ikke mulighed for at øve alene hjemme hver dag.. Mest fordi jeg har fået rådet, at hvis Cpcake skal være alene mere end 3 timer, så skal han have mere plads end blot mit værelse.. Og det er jo ikke hver dag, at der er 3 timer, hvor familien ikke er i gangen osv.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2009 Måske, men ikke tydeligt. jeg skal ringe tiil dyrlægen imorgen, så stiger hun nok til ½ pille 2 gange om dagen fremfor ½ minus det ene hjørne 2 gange om dagen :blink: Tyson fik en halv pille to gange om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2009 Hm, er det vigtigt at øve alene hjemme hver dag? Mindskes det, hvis der går dage imellem? Jeg har ikke mulighed for at øve alene hjemme hver dag.. Mest fordi jeg har fået rådet, at hvis Cpcake skal være alene mere end 3 timer, så skal han have mere plads end blot mit værelse.. Og det er jo ikke hver dag, at der er 3 timer, hvor familien ikke er i gangen osv.. Jeg tror godt, at du kan springe en dag eller to over ind imellem, men det er klart, at jo mere man træner, jo mere effektivt er det. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være et problem, at han kun har dit værelse? Hvis træningen er optimal, skal han jo alligevel helst ligge og sove, mens du er væk, og så er det jo ligemeget, at han ikke har mere plads. Faktisk bliver nogle hunde stressede over at have for meget plads, når de er alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 23, 2009 Rapporter Share Besvaret April 23, 2009 Jeg tror godt, at du kan springe en dag eller to over ind imellem, men det er klart, at jo mere man træner, jo mere effektivt er det. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være et problem, at han kun har dit værelse? Hvis træningen er optimal, skal han jo alligevel helst ligge og sove, mens du er væk, og så er det jo ligemeget, at han ikke har mere plads. Faktisk bliver nogle hunde stressede over at have for meget plads, når de er alene. Jeg har flere gange fået af vide, at det er synd han kun skal være på værelset, og han dermed keder sig.. Men, det gør selvfølgelig træningen nemmere, hvis han kan "nøjes" med mit værelse.. Hmm.. Kan godt se, at jo mere man træner, jo mere effektivt er det.. Men vil det også sige, at man "ryger tilbage", hvis man springer nogle dage over, eller går det blot langsommere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2009 Jeg har flere gange fået af vide, at det er synd han kun skal være på værelset, og han dermed keder sig.. Men, det gør selvfølgelig træningen nemmere, hvis han kan "nøjes" med mit værelse.. Hmm.. Ok, men det er så lidt noget vrøvl. :blink: Han skal jo netop "kede sig", forstået på den måde, at alenetid er sovetid. Der skal ikke være en masse aktivitet, og han skal ikke underholde sig selv og dermed holde sig vågen. Jo, han kan evt. underholde sig selv med et fyldt, frossent marvben eller lignende rolig aktivitet, hvis du giver ham sådan et - men han skal ikke tonse rundt i en masse rum og have gang i vild aktivitet. Om det så fungerer, at han er på værelset, hvis han kan høre, at der er andre hjemme i resten af huset, skal jeg ikke kunne sige. Kan godt se, at jo mere man træner, jo mere effektivt er det.. Men vil det også sige, at man "ryger tilbage", hvis man springer nogle dage over, eller går det blot langsommere? Jeg tror ikke, at I ryger tilbage, hvis der ikke er for mange dages pause. Skal dog ikke kunne sige det 100 pct. Men jeg ville nok ikke springe mere end max to dage over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 24, 2009 Rapporter Share Besvaret April 24, 2009 Dagens arbejde: 8.00-11.00: ind og ud i større og større tidsrum ALENE HJEMME 11.00-11.10 = 10 minutter 11.25-11.40 = 15 minutter 11.55-12.15 = 20 minutter 13.15-13.40 = 25 minutter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 24, 2009 Rapporter Share Besvaret April 24, 2009 Så nåede vi 3 timer og 20 min. for anden gang.. Hmm, :hmm:, han virker ikke afslappet når jeg kommer tilbage.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 24, 2009 Rapporter Share Besvaret April 24, 2009 Så nåede vi 3 timer og 20 min. for anden gang.. Hmm, :hmm:, han virker ikke afslappet når jeg kommer tilbage.. har du muliged for at filme ham, for at se hvornår han evt begynder at stresse?:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2009 Dagens arbejde: 8.00-11.00: ind og ud i større og større tidsrum ALENE HJEMME 11.00-11.10 = 10 minutter 11.25-11.40 = 15 minutter 11.55-12.15 = 20 minutter 13.15-13.40 = 25 minutter Hvordan gik det med træningen, Dinah? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 24, 2009 Rapporter Share Besvaret April 24, 2009 har du muliged for at filme ham, for at se hvornår han evt begynder at stresse?:ae: Hmm, ja tror jeg godt jeg kan med mit digital kamera.. må jeg prøve.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts