Petrine Besvaret Maj 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 (Og det kan jeg så lige gøre hver gang, han skal være alene... eller noget. ) Jeps - du skal bare stå op kl 4 om morgenen, så kan han være alene en hel arbejdsdag. Men det er noget vi har brugt når jeg ved at Petrine skal være længe alene, så okser jeg rundt og udmatter hende, så sover hun igennem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 8, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2009 4 timer og 35 minutter i dag: fin reaktion da jeg kom hjem, han faldt hurtigt ned - og INGEN HYLEGØEN! :banan: To timer i hundeskov var åbenbart lige det, der skulle til. (Og det kan jeg så lige gøre hver gang, han skal være alene... eller noget. ) næ. det var dejligt:mrgreen: helt sikkert de sover godt oven på lidt anstrengelse:blink: Mysla har været lidt sur på mig de sidste par gange hun har været alene:???: I går fordi de blev forladt 2 gange og idag fordi min mor hentede mig, så hun kunne høre bilen udenfor:???: Lidt dumt,for i morgen skal de være alene fra kl 14 og så ud på aftenen på et tidspunkt og det er jo ikke normalen.. Så vi skal også en tur ned i byen og i skoven i morgen, så de kan være trætte:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Maj 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2009 4 timer og 35 minutter i dag: fin reaktion da jeg kom hjem, han faldt hurtigt ned - og INGEN HYLEGØEN! :banan: To timer i hundeskov var åbenbart lige det, der skulle til. (Og det kan jeg så lige gøre hver gang, han skal være alene... eller noget. ) Så må vi jo bare sørge for at det bliver en laaang tur i morgen - du siger bare til hvis du gerne vil afsted tidligere... jeg ved jo du er A-menneske:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2009 Hvor gir en ½ time med 100% god samvittighed bare meget frihed Jeg kan nå at handle for en hel uge til 5 mennesker (27 minutter), hente/aflevere Leonora fra vuggestuen (20 minutter), Bauhaus for at købe linoleum, og ikke noget der skal koordineres med manden mht dét:5up: :klovn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2009 Hvor gir en ½ time med 100% god samvittighed bare meget frihed Jeg kan nå at handle for en hel uge til 5 mennesker (27 minutter), hente/aflevere Leonora fra vuggestuen (20 minutter), Bauhaus for at købe linoleum, og ikke noget der skal koordineres med manden mht dét:5up: :klovn: Ja, jeg kan huske, at sådan havde jeg det også med en halv time. Jeg kunne nå at købe ind, smutte på posthuset og gå i vaskekælderen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2009 I lørdags gik jeg bare en halv time. I går gik jeg i 4 timer og 40 minutter efter over to en halv time i hundeskov. Der var en kort utilfredshedslyd (et langstrukket, klagende suk) efter 2 1/2 time og ca. 20 sekunders hylegøen efter 4 timer og 15 minutter. Men hans reaktion, da jeg kom hjem, var fin, og han faldt hurtigt til ro. Så det er nok bare et udtryk for hans utilfredshed og ikke rigtig ulykkelighed. Men jeg ville nu stadig foretrække, at der slet ikke var nogen hylegøen, for jeg kan godt være lidt nervøs for, at det eskalerer. Det vil mine naboer nok ikke være så begejstrede for. Jeg skal til lægen kl. 9, så i dag skal vi træne om formiddagen, hvilket er sværere for ham, også selvom jeg har gået en længere morgentur og trænet længere med ham end normalt. Så jeg bliver nok bare væk et par timer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2009 I lørdags gik jeg bare en halv time. I går gik jeg i 4 timer og 40 minutter efter over to en halv time i hundeskov. Der var en kort utilfredshedslyd (et langstrukket, klagende suk) efter 2 1/2 time og ca. 20 sekunders hylegøen efter 4 timer og 15 minutter. Men hans reaktion, da jeg kom hjem, var fin, og han faldt hurtigt til ro. Så det er nok bare et udtryk for hans utilfredshed og ikke rigtig ulykkelighed. Men jeg ville nu stadig foretrække, at der slet ikke var nogen hylegøen, for jeg kan godt være lidt nervøs for, at det eskalerer. Det vil mine naboer nok ikke være så begejstrede for. Jeg skal til lægen kl. 9, så i dag skal vi træne om formiddagen, hvilket er sværere for ham, også selvom jeg har gået en længere morgentur og trænet længere med ham end normalt. Så jeg bliver nok bare væk et par timer. hvordan gik hans formiddag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2009 Idag skulle jeg jo så handle og har jo et stramt tidsrum at gøre dette i, men det lykkedes fint og jeg drønede igennem kvickly og handlede for en uge:5up: Fin tid. indtil jeg så skulle ud og p-pladsen og en lastvogn holdt bag mig, så jeg ikke kunne bakke ud:evil: Efter 5 minutter (nu var tiden i forhold til Cleo overskredet), måtte jeg hente ejeren til lastvognen inde i bagerbutikken (det stod på hans vogn). Jeg bad ham om at flytte vognen, hvorefter han hånende sagde, at det blev, når han skulle køre. Så var det at jeg forklarede situationen om Cleo og alene hjemme og hvilken konsekvens, det ville få at komme for sent hjem.:5up: Så grinede de (incl kunder i køen) og manden sagde, at det var dog den sjoveste forklaring, han havde hørt, så han ville flytte den med det samme:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2009 hvordan gik hans formiddag? Han havde hylegøet kort et par gange i de to timer, men hans reaktion var fin, da jeg kom hjem. I dag har jeg trænet 4 timer og 40 minutter sen eftermiddag/aften. Han har ikke hylegøet, men til gengæld begyndte han på et tidspunkt at gø, da min nabo smækkede med døren, og så blev han ved og ved i over 6 minutter. Det er altså ikke så godt, det er sådan noget naboer kan blive trætte af. Han gør meget mere af lyde på gangen, når han er alene, end når jeg er hjemme (der siger jeg jo, at han ikke må), men normalt gør han bare 1/2-1 minut, max et par minutter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2009 Idag skulle jeg jo så handle og har jo et stramt tidsrum at gøre dette i, men det lykkedes fint og jeg drønede igennem kvickly og handlede for en uge:5up:Fin tid. indtil jeg så skulle ud og p-pladsen og en lastvogn holdt bag mig, så jeg ikke kunne bakke ud:evil: Efter 5 minutter (nu var tiden i forhold til Cleo overskredet), måtte jeg hente ejeren til lastvognen inde i bagerbutikken (det stod på hans vogn). Jeg bad ham om at flytte vognen, hvorefter han hånende sagde, at det blev, når han skulle køre. Så var det at jeg forklarede situationen om Cleo og alene hjemme og hvilken konsekvens, det ville få at komme for sent hjem.:5up: Så grinede de (incl kunder i køen) og manden sagde, at det var dog den sjoveste forklaring, han havde hørt, så han ville flytte den med det samme:blink: Godt han flyttede sig, men han var da lidt af en spade - hvis man blokerer for en andens bil, har man da bare at flytte sin egen, hvis man bliver bedt om det. Hvor længe var du så væk? Og hvad sagde Cleo til det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2009 øv, så kanvi optræde i tråden igen:( Af uvisse årsager er mysla pludselig ikke længere ok med at jeg går:( Hun bliver bekymret når jeg tager tøj på og vil ikke længere gåi sin kasse, men giver sig til at gø istedet... Startede i torsdags da jeg skulle gå fra dem om aftenen igen... Idag gøede hun umiddelbart dog ikke så lang tid som de andre dage, men hun spiser ikke sine guffere som normalt og hun er mere oppe at køre når jeg kommer hjem, hvad enten det er 8 timer eller 10 min:( så 5 mdr har hun været stabil og hvad søren sker der så lige? Hormoner eller hvad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2009 øv, så kanvi optræde i tråden igen:( Af uvisse årsager er mysla pludselig ikke længere ok med at jeg går:( Hun bliver bekymret når jeg tager tøj på og vil ikke længere gåi sin kasse, men giver sig til at gø istedet... Startede i torsdags da jeg skulle gå fra dem om aftenen igen... Idag gøede hun umiddelbart dog ikke så lang tid som de andre dage, men hun spiser ikke sine guffere som normalt og hun er mere oppe at køre når jeg kommer hjem, hvad enten det er 8 timer eller 10 min:( så 5 mdr har hun været stabil og hvad søren sker der så lige? Hormoner eller hvad? Øv hvor surt, jeg føler med dig. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2009 øv, så kanvi optræde i tråden igen:( Af uvisse årsager er mysla pludselig ikke længere ok med at jeg går:( Hun bliver bekymret når jeg tager tøj på og vil ikke længere gåi sin kasse, men giver sig til at gø istedet... Startede i torsdags da jeg skulle gå fra dem om aftenen igen... Idag gøede hun umiddelbart dog ikke så lang tid som de andre dage, men hun spiser ikke sine guffere som normalt og hun er mere oppe at køre når jeg kommer hjem, hvad enten det er 8 timer eller 10 min:( så 5 mdr har hun været stabil og hvad søren sker der så lige? Hormoner eller hvad? øv da:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2009 Hvor kan man blive glad, når træningen går godt. Jeg må indrømme, at jeg ikke har haft det helt godt med træningen på det sidste, jeg synes, at der har været for mange gange, hvor Tyson har hylegøet eller er blevet ved med at gø alt for længe af lyde på gangen. I forgårs trænede vi slet ikke, og i går gik jeg bare i 10 minutter. I dag trænede jeg så 4 timer og 40 minutter. Perfekt reaktion, da jeg kom hjem. Ingen hylegøen. Han gøede, da Søndagsavisen kom, men i under to minutter (så længe avisbuddet var i opgangen) og har ellers overhovedet ikke gøet. :5up: :banan: Nuj, hvor jeg håber, at det fortsætter med at gå godt! Jeg har skiftet alene-hjemme-musik, da jeg begyndte at tænke på, at den afslapnings-cd, jeg brugte, måske var for melankolsk. Desuden var det kun instrumentel musik, og jeg tænker, at han måske godt kan lide at høre en menneskestemme. Så i dag brugte jeg Katie Melua, og det tror jeg, at jeg vil fortsætte med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2009 Hvor kan man blive glad, når træningen går godt. Jeg må indrømme, at jeg ikke har haft det helt godt med træningen på det sidste, jeg synes, at der har været for mange gange, hvor Tyson har hylegøet eller er blevet ved med at gø alt for længe af lyde på gangen. I forgårs trænede vi slet ikke, og i går gik jeg bare i 10 minutter. I dag trænede jeg så 4 timer og 40 minutter. Perfekt reaktion, da jeg kom hjem. Ingen hylegøen. Han gøede, da Søndagsavisen kom, men i under to minutter (så længe avisbuddet var i opgangen) og har ellers overhovedet ikke gøet. :5up: :banan: Nuj, hvor jeg håber, at det fortsætter med at gå godt! Jeg har skiftet alene-hjemme-musik, da jeg begyndte at tænke på, at den afslapnings-cd, jeg brugte, måske var for melankolsk. Desuden var det kun instrumentel musik, og jeg tænker, at han måske godt kan lide at høre en menneskestemme. Så i dag brugte jeg Katie Melua, og det tror jeg, at jeg vil fortsætte med. uh,hun er da også behageligat høre på:5up: Dejligt det går godt igen:) Mine "ser" tv2, når de er alene eller hører radio. Jeg fandt ud af at mine cd´er gik i stykker af at køre non stop en hel dag:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2009 Puha, jeg har svært ved at følge med herinde når jeg samtidig læser til eksamen Selvom jeg ikke skriver så meget, så får jeg som regel lige kigget med engang imellem :blink: Efter jeg er gået på læseferie holder vi lidt standby med alene-træningen. Dvs. vi går ikke heeelt fra ham hver dag, men han er altid inde i stuen alene i mindst tre timer. Jeg sidder imens og læser i vores anden stue... Jeg håber det holder det lidt ved lige. Jeg gider bare ikke skulle være væk fra nu af og frem til 1. september (når jeg starter nyt semester og han skal være alene igen) - det er altså laaang tid. Jeg regner med at bruge de sidste 6 uger inden semesterstart på at gøre ham stabil i at være alene i 5-6 timer. Håber virkelig det kan lade sig gøre! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2009 Tror jeg har brug for hjælp, Petrine kan fint være alene hjemme, nu går hun også ud i entreen og lægger sig på sin (knitrende) pude både når vi er på kontoret og midt om natten (når vi har roteret for meget) - MEN når vi kommer hjem, uanset om den anden har været hjemme hos hende, så går hun helt over gevind, det virker vildt og voldsomt. Jeg tager overtøjet af og lægger mig så passivt i sengen og venter på at hun køler ned, det tager mindst 10 minutter, hvor hun karter rundt, hyler og skriger, logrer så halen er ved at falde af mens hun hopper rundt på mig. ..hm, skal jeg gøre noget andet? har før skyndt mig at give hende snor på og gå tur, og det distraherede også, men fortsatte jo med at være vild når jeg kom hjem. Det eneste der virkeligt har effekt er at fodre, men det kan jeg jo ikke 4 gange i døgnet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 18, 2009 Lørdag trænede vi ikke, da jeg var helt smadret efter at have været til agilitystævne. I går trænede vi 4 timer og 40 minutter. Han hylegøede to gange: Efter 2 timer og 45 minutter og efter 4 timer. I dag trænede vi 2 timer (om formiddagen, som er det sværeste for ham). Ingen hylegøen, og reaktionen, da jeg kom hjem, var perfekt. I morgen regner jeg med at træne 4 timer og 50 minutter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2009 I dag trænede vi 4 timer og 50 minutter. Fin reaktion da jeg kom hjem, og ingen hylegøen. :banan: I stedet for en cd havde jeg tændt for fjernsynet. Jeg ved jo ikke, om det har gjort en forskel, men jeg har en fornemmelse af, at det er godt med menneskestemmer, så foreløbig fortsætter jeg med fjernsynet. Lyden af fjernsynet er jo også noget, han forbinder med afslapnings-/hyggetid om aftenen, vil jeg tro. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2009 I dag trænede vi 4 timer og 50 minutter. Fin reaktion da jeg kom hjem, og ingen hylegøen. :banan: I stedet for en cd havde jeg tændt for fjernsynet. Jeg ved jo ikke, om det har gjort en forskel, men jeg har en fornemmelse af, at det er godt med menneskestemmer, så foreløbig fortsætter jeg med fjernsynet. Lyden af fjernsynet er jo også noget, han forbinder med afslapnings-/hyggetid om aftenen, vil jeg tro. :hmm: Dygtig:5up: Mine kan også godt lide tv:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2009 I dag trænede vi 4 timer og 50 minutter. Fin reaktion da jeg kom hjem, og ingen hylegøen. :banan: I stedet for en cd havde jeg tændt for fjernsynet. Jeg ved jo ikke, om det har gjort en forskel, men jeg har en fornemmelse af, at det er godt med menneskestemmer, så foreløbig fortsætter jeg med fjernsynet. Lyden af fjernsynet er jo også noget, han forbinder med afslapnings-/hyggetid om aftenen, vil jeg tro. :hmm: Arj hvor dejligt :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2009 I dag trænede vi igen 4 timer og 50 minutter, og der var ingen hylegøen. :klap2: Det kan selvfølgelig være et tilfælde, men jeg er tilbøjelig til at tro, at det er fjernsynets skyld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2009 Dinah, hvordan går det med Cleos træning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2009 I dag trænede vi igen 4 timer og 50 minutter, og der var ingen hylegøen. :klap2: Det kan selvfølgelig være et tilfælde, men jeg er tilbøjelig til at tro, at det er fjernsynets skyld. Perfekt :5up: Vi har også altid haft tv'et kørende, men uden lyd. Det har altid bare stået på dr2 Nu var der så nogen i en anden tråd, som havde oplevet, at tv'et gik i brand, så nu er vi begyndt at lade det være slukket. Det er sådan en uhyggelig tanke, at der kan gå ild i lejligheden mens vapsen er alene Men jeg ved ikke hvor stor risikoen er for at det sker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2009 Perfekt :5up:Vi har også altid haft tv'et kørende, men uden lyd. Det har altid bare stået på dr2 Nu var der så nogen i en anden tråd, som havde oplevet, at tv'et gik i brand, så nu er vi begyndt at lade det være slukket. Det er sådan en uhyggelig tanke, at der kan gå ild i lejligheden mens vapsen er alene Men jeg ved ikke hvor stor risikoen er for at det sker? Jeg så det godt, men... jeg kan ikke forestille mig, at risikoen er særlig stor. Og så vejer jeg det op imod, at det helt tydeligt hjælper Tyson. Et eller andet lyd skal der være kørende, og så kan det vel lige så godt være fjernsynet som anlægget? For anlægget kan vel også bryde i brand? Og det virker altså til, at fjernsynet virker bedre. Måske er det dumt, men jeg vælger altså at ignorerer risikoen for brand, da jeg forestiller mig, at den er ret lille. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts