Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2009 Jeg så det godt, men... jeg kan ikke forestille mig, at risikoen er særlig stor. Og så vejer jeg det op imod, at det helt tydeligt hjælper Tyson. Et eller andet lyd skal der være kørende, og så kan det vel lige så godt være fjernsynet som anlægget? For anlægget kan vel også bryde i brand? Og det virker altså til, at fjernsynet virker bedre. Måske er det dumt, men jeg vælger altså at ignorerer risikoen for brand, da jeg forestiller mig, at den er ret lille. Jeg tror også risikoen er minimal - og jeg kunne forestille mig, at det typisk er noget der sker ved meget gamle fjernsyn. Vi har et 8 år gammelt B&O og det har kørt mellem 2 og 5 timer hver dag i halvandet år. Og der er ikke sket noget Vi er bare begyndt at slukke det nu fordi det ikke gør nogen forskel alligevel (vi har i lang tid bildt os ind, at det havde betydning)... Jeg kan godt forstå at du prioriterer hans træning over den minimale risiko for brand. Vi går jo også tur med hundene selvom der er minimal risiko for at de får en tagsten i hovedet eller lignende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2009 Jeg har da for øvrigt glemt at fortælle, at vi nu er tilbage på 5 timer, og denne gang med fin reaktion og uden hylegøen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret Maj 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2009 Jeg har da for øvrigt glemt at fortælle, at vi nu er tilbage på 5 timer, og denne gang med fin reaktion og uden hylegøen. Hvor ER det fedt :banan: :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2009 Jeg har da for øvrigt glemt at fortælle, at vi nu er tilbage på 5 timer, og denne gang med fin reaktion og uden hylegøen. Tillykke :klap2: Det er bare så flot! Og hvor er det godt du er begyndt at optage ham mens du er væk - det er helt sikkert godt givet ud, at du har arbejdet væk fra den hylegøen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2009 hvor er det bare super flot Sonja:5up: OPDATE herfra: 1½ time:5up:, men det er stagneret dér:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2009 Tillykke :klap2: Det er bare så flot!Og hvor er det godt du er begyndt at optage ham mens du er væk - det er helt sikkert godt givet ud, at du har arbejdet væk fra den hylegøen :5up: Ja, jeg er rigtig glad for, at jeg optager, for ellers havde jeg jo ikke opdaget det, og så var det måske bare eskaleret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2009 hvor er det bare super flot Sonja:5up: OPDATE herfra: 1½ time:5up:, men det er stagneret dér:evil: Men 1 1/2 time er jo også super flot! Hvor længe har I trænet det tidsrum? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2009 hvor er det bare super flot Sonja:5up: OPDATE herfra: 1½ time:5up:, men det er stagneret dér:evil: Halvanden time er rigtig flot synes jeg - og hellere være strandet i noget tid i stedet for at du skal starte forfra med hende igenigen... Hellere tage det langsomt og være på den sikre side! Ja, jeg er rigtig glad for, at jeg optager, for ellers havde jeg jo ikke opdaget det, og så var det måske bare eskaleret. Ja, lige præcis :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Maj 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2009 Hvad bruger I til at optage jeres hunde med? Og sidder I så med optagelsen kørende i fem timer (for Tysons vedkommende) når I kommer hjem for at se om der har været hyl/piv/gøen? Er lige lidt nysgerrig, da jeg får hvalp hjem om en uge. Og på et tidspunkt skal den jo også lære det der med at være alene hjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Petrine er nu kølig når vi kommer hjem, MEN jeg sover efter nattevagt og flere gange i løbet af dagen kommer hun ind og er overstadigt lykkelig over at jeg ligger der og snorker - vil ikke påstå jeg har den dybeste forståelse for hvad der foregår i hovedet på hende på dette punkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Petrine er nu kølig når vi kommer hjem, MEN jeg sover efter nattevagt og flere gange i løbet af dagen kommer hun ind og er overstadigt lykkelig over at jeg ligger der og snorker - vil ikke påstå jeg har den dybeste forståelse for hvad der foregår i hovedet på hende på dette punkt. Nu er hun jo også noget helt for sig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Hvad bruger I til at optage jeres hunde med? Og sidder I så med optagelsen kørende i fem timer (for Tysons vedkommende) når I kommer hjem for at se om der har været hyl/piv/gøen? Er lige lidt nysgerrig, da jeg får hvalp hjem om en uge. Og på et tidspunkt skal den jo også lære det der med at være alene hjemme Jeg bruger et gratis program, jeg har downloadet fra nettet, som hedder Audacity. Man kan se lydbølgerne under afspilningen af det optagede, og dem kan må så at sige spole igennem. Det tager ikke så lang tid. Hvis jeg ser udsving i lydbølgerne, standser jeg det sted og aflytter optagelsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Hvad bruger I til at optage jeres hunde med? Og sidder I så med optagelsen kørende i fem timer (for Tysons vedkommende) når I kommer hjem for at se om der har været hyl/piv/gøen? Er lige lidt nysgerrig, da jeg får hvalp hjem om en uge. Og på et tidspunkt skal den jo også lære det der med at være alene hjemme Vi bruger webcam'et i vores bærebare computere Vi bruger Skype, så vi har direkte forbindelse til Pero mens han er alene. Vi har en bærbar til at stå hvor han er alene og så har vi en anden bærbar computer som vi tager med, hvor vi logger på Skype og får forbindelse til computeren, der er hjemme ved Pero. Det eneste det kræver er, at begge bærbare har internet. Alternativt kan man tage hjem til nogen der har en stationær computer og så holde øje derfra... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Jeg bruger et gratis program, jeg har downloadet fra nettet, som hedder Audacity. Man kan se lydbølgerne under afspilningen af det optagede, og dem kan må så at sige spole igennem. Det tager ikke så lang tid. Hvis jeg ser udsving i lydbølgerne, standser jeg det sted og aflytter optagelsen. Dét lyder godt nok smart. Det vil jeg lige downloade tror jeg. Bruger du så bare computeren som diktafon eller hvordan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Vi bruger webcam'et i vores bærebare computere Vi bruger Skype, så vi har direkte forbindelse til Pero mens han er alene. Vi har en bærbar til at stå hvor han er alene og så har vi en anden bærbar computer som vi tager med, hvor vi logger på Skype og får forbindelse til computeren, der er hjemme ved Pero. Det eneste det kræver er, at begge bærbare har internet. Alternativt kan man tage hjem til nogen der har en stationær computer og så holde øje derfra... Puha, det lyder omstændigt.. Og vi har 'kun' 1 bærbar computer. Overvejede en babyalarm - men det kræver selvfølgelig at man ikke tager så langt væk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Dét lyder godt nok smart. Det vil jeg lige downloade tror jeg.Bruger du så bare computeren som diktafon eller hvordan? Ja, der er indbygget mikrofon i min computer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Puha, det lyder omstændigt.. Og vi har 'kun' 1 bærbar computer. Overvejede en babyalarm - men det kræver selvfølgelig at man ikke tager så langt væk. Ja, det er lidt indviklet. Vi brugte det også kun fordi vi havde brug for at tale direkte til Pero. Dvs. når min kæreste sidder i skolen kan han holde øje med Pero og sige at han skal lægge sig til at sove hvis han er urolig eller sige han skal tie stille hvis han begynder at pive:-D Der er ingen grund til at gøre så meget ud af det som vi gør, når det er en hvalp, der bare skal lære at være alene og ikke i forvejen har alvorlige separationsproblemer. BTW så er en babyalarm en fin idé Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 BTW så er en babyalarm en fin idé Ja, og så er man også forberedt til om et par år.. Av, kæresten står og ser utilfreds ud nu.. hehe.. Han er ikke helt enig i tidshorisonten.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Juni 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2009 Ja, og så er man også forberedt til om et par år.. Av, kæresten står og ser utilfreds ud nu.. hehe.. Han er ikke helt enig i tidshorisonten.... Han lyder som min kæreste :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2009 Vi er jo på 5 timer, og det går godt. Vi skal lige træne det et par gange til, og så går vi op i tid. Nu overvejer jeg så, om jeg skal vove at gå op til 5 timer og 15 minutter? Tidligere har han jo ikke kunnet klare mere end 10 minutter af gangen. Men mon det ville gå, nu hvor vi er kommet så langt, og han er så stabil (7-9-13)? Eller skal jeg bare holde mig til de 10 minutter, som jeg ved, at han kan klare? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Juni 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2009 Vi er jo på 5 timer, og det går godt. Vi skal lige træne det et par gange til, og så går vi op i tid. Nu overvejer jeg så, om jeg skal vove at gå op til 5 timer og 15 minutter? Tidligere har han jo ikke kunnet klare mere end 10 minutter af gangen. Men mon det ville gå, nu hvor vi er kommet så langt, og han er så stabil (7-9-13)? Eller skal jeg bare holde mig til de 10 minutter, som jeg ved, at han kan klare? Jeg ville vælge at tage 10 min. og så være på den sikre side Forskellen på 5 min. mellem 10 og 15 betyder åbenbart mere for Tyson end det gør for os mennesker, så jeg synes din tvivl skal komme ham til gode ... Selvom jeg sagtens kan forstå hvor fristende det er!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juni 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2009 IIH hvor er jeg imponeret af jer, Sonja:5up: Lidt modløshed er at spore hér i øjeblikket. Tror jeg må starte heeeelt forfra i morgen. Det har kørt rigtig fint på 1½ time her i et godt stykke tid, men i lørdags, da vi skulle gå, skreg og hylede hun, idet jeg lukkede døren:shock: Endte med ikke at tage afsted:cry: Igår, hvor min mand blev 40 år og vi holdt brunch, var hun så ikke alene. Idag ville jeg prøve igen og samme reaktion kom, som i lørdags. Hvad er der lige sket dér:?: Ingen ændringer, ingen sløsen med træningen, samme aktivering etc. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2009 Jeg bruger et gratis program, jeg har downloadet fra nettet, som hedder Audacity. Man kan se lydbølgerne under afspilningen af det optagede, og dem kan må så at sige spole igennem. Det tager ikke så lang tid. Hvis jeg ser udsving i lydbølgerne, standser jeg det sted og aflytter optagelsen. Så er det downloadet.. Tak. Hvor er det bare smart! Så skal jeg bare sørge for at computeren ikke beslutter sig for at 'sove' eller lignende, mens optagelsen kører. Nå, men der er jo alligevel et stykke tid til det skal i brug. I starten vil jeg nok bare stå ude på trappeopgangen mens han er alene.. Men er det egentlig dumt? Jeg mener, kan han så 'fornemme' mig, så han ikke føler sig rigtig alene? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2009 Så er det downloadet.. Tak. Hvor er det bare smart! Så skal jeg bare sørge for at computeren ikke beslutter sig for at 'sove' eller lignende, mens optagelsen kører. Nå, men der er jo alligevel et stykke tid til det skal i brug. I starten vil jeg nok bare stå ude på trappeopgangen mens han er alene.. Men er det egentlig dumt? Jeg mener, kan han så 'fornemme' mig, så han ikke føler sig rigtig alene? I starten skal man jo gå uden for døren i så kort tid, at man bliver nødt til at stå lige ude i trappeopgangen. Men ja, hunden kan tit fornemme det, så det skal man lige tænke på, når man kommer længere op i tid og begynder at kunne gå rigtigt. Jeg tror, at jeg var oppe på ca. 3 minutter, da jeg begyndte at gå ned af trappen, så Tyson kunne vende sig til, at jeg ikke længere stod lige uden for døren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2009 Jeg ville vælge at tage 10 min. og så være på den sikre side Forskellen på 5 min. mellem 10 og 15 betyder åbenbart mere for Tyson end det gør for os mennesker, så jeg synes din tvivl skal komme ham til gode ... Selvom jeg sagtens kan forstå hvor fristende det er!! Jeg tror, at du har ret, det er også min egen mavefornemmelse. Det andet var bare så fristende, så hvis I nu havde opmuntret mig til at prøve herinde, kunne jeg jo sige, at jeg havde ladet mig lokke. :blink: Men for dælen, altså, dem der siger, at hunde ikke har tidsfornemmelse, skulle altså få en hund som Tyson. Jeg tror sgu, at han ligger og tæller sekunder, når han er alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts