Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg kom hjem fra Berlin i går aftes. Fra onsdag til søndag blev Tyson passet af min mor. Heldigvis havde han været helt tryg og virkede ikke bange for, at jeg aldrig kom tilbage, sådan som han gjorde sidste sommer, da hun passede ham en uge.

I dag træner vi ikke alene-hjemme, for nu skal han (og jeg :oops:) lige have lov til at nyde, at vi er sammen igen. Og så regner jeg ellers med at bruge resten af ugen og måske noget af næste uge på at komme op på 5 timer og 40 minutter igen. Jeg tænker, at jeg vil gå en halv times tid i morgen, en time på onsdag, et par timer på torsdag osv.

Lyder det ikke meget rimeligt? Jeg vil mene, at han er så stærk i træningen nu, at vi godt kan gå så hurtigt frem. Så lang tids pause fra træningen har der trods alt heller ikke været...

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kom hjem fra Berlin i går aftes. Fra onsdag til søndag blev Tyson passet af min mor. Heldigvis havde han været helt tryg og virkede ikke bange for, at jeg aldrig kom tilbage, sådan som han gjorde sidste sommer, da hun passede ham en uge.

I dag træner vi ikke alene-hjemme, for nu skal han (og jeg :oops:) lige have lov til at nyde, at vi er sammen igen. Og så regner jeg ellers med at bruge resten af ugen og måske noget af næste uge på at komme op på 5 timer og 40 minutter igen. Jeg tænker, at jeg vil gå en halv times tid i morgen, en time på onsdag, et par timer på torsdag osv.

Lyder det ikke meget rimeligt? Jeg vil mene, at han er så stærk i træningen nu, at vi godt kan gå så hurtigt frem. Så lang tids pause fra træningen har der trods alt heller ikke været...

FEDT Sonja og Velkommen hjem:vinken: Dejligt, at det er gået så fint med Tyson sammen med din mor.

Synes at "genoptræningen" lyder fornuftig:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja, hun får Clomicalm og hun skal ikke have højere dosis, for så er hun FOR sløv:cry:

Og Sonja, ja jeg tror problemet ligger i, at mand tit kører sent og børn er syge (har jo kun ca 6 hverdage om måneden, hvor alle er afsted).

NU tror jeg så, jeg har fundet de vise sten:mrgreen: igen igen igen igen

Om natten sover hun jo oppe i soveværelset, så jeg kom pludselig til at tænke på, at hvis vi nu øvede alene hjemme deroppe, så behøver ungerne ikke at komme med ud hver gang. Så vænnes hun fast til, at være deroppe i sovetiden fx fra 10-14 - ligemeget om vi er her, om nogen er her eller hvad der sker:5up:

Idag startede jeg i hvert fald og efter tilvænning nåede vi 10 minutter:shock: og hun ligger ned:5up:(kan se snuden under døren) Startede med 1 sekund og udvidede så samtidig med, at jeg langsomt tydeligt gik nedenunder.

Lyder det helt dumt?

Det lyder som en rigtig god idé! :-D Håber virkelig at det kommer til at fungere for Jer :-)

Det synes jeg lyder som en rigtig, rigtig god idé! :5up: Så kan I øve hver dag, og det vil give meget mere stabilitet i træningen. Det er jo lidt a la det PPP-Pero gør, Pero er også alene i stuen hver dag, så vidt jeg husker. Nogle gange er PPP-Pero og/eller hendes kæreste så et andet sted i lejligheden, og nogle gange går de helt. Men alenetiden er den tid, hvor Pero er alene i stuen.

Præcis! Vi gør nemlig nøjagtig det samme med Pero. Det betyder at jeg fx her i læseferien ikke var tvunget til at være væk fra lejligheden, men i stedet kunne sidde i vores anden stue/kontor imens Pero var alene i stuen i 3-4-5 timer. :-)

Det er nemmere for Pero, at han er i stuen når vi går ud af hoveddøren. Han registrerer at vi går, men føler ikke det er dér han bliver ladt alene (det er når vi går ud af stuen og siger han skal blive hjemme). Når vi kommer hjem igen løfter han hovedet eller rejser sig kort op, for derefter at lægge sig til at sove videre - fordi han ved, at vi er kommet hjem, men hans alene-tid i stuen alligevel ikke er slut. Vi går tidligst ind til ham 20 min. efter vi er kommet hjem. Det afhænger af hvor lang tid han har været "rigtig" alene. Hvis han kun har været alene en halv eller hel time kan der godt gå 1-2-3 timer før vi går ind til ham :-)

Velkommen hjem :vinken: Har du haft en god tur?

Jeg synes bestemt det lyder rimeligt med genoptræningen. Vi startede med et kvarter og så har det siden været en halv time om dagen. Grunden til at vi ikke er nået længere er, at vi har været i sommerhus den sidste uge og derfor ikke har trænet. I dag var første gang siden en uge i sommerhus og han var alene 35 minutter. Han virker til at være helt inde i rutinen, men vi tager det stille og roligt, da han trods alt ikke har været "rigtig" alene mere end max 1 time siden maj måned :shock:

Det er helt 100 % vores "alene-i-stuen"-øvelse som gør, at han ingen problemer har selvom der er gået så lang tid :-D

Held og lykke til jer alle sammen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er altså bare så dygtig. :lun:

I mandags trænede jeg jo ikke alene hjemme, fordi jeg lige syntes, at vi skulle have en hel dag til at hygge sammen, efter at jeg kom hjem fra Berlin. Tirsdag gik jeg 1/2 time, onsdag 1 time og 20 minutter, torsdag 2 timer og 10 minutter, fredag trænede vi ikke (min mor passede ham, da jeg havde en aftale og ikke syntes, at jeg ville gå fra ham så længe allerede) og i dag var jeg væk 3 timer og 10 minutter. Jeg har ikke taget det meget nøje med, hvor lang tid jeg har været væk, det har været hvordan det har passet ind med mine aftaler og de ærinder, jeg har skullet ordne.

Tysonmanden er faldet lige ind i alene-hjemme-rutinen igen, ingen problemer. Og han er så tryg, selv efter at jeg var væk fra ham i flere dage. Jeg er virkelig glad for, at vi er kommet så langt. :kys: Jeg ved godt, at vi også har trænet længe (1 år og 2 måneder), men alligevel er jeg næsten overrasket over, at det går så godt. :lol: Man forventer åbenbart problemer, når noget har været så svært at opnå. :rolleyes:

I løbet af den kommende uge kommer vi nok op på 5 timer og 40 minutter igen og skal have trænet det nogle gange. Så må vi se, om vi når op på 6 timer inden uge 34, hvor vi skal i sommerhus med min mor. Efter sådan en uge uden alene-hjemme-træning skal vi jo nok lige bruge lidt tid på at komme op i tid igen, men det ser jo heldigvis ikke ud til at være noget problem (7-9-13). :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var Tyson alene hjemme i 3 timer og 45 minutter her til formiddag, mens jeg var på arbejde. Det er kortere tid, end han var alene i går, hvor jeg var væk i 4 timer og 15 minutter uden problemer. Men det var eftermiddag/tidlig aften, hvor vi plejer at træne, og det har han det altid bedst med. Morgen/formiddag er sværere for ham, også selv vi går en længere morgentur end normalt og træner dobbelt så længe som normalt efter morgenmaden.

Han var mere opkørt og længere tid om at falde ned end normalt, men det havde også regnet med. Da jeg så hørte lydoptagelsen igennem, kunne jeg høre, at han lavede nogle små klynke-ynke-lyde efter 1 time og 20 minutter. Efter lidt over 3 timer hylegøede han et halvt minuts tid. :(

Jeg er ikke så glad for det, for jeg vil gerne have muligheden for at lade være med at tage ham med på arbejde engang imellem (som f.eks. i dag, hvor min chefs datter på 6 år og hendes veninde var der og løb rundt og larmede). Og nogle gange skal jeg også til brunch i weekenden, hvilket jo også er formiddag. :neutral:

Det kan godt være, at jeg simpelthen bare skal se at få trænet noget mere om formiddagen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være, at jeg simpelthen bare skal se at få trænet noget mere om formiddagen?

Det kunne vel ikke skade :blink::5up:

Det er simeplthen helt uffateligt hvor langt i er nået :kys:

Selv om det er lidt et step back i dag, så syntes jeg suf susmer at i to bare har nået sååååååååååååååå meget.

Super seje :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

I dag har Allister været alene i 7 minutter uden problemer :)

Han skal nok få det lært hurtigt. Han kan sagtens være alene sammen med Elliott, det har de været i ca. 3 kvarter uden problemer, men når han er helt alene tager vi det lidt mere stille og roligt.

Så 7 minutter i dag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har Allister været alene i 7 minutter uden problemer :)

Han skal nok få det lært hurtigt. Han kan sagtens være alene sammen med Elliott, det har de været i ca. 3 kvarter uden problemer, men når han er helt alene tager vi det lidt mere stille og roligt.

Så 7 minutter i dag :5up:

Dygtig Allister. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går eftermiddag var Tyson alene i 5 timer uden problemer. Her til aften var han så alene i 4 1/2 time, mens jeg var i teateret, og der klynkede og hylegøede han to gange: Efter ca. 3 timer og efter ca. 4 timer. Det var ganske vist ret kort begge gange, men alligevel, jeg troede, at vi var ovre det med hylegøen. :(

Jeg har godt nok sat et babygitter op i dag, så det var første gang han prøvede det. Babygitteret sidder i døren ind til stuen, men selve døren er åben, da fjernsynet jo kører derinde, når han er alene. Jeg lukkede døren ind til spisestuen, så nu havde han kun soveværelset, gangen og køkkenet til rådighed, men kunne altså kigge ind i stuen.

Han ligger altid på sengen i soveværelset, når jeg går, men jeg har nogle gange kunnet se, at han har været oppe at gå op sofabordet, mens han har været alene, og jeg har tænkt på, at det måske har været lidt meget for ham at overskue at have alle rummene. Det fik jeg bestyrket af en clairvoyant, der snakkede med ham i foråret (en anden end hende der snakkede med ham i juleferien. I kan læse om det her: http://www.bricksite.com/musling?id=249439).

Jeg kan bare ikke forstå, hvis babygitteret skulle gøre det værre for ham at være alene. :hmm: Jeg vil træne alene hjemme i morgen eftermiddag, hvor babygitteret også er lukket og se, hvad han siger til det.

Suk, det skal ikke være let. :( Nu må jeg snart lære ikke at skrive sådan nogle positive indlæg i den her tråd, som jeg gjorde for nogle dage siden, for så bliver jeg åbenbart bare ramt af hybris. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her til eftermiddag var han alene hjemme i 5 timer og 40 minutter med lukket babygitter - og uden en lyd fra ham. :5up: Han var godt nok lidt oppe at køre, da jeg kom hjem, men vi havde jo heller ikke nået at træne 5 timer og 40 minutter helt på plads, før jeg tog til Berlin. Vi skal i hvert fald træne det mindst tre gange til.

Jeg er forsigtigt optimistisk. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Her til eftermiddag var han alene hjemme i 5 timer og 40 minutter med lukket babygitter - og uden en lyd fra ham. :5up: Han var godt nok lidt oppe at køre, da jeg kom hjem, men vi havde jo heller ikke nået at træne 5 timer og 40 minutter helt på plads, før jeg tog til Berlin. Vi skal i hvert fald træne det mindst tre gange til.

:ae: Sådan een til dig!

:klap: og sådan eentil Tyson for idag!

Det lyder til i er på rette vej :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Fedt :5up:

Husk også, at Tyson nok bare har dårlige dage indimellem! :-) Det skal du ikke tage så tungt. Så længe der er rigeligt gode dage til at opveje de dårlige.

Det var det Gudrun sagde til os - at vi skulle regne med, at Pero ALTID ville have dårlige dage. Han er fuldstændig styret af hans umiddelbare sindsstemning, hvilket også viser sig ved at han aldrig er forudsigelig i hans reaktioner. Det gælder ikke kun alene-træningen, men ligeså meget møde med andre hunde, børn der leger, en pose der blæser i vinden osv. osv. osv.

Vi har lige været i sommerhus fra lørdag til tirsdag. Om lørdagen trænede vi inden vi tog af sted og han var alene i 1 time og 15 minutter - sov fra start til slut kun afbrudt af et par gange hvor han lige skulle se hvad der foregik udenfor og derfor sad i vindueskarmen.

Igår var så første gang vi har trænet siden lørdag og der var han ikke særlig god. Tydeligt en af hans "jeg har ikke overskud til at være alene"-dage! Han sov ikke længe af gangen og gik meget fra sted til sted. Han var alene en time uden at sige den mindste lyd. Syntes det er flot af ham når man nu kunne se, hvor træls han faktisk syntes det var.

I dag var så en god dag :-) Han var alene i 1 time og 30 minutter, hvor han sov og sov og sov. Kun to gange testede han lige om sofaen var et bedre hvilested eller om der skete noget udenfor, så han har nok sovet dejligt tungt.

Vi begynder fra nu af, at stå tidligere op om morgenen, da han jo skal vænnes til det og samtidig er han også mere træt når vi står tidligere op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk også, at Tyson nok bare har dårlige dage indimellem! :-) Det skal du ikke tage så tungt. Så længe der er rigeligt gode dage til at opveje de dårlige.

Det var det Gudrun sagde til os - at vi skulle regne med, at Pero ALTID ville have dårlige dage. Han er fuldstændig styret af hans umiddelbare sindsstemning, hvilket også viser sig ved at han aldrig er forudsigelig i hans reaktioner. Det gælder ikke kun alene-træningen, men ligeså meget møde med andre hunde, børn der leger, en pose der blæser i vinden osv. osv. osv.

Vi har lige været i sommerhus fra lørdag til tirsdag. Om lørdagen trænede vi inden vi tog af sted og han var alene i 1 time og 15 minutter - sov fra start til slut kun afbrudt af et par gange hvor han lige skulle se hvad der foregik udenfor og derfor sad i vindueskarmen.

Igår var så første gang vi har trænet siden lørdag og der var han ikke særlig god. Tydeligt en af hans "jeg har ikke overskud til at være alene"-dage! Han sov ikke længe af gangen og gik meget fra sted til sted. Han var alene en time uden at sige den mindste lyd. Syntes det er flot af ham når man nu kunne se, hvor træls han faktisk syntes det var.

I dag var så en god dag :-) Han var alene i 1 time og 30 minutter, hvor han sov og sov og sov. Kun to gange testede han lige om sofaen var et bedre hvilested eller om der skete noget udenfor, så han har nok sovet dejligt tungt.

Vi begynder fra nu af, at stå tidligere op om morgenen, da han jo skal vænnes til det og samtidig er han også mere træt når vi står tidligere op.

Tak fordi du minder mig om det med de dårlige dage. :5up: Det er jo helt rigtigt, men jeg har tendens til at glemme det, og så tror jeg, at det går helt galt med træningen, når han har sådan en dag.

I må da være ved at skulle i seriøs turbotræning nu, hvis Pero skal være alene-hjemme-klar til september? Hvor mange timer er, det nu, han skal op på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Tak fordi du minder mig om det med de dårlige dage. :5up: Det er jo helt rigtigt, men jeg har tendens til at glemme det, og så tror jeg, at det går helt galt med træningen, når han har sådan en dag.

I må da være ved at skulle i seriøs turbotræning nu, hvis Pero skal være alene-hjemme-klar til september? Hvor mange timer er, det nu, han skal op på?

6,5 time :shock:

Jeg er bare bange for at for hurtigt frem her i starten, da jeg stadig kan mærke på ham, at han ikke er helt tilfreds med det. I dag kunne vi desværre ikke øve særlig længe fordi min kæreste skulle hjem omkring inden han skulle på arbejde, så det blev kun en time og et kvarter.

Men det skal nemlig til at gå hurtigt nu - især fordi jeg lige har læst, at jeg har undervisning d. 24., 27., og 28. august :neutral: Jeg havde bare fået at vide at vi skulle starte mandag d. 1. så synes det er træls at få det her at vide nu:-(

Jeg tror vi bliver nødt til at være lidt hårdere ved ham. Når jeg kan se, at det er slemt for ham har jeg tendens til at sige "Arj, nu må vi hellere holde for det er så svært for ham"... Men det er jo netop hans dårlige dage, som han selv skal kunne styre. Når jeg starter i skole har jeg jo ikke mulighed for bare at tage hjem fordi det ikke går perfekt.

Han kommer til at skulle være alene 3,5 time mandag, 6,5 time tirsdag, 2,5-4,5 time onsdag, 6,5 time torsdag (jeg har undervisning fra 8-10 og så igen fra 12-14:rolleyes:) og så har jeg fri fredag, lørdag og søndag.

Selvom jeg siger at jeg IKKE vil gå glip af undervisning pga. Pero, så han jeg allerede se, at det bliver nødvendigt :( (Men jeg missede også en del undervisning på første år, men kom alligevel igennem med et et 1.årsgennemsnit på 9,5 :mrgreen:)

Endnu et problem er, at jeg har arbejde fra 15.00 til 18.00 hver onsdag. Har ingen idé om, om han overhovedet kan finde ud af at være alene to gange på en dag :neutral:

STRESS!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

PPP-Pero: Var det ikke en ide at finde et hundegalt menneske, der kunne komme og hygge om ham, de lange dage ? Altså at han var alene en 3-4 timer og der så kom en hjem og gav ham lidt selskab ?

Det ville jeg uden tvivl vælge, hvis jeg kunne finde en egnet person :-D Så har du ikke samme stress på og i kan tage det i hans tempo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
PPP-Pero: Var det ikke en ide at finde et hundegalt menneske, der kunne komme og hygge om ham, de lange dage ? Altså at han var alene en 3-4 timer og der så kom en hjem og gav ham lidt selskab ?

Det ville jeg uden tvivl vælge, hvis jeg kunne finde en egnet person :-D Så har du ikke samme stress på og i kan tage det i hans tempo.

Jo, det ville klart være en løsning, men synes det er svært at finde en man vil overlade ham til. Det skulle jo egentlig bare være en, der kunne låse sig ind og være her til jeg kom hjem, men synes også det er lidt underligt, at en fremmed skal sidde med min hund i min lejlighed :???:

Og jeg kender desværre ikke lige nogen, der kunne komme forbi et par timer... Alle er jo på arbejde mellem 12 og 14... :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det ville klart være en løsning, men synes det er svært at finde en man vil overlade ham til. Det skulle jo egentlig bare være en, der kunne låse sig ind og være her til jeg kom hjem, men synes også det er lidt underligt, at en fremmed skal sidde med min hund i min lejlighed :???:

Og jeg kender desværre ikke lige nogen, der kunne komme forbi et par timer... Alle er jo på arbejde mellem 12 og 14... :neutral:

Jeg kan godt forstå dig. Men det kunne jo være, at du havde en veninde, der havde en hundeglad bedstemor eller lign. Så "kendte" du jo personen - i hvert fald nok til at kunne stole på denne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror I man må have hund med til forelæsning? Hvis han var stille og lå i sin taske?

Min veninde havde Petrine med til undervisning på HF og jeg har haft adskillige terrier med til forelæsninger på DTU, men du skal bare være klar på at EN klage og så er det ud :(, der tror jeg at DTU var et godt sted, for det var drenge der ikke var sarte :lol:

Pas på med at 'være hård' ved ham, det kan give bagslag, prøv at læs om de andres erfaringer, der kan man se at hver gang man er 'hård' så giver det bagslag og tilbageskridt.

Hvis jeg var dig, ville jeg have travlt med at finde en permanent løsning, en dagplejer, hvor du kan aflevere ham, hvis du synes det er ækelt med en fremmed i dit hjem (det synes jeg :oops:) - men forelæsningerne, er det hele dage?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Min veninde havde Petrine med til undervisning på HF og jeg har haft adskillige terrier med til forelæsninger på DTU, men du skal bare være klar på at EN klage og så er det ud :(, der tror jeg at DTU var et godt sted, for det var drenge der ikke var sarte :lol:

Pas på med at 'være hård' ved ham, det kan give bagslag, prøv at læs om de andres erfaringer, der kan man se at hver gang man er 'hård' så giver det bagslag og tilbageskridt.

Hvis jeg var dig, ville jeg have travlt med at finde en permanent løsning, en dagplejer, hvor du kan aflevere ham, hvis du synes det er ækelt med en fremmed i dit hjem (det synes jeg :oops:) - men forelæsningerne, er det hele dage?

Når jeg skriver, at jeg vil være hårdere ved ham er det nok ikke så slemt som det kan lyde :-) Jeg vil ikke presse ham til mere end han kan - men jeg ved at han kan være alene. Han synes bare ikke ligefrem det er en fest.

Han har trods alt været alene hver dag op til 5 timer det sidste år. Det handler bare om, at få ham op på det niveau igen og så lidt til. Det er bare lidt svært for ham efter han har været passet i 3,5 uge og vi derefter har været i sommerhus.

Det ville bare være én eller to forelæsninger ( fra 12 til 14) om ugen indtil han lærte at være alene i længere tid. Vi sidder i et kæmpe auditorium og er nok 350 i alt, så spørgsmålet er, om man ikke kunne sidde diskret på én af de bageste rækker :-)

Det med dagpleje duer ikke rigtig, da min kæreste tager vores bil med til Haderslev, hvor han skal studere i hverdagene. Og hundedagplejerne ligger langt fra hvor vi bor og har desuden nogle trælse bringe- og hentetider:neutral: Han skal også hellere være alene - jeg ved han kan :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan han! Og faktisk har det jo virket tidligere, når I har været "hårde" ved ham. Han er jo lidt atypisk, ham Pero. :blink:

Jeg synes, at det er en god idé at tage ham med til forelæsningen på bagerste række. Hvis han ligger i en lukket taske (en af dem, der ligner sportstasker, tænker jeg) og ikke siger noget, tror jeg ikke, at du får nogle klager. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Der har vi jo Pero :-D - Så fik jeg lige sat bruger på ansigt :mrgreen: Det plejer at være omvendt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Der har vi jo Pero :-D - Så fik jeg lige sat bruger på ansigt :mrgreen: Det plejer at være omvendt!

Ja, her er vi :mrgreen:

Hyggeligt lige at rende ind i hinanden. Selvom Pero var lidt en røver over for Emil når der nu var en løbsk tæve :roll::-D Jeg undskylder lige på min hormonfyldte machohunds vegne :mrgreen:

(Forstår så slet ikke hvad en løbsk tæve laver uden snor i en hundeskov :shock: Det var et under jeg overhovedet fik Pero med mig igen!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Tyson var alene i 5 timer og 40 minutter igen i dag. Han hylegøede og klynkede efter 5 timer og 35 minutter. Øv. :(

Jeg tror, at jeg prøver at tage babygitteret ned igen for at se, om det gør noget forskel.

Hvordan er det så gået i dag (hvis han har været alene endnu)?

Jeg har både godt og dårligt nyt...

Igår var Pero alene i 2 timer, hvor han var super dygtig. Han lå og sov næsten hele vejen igennem og vi behøvede ikke at sige noget til ham en eneste gang :-):5up:

I dag skulle vi så op på 2,5 time, men allerede efter 10 min. (!!!) begyndte han at hyle :confused::evil::cry::shock::rolleyes: Det var vildt mærkeligt... Han lå bare ved døren og hylede (første gang jeg har set ham hyle imens han ligger ned). Vi sagde med det samme "STOP" efterfulgt af et bestemt nej og formaninger om, at nu skulle han sove :mad: Han stoppede selvfølgelig med det samme og så endte det faktisk med at han sov og sov og sov og sov. Så han var alene i 2,5 time alligeve. Bare en rigtig træls tanke, at han hylede lige fra begyndelsen - men jeg er endnu engang blevet bekræftet i, at han ikke er spor bange for at være alene. Ellers ville han jo ikke kunne ligge og sove afslappet i 2 timer og et kvarter bagefter.

Jeg ved ikke hvad der har udløst hans hylen, men jeg ved, at hans eftermiddagstur igår var kortere end normalt, han sov meget af aftenen, blev vækket i nat da min kæreste kom hjem kl. 3.00 og så har vi sovet længere end vi har gjort de sidste dage. Det kan jo være en blanding af det hele, der har givet ham en dårlig dag. Desuden har jeg hørt en hund gø et par gange i dag og i går og det lyder til at komme fra vores ejendom. Måske det også har påvirket ham.

Vi står tidligt op i morgen og fortsætter med 3 timer :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites