Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg fået det meste væk, men hun har stadig ørerne tilbage og overdreven velkomst, hvis jeg er gået for hurtig frem i øvningen:cry:

Jeg har hørt fra mange Coton-ejere, at det med den overdrevne velkomst er meget racetypisk.. Dem jeg har talt med har (ifølge dem selv) ikke alenehjemme-problemer, og alligevel får de altid en meget voldsom velkomst af hunden, selv efter en times tid.

Men det med ørene er selvfølgelig ikke så godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har hørt fra mange Coton-ejere, at det med den overdrevne velkomst er meget racetypisk.. Dem jeg har talt med har (ifølge dem selv) ikke alenehjemme-problemer, og alligevel får de altid en meget voldsom velkomst af hunden, selv efter en times tid.

Men det med ørene er selvfølgelig ikke så godt.

det er selvfølgelig set sammen med det andet også :blink:

Der er bare markant forskel på velkomst og overdreven velkomst

(ps mange ved slet ikke at deres hunde er utrygge/bange ved at være alene hjemme)

Link til indlæg
Del på andre sites

det er selvfølgelig set sammen med det andet også :blink:

Der er bare markant forskel på velkomst og overdreven velkomst

(ps mange ved slet ikke at deres hunde er utrygge/bange ved at være alene hjemme)

Derfor jeg skrev: ifølge dem selv..

Men hvor møder man også mange idioter, der siger: bare gå fra ham, så skal han nok lære det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alene hjemme 20 min. uden en eneste lyd :banan:

Det er det højeste nogensinde.. Pludselig virker 20 timers-målet om små to uger ikke så fjernt igen. Men skal passe på med at være kæphøj, for så går det galt..

Kong er min (og Louies) nye bedste ven! Han plejede bare at lade den ligge, så de sidste par gange har han fået andre tyggeting eller aktivitetsbold når vi øvede. Hvor jeg så kommet tilbage til en fyldt aktivitetsbold :(

Men i går og i dag er vi gået tilbage til Kong. I går med opblødt tørfoder og i dag med tørfoder, leverpostej + kylling fra i går :mums:

Han fik Kong'en og fulgte ikke med hen til døren da jeg gik.

Da jeg kom tilbage, 20 min. efter, lå han stadig og spiste sin Kong. Han rejste sig ikke engang for at sige hej. JEG måtte gå hen til ham for at kunne bytte Kong'en ud med en anden godbid.. Det var han dog ikke meget for.

Hold kæft hvor er jeg glad.. Det er de små sejre, der tæller :5up:

Hvor er det flot! :klap: dyyyygtig Louie. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D Louie ser op til Tyson og har nu planer om at komme op på 6 timer på no time! Det siger han selv..... (for så har vi ikke behov for at arrangere pasning mindst 2 gange om ugen)....

He he, hvis han følger Tysons eksempel, vil han være over et år om at nå 6 timer, så deeet skal du nok ikke ønske dig. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

I dag har Pero været alene i 5 timer og 30 minutter :klap: :mrgreen:

Jeg kunne fornemme at han allerede efter 3,5 time var udhvilet og egentlig ikke synes det var super fedt at være alene, men han var bare rigtig dygtig og blev ved med at prøve at sove...

I starten når han er ladt alene sover han som regel en time af gangen, hvorefter han finder et nyt sted, hvor han sover en times tid mere osv. og så bliver det kortere og kortere intervaller jo længere tid han har været alene. Så til sidst er det måske et kvarter af gangen... Men bare det at han prøver at sove og er stille og afslappet er jo fantastisk! Jeg bliver faktisk næsten glad for at se ham være utilfreds, men alligevel tackle det flot :5up:

Jeg tror faktisk aldrig nogensinde før han har været alene i 5,5 time (på nær da han var lille hvalp og vi ikke havde pasning til ham:megaked: - men det tæller jeg ikke med:-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er forskelligt fra hund til hund. Nogle hunde hyler/gør, nogle hunde ødelægger ting, nogle hunde tisser/pøller i hjemmet...

Tyson er en hund, der primært vender angsten indad, så jeg kan se det på hans reaktion, når jeg kommer hjem. Hvis han har været for længe alene, er han meget stresset og opkørt og har svært ved at falde ned igen.

Jeg optager lyd, når han er alene (via et gratis program fra nettet), og der har jeg kunnet høre, at han også nogle gange har hyelgøet en lille smule, når han har været alene og ikke brudt sig om det. De fleste gange siger han dog ikke noget, så det er primært hans reaktion, når jeg kommer tilbage, jeg kan kigge på.

Hvad hedder dét program og kræver det webcam, for vores er nemlig gået i stykker????

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har Pero været alene i 5 timer og 30 minutter :klap: :mrgreen:

Jeg kunne fornemme at han allerede efter 3,5 time var udhvilet og egentlig ikke synes det var super fedt at være alene, men han var bare rigtig dygtig og blev ved med at prøve at sove...

I starten når han er ladt alene sover han som regel en time af gangen, hvorefter han finder et nyt sted, hvor han sover en times tid mere osv. og så bliver det kortere og kortere intervaller jo længere tid han har været alene. Så til sidst er det måske et kvarter af gangen... Men bare det at han prøver at sove og er stille og afslappet er jo fantastisk! Jeg bliver faktisk næsten glad for at se ham være utilfreds, men alligevel tackle det flot :5up:

Jeg tror faktisk aldrig nogensinde før han har været alene i 5,5 time (på nær da han var lille hvalp og vi ikke havde pasning til ham:megaked: - men det tæller jeg ikke med:-))

Hvor er det flot! :klap2:

Nu har han snart indhentet Tyson. :shock: Men ok, Pero startede jo også med at være langt foran Tyson, så det er vel fair nok. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Nu springer jeg ind i den her tråd...

Vi har kørt fra åbne/lukke dør, til et par sekunder, til et minut, og så opefter. 3 minutter var den på sidst tirsdag, uden at hun overhovedet reagerede. Igår var det så hr.kærestes tur til at lege alene hjemme, og han tog 2 omgange, han gad bare ikke stå udenfor og blomstre, så han lukkede bare døren og gik så ind igen. Lidt for dårligt synes jeg!

Idag prøvede jeg to gange i formiddags, begge gange var hun meget urolig allerede efter kort tid. 3.gang var her for lidt siden. Hun fik et godt gnaveben, og mens jeg ventede på at hun kom godt igang med det, satte jeg den gamle bærbare op med webcam i køkkenet og kom på skype. Så sagde at jeg lige gik et øjeblik og at hun bare kunne blive liggende. Og det gjorde hun så. Jeg satte mig ude foran lejligheden med sweater på, mobilen i hånden så jeg kunne tage tid og skype kørende. Desværre kunne jeg så ikke helt se hvad hun lavede i sin kurv da jeg gerne ville kunne se hvis hun gik op til køkkendøren og hvordan hun reagerede.

Men hun blev liggende kunne jeg høre. Der var lidt musik i baggrunden fra en 3.computer. Jeg sad og læste lidt herinde og kiggede af og til, og pludselig glemte jeg fuldstændig tiden og så var der gået et kvarter. Ingen vrøvl fra den lille frøken. Ind igen, stille og roligt. Hun lå i sin kurv med benet og gnavede. Der havde snildt været til et kvarters mere underholdning. Musikken var væk fordi computeren havde genstartet.

Hun logrede men så ikke ud til at have intentioner om at forlade det gode ben..

Så et kvarter var måske nok lige i overkanten. Men hun var underholdt. Hvad mener i? I løbet af dagen går jeg op med skraldet i flere omgange, så det er små 2 minutter af gangen. Men kan jeg godt tage den med et kvarters tid af og til? Og bygge på?

Hun fik sit fodersøg før morgentisseturen idag fordi hr. kæreste var nået til "den kedelige endeskive" af spegepølsen. Og inden jeg kunne nå at sige "faste rutiner" havde han fordelt den i haven og sendt vuffen derud.

Idag har jeg planer om at lave hundelegetøj. Det skal bare bestå af 3 kopper af en slags, hvor der kan gemmes hundekiks. Og så skal hun gætte (læs: snuse) hvor kiksen er. Vi har prøvet med plastikkrus og hun synes det er hyggeligt at vappe til kruset med poten så det vælter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu springer jeg ind i den her tråd...

Vi har kørt fra åbne/lukke dør, til et par sekunder, til et minut, og så opefter. 3 minutter var den på sidst tirsdag, uden at hun overhovedet reagerede. Igår var det så hr.kærestes tur til at lege alene hjemme, og han tog 2 omgange, han gad bare ikke stå udenfor og blomstre, så han lukkede bare døren og gik så ind igen. Lidt for dårligt synes jeg!

Idag prøvede jeg to gange i formiddags, begge gange var hun meget urolig allerede efter kort tid. 3.gang var her for lidt siden. Hun fik et godt gnaveben, og mens jeg ventede på at hun kom godt igang med det, satte jeg den gamle bærbare op med webcam i køkkenet og kom på skype. Så sagde at jeg lige gik et øjeblik og at hun bare kunne blive liggende. Og det gjorde hun så. Jeg satte mig ude foran lejligheden med sweater på, mobilen i hånden så jeg kunne tage tid og skype kørende. Desværre kunne jeg så ikke helt se hvad hun lavede i sin kurv da jeg gerne ville kunne se hvis hun gik op til køkkendøren og hvordan hun reagerede.

Men hun blev liggende kunne jeg høre. Der var lidt musik i baggrunden fra en 3.computer. Jeg sad og læste lidt herinde og kiggede af og til, og pludselig glemte jeg fuldstændig tiden og så var der gået et kvarter. Ingen vrøvl fra den lille frøken. Ind igen, stille og roligt. Hun lå i sin kurv med benet og gnavede. Der havde snildt været til et kvarters mere underholdning. Musikken var væk fordi computeren havde genstartet.

Hun logrede men så ikke ud til at have intentioner om at forlade det gode ben..

Så et kvarter var måske nok lige i overkanten. Men hun var underholdt. Hvad mener i? I løbet af dagen går jeg op med skraldet i flere omgange, så det er små 2 minutter af gangen. Men kan jeg godt tage den med et kvarters tid af og til? Og bygge på?

Hun fik sit fodersøg før morgentisseturen idag fordi hr. kæreste var nået til "den kedelige endeskive" af spegepølsen. Og inden jeg kunne nå at sige "faste rutiner" havde han fordelt den i haven og sendt vuffen derud.

Idag har jeg planer om at lave hundelegetøj. Det skal bare bestå af 3 kopper af en slags, hvor der kan gemmes hundekiks. Og så skal hun gætte (læs: snuse) hvor kiksen er. Vi har prøvet med plastikkrus og hun synes det er hyggeligt at vappe til kruset med poten så det vælter.

Det var da godt, at det gik så godt med et kvarter. :-) Jeg ville dog nok være varsom med at blive overmodig og presse citronen, da du risikerer at gå for hurtigt frem, hvilket kan give bagslag.

Men det siger jeg fordi, at det altid er det, der er sket, hvis jeg har prøvet at gå for hurtigt frem med Tyson. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da godt, at det gik så godt med et kvarter. :-) Jeg ville dog nok være varsom med at blive overmodig og presse citronen, da du risikerer at gå for hurtigt frem, hvilket kan give bagslag.

Men det siger jeg fordi, at det altid er det, der er sket, hvis jeg har prøvet at gå for hurtigt frem med Tyson. :rolleyes:

me too:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Potemis

Ja, jeg skal prøve.. det er bare fristende fordi jeg starter skole til september... Men jeg vil jo heller ikke ødelægge det!

Jeg prøvede lige igen.. Smed en lille bitte gnavepind (de der små tynde fra Bastian), ned til hende og satte webcam til. Gik ud og satte mig igen. Jeg kunne se at hun forlod pinden og gik op og lagde sig foran entre-døren. Efter 11 minutter, uden noget vrøvl, rejste hun sig pludselig og spankulerede ned i sin kurv og begyndte at spise sin pind :D Så jeg gav den 15 min i alt igen denne gang. Og hun var ikke synderligt interesseret i at jeg kom ind igen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja, jeg skal prøve.. det er bare fristende fordi jeg starter skole til september... Men jeg vil jo heller ikke ødelægge det!

Jeg prøvede lige igen.. Smed en lille bitte gnavepind (de der små tynde fra Bastian), ned til hende og satte webcam til. Gik ud og satte mig igen. Jeg kunne se at hun forlod pinden og gik op og lagde sig foran entre-døren. Efter 11 minutter, uden noget vrøvl, rejste hun sig pludselig og spankulerede ned i sin kurv og begyndte at spise sin pind :D Så jeg gav den 15 min i alt igen denne gang. Og hun var ikke synderligt interesseret i at jeg kom ind igen. :5up:

Velkommen i tråden :vinken: Og flot af Cookie!

Det tegner bestemt godt når hun blev direkte konfronteret med at du gik, men alligevel valgte at spise sin tyggepind da hun fandt ud af, at du ikke kom ind igen med det samme :5up:

Da Pero var lillebitte gav vi ham også mad når vi gik - hvis det var noget helt uimodståelig kunne han bruge lang tid på det - hvis benet var interessant i en halv time, så kunne han være alene en halv time! Men... Lige så snart benet ikke længere var interessant begyndte han at pive (også selv om benet var uinteressant allerede efter bare nogle minutter), så vi opgav mad-metoden.

Jeg tror dog det virker på mange hunde, så længe man sørger for at komme hjem igen inden de mister interessen for det man har givet dem. Du har jo mulighed for at se Cookie på webcam, så du kan time det perfekt, så du kommer ind når du fornemmer at hendes tyggeting ikke længere er så spændende :5up:

Hvordan har Cookie det med at være i et andet rum end dig? Pero kunne førhen slet ikke lide det, men vi vænnede ham gradvist til det og det endte faktisk med, at det blev løsningen for os :-) Da han først kunne finde ud af at være alene i et andet rum blev det meget nemmere for ham at træne "vi går helt ud af lejligheden"... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Pero har været alene i 5 timer og 45 minutter i dag :banan:

Og uden at sige den mindste lyd! Tror han var i vindueskarmen i sammenlagt nogle timer, hvilket er rigtig meget i forhold til normen. Tror ikke han har været særlig træt og derfor har valgt at blive underholdt af gadelivet uden for lejligheden i stedet for at sove :-D

Link til indlæg
Del på andre sites