sonja77 Besvaret August 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 13, 2009 Pero har været alene i 5 timer og 45 minutter i dag :banan:Og uden at sige den mindste lyd! Tror han var i vindueskarmen i sammenlagt nogle timer, hvilket er rigtig meget i forhold til normen. Tror ikke han har været særlig træt og derfor har valgt at blive underholdt af gadelivet uden for lejligheden i stedet for at sove Fantastisk! Det er da super flot, at han ikke siger noget, selvom han ikke er træt! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 13, 2009 Rapporter Share Besvaret August 13, 2009 Pero har været alene i 5 timer og 45 minutter i dag :banan:Og uden at sige den mindste lyd! Tror han var i vindueskarmen i sammenlagt nogle timer, hvilket er rigtig meget i forhold til normen. Tror ikke han har været særlig træt og derfor har valgt at blive underholdt af gadelivet uden for lejligheden i stedet for at sove Dygtige Pero!! Jeg er så forelsket i ham! Jeg kan huske dengang du snakkede om at du skulle have ham.. (på jubiis forum) iiiih hvor ville jeg også gerne have haft sådan en trold! (Kan vi ikke lave et kuld hvalpe på Cookie med ham?) Men Cookie har det faktisk fint med at være i et andet rum end os. Hun ligger ofte på mit kontor eller i soveværelset (begge rum er ovenpå) mens vi er i køkken eller stue (nedenunder). På den måde er hun vældig selvstændig. Hun sover både med os i sengen og på gulvet eller i sin stol om natten hvis hun synes vi ligger for uroligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 14, 2009 Rapporter Share Besvaret August 14, 2009 så sidder jeg igen på risten foran lejligheden og kigger på Cookie gennem skype. Hun havde svært ved at falde til ro idag.. Da jeg gik ud kunne jeg se at hun med det samme smuttede op til døren og sad der lidt. Så kom der et enkelt lille "ouu?". Og så stoppede hun. Lagde sig ned og sov. Nu har hun gået lidt rundt og har lagt sig til at sove igen. Hun nåede at æde tyggepinden inden jeg fik ringet skype op, så hun har altså klaret sig uden den. Det bliver nok kun 1 omgang alene-hjemme idag for snart skal vi til dr.dyr til årligt tjek Og i aften spiller kærestens yndlingshiphopgruppe i byen så vi overvejer lidt at tage derned og sidde i nærheden hvor vi kan høre musikken. (med Cookie naturligvis) Hun sagde intet til at nabodrengen lige gik ud (hun plejer at reagere på at døren hos naboen går). :5up: Årh det her går jo bare glimrende! Hun snorksover! :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 14, 2009 Rapporter Share Besvaret August 14, 2009 så herligt hvordan får du skype til at svare når du ringer op? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 14, 2009 Rapporter Share Besvaret August 14, 2009 Jeg får Cookie til at trykke på knappen Ej spøg til side, jeg ringer simpelthen op mellem de to computere og accepterer opkaldet inden jeg går ud af lejligheden og sidder lige ude foran hoveddøren. Det er lidt kedeligt at sidde der, så jeg tror efterhånden jeg skal have en bog eller noget med ud.. Hvordan gør i andre egentlig? Naboknægten var henne og spørge hvorfor jeg dog ikke gik ind! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 14, 2009 Rapporter Share Besvaret August 14, 2009 Arh SÅ simpelt, har brugt timer på at finde en indstilling jeg kunne ændre - Petrine har præsteret at kravle op i vinduet og kigge ned til mig i gården, så meget for den træning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 14, 2009 Rapporter Share Besvaret August 14, 2009 Hehehe, de kloge små hunde! Det er også grunden til at jeg ikke bare sætter mig om i haven.. Måske der skulle laves en hunde-overvågningsside, hvor man kan uploade webcam og lyd.. Og så kunne alle sidde og følge med og se hvordan hunden reagerer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret August 14, 2009 Rapporter Share Besvaret August 14, 2009 så herligt hvordan får du skype til at svare når du ringer op? Jeg får Cookie til at trykke på knappen Ej spøg til side, jeg ringer simpelthen op mellem de to computere og accepterer opkaldet inden jeg går ud af lejligheden og sidder lige ude foran hoveddøren. Det er lidt kedeligt at sidde der, så jeg tror efterhånden jeg skal have en bog eller noget med ud.. Hvordan gør i andre egentlig? Naboknægten var henne og spørge hvorfor jeg dog ikke gik ind! Vi har indstillet den computer, der er hos Pero, til at besvare opkald automatisk :5up: (Dog kun fra kontaktpersoner - og der er kun os selv ) Og så har vi sørget for at Skype er lydløst (altså ingen ringe-lyd osv.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret August 14, 2009 Rapporter Share Besvaret August 14, 2009 Dygtige Pero!! Jeg er så forelsket i ham! Jeg kan huske dengang du snakkede om at du skulle have ham.. (på jubiis forum) iiiih hvor ville jeg også gerne have haft sådan en trold! (Kan vi ikke lave et kuld hvalpe på Cookie med ham?) Men Cookie har det faktisk fint med at være i et andet rum end os. Hun ligger ofte på mit kontor eller i soveværelset (begge rum er ovenpå) mens vi er i køkken eller stue (nedenunder). På den måde er hun vældig selvstændig. Hun sover både med os i sengen og på gulvet eller i sin stol om natten hvis hun synes vi ligger for uroligt. Jeg er også lidt forelsket i din Cookie! Hun er så sød - ligner lidt Pero, bare i brindle udgave Det er faktisk anden gang indenfor en uge, at Pero bliver spurgt om han vil lave hvalpe Hvis han selv kunne svare er jeg ikke i tvivl om, at det ville blive et ja:mrgreen: Jeg er dog ikke selv helt så overbevist om, at han skal lave hvalpe Dejligt, at hun ingen problemer har med at være adskilt fra jer. Så starter i det mindste ikke fra bunden af så sidder jeg igen på risten foran lejligheden og kigger på Cookie gennem skype. Hun havde svært ved at falde til ro idag.. Da jeg gik ud kunne jeg se at hun med det samme smuttede op til døren og sad der lidt. Så kom der et enkelt lille "ouu?". Og så stoppede hun. Lagde sig ned og sov. Nu har hun gået lidt rundt og har lagt sig til at sove igen. Hun nåede at æde tyggepinden inden jeg fik ringet skype op, så hun har altså klaret sig uden den. Det bliver nok kun 1 omgang alene-hjemme idag for snart skal vi til dr.dyr til årligt tjek Og i aften spiller kærestens yndlingshiphopgruppe i byen så vi overvejer lidt at tage derned og sidde i nærheden hvor vi kan høre musikken. (med Cookie naturligvis) Hun sagde intet til at nabodrengen lige gik ud (hun plejer at reagere på at døren hos naboen går). :5up:Årh det her går jo bare glimrende! Hun snorksover! :klap2: :klap: Skønt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 14, 2009 Rapporter Share Besvaret August 14, 2009 Årh, bare en enkelt lillebitte puttehvalp? Hehe.. Ja de ligner faktisk lidt hinanden de to! Cookie er i løb lige nu *lokke lokke* :slem: Ah, det er smart med den der besvar-automatisk! Det må jeg altså lige have kigget på. Så kan jeg jo godt lige futte i rema og hjem foran døren før jeg ringer op! Virker det også med kamera så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret August 14, 2009 Rapporter Share Besvaret August 14, 2009 Årh, bare en enkelt lillebitte puttehvalp? Hehe.. Ja de ligner faktisk lidt hinanden de to! Cookie er i løb lige nu *lokke lokke* :slem: Ah, det er smart med den der besvar-automatisk! Det må jeg altså lige have kigget på. Så kan jeg jo godt lige futte i rema og hjem foran døren før jeg ringer op! Virker det også med kamera så? Jepjep - der er også en indstilling, hvor video startes automatisk! Og så selvfølgelig slå lyden helt fra - så der ikke pludselig lyder en høj RIIING-RIIIING-lyd som nok ville forstyrre hende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret August 16, 2009 Rapporter Share Besvaret August 16, 2009 jeg er altså gået lidt ned i clomicalm:oops: Ikke fordi hun er blevet dygtig, men hun reagerer ikke nævneværdig mere afslappet når vi øver, om hun får ½ eller 3/4 pille 2 gange om dagen. Tilgengæld ser jeg en noget gladere hund, når hun kun får ½ pr gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 16, 2009 Rapporter Share Besvaret August 16, 2009 Det lyder da godt! Er det sådan en afslappende middel til hunde? Cookie er oppe på 40 minutter. Det går pænt stærkt, men hun har selvfølgelig også kunne være alene førhen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret August 16, 2009 Rapporter Share Besvaret August 16, 2009 Det lyder da godt! Er det sådan en afslappende middel til hunde? Cookie er oppe på 40 minutter. Det går pænt stærkt, men hun har selvfølgelig også kunne være alene førhen.. Ja det er en slags anti-dep. til hunde på recept :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 17, 2009 Rapporter Share Besvaret August 17, 2009 Idags træning indtil videre. Jeg har sat mig på den anden side af skuret idag. Sådan lidt for afvekslingens skyld. Og nu overvejer jeg om skype overhovedet virker.. Der kommer jo ikke en lyd derinde fra.. Jo, lige lidt da portneren kom kørende for at samle storskrald. Der blev der skældt ud derindefra. Men det stoppede ligeså snart han kørte videre. Og kameraet er vendt i en ny vinkel. For afveksling. Men naturligvis, lægger hun sig lige der hvor kameraet ikke kan se hende. Det sker hver gang. Hvis jeg filmer døren, ligger hun under bordet. Hvis jeg filmer bordet ligger hun foran døren. Hvis jeg filmer, som idag hvor jeg kan se næsten hele køkkenet, ligger hun i sin kurv. Og lur mig om hun så ikke mener at det er sofa tid, når jeg i eftermiddag filmer kurven... Jeg vil prøve at lade hende få en hel time idag. Sidst har vi været på 40 minutter, men jeg tror sagtens hun kan længere tid. Det har virkelig hjulpet at droppe de der lange velkomstseancer, pindekastning og give lidt mad om morgenen.. Hun er meget roligere! Reagerer ikke på alt muligt og umuligt, tænk jer! idag gik hun forbi en kat.. Uden en lyd!! Hun standsede - kiggede på den - gik videre.. Dygtige lille mus! I guder hvor bliver det kedeligt at sidde og kigge på et køkken.. Skal vi ikke bytte webcams? Anyone? Jeg holder øje med din sovende hund, du holder øje med mit køkken/sofa? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 Jeg vil gerne have jeres mening om den her "hjemmefra liste" Jeg læste i "It's me or the dog", at der skal være faste rutiner inden man går, at man ikke skal give hunden for meget opmærksomhed og at man skal lade som om det ikke er noget særligt at man forlader den, plus at man skal huske at lade musik og lys(hvis nødvendigt) være tændt. Så jeg har lavet den her rutine liste, så jeg ikke glemmer noget Hvad synes i om den?? Izzie’s Hjemmefra Rutine ! • Stå op – ignorer hende • Gå i bad – tag tøj på • Gå morgentur ca. 15 min. • Sidste kys og kram • Spis morgenmad 20 min. • Efter 20 min. fjern maden • Pak tasken • Tag sko og jakke på • Tænd for musikken (+ lys hvis mørkt) • Tag nøgler og gå uden ord og blik! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 JEg synes det ligner en fin liste! Her har den lille frøken været i en slem omgang løbetid. Ørene har været stoppet til med vat når vi er ude og herhjemme har hun bare ikke villet falde ordentlig til ro. Med det resultat at jeg har måttet sætte alenehjemmetiden ned igen. Men det går nok over om et par dage. Jeg kan da også godt forstå at man får en god portion selvtillid og mod på livet når man konstant møder et stort og pragtfuldt mandfolk som bare synes man er det allerbedste der er sket på hele gåturen. (Cookie blev mysset godt og grundigt af hele 2 store rottweiler typer. Meget lækre syntes hun). Og ellers humper hun dyner, puder, badekåber, tæpper og hvad hun ellers kan få fat i, så det er ikke nemt at få hende "ned på jorden".. Nogle råd? Hun har jo været oppe på en time af gangen uden problemer i flere dage, og så pludselig kan hun ikke være alene i mere end 5 minutter.. Går det over når løbetiden er slut? Hun er i midterfasen ligenu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 • Stå op – ignorer hende kan ikke lide det med at ignorere men det står måske i bogen? Når vi skal ud af døren er der altid panik på (hvor er nøglerne? Har du husket madpakken? Så nu når vi ikke toget, løøøøøb), straks der er den slags panik lægger Petrine sig på alene-hjemme-puden, det er mere det med at sige pænt farvel (nåååå nu skal du være alene hjemme din stakkel) der gearer hende op til at lave ballade når hun er alene hjemme). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret August 20, 2009 Rapporter Share Besvaret August 20, 2009 kan ikke lide det med at ignorere men det står måske i bogen? Når vi skal ud af døren er der altid panik på (hvor er nøglerne? Har du husket madpakken? Så nu når vi ikke toget, løøøøøb), straks der er den slags panik lægger Petrine sig på alene-hjemme-puden, det er mere det med at sige pænt farvel (nåååå nu skal du være alene hjemme din stakkel) der gearer hende op til at lave ballade når hun er alene hjemme). Nej, det er min egen idé. Da hun blir liggende under dynen indtil jeg har været i bad, og bagefter skal jeg jo have tøj på inden hun kan komme ud og tisse måske lidt dårligt skrevet... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret August 21, 2009 Rapporter Share Besvaret August 21, 2009 Føler næsten snart jeg har overtaget tråden her.. Idag startede vi med 40 minutter. Så begyndte hun at kalde.. Oppe fra soveværelset. Jeg ved ikke hvad hun har set, men det har måske lignet mig eller kæresten.. Jeg går ind.. Og sidder et kvarters tid.. Så er hun helt væk i drømmeland og jeg går op med skrald. Hun kigger lige søvnigt da jeg kommer ind igen, så jeg går ud efter posten. Hun kigger igen da jeg kommer ind, men ellers ingen drama. Og så satte jeg mig ud igen. Hun gøede da: Genboen stod og kaldte på sin hund (hun lyder lidt som mig, og hundens navn minder grangiveligt meget om Cookies). Hylede lidt. Men efter 1 minut blev det til nogle almindelig vuf, og så kørte det ned til en lav brummene vuf-lyd. Efter 2½ minut lagde hun sig ned i stuen. Så gøede hun igen da en mand bankede på naboens dør. (vi bor i rækkehus, og dørene er ret tæt). Det var okay synes jeg. Hun skal jo kunne skræmme en tyveknægt væk. Det varede knapt 1 minut. Så lagde hun sig ned igen. Og så sad jeg så faktisk derude 1 time og 25 minutter i alt. (Igår: 1t.15m) Og nabokonen snakkede endda med mig derude.. Det virker lidt som om at når omstændighederne er på en bestemt måde, så ville hun kunne sidde der i flere timer uden at savne os. Og andre gange så er den bare gal med det samme.. Jeg aner ikke hvad det er.. Måske skal jeg prøve at gå ud et par gange, kort tid, inden hun skal være alene så vi får genopfrisket at "mor kommer igen" hver dag.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 21, 2009 Rapporter Share Besvaret August 21, 2009 Har ingen tips, men synes det lyder ret ok indtil nu, det er da ikke fuldstændigt håbløst (som nogle der har kæmpet minut for minut i månedsvis ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret August 22, 2009 Rapporter Share Besvaret August 22, 2009 Føler næsten snart jeg har overtaget tråden her.. Idag startede vi med 40 minutter. Så begyndte hun at kalde.. Oppe fra soveværelset. Jeg ved ikke hvad hun har set, men det har måske lignet mig eller kæresten.. Jeg går ind.. Og sidder et kvarters tid.. Så er hun helt væk i drømmeland og jeg går op med skrald. Hun kigger lige søvnigt da jeg kommer ind igen, så jeg går ud efter posten. Hun kigger igen da jeg kommer ind, men ellers ingen drama. Og så satte jeg mig ud igen. Hun gøede da: Genboen stod og kaldte på sin hund (hun lyder lidt som mig, og hundens navn minder grangiveligt meget om Cookies). Hylede lidt. Men efter 1 minut blev det til nogle almindelig vuf, og så kørte det ned til en lav brummene vuf-lyd. Efter 2½ minut lagde hun sig ned i stuen. Så gøede hun igen da en mand bankede på naboens dør. (vi bor i rækkehus, og dørene er ret tæt). Det var okay synes jeg. Hun skal jo kunne skræmme en tyveknægt væk. Det varede knapt 1 minut. Så lagde hun sig ned igen. Og så sad jeg så faktisk derude 1 time og 25 minutter i alt. (Igår: 1t.15m) Og nabokonen snakkede endda med mig derude.. Det virker lidt som om at når omstændighederne er på en bestemt måde, så ville hun kunne sidde der i flere timer uden at savne os. Og andre gange så er den bare gal med det samme.. Jeg aner ikke hvad det er.. Måske skal jeg prøve at gå ud et par gange, kort tid, inden hun skal være alene så vi får genopfrisket at "mor kommer igen" hver dag.. Altså, jeg kan godt nå op på 1½ time i løbet af en dag, hvis jeg sidder ude i garagen o.l, men hvis jeg går på Bytorvet i samme tidsrum, så hyler hun 1 minut efter jeg er gået. Hun kan tydeligt fornemme mig og derfor kan jeg ikke rigtig øve på den måde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret August 22, 2009 Rapporter Share Besvaret August 22, 2009 Jeg melder mig på en måde ud af tråden hér :blink: men . . . . . . ikke fordi, det går super:cry: Peter, jeg og adfærds-manden er kommet frem til en konklusion: - Cleo får 3/4 pille Clomicalm morgen og aften, hvilket gør hende ret ugidelig, men mindre dosis har ingen effekt - I 9 måneder har vi fået hende fra den ulidelige seperationsangst, hvor hun bed poter, sked/tissede og trykket op i hjørnet til at hun tager det mere afslappet og "kun" gør og hyler. - Pga familiesituation har vi meget hårde odds i forhold til at øve det fast og konstant. - har brugt 9 måneder på frustrationer, tudeture, surhed (når manden ikke kørte om formiddagen) etc etc men . . . . . . er det det værd????? Nej, det er det ikke. Det er ikke værd at have en træt hund på clomicalm 90 % af tiden for 10% alene hjemme. Så hellere en glad hund 100 % af tiden og de 10 % alene hjemme, kan løses. Vi er nu på nedtrapning af clomicalmen og jeg har fået en super glad hund. I formiddags legede hun fx med 4 hunde på golden størrelser og havde det vidunderligt. Det har jeg aldrig set før:hjerte: Planen er nu, at jeg selvølgelig stadig laver småseperationsøvelser og tager det stille og roligt uden at stille krav til hende, mig og familien. Jeg er så lettet over beslutningen. Gir mig meget mere ro og en mere glad hund :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gucci Besvaret August 22, 2009 Rapporter Share Besvaret August 22, 2009 Jeg synes, det lyder som en god beslutning Dinah. Det er jo muligt at finde pasning til den bette tøs, de dage hvor det er nødvendigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret August 22, 2009 Rapporter Share Besvaret August 22, 2009 Jeg melder mig på en måde ud af tråden hér :blink: men . . . . . . ikke fordi, det går super:cry: Peter, jeg og adfærds-manden er kommet frem til en konklusion: - Cleo får 3/4 pille Clomicalm morgen og aften, hvilket gør hende ret ugidelig, men mindre dosis har ingen effekt - I 9 måneder har vi fået hende fra den ulidelige seperationsangst, hvor hun bed poter, sked/tissede og trykket op i hjørnet til at hun tager det mere afslappet og "kun" gør og hyler. - Pga familiesituation har vi meget hårde odds i forhold til at øve det fast og konstant. - har brugt 9 måneder på frustrationer, tudeture, surhed (når manden ikke kørte om formiddagen) etc etc men . . . . . . er det det værd????? Nej, det er det ikke. Det er ikke værd at have en træt hund på clomicalm 90 % af tiden for 10% alene hjemme. Så hellere en glad hund 100 % af tiden og de 10 % alene hjemme, kan løses. Vi er nu på nedtrapning af clomicalmen og jeg har fået en super glad hund. I formiddags legede hun fx med 4 hunde på golden størrelser og havde det vidunderligt. Det har jeg aldrig set før:hjerte: Planen er nu, at jeg selvølgelig stadig laver småseperationsøvelser og tager det stille og roligt uden at stille krav til hende, mig og familien. Jeg er så lettet over beslutningen. Gir mig meget mere ro og en mere glad hund :blink: jeg kan godt forstå dig og selv om det måske har været hårdt at komme til den beslutning så syntes jeg bestemt det er den rigtige. Så både :ae: og :5up: herfra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts