Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

Jeg er stadig super glad for beslutningen:5up:

Kan også mærke at Cleo er blevet meget mere rolig, når hun sover. Hun pisker ikke rundt efter mig, og idag har hun slet ikke løftet hovedet fra sofaen, når jeg fx går ud i køkkenet.

Samtidig har jeg fået en dejlig aktiv hund, som faktisk skal holdes lidt nede på gåturene:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er stadig super glad for beslutningen:5up:

Kan også mærke at Cleo er blevet meget mere rolig, når hun sover. Hun pisker ikke rundt efter mig, og idag har hun slet ikke løftet hovedet fra sofaen, når jeg fx går ud i køkkenet.

Samtidig har jeg fået en dejlig aktiv hund, som faktisk skal holdes lidt nede på gåturene:blink:

Hvor er det dejligt at høre. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Naboerne har ikke hørt Cookie de sidste par dage! :D

Og hun har endda været alene i 4 timer igår og idag. Idag havde hun svært ved at falde til ro, for hun nægter at gå ud når det regner sådan. Jeg forstår det også godt, med de store stritører er regn og blæst en dårlig kombi. Så hun kom altså kun lige ud i haven en kort tur. (Jeg prøver ikke engang mere at tvinge hende ud, hun vil simpelthen ikke. Der står det stædige terrier-gen virkelig igennem. Hun styrter afsted til nærmeste tørre plet og sætter sig der. Og nægter at tisse.)

Men jeg tror ikke har været noget idag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Naboerne har ikke hørt Cookie de sidste par dage! :D

Og hun har endda været alene i 4 timer igår og idag. Idag havde hun svært ved at falde til ro, for hun nægter at gå ud når det regner sådan. Jeg forstår det også godt, med de store stritører er regn og blæst en dårlig kombi. Så hun kom altså kun lige ud i haven en kort tur. (Jeg prøver ikke engang mere at tvinge hende ud, hun vil simpelthen ikke. Der står det stædige terrier-gen virkelig igennem. Hun styrter afsted til nærmeste tørre plet og sætter sig der. Og nægter at tisse.)

Men jeg tror ikke har været noget idag...

Det lyder godt. :5up: Jeg kan ikke huske, om du har snakket om at videoovervåge hende, når hun er alene, så du kan være sikker på, hvordan hun har det? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg :P

Jeg har skam siddet ude på trappestenen med skype og kigget.. Hun befinder sig sjældent der hvor kameraet peger hen, men jeg kan høre hende. Og jeg har endda haft hende på skype mens jeg har været i skole :P De andre grinede lidt af at jeg sad der og ringede min hund op.. Men de kunne godt se pointen hehe

Ps, kæresten min kom pludselig ud fra soveværelset igår efter egentlig at være gået i seng og siger sådan lidt tøvende, "altså jeg kunne måske godt spørge om jeg kunne møde en time før om mandagen så jeg har en time før fri så hun kun skal være alene 4 timer den dag.." :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der gået lidt tid igen, og Cookie var alene i 5½ time igår!

Jeg fulgte hende på skype, fra skolen. Jeg tog afsted kl 9.15 og kl halv 2, kunne jeg se at hun kom op i køkkenet og sad og så ud som om hun gøede. Jeg kunne jo altså ikek have lyd på midt i timen, det var nok at der var to små babyer til stede! Efter et minuts tid logrer hun med halen og springer ned i stuen igen. Så jeg beder min kammerat ringe hende op og lytte om han kan høre noget. Han siger at der er ingen lyd. Dejligt!

Kl. 13.55 gøer hun igen. Der har jeg lyd på fordi der er pause. Det varer ikke mere end et halvt minut. Og kl. halv 3 så jeg kæresten komme hjem :)

Det er fint med mig at hun gøer når hun synes hun kan høre noget mistænksomt, hovedsagen er at hun ikke bliver ved! Det er så dejligt!

Idag har jeg fri, men skal lige et smut ned i byen så det bliver kun et par timer hun skal være selv. Og så håber jeg snart jeg hører fra dyrlægen med den vorte der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der gået lidt tid igen, og Cookie var alene i 5½ time igår!

Jeg fulgte hende på skype, fra skolen. Jeg tog afsted kl 9.15 og kl halv 2, kunne jeg se at hun kom op i køkkenet og sad og så ud som om hun gøede. Jeg kunne jo altså ikek have lyd på midt i timen, det var nok at der var to små babyer til stede! Efter et minuts tid logrer hun med halen og springer ned i stuen igen. Så jeg beder min kammerat ringe hende op og lytte om han kan høre noget. Han siger at der er ingen lyd. Dejligt!

Kl. 13.55 gøer hun igen. Der har jeg lyd på fordi der er pause. Det varer ikke mere end et halvt minut. Og kl. halv 3 så jeg kæresten komme hjem :)

Det er fint med mig at hun gøer når hun synes hun kan høre noget mistænksomt, hovedsagen er at hun ikke bliver ved! Det er så dejligt!

Idag har jeg fri, men skal lige et smut ned i byen så det bliver kun et par timer hun skal være selv. Og så håber jeg snart jeg hører fra dyrlægen med den vorte der...

Det er da vildt flot, at hun kan være alene så længe! :5up:

Tyson gør også en gang imellem, når han hører noget mistænkeligt i opgangen, f.eks. når postbuddet eller Aarstiderne-manden kommer. Men han holder jo op igen, så jeg synes også, at det er til at leve med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pero har været alene i næsten 5,5 time i dag og var rigtig dygtig :mrgreen:

Var ellers lidt urolig for det, da han den sidste uge max har været alene i 2 timer...

Han skal være alene 4,5 time i morgen og 6 timer torsdag...

Min kæreste skal til USA på fredag til begravelse og er væk en hel uge. Han har derfor ikke mulighed for at tjekke Pero. Ved ikke helt hvad jeg så gør. Jeg må nok bare misse nogle timer og så håbe på at jeg på en eller anden måde får mulighed for selv at tjekke ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare en stor glæde at kunne gå i biffen med veninderne, spise på café bagefter og blive siddende og sladre i flere timer. For jeg har jo en hund, som kan være alene imens. Og jeg skal ikke cykle til Vanløse og hente ham hos min mor bagefter, men kan bare tage direkte hjem til min dygtige hund. :5up:

:klap2: Jamen, det er simpelthen så fantastisk

Kan forstille mig, at dit humør er steget helt vildt meget:blink: og fået en masse ro:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap2: Jamen, det er simpelthen så fantastisk

Kan forstille mig, at dit humør er steget helt vildt meget:blink: og fået en masse ro:5up:

Det er nemlig helt fantastisk, og det gør mig virkelig glad. :-D Tænk, hvor mange der bare tager den slags for givet! Jeg tror aldrig, at jeg vil holde op med at værdsætte, hvilken luksus det er at have en hund, der kan være alene. Det ved man vist kun, hvis man har kæmpet så hårdt for at få det til at lykkes.

Link til indlæg
Del på andre sites

LIGGER OGSÅ I UPDATE-TRÅDEN, MEN DEN HØRER JO OGSÅ TIL HER:5up:

Det med at lade være med at øve alene hjemme går fantastisk:5up: og i forhold til at få det til at hænge sammen med de ting, jeg skal, er der jo ikke noget nyt i, da hun jo førhen også altid var med:blink:

men . . . . . . . stemningen er lettet betydeligt herhjemme.

1)Ingen stress over syge børn eller mand, der kører senere. Nu nyder jeg det.

2)Der kører ingen tanker omkr., hvordan jeg nu får handlet ind i forhold til, hvorlænge hun magter dén dag. Nu gør jeg det bare tidligt om morgenen eller sent på dagen, når manden er hjemme

3)Orker længere gåture. Nu går vi minimum 2½ time om dagen spredt ud over to "korte" og 1 lang. Nu skal vi nemlig ikke også bruge mange timer på alene hjemme træning hver dag.

4)Hun sover meget bedre/roligere, da hun ved, at jeg ikke pludselig finder på at smutte. Nu bliver hun liggende, selvom jeg rejser mig eller går ovenpå.

Der er ingen stress at spore hos hende mere. Imorges skulle jeg køre ungerne i skole (normalt cykler de selv). Manden og Leonora sov stadig bag lukket dør ovenpå. Så jeg tænkte, at de blir da vækket på den hårde måde idag;-), men hun sagde ikke en lyd, og da manden kom ned 15 minutter senere, lå hun inde i stuen midt på gulvet:shock:

Nu er der ingen panik, hvis jeg ved, vi skal noget, om vi nu når det antal timer eller minutter inden da, for nu løser vi det "bare" med det samme og tager hende med eller får hende passet.

Måske når jeg længere med hende på denne måde:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

LIGGER OGSÅ I UPDATE-TRÅDEN, MEN DEN HØRER JO OGSÅ TIL HER:5up:

Det med at lade være med at øve alene hjemme går fantastisk:5up: og i forhold til at få det til at hænge sammen med de ting, jeg skal, er der jo ikke noget nyt i, da hun jo førhen også altid var med:blink:

men . . . . . . . stemningen er lettet betydeligt herhjemme.

1)Ingen stress over syge børn eller mand, der kører senere. Nu nyder jeg det.

2)Der kører ingen tanker omkr., hvordan jeg nu får handlet ind i forhold til, hvorlænge hun magter dén dag. Nu gør jeg det bare tidligt om morgenen eller sent på dagen, når manden er hjemme

3)Orker længere gåture. Nu går vi minimum 2½ time om dagen spredt ud over to "korte" og 1 lang. Nu skal vi nemlig ikke også bruge mange timer på alene hjemme træning hver dag.

4)Hun sover meget bedre/roligere, da hun ved, at jeg ikke pludselig finder på at smutte. Nu bliver hun liggende, selvom jeg rejser mig eller går ovenpå.

Der er ingen stress at spore hos hende mere. Imorges skulle jeg køre ungerne i skole (normalt cykler de selv). Manden og Leonora sov stadig bag lukket dør ovenpå. Så jeg tænkte, at de blir da vækket på den hårde måde idag;-), men hun sagde ikke en lyd, og da manden kom ned 15 minutter senere, lå hun inde i stuen midt på gulvet:shock:

Nu er der ingen panik, hvis jeg ved, vi skal noget, om vi nu når det antal timer eller minutter inden da, for nu løser vi det "bare" med det samme og tager hende med eller får hende passet.

Måske når jeg længere med hende på denne måde:blink:

Det lyder til at være en rigtig god beslutning, du traf der. :5up:

Det kan jo godt være, at du på et tidspunkt kan træne alene-hjemme med hende igen, og at hun på det tidspunkt vil være så tryg ved, at I ikke forsvinder fra hende, at det kommer til at fungere.

Zarina har fortalt, at de første 3-4 måneder, hun havde Stasia, lod hun hende aldrig være alene. Først derefter gik de i gang med at træne alene hjemme, og det gik som en leg, og der har aldrig været problemer. Zarina mener, at det er fordi, hun fik bygget sådan et solidt "tryghedsfundament" op i det første stykke tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her går det OGSÅ godt :mrgreen:

Sikke positiv tråden er for tiden :5up:

Pero har været alene i 6,5 time i dag og klarede det fantastisk! Han bjæffede dog nogle gange - MEN det var i søvne :lol::blink:

Dejligt at være til både holdundervisning, mødes med læsegruppe, have forelæsning og så komme hjem til en rolig, glad vuf som lægger sig til at sove videre efter at have fået sin frokost :5up:

Håber sådan at det varer ved!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Her går det OGSÅ godt :mrgreen:

Sikke positiv tråden er for tiden :5up:

Pero har været alene i 6,5 time i dag og klarede det fantastisk! Han bjæffede dog nogle gange - MEN det var i søvne :lol::blink:

Dejligt at være til både holdundervisning, mødes med læsegruppe, have forelæsning og så komme hjem til en rolig, glad vuf som lægger sig til at sove videre efter at have fået sin frokost :5up:

Håber sådan at det varer ved!!

Yay! :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kører også her!

Jeg mødte lige den ene nabo igår morges og hun havde ikke hørt noget andet end "skæld-ud" når portnerne kørte forbi eller sådan noget.

Og den anden nabo mødte vi igår aftes. Hun sagde "Det går da rigtigt godt med hende hva?!" Og det må jeg jo så tolke som at hun heller ikke har hørt noget :) Det er så dejligt.. At vi kan tage i zoo i et par timer uden at have dårlig samvittighed. At man kan stå i kø i rema uden at overveje om man bare skal sætte varene tilbage og skynde sig hjem.. At man kan være i skole og køre stille og roligt hjem og ikke få stress når læreren trækker tiden.. Det er skønt.. Og nu skal vi på weekend hos mine forældre i nærheden af havet så vi skal rigtig ned og hygge ved stranden og blive rigtig dejligt trætte!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, så melder jeg mig sq også ind i den her tråd, selvom jeg havde håbet og krydset for, at det ikke var nødvendigt :cry:

Men godt at høre, at det går så godt for jer! :5up:

Til at starte med, trænede jeg alene hjemme med Møffe, hvor han skulle være alene i stue, gang og toilet. Det gik ikke særlig godt, vi kom aldrig rigtig nogen vejne - hvorfor præcist, er dog svært at sige :???:

Besluttede mig så for, at han skulle være alene i stuen i stedet og jeg er ikke i tvivl om, at han har det bedre med det. Men heller ikke det går godt...

Jeg prøve idag at forlade ham i 20 sekunder, med låst hoveddør. Da jeg kom ind, virkede det som om, han havde taget det perfekt. han havde godt nok rejst sig, da døren åbnede, men ok.. Da jeg så videofilmen, kunne jeg dog se, at han havde ligget med vidt åbne øjne under hele forløbet :(

Tænkte, at nu måtte det bære eller briste, jeg prøvede at forlade ham i halvandet minut, for at se, om han måske bare skulle have tid til, at falde til ro.. Efter et minut alene rejste han sig op og begyndte at gå rundt og han havde igen ligget med vidt åbne øjne og bare kigget :( han lagde sig dog ned igen... Igen tog han roligt imod mig, men da vi skulle sætte/lægge os til ro igen, kunne han ikke rigtig finde ro og begyndte at grave lidt i gulvet - en adfærd, der udløses af stress hos Møffe :( Det kunne dog hurtigt stoppes, heldigvis. Jeg tror at dette udløstes af alene hjemme-situationen, selvom vi dog ingen, lige havde været udenfor og han havde fået et par godbidder - udførte et par tricks for det, ikke andet. Men gravningen starter også altid kun, når han har lagt sig til ro...

Så ud fra dette, mener jeg, at jeg med rimelig sikkerhed kan sige, at Møffe bare ikke kan det der alene-hjemme-noget godt overhovedet :( Til trods for, at han overhovedet ikke piver...

Så på mandag tænkte jeg, at jeg nøjedes med at være væk i 5 sekunder uden for hoveddøren eller bare uden for vindfangsdøren (i sidstnævnte tilfælde, er der ingen låse)...

Og så, stille og roligt trappe op.. Men hvor langsomt bør jeg trappe op? Og hvor tror I, at det er bedst, at jeg starter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, så melder jeg mig sq også ind i den her tråd, selvom jeg havde håbet og krydset for, at det ikke var nødvendigt :cry:

Men godt at høre, at det går så godt for jer! :5up:

Til at starte med, trænede jeg alene hjemme med Møffe, hvor han skulle være alene i stue, gang og toilet. Det gik ikke særlig godt, vi kom aldrig rigtig nogen vejne - hvorfor præcist, er dog svært at sige :???:

Besluttede mig så for, at han skulle være alene i stuen i stedet og jeg er ikke i tvivl om, at han har det bedre med det. Men heller ikke det går godt...

Jeg prøve idag at forlade ham i 20 sekunder, med låst hoveddør. Da jeg kom ind, virkede det som om, han havde taget det perfekt. han havde godt nok rejst sig, da døren åbnede, men ok.. Da jeg så videofilmen, kunne jeg dog se, at han havde ligget med vidt åbne øjne under hele forløbet :(

Tænkte, at nu måtte det bære eller briste, jeg prøvede at forlade ham i halvandet minut, for at se, om han måske bare skulle have tid til, at falde til ro.. Efter et minut alene rejste han sig op og begyndte at gå rundt og han havde igen ligget med vidt åbne øjne og bare kigget :( han lagde sig dog ned igen... Igen tog han roligt imod mig, men da vi skulle sætte/lægge os til ro igen, kunne han ikke rigtig finde ro og begyndte at grave lidt i gulvet - en adfærd, der udløses af stress hos Møffe :( Det kunne dog hurtigt stoppes, heldigvis. Jeg tror at dette udløstes af alene hjemme-situationen, selvom vi dog ingen, lige havde været udenfor og han havde fået et par godbidder - udførte et par tricks for det, ikke andet. Men gravningen starter også altid kun, når han har lagt sig til ro...

Så ud fra dette, mener jeg, at jeg med rimelig sikkerhed kan sige, at Møffe bare ikke kan det der alene-hjemme-noget godt overhovedet :( Til trods for, at han overhovedet ikke piver...

Så på mandag tænkte jeg, at jeg nøjedes med at være væk i 5 sekunder uden for hoveddøren eller bare uden for vindfangsdøren (i sidstnævnte tilfælde, er der ingen låse)...

Og så, stille og roligt trappe op.. Men hvor langsomt bør jeg trappe op? Og hvor tror I, at det er bedst, at jeg starter?

:ae:Det skal nok gå, hvis du tager det stille og roligt. Han er jo ikke panisk. Har du prøvet at give ham et fyldt marvben eller lignende, når du går? Så du kan se, om han vil spise noget, når han er alene? Det er jo en meget god indikator for, om han er utryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag mikroskridt, sekunder! Synes allerede du er 'gået for langt' du skal starte med at gå hen til døren (sådan cirka 150 gange) indtil han ikke reagerer, derefter ud ad døren, uden at lukke efter dig (nok omkring 238 gange) og så kan du lukke døren og åbne med det samme...har kun haft en ægte alene-hjemme-skrækker og det var uendeligt men endte godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke, jeg tænker at du måske skal lave et ritual, hvor han får noget rigtig, rigtig lækkert hundeguf eller noget andet han er rigtig glad for. Så han forbinder denne her ting med at du går ud af døren, så det bliver noget positivt for ham.

Jeg ved ikke om det vil virke, jeg har aldrig trænet en hund i at være alene hjemme før, det er bare min umiddelbare tanke :-)

Jeg håber i hvert fald han med tiden vænner sig til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:Det skal nok gå, hvis du tager det stille og roligt. Han er jo ikke panisk. Har du prøvet at give ham et fyldt marvben eller lignende, når du går? Så du kan se, om han vil spise noget, når han er alene? Det er jo en meget god indikator for, om han er utryg.

I starten kastede jeg nogle foderpiller (den mand skelner ikke mellem fodertyper :lol: ), men resultatet var, at han spiste dem og så begyndte han at pive :(

Tag mikroskridt, sekunder! Synes allerede du er 'gået for langt' du skal starte med at gå hen til døren (sådan cirka 150 gange) indtil han ikke reagerer, derefter ud ad døren, uden at lukke efter dig (nok omkring 238 gange) og så kan du lukke døren og åbne med det samme...har kun haft en ægte alene-hjemme-skrækker og det var uendeligt men endte godt.

Det var det jeg gjorde i starten... Og det resulterede i en stresset hund :neutral: Han tog det pænt de første 8 gange og så begyndte han at pive..

Men jeg gjorde det også sådan, at vi lavede en lang træningssesion, hvor vi gjorde sådan - det var måske for voldsomt for ham, at jeg hele tiden vandrede frem og tilbage...

Rikke, jeg tænker at du måske skal lave et ritual, hvor han får noget rigtig, rigtig lækkert hundeguf eller noget andet han er rigtig glad for. Så han forbinder denne her ting med at du går ud af døren, så det bliver noget positivt for ham.

Jeg ved ikke om det vil virke, jeg har aldrig trænet en hund i at være alene hjemme før, det er bare min umiddelbare tanke :-)

Jeg håber i hvert fald han med tiden vænner sig til det.

Se svar til Sonja :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, prøv evt. at træne nogle færre gange og mere spredt ud over dagen.

Ja, det må jeg jo prøve... Puh, må indrømme at det er pænt træls.. Men det skal jo gøres! Men jeg må indrømme at jeg er pænt bange for, at det igen-igen-igen går galt.. Det er fandme ikke rart, at være afhængig af sine forældres pengepung :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites