sonja77 Besvaret September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 25, 2009 Er der nogle af jer garvede alene hjemme-mennesker der gider se denne video og sige om det er okay. Vi har nu øvet i 4 dage, og Louie går stadig ud i gangen når jeg åbner hoveddøren hver eneste gang. Så måske skal det bare være sådan. Jeg har lige været ude i 30 sekunder og filmet ham imens. Synes I det ser okay ud? Jeg synes nemlig slet ikke han virker stresset når jeg kommer ind igen, men han sidder jo og stirrer på døren. Skal jeg så 'bare' øve dette tidsrum en million gange endnu og så håbe på han på et tidspunkt lægger sig ned? Eller må han slet ikke rejse sig? [media]http://www.youtube.com/watch?v=gSyJck-PLq4[/media] Det er svært at sige, synes jeg. Han virker ikke umiddelbart stresset, og han klæber heller ikke til dig eller er meget ivrig, når du kommer ind igen, hvilket er positivt. Jeg synes også, at det er ok, at en hund går ud til døren for at se, om man nu også er gået. Men jeg ville nok ikke være så vild med, at den blev siddende og kiggede på døren. :hmm: Jeg har dog aldrig filmet Tyson (jeg optager kun lyd), så faktisk ved jeg ikke, hvad han gør, andet end at han i hvert fald bliver liggende, hvor han er, indtil jeg er ude af døren. Har du overvejet at få en adfærdsbehandler til hjælp? H*n ville kunne råde dig i sådan en situation og vurdere Louie og hvad han kan klare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret September 25, 2009 Rapporter Share Besvaret September 25, 2009 Det er svært at sige, synes jeg. Han virker ikke umiddelbart stresset, og han klæber heller ikke til dig eller er meget ivrig, når du kommer ind igen, hvilket er positivt. Jeg synes også, at det er ok, at en hund går ud til døren for at se, om man nu også er gået. Men jeg ville nok ikke være så vild med, at den blev siddende og kiggede på døren. :hmm: Jeg har dog aldrig filmet Tyson (jeg optager kun lyd), så faktisk ved jeg ikke, hvad han gør, andet end at han i hvert fald bliver liggende, hvor han er, indtil jeg er ude af døren. Har du overvejet at få en adfærdsbehandler til hjælp? H*n ville kunne råde dig i sådan en situation og vurdere Louie og hvad han kan klare. Jeg har overvejet det. Men jeg tror meget af problemet ligger i, at der bare ikke er nogen faste rutiner overhovedet hjemme hos os, fordi vi begge er studerende og er væk på de mærkeligste tidspunkter af døgnet. Så jeg tror jeg vil forsøge mig på den her måde lidt endnu, altså med konsekvent øvning og helt fra bunden. Men hvis det stadig ikke går bedre til november, ønsker jeg mig en adfærdsbehandler i fødselsdagsgave, som så kan lave et program som jeg kan følge i min jule/læseferie på 1,5 måned.. Verdens kedeligste gave, men højst sandsynligt den jeg bliver gladest for i længden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 25, 2009 Jeg har overvejet det. Men jeg tror meget af problemet ligger i, at der bare ikke er nogen faste rutiner overhovedet hjemme hos os, fordi vi begge er studerende og er væk på de mærkeligste tidspunkter af døgnet. Så jeg tror jeg vil forsøge mig på den her måde lidt endnu, altså med konsekvent øvning og helt fra bunden. Men hvis det stadig ikke går bedre til november, ønsker jeg mig en adfærdsbehandler i fødselsdagsgave, som så kan lave et program som jeg kan følge i min jule/læseferie på 1,5 måned.. Verdens kedeligste gave, men højst sandsynligt den jeg bliver gladest for i længden! Det er i hvert fald nogle af de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret September 25, 2009 Rapporter Share Besvaret September 25, 2009 Det er i hvert fald nogle af de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud. :5up: Ja, det tvivler jeg ikke et sekund på! Kæft det er belastende. Og hvor bliver man irriteret på sin hund (selvom han ikke har gjort noget). I dag missede jeg fx en time af forelæsningen, fordi min kæreste skulle på arbejde. Da jeg så kom hjem skulle der øves alene hjemme.. Og nu skal jeg på arbejde (så jeg ka' få råd til en adfærdsbehandler :blink:) og er helt smadret fysisk, og ikke mindst psykisk. Burde også træne til hundetræning på søndag, men det virker pludselig ikke så vigtigt. Vil hellere bruge tiden på alene hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maria b Besvaret September 27, 2009 Rapporter Share Besvaret September 27, 2009 Heej Jeg har jo min dejlige Boxer/Mastiff blandig der hedder Aslan der også har haft mange forskellige ejere inden jeg fik ham, og har også problemer med at være alene hjemme .. Så jeg tænkte lidt eftersom du får hjælp med alene-hjemme-træningen.. om du kunne have nogle gode råd til mig - Jeg bøvler lidt med at han ødelægger ting når han er alene .. og jeg ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal stille op .. Jeg har prøvet at lægge godbidder rundt omkring så han kunne bruge tiden på at lede lidt efter dem og ikke ødelægge alt muligt, men nej intet held der .. Nogle venner har fortalt at de gav deres labrador mundkurv på i en måned når de ikke var hjemme, og deres er nu stoppet helt .. men er det ikke lidt bidsk eller er det okay ? håber du har nogle gode fif da jeg snart ikke har mere han kan ødelægge tilbage hehe .. Knus og kram fra os 3 ( : Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 27, 2009 Rapporter Share Besvaret September 27, 2009 Ja, det tvivler jeg ikke et sekund på! Kæft det er belastende. Og hvor bliver man irriteret på sin hund (selvom han ikke har gjort noget). I dag missede jeg fx en time af forelæsningen, fordi min kæreste skulle på arbejde. Da jeg så kom hjem skulle der øves alene hjemme.. Og nu skal jeg på arbejde (så jeg ka' få råd til en adfærdsbehandler :blink:) og er helt smadret fysisk, og ikke mindst psykisk. Burde også træne til hundetræning på søndag, men det virker pludselig ikke så vigtigt. Vil hellere bruge tiden på alene hjemme. Uhhh, hvor jeg ved, hvordan du har det! :ae: Heldigvis er jeg dog ikke rigtig presset af en ferie der ender, men det er sq heller ikke sjovt at være afhængig af ens forældre, slet ikke når kræet pludselig går hen og bliver dyrere end først kalkuleret (ekstra dyrelægeregninger x mange) HeejJeg har jo min dejlige Boxer/Mastiff blandig der hedder Aslan der også har haft mange forskellige ejere inden jeg fik ham, og har også problemer med at være alene hjemme .. Så jeg tænkte lidt eftersom du får hjælp med alene-hjemme-træningen.. om du kunne have nogle gode råd til mig - Jeg bøvler lidt med at han ødelægger ting når han er alene .. og jeg ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal stille op .. Jeg har prøvet at lægge godbidder rundt omkring så han kunne bruge tiden på at lede lidt efter dem og ikke ødelægge alt muligt, men nej intet held der .. Nogle venner har fortalt at de gav deres labrador mundkurv på i en måned når de ikke var hjemme, og deres er nu stoppet helt .. men er det ikke lidt bidsk eller er det okay ? håber du har nogle gode fif da jeg snart ikke har mere han kan ødelægge tilbage hehe .. Knus og kram fra os 3 ( : Prøv at forestille dig, at du er sådan riiiiigtig ked af én eller anden grund. For at få afløb for dine frustrationer over ikke at kunne gøre noget ved det, river du ting i stykker, papir fx. Din kæreste/samlever/forældre/venner får nok og binder simpelthen bare dine hænder, så du ikke længere kan rive ting i stykker. Hvor meget hjælper det? Har du fået det bedre, nu hvor du ikke kan rive ting i stykker? :blink: Du må ganske enkelt starte forfra med alene hjemmetræningen, så din hund lærer at stole på, at jamen, selvfølgelig kommer du da tilbage! Og mens du er væk, kan man lige så godt udnytte tiden til en god lur :sove: Du starter i det små, ved at tage udgangspunkt i, hvornår din hund reagerer. Så udvider du så stille og roligt tidsrummet, hunden er alene i - men uden, at den når at reagere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Potemis Besvaret September 27, 2009 Rapporter Share Besvaret September 27, 2009 Lille Louie, Jeg synes det ser helt fint ud! Han er meget mere rolig end Cookie i starten. Hun sad og logrede med halen foran døren.. Og når man kom ind blev hun overglad og klynkede og alt muligt! Hun kan stadig blive klynkeglad når vi kommer hjem, men vi ignorerer det og beder hende lægge sig, og så går vi hen og siger hej. Så jeg synes altså han klarer det rigtigt fint. Og der hvor han vender hovedet væk for lige at kigge rundt, syntes jeg lignede at han tænkte "nå hvad skal jeg så finde på? eller, nej. JEg bliver lige siddende lidt længere og venter!" Cookie gjorde det samme, jeg havde hende jo på skype. Hun sad i starten og kiggede på døren, og efterhånden begyndte hun at kigge rundt, og til sidst gad hun ikke sidde og glo, men gik hen og spiste en kiks eller drak noget vand.. Jeg tror nok det skal gå med jeres alene-træning! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2009 HeejJeg har jo min dejlige Boxer/Mastiff blandig der hedder Aslan der også har haft mange forskellige ejere inden jeg fik ham, og har også problemer med at være alene hjemme .. Så jeg tænkte lidt eftersom du får hjælp med alene-hjemme-træningen.. om du kunne have nogle gode råd til mig - Jeg bøvler lidt med at han ødelægger ting når han er alene .. og jeg ved simpelthen snart ikke hvad jeg skal stille op .. Jeg har prøvet at lægge godbidder rundt omkring så han kunne bruge tiden på at lede lidt efter dem og ikke ødelægge alt muligt, men nej intet held der .. Nogle venner har fortalt at de gav deres labrador mundkurv på i en måned når de ikke var hjemme, og deres er nu stoppet helt .. men er det ikke lidt bidsk eller er det okay ? håber du har nogle gode fif da jeg snart ikke har mere han kan ødelægge tilbage hehe .. Knus og kram fra os 3 ( : Prøv at forestille dig, at du er sådan riiiiigtig ked af én eller anden grund. For at få afløb for dine frustrationer over ikke at kunne gøre noget ved det, river du ting i stykker, papir fx. Din kæreste/samlever/forældre/venner får nok og binder simpelthen bare dine hænder, så du ikke længere kan rive ting i stykker. Hvor meget hjælper det? Har du fået det bedre, nu hvor du ikke kan rive ting i stykker? :blink: Du må ganske enkelt starte forfra med alene hjemmetræningen, så din hund lærer at stole på, at jamen, selvfølgelig kommer du da tilbage! Og mens du er væk, kan man lige så godt udnytte tiden til en god lur :sove: Du starter i det små, ved at tage udgangspunkt i, hvornår din hund reagerer. Så udvider du så stille og roligt tidsrummet, hunden er alene i - men uden, at den når at reagere. Helt enig med Bernerazuro. Du må nok starte forfra med alene-hjemme-træningen, så din hund lærer, at det er ok at være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 29, 2009 Rapporter Share Besvaret September 29, 2009 :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: Møffe har været alene i stuen idag i 20 (TYVE!!!) minutter, mens jeg har været oppe ovenpå, på mit værelse - og han har bare ligget og sovet! :klap2: Hvor er det bare rart at blive bekræftiget i! Jeg startede i sidste uge med at forlade ham i et kvarter, og mit indtryk var, at ja, han lå nok bare og sov, for han lå ned hver gang jeg kom tilbage, havde overhovedet ikke rykket sig (kun den ene gang). Idag mente jeg så, at det var på tide at filme kræet... Nu har jeg set 5 minutter af filmen og han sover bare Så nu er jeg spændt på i morgen.. Der går jeg nok ned på et kvarter igen og prøver at tage i håndtaget en enkelt gang... Men overvejer om jeg kan træne to gange i løbet af dagen eller om det vil være formeget? Altså komme tilbage og være sammen med Møffe i 1-1½ time og så forlade ham igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret September 29, 2009 Rapporter Share Besvaret September 29, 2009 Så er det tid til en update herfra (undskylder længden). I kan tro der er sket meget de sidste par dage! For det første har vi fået købt et børnegitter i søndags, som jeg har sat op i døren ud til gangen (der har vi nemlig ingen dør). Det er virkelig dejligt og jeg tror nok det skal hjælpe på træningen. For det første gør det, at Louie nu mange gange om dagen oplever det at være adskilt fra os, selvom han stadig kan se os (når vi er i køkkenet). Og så betyder det også, at han ikke sidder og venter lige foran hoveddøren lige så snart man går ud af den. De første par dage skulle han lige vænne sig til gitteret og var ikke helt tilfreds med at være afskåret fra os, men nu lægger han sig for det meste bare ned ved det. Efter han havde vænnet sig til det, fortsatte jeg så med træningen, og i går kom vi op på 1,5 minut uden en lyd (det lyder måske ikke af meget, men det er det for os). Han sad godt nok og ventede ved gitteret, men der var absolut ingen reaktion da jeg kom ind - han gik bare hen og lagde sig. Da vi bor på 5. sal, er det desværre ikke nok bare at gå ud af døren, man skal også ned af MANGE trapper, så dem er jeg begyndt at øve i dag. Jeg gør det, at jeg tager en halv etage ad gangen - og øver ca. 2 gange pr. sted. Hvis der ikke er nogen reaktion, går jeg videre til det næste repos. Vi har øvet 6 gange i dag og jeg er nu nået ned til 3. etage. Her gør han dog lidt, og har nu gjort det alle 3 gange, så jeg går nok lige op til 3,5. etage når øvningen fortsætter senere.. Lige nu holder vi pause, så mor kan komme på h-f og Louie kan få en velfortjent lur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 29, 2009 Rapporter Share Besvaret September 29, 2009 Hehe, hvor kært...! Ca. halvvejs inde bjæffer han i søvne og vækker sig selv. Lægger sig så om på siden for at sove videre, dybt utilfreds med forstyrrelsen! Hvor fedt! Og nuller :hjerte: Lille Louie: Hvor fedt at høre, at det går fremad for jer! :5up::5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret September 29, 2009 Rapporter Share Besvaret September 29, 2009 Hehe, hvor kært...! Ca. halvvejs inde bjæffer han i søvne og vækker sig selv. Lægger sig så om på siden for at sove videre, dybt utilfreds med forstyrrelsen! Hvor fedt! Og nuller :hjerte: Lille Louie: Hvor fedt at høre, at det går fremad for jer! :5up::5up::5up: Det lyder som om I er nået meget langt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 29, 2009 :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: :klap2: Møffe har været alene i stuen idag i 20 (TYVE!!!) minutter, mens jeg har været oppe ovenpå, på mit værelse - og han har bare ligget og sovet! :klap2: Hvor er det bare rart at blive bekræftiget i! Jeg startede i sidste uge med at forlade ham i et kvarter, og mit indtryk var, at ja, han lå nok bare og sov, for han lå ned hver gang jeg kom tilbage, havde overhovedet ikke rykket sig (kun den ene gang). Idag mente jeg så, at det var på tide at filme kræet... Nu har jeg set 5 minutter af filmen og han sover bare Så nu er jeg spændt på i morgen.. Der går jeg nok ned på et kvarter igen og prøver at tage i håndtaget en enkelt gang... Men overvejer om jeg kan træne to gange i løbet af dagen eller om det vil være formeget? Altså komme tilbage og være sammen med Møffe i 1-1½ time og så forlade ham igen? Det lyder godt. :5up: Hvorfor vil du gå ned på et kvarter i morgen? Om du kan forlade ham to gange på en dag, skal jeg ikke kunne sige. Jeg trænede det tre gange om dagen med Tyson i starten, og da vi var på omkring 10-15 minutter to gange om dagen, indtil vi kom på på 30 minutter (tror jeg det var). Men så gik der selvfølgelig et godt stykke tid imellem, og han var træt hver gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 29, 2009 Så er det tid til en update herfra (undskylder længden). I kan tro der er sket meget de sidste par dage! For det første har vi fået købt et børnegitter i søndags, som jeg har sat op i døren ud til gangen (der har vi nemlig ingen dør). Det er virkelig dejligt og jeg tror nok det skal hjælpe på træningen. For det første gør det, at Louie nu mange gange om dagen oplever det at være adskilt fra os, selvom han stadig kan se os (når vi er i køkkenet). Og så betyder det også, at han ikke sidder og venter lige foran hoveddøren lige så snart man går ud af den. De første par dage skulle han lige vænne sig til gitteret og var ikke helt tilfreds med at være afskåret fra os, men nu lægger han sig for det meste bare ned ved det. Efter han havde vænnet sig til det, fortsatte jeg så med træningen, og i går kom vi op på 1,5 minut uden en lyd (det lyder måske ikke af meget, men det er det for os). Han sad godt nok og ventede ved gitteret, men der var absolut ingen reaktion da jeg kom ind - han gik bare hen og lagde sig. Da vi bor på 5. sal, er det desværre ikke nok bare at gå ud af døren, man skal også ned af MANGE trapper, så dem er jeg begyndt at øve i dag. Jeg gør det, at jeg tager en halv etage ad gangen - og øver ca. 2 gange pr. sted. Hvis der ikke er nogen reaktion, går jeg videre til det næste repos. Vi har øvet 6 gange i dag og jeg er nu nået ned til 3. etage. Her gør han dog lidt, og har nu gjort det alle 3 gange, så jeg går nok lige op til 3,5. etage når øvningen fortsætter senere.. Lige nu holder vi pause, så mor kan komme på h-f og Louie kan få en velfortjent lur. Det lyder super. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 29, 2009 Rapporter Share Besvaret September 29, 2009 Det lyder godt. :5up: Hvorfor vil du gå ned på et kvarter i morgen? Om du kan forlade ham to gange på en dag, skal jeg ikke kunne sige. Jeg trænede det tre gange om dagen med Tyson i starten, og da vi var på omkring 10-15 minutter to gange om dagen, indtil vi kom på på 30 minutter (tror jeg det var). Men så gik der selvfølgelig et godt stykke tid imellem, og han var træt hver gang. Tænkte på, at når jeg nu putter en ting ekstra på (tage i dørhåndtaget), så var det en god idé at gå lidt ned i tid? Jeg har ikke den store forstand på alene-hjemmetræning, men tænkte at det var en god idé? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 29, 2009 Tænkte på, at når jeg nu putter en ting ekstra på (tage i dørhåndtaget), så var det en god idé at gå lidt ned i tid? Jeg har ikke den store forstand på alene-hjemmetræning, men tænkte at det var en god idé? Nåh jo, hvis du putter en ekstra ting på, er det nok en god idé. Det havde jeg ikke lige fanget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 29, 2009 Rapporter Share Besvaret September 29, 2009 Nåh jo, hvis du putter en ekstra ting på, er det nok en god idé. Det havde jeg ikke lige fanget. Det bare ok, og tak! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 30, 2009 Rapporter Share Besvaret September 30, 2009 Så har jeg prøvet at tage jakke på, trække ned i håndtaget, åbne døren 10 centimeter og lukke igen. Møffes reaktion var at åbne øjnene, rejse hovedet og glo lidt forundret. Herefter lagde han hovedet ned igen, smaskede lidt og faldt så i søvn igen :klap2: Så imorgen vil vi prøve det igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret September 30, 2009 Rapporter Share Besvaret September 30, 2009 Så har jeg prøvet at tage jakke på, trække ned i håndtaget, åbne døren 10 centimeter og lukke igen. Møffes reaktion var at åbne øjnene, rejse hovedet og glo lidt forundret. Herefter lagde han hovedet ned igen, smaskede lidt og faldt så i søvn igen :klap2: Så imorgen vil vi prøve det igen Super :klap2: Han lyder til at have samme reaktion som Pero :5up: Det virker åbenbart for nogle hunde, at de ikke bliver direkte konfronteret med at man går Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret September 30, 2009 Rapporter Share Besvaret September 30, 2009 Super :klap2:Han lyder til at have samme reaktion som Pero :5up: Det virker åbenbart for nogle hunde, at de ikke bliver direkte konfronteret med at man går Jaaah - mærkelige er de altså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2009 Jeg troede vi skulle følges, Rikke... Vi vil altså også gerne være oppe på et kvarter efter en uges intensiv træning Eller bare kunne gå ud af rummet uden hunden går med - også når den sover... Jeg forstår virkelig ikke min lille vuf. Han har lige været alene i 2 minutter og 40 sekunder (det er åbenbart så lang tid det tager for mig at komme ned fra 5., ud på gaden, og op igen..). I det tidsrum gøede han 6 gange. Men der var absolut ingen reaktion da jeg kom ind, jo han logrede da, men ellers sad han bare og kiggede på mig. Så det er altså ikke ligesom tidligere hvor han gøede af angst og nærmest overfaldte mig, hoppede og peb når jeg kom ind af døren. Hvorfor fanden gør han så nu? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2009 Jeg troede vi skulle følges, Rikke... Vi vil altså også gerne være oppe på et kvarter efter en uges intensiv træning Eller bare kunne gå ud af rummet uden hunden går med - også når den sover... Jeg forstår virkelig ikke min lille vuf. Han har lige været alene i 2 minutter og 40 sekunder (det er åbenbart så lang tid det tager for mig at komme ned fra 5., ud på gaden, og op igen..). I det tidsrum gøede han 6 gange. Men der var absolut ingen reaktion da jeg kom ind, jo han logrede da, men ellers sad han bare og kiggede på mig. Så det er altså ikke ligesom tidligere hvor han gøede af angst og nærmest overfaldte mig, hoppede og peb når jeg kom ind af døren. Hvorfor fanden gør han så nu? Kan det være almen utilfredshed? :hmm: Sådan, lidt ligesom Møffe, når jeg er nede og hælde mad op - ihhhh, hvor er han belastende - og det er ikke engang fordi han nogensinde har fået noget Men op skal maden jo måles. Bare et bud, jeg ved det ikke :ae: Jeg prøvede idag at forlade Møffe, hvor han ikke helt var faldet til ro - tilgengæld lod jeg være med at åbne nogle døre - resultatet var, at han rullede rundt på gulvet (sådan lidt livsnyderagtigt), gik lidt rundt og bed i gulvtæppet Han virkede ikke angst, han lignede én, der havde det fint - men hvorfor fanden kunne kræet ikke bare lægge sig til at sove, når nu han lå ned og så småt var på vej ind i drømmeland?! Skulle jo gerne kunne forlade ham en dag, uden han har lagt sig helt til ro inden Forlod ham igen senere, hvor han var faldet til ro. Det tog han helt fint, ingen problemer der, han sov da jeg kom ned, jeg så ham åbne øjnene Har dog ikke fået set filmen endnu, men vi har jo allerede trænet det tog gange før med succes :5up:.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2009 Kan det være almen utilfredshed? :hmm: Sådan, lidt ligesom Møffe, når jeg er nede og hælde mad op - ihhhh, hvor er han belastende - og det er ikke engang fordi han nogensinde har fået noget Men op skal maden jo måles. Bare et bud, jeg ved det ikke :ae: Jeg prøvede idag at forlade Møffe, hvor han ikke helt var faldet til ro - tilgengæld lod jeg være med at åbne nogle døre - resultatet var, at han rullede rundt på gulvet (sådan lidt livsnyderagtigt), gik lidt rundt og bed i gulvtæppet Han virkede ikke angst, han lignede én, der havde det fint - men hvorfor fanden kunne kræet ikke bare lægge sig til at sove, når nu han lå ned og så småt var på vej ind i drømmeland?! Skulle jo gerne kunne forlade ham en dag, uden han har lagt sig helt til ro inden Forlod ham igen senere, hvor han var faldet til ro. Det tog han helt fint, ingen problemer der, han sov da jeg kom ned, jeg så ham åbne øjnene Har dog ikke fået set filmen endnu, men vi har jo allerede trænet det tog gange før med succes :5up:.. Ja, det er også min tanke.. Sådan lidt "*VUF* hov, hey, du glemte mig! *Wrrruf* Tag mig med... Hmm, hun kommer ikke tilbage, jeg prøver lige at kalde igen. *VUF* Ej, hvor er det altså strengt! *Wruuuf*" Men hvad filan gør man så lige ved det? Hvor lyder det fedt med møffen! Er meget jaloux. Jeg tror ikke det bliver noget problem med ham, når du bare sådan kan smutte ovenpå uden han siger noget til det. Det er bare for fedt Til det andet markerede. Hvor lang tid er han da om at falde til ro efter morgenturen? Det er vel bedst at forlade ham når han er helt i ro - altså her tænker jeg også på senere når han er blevet alenehjemme-prof. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Oktober 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2009 Kan det være almen utilfredshed? :hmm: Sådan, lidt ligesom Møffe, når jeg er nede og hælde mad op - ihhhh, hvor er han belastende - og det er ikke engang fordi han nogensinde har fået noget Men op skal maden jo måles. Bare et bud, jeg ved det ikke :ae: Jeg prøvede idag at forlade Møffe, hvor han ikke helt var faldet til ro - tilgengæld lod jeg være med at åbne nogle døre - resultatet var, at han rullede rundt på gulvet (sådan lidt livsnyderagtigt), gik lidt rundt og bed i gulvtæppet Han virkede ikke angst, han lignede én, der havde det fint - men hvorfor fanden kunne kræet ikke bare lægge sig til at sove, når nu han lå ned og så småt var på vej ind i drømmeland?! Skulle jo gerne kunne forlade ham en dag, uden han har lagt sig helt til ro inden Forlod ham igen senere, hvor han var faldet til ro. Det tog han helt fint, ingen problemer der, han sov da jeg kom ned, jeg så ham åbne øjnene Har dog ikke fået set filmen endnu, men vi har jo allerede trænet det tog gange før med succes :5up:.. Når først har lært lægge-sig-til-ro-vanen ville det heller ikke være et problem Spiller du alene-hjemme-musik? Vi startede med at sætte en cd (musicure) på når Pero til hverdag lå og sov. Efter at have spillet cd'en i en uges tid begyndte vi at sætte den på ca. en halv time inden vi havde tænkt os at gå ud af stuen. I dag sidder jeg stadig hver morgen i 15-30 min og spiser min morgenmad med musikken tændt. Pero ved at det er sove-tid (både pga. cd'en og rutinen) og lægger sig altid til at sove efter han har spist sin egen morgenmad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2009 Ja, det er også min tanke.. Sådan lidt "*VUF* hov, hey, du glemte mig! *Wrrruf* Tag mig med... Hmm, hun kommer ikke tilbage, jeg prøver lige at kalde igen. *VUF* Ej, hvor er det altså strengt! *Wruuuf*" Men hvad filan gør man så lige ved det? Hvor lyder det fedt med møffen! Er meget jaloux. Jeg tror ikke det bliver noget problem med ham, når du bare sådan kan smutte ovenpå uden han siger noget til det. Det er bare for fedt Til det andet markerede. Hvor lang tid er han da om at falde til ro efter morgenturen? Det er vel bedst at forlade ham når han er helt i ro - altså her tænker jeg også på senere når han er blevet alenehjemme-prof. Jeg håber heller ikke der bliver flere problemer - for så er du ikke ene om at ønske dig en adfærdsbehandler i gave Det er bare ikke rart, man er ligesom bundet - for man kan jo ikke tillade sig bare at smutte Når først har lært lægge-sig-til-ro-vanen ville det heller ikke være et problem Spiller du alene-hjemme-musik? Vi startede med at sætte en cd (musicure) på når Pero til hverdag lå og sov. Efter at have spillet cd'en i en uges tid begyndte vi at sætte den på ca. en halv time inden vi havde tænkt os at gå ud af stuen. I dag sidder jeg stadig hver morgen i 15-30 min og spiser min morgenmad med musikken tændt. Pero ved at det er sove-tid (både pga. cd'en og rutinen) og lægger sig altid til at sove efter han har spist sin egen morgenmad. Ok, takker! Ang. musik, så tør jeg simpelthen ikke - tænkt hvis anlægget eller cd'en går i stykker Det varierer, hvor hurtigt han falder til ro. Men problemet er, at nogle gange flytter han sig lige lidt, inden han er faldet helt til ro - og så skal videokameraet også flyttes - og så vækker det ham... Og bliver nød til at kunne se hans øjne, tænk hvis jeg troede han havde det fint, og det så viste sig, at han faktisk bare ligger og stirrer ligesom sidst Men må nok blive lidt mere tålmodig og vente til han er faldet til ro hver gang. Rutinen er et let morgensøg, gåtur på 20min til en halv times tid, mor spiser morgenmad, mens kræet falder til ro (eller tigger ), hvorefter jeg sætter mig over i lænestolen indtil han er faldet til ro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts