Buju Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Sssssssssssssssh..... Jeg har nu prøvet i 3 uger med 'ingenting, bare sove'-metoden. Det virker overhovedet ikke. Han lægger sig ikke ned. Han følger med hen til gitteret når man går og sidder bare og kigger lige ud i luften. Derfor er vi nu gået tilbage til madmetoden i håb om at det måske kunne trætte lidt. Jeg kan se og mærke på hans reaktion at han ikke længere er angst ved at blive forladt. Han kommer lige ud og hilser (enten dutter eller hopper op en enkelt gang) og går så igen. Men ja, jeg ved godt det ikke er holdbart i længden med mad osv., men lige nu er jeg bare glad for at jeg kan nå ned og sætte en vask over/købe en liter mælk uden at komme tilbage til en hund der er fuldstændig panisk. Så krydser jeg fingre for at det går godt - og ja, kan godt forstå du er lettet over at kunne sørge for de mest dagligdags ting. Og så tænker jeg at han jo ikke behøver at blive liggende når du går, det gør vel ikke noget at han går med ud og ser at du går. Men han skal selvfølgelig inden alt for længe lægge sig eller lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Så krydser jeg fingre for at det går godt - og ja, kan godt forstå du er lettet over at kunne sørge for de mest dagligdags ting. Og så tænker jeg at han jo ikke behøver at blive liggende når du går, det gør vel ikke noget at han går med ud og ser at du går. Men han skal selvfølgelig inden alt for længe lægge sig eller lign. Nej, det er egentlig fint nok at han rejser sig. Det gik egentlig også okay uden mad, var kommet op på 2 minutter tror jeg (altså hvor han sad og stirrede). Men så begyndte jeg den lange tur ned af trappen (bor på 5.), og efter to uger kunne jeg stadig ikke nå hele vejen ned uden han begyndte at gø. Så nu prøver vi lige med mad igen - selvom det nok ikke holder i længden - men nu giver vi det lige et forsøg, der er jo mange andre hunde der får lidt mad og så derefter lægger sig til at sove. Hvordan de selv har lært sig det, ved jeg dog ikke, men håber Louie kan gøre dem kunsten efter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2009 :klap2: :klovn: :klap2: :klovn: :klap2: :klovn: :klap2: Jubiiiiiii! Idag gik jeg skridtet videre i alene hjemmetræning og gik ud for vindfangsdøren - i heeeele 5 minutter Og Møffe åbnede blot øjnene, fandt ud af, at nuværende stilling ikke var helt god nok og møvede sig lige lidt frem og ZzzzZzzzZzzz, da han hørte døren, selvom han ikke hørte mig tage jakken af og gå tilbage på mit værelse :klap2: Om han overhovedet reagerede da jeg kom ind igen, ved jeg ikke - jeg så det ikke på videoen. Men så er det sket indenfor et minut, at han åbnede øjnene uden at flytte sig og lagde sig til at boble videre igen :klap: For min mor kom hjem mens jeg så videoen Jeg er bare så glaaaad! :klap2: Så på mandag vil jeg gentage succesen en gang mere og så vil jeg gå videre til selve hoveddøren! :-D:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2009 :klap2: :klovn: :klap2: :klovn: :klap2: :klovn: :klap2: Jubiiiiiii! Idag gik jeg skridtet videre i alene hjemmetræning og gik ud for vindfangsdøren - i heeeele 5 minutter Og Møffe åbnede blot øjnene, fandt ud af, at nuværende stilling ikke var helt god nok og møvede sig lige lidt frem og ZzzzZzzzZzzz, da han hørte døren, selvom han ikke hørte mig tage jakken af og gå tilbage på mit værelse :klap2: Om han overhovedet reagerede da jeg kom ind igen, ved jeg ikke - jeg så det ikke på videoen. Men så er det sket indenfor et minut, at han åbnede øjnene uden at flytte sig og lagde sig til at boble videre igen :klap: For min mor kom hjem mens jeg så videoen Jeg er bare så glaaaad! :klap2: Så på mandag vil jeg gentage succesen en gang mere og så vil jeg gå videre til selve hoveddøren! :-D:-D Det lyder som om, at I er helt på rette spor. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 9, 2009 Det lyder som om, at I er helt på rette spor. :5up: Jeg er også bare så glad Tænkte, at det nok var hips som haps, om man startede med at gå ud og lukke og åbne igen med det samme (nyt), eller om man nøjedes med at åbne én gang og gå ud og så gå ind igen efter 5 minutter, hvor man normalt plejede at gå ud igen og åbne Og det gav da pote :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2009 Nej, nej og atter ØV! Vi gentog succesen fra i fredags i dag - og det gik rigtig godt, han lå bare og sov :5up: Så tænkte jeg, at nu måtte vi gå skidtet videre. Jeg gik op, ventede i 5 minutter og gik så ud i vindfanget, låste døren op og ventede 5 minutter, låste den igen og gik ind, ventede 5 minutter og gik ned. Møffe stod op - ok, det går nok, han var jo nok ikke så træt længere, det er trods alt næsten 3 timer siden vi kom tilbage fra gåtur. Men så så jeg videoen Det gik fint og jeg kom ud i vindfanget og låste op. Møffe lå, kiggede lidt, lukkede øjnene, kiggede lidt, lukkede øjne og flyttede lidt på sig. Men så, efter et halv minut ca., rejste han sig op med et piv - kan blot have været brok. Og han virkede umiddelbart ellers som om han havde det helt fint - forsøgte at lægge sig til at sove, gabte, slikke sig lidt om munden, strakte sig og så ret sløv ud. Men han vandrer så rundt og piver et par gange (jeg kan ikke se hvad han laver). Han gnaver i den pind, han fik med ind fra haven imorges, lyder det som. Og kan høre, at gan banker på børnegitteret med poten på et tidspunkt Til sidst, da jeg er på vej ned, drikker han så noget vand.. Men ved ikke om det kan være fordi han hørte mig, han blev overrasket, da han hørte børnegitteret (gik afslappet, smak, hoved løftes hurtigt) Da jeg kommer ned hilser han på mig, ikke overgearet på nogen måde, forholdsvis roligt... Men brød mig ikke om vejrtrækningen... Den var lidt hurtigt. Og der gik også et stykke tid før han faldt rigtig til ro - han kunne godt lægge sig ned, men var stadig urolig. Men det kan jo også være fordi, han nåede at lave så meget, mens jeg var væk? Så han var blevet "frisk". Er så meget i tvivl, om det bare kan være en brokkereaktion eller om jeg skal gå tilbage i træningen og måske ikke være ude af vindfangsdøren i 5 minutter, men nøjes med at åbne-låse og gå indenfor igen...? Tænker bare, at så ligner det slet ikke den situation han er vant til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 13, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Nej, nej og atter ØV! Vi gentog succesen fra i fredags i dag - og det gik rigtig godt, han lå bare og sov :5up: Så tænkte jeg, at nu måtte vi gå skidtet videre. Jeg gik op, ventede i 5 minutter og gik så ud i vindfanget, låste døren op og ventede 5 minutter, låste den igen og gik ind, ventede 5 minutter og gik ned. Møffe stod op - ok, det går nok, han var jo nok ikke så træt længere, det er trods alt næsten 3 timer siden vi kom tilbage fra gåtur. Men så så jeg videoen Det gik fint og jeg kom ud i vindfanget og låste op. Møffe lå, kiggede lidt, lukkede øjnene, kiggede lidt, lukkede øjne og flyttede lidt på sig. Men så, efter et halv minut ca., rejste han sig op med et piv - kan blot have været brok. Og han virkede umiddelbart ellers som om han havde det helt fint - forsøgte at lægge sig til at sove, gabte, slikke sig lidt om munden, strakte sig og så ret sløv ud. Men han vandrer så rundt og piver et par gange (jeg kan ikke se hvad han laver). Han gnaver i den pind, han fik med ind fra haven imorges, lyder det som. Og kan høre, at gan banker på børnegitteret med poten på et tidspunkt Til sidst, da jeg er på vej ned, drikker han så noget vand.. Men ved ikke om det kan være fordi han hørte mig, han blev overrasket, da han hørte børnegitteret (gik afslappet, smak, hoved løftes hurtigt) Da jeg kommer ned hilser han på mig, ikke overgearet på nogen måde, forholdsvis roligt... Men brød mig ikke om vejrtrækningen... Den var lidt hurtigt. Og der gik også et stykke tid før han faldt rigtig til ro - han kunne godt lægge sig ned, men var stadig urolig. Men det kan jo også være fordi, han nåede at lave så meget, mens jeg var væk? Så han var blevet "frisk". Er så meget i tvivl, om det bare kan være en brokkereaktion eller om jeg skal gå tilbage i træningen og måske ikke være ude af vindfangsdøren i 5 minutter, men nøjes med at åbne-låse og gå indenfor igen...? Tænker bare, at så ligner det slet ikke den situation han er vant til. Jeg tog satsens og forsøgte igen i dag med samme metode, da det jo måske bare skyldtes, at nu havde han sovet længe, så han blev vækket frisk af vindfangsdøren og det. Og det lykkedes heldigvis! :klap2: Han lå bare og sov, fuldstændig sammenkrøben :klap2: Og øjenlågene tittede lige sløvt op og lukkede i igen :klap2: Forsøgte så igen og endnu engang gik det bare godt :banan: Eller, det tolker jeg det som Møffe rejste sig på et tidspunkt, ved ikke, om det var fordi han hørte vindfangsdøren eller ej. Men det var bare for at flytte sig hen et andet sted og sove videre :banan: Ikke en lyd mere hørtes fra ham og mon ikke han sov, selvom jeg ikke kunne se ham :blink: Så i morgen regner jeg med enten at gentage eller gå et skridt videre og tage ned i hoveddøren håndtag også. Og så i overmorgen måske åbne - og på fredag, måske/måske ikke gå udenfor og så kan Møffe være RIGTIG alene hjemme - i 5 minutter! :klap: :klovn: :banan: Men det kun, hvis det går RIGTIG godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2009 Det lyder godt, Rikke. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2009 Så har vi trænet alene hjemme 2 gange igen i dag.. Det gik... Nogenlunde.. Første gang lgik jeg ud i vindfanget, låste døren op og hev ned i håndtaget, ventede 5 minutter, hev ned i håndtaget, låste døren og indenfor. Anden gang åbnede jeg også hoveddøren lidt og lukkede igen med det samme. Både da jeg kom ud og da jeg skulle til og ind. Møffe rejste sig 8 minutter inden i træningen, dvs. 2-3 minutter efter jeg gik ud i vindfanget. Og kunne se på videoen, at hans søvn i det hele taget var lidt urolig - hans øjne åbnede jævnligt lidt, for at lukke i igen. Da jeg så kom indenfor igen, begyndte han at bjæffe og gø nede i stuen. Men først da jeg kom ind. Så tolker det som, at han bare var utilfreds og ville have, at jeg kom ned? Måske var han blevet lidt bange for noget, for da jeg kom ned, blev han ved med at kigge hen på stuedøren, hvor gardinet var trukket for.. Så måske der har været en kat eller andet, der har sagt en grim lyd? :hmm: Han hilste lidt på mig (stod op, da jeg kom ned), men intet overstadig overhovedet! Ganske roligt, halen logrede også helt roligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2009 Jeg er så stolt af min musling. Jeg skulle til lægen i dag og var taget af sted, da det gik op for mig, at min pung med sygesikringskort var i en anden taske. Altså måtte jeg tilbage og hente den rigtige taske. Det må have været meget forvirrende for Tyson, at jeg allerede kom tilbage efter et par minutter, og så gik igen med det samme. Men han klarede det bare så flot, gøede/hylede ikke da jeg gik igen (det ville han have gjort tidligere) og virkede lige så rolig som ellers, da jeg kom hjem. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2009 Jeg er så stolt af min musling. Jeg skulle til lægen i dag og var taget af sted, da det gik op for mig, at min pung med sygesikringskort var i en anden taske. Altså måtte jeg tilbage og hente den rigtige taske. Det må have været meget forvirrende for Tyson, at jeg allerede kom tilbage efter et par minutter, og så gik igen med det samme. Men han klarede det bare så flot, gøede/hylede ikke da jeg gik igen (det ville han have gjort tidligere) og virkede lige så rolig som ellers, da jeg kom hjem. :5up: Ei, hvor dejligt at høre :klap2: Han er bare blevet SÅ sej, ham Tyson Og så har han en mor, der kan være mega stolt af sig selv! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 14, 2009 Jeg er så stolt af min musling. Jeg skulle til lægen i dag og var taget af sted, da det gik op for mig, at min pung med sygesikringskort var i en anden taske. Altså måtte jeg tilbage og hente den rigtige taske. Det må have været meget forvirrende for Tyson, at jeg allerede kom tilbage efter et par minutter, og så gik igen med det samme. Men han klarede det bare så flot, gøede/hylede ikke da jeg gik igen (det ville han have gjort tidligere) og virkede lige så rolig som ellers, da jeg kom hjem. :5up: Hold da op hvor er han blevet en sej musling :blink::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2009 Nu må jeg da lige prale lidt! :klap2: Nu har jeg været udenfor (UDENFOR!!!) i hele 5 minutter, mens Møffe bare lå og boblede på gulvet! :klap2: Jeg er meget påpasselig med at gå frem og han kan sikkert være alene meget længere og ville heller ikke have noget imod at jeg larmede lidt med også at låse døren efter sig - men tør bare ikke presse appelsinen, så først imorgen låser jeg døren, når jeg er kommer uden. Men så, imorgen, kan han være 100% alene hjemme i heeeele 5 minutter - og SÅ skal det nok gå fremad, for så er det pludselig 6 minutter, så 8 minutter, så 10, så 12, så 15, så 20 osv., og SÅ går det virkelig fremad! :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2009 Nu må jeg da lige prale lidt! :klap2: Nu har jeg været udenfor (UDENFOR!!!) i hele 5 minutter, mens Møffe bare lå og boblede på gulvet! :klap2: Jeg er meget påpasselig med at gå frem og han kan sikkert være alene meget længere og ville heller ikke have noget imod at jeg larmede lidt med også at låse døren efter sig - men tør bare ikke presse appelsinen, så først imorgen låser jeg døren, når jeg er kommer uden. Men så, imorgen, kan han være 100% alene hjemme i heeeele 5 minutter - og SÅ skal det nok gå fremad, for så er det pludselig 6 minutter, så 8 minutter, så 10, så 12, så 15, så 20 osv., og SÅ går det virkelig fremad! :klap2: Weeee - dygtig Møffe! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 22, 2009 Weeee - dygtig Møffe! :klap: Jaa, jeg er også så stolt :klap2: Idag var det jo så meningen, at jeg også skulle låse efter mig... Men glemte selvfølgelig nøglerne Så var jeg bare væk i 7 minutter i stedet Gætter på, at han tog det pænt, han lå og sov, hvor jeg forlod ham, da jeg kom ind - og hvorfor skulle han heller ikke det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 :banan::banan::banan: Der er en meget dygtig hund, der nu to dage i træk har været alene i 30 minutter uden en lyd... :banan::banan::banan: P.s. Jeg ELSKER "The Pero-way" - thank god for vores køkkendør! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 :banan::banan::banan: Der er en meget dygtig hund, der nu to dage i træk har været alene i 30 minutter uden en lyd... :banan::banan::banan: P.s. Jeg ELSKER "The Pero-way" - thank god for vores køkkendør! :5up: Aiii, hvor fedt for jer! :klap2: Kæmpe stort tillykke med det kæmpe fremskridt :5up: Møffe er gået lidt i hårdknude i dag Ville træne alene hjemme i 10 minutter (hvor jeg er UDENFOR). Det gik galt med det samme, men tror jeg ved hvorfor i første omgang.. Jeg glemte nøglerne i stuen, så måtte ned og hente dem, lige efter jeg var gået op. Og så fik jeg tre sms'er, mens jeg var deroppe, hvilket Møffe uden tvivl kan høre og derfor vækker ham. Og den ene kom lige som jeg skulle til at gå ud af døren.. Så håber det var derfor, for han kunne slet ikke falde til ro, efter jeg var gået ud Pev og hylede og gik derefter bare rundt uden at finde ro.. Har så forsøgt igen, denne gang kun alene i 8 min. og er ved at se filmen.. Men han er jo ikke så træt længere. Han vågnede da jeg gik ud og sagde et sjovt, brokkende aah-wre. Gik over og drak lidt vand og lagde sig så igen - kan bare ikke se om han sover, for kan kun se hans bagende på videoen Men jeg satser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 Ok, han reagerede på, at jeg kom ind også... Rejste sig og pev lavt. Men gik rundt og forsøgte at finde ro igen. Lagde sig også ned et par gange. Jeg satser på, at reaktionerne har deres naturlige forklaringer (for mange forstyrrelse/for frisk) : Men det må morgendagen jo vise.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 Aiii, hvor fedt for jer! :klap2: Kæmpe stort tillykke med det kæmpe fremskridt :5up: Tak Nu har vi snart også kæmpet længe.. Tror måske bare det er fordi Louie er blevet mere voksen eller lign. Han er i hvert fald langt roligere - og det gælder i alle situationer han bliver forladt. Før gåede han helt vildt, når jeg gik ud af døre, selv om min kæreste var hjemme. Og hvis vi alle tre gik ned sammen, fordi to af os skulle ud at gå tur og den tredje skulle noget andet, så var det stensikkert at han gik helt i panik, når han så den tredje køre væk fra ham. Det gør han heller ikke mere.. Det er kæresten der øvede i dag, og i går var det mig. I dag var Jacob væk fra ham i sammenlagt 50 minutter, hvoraf de 30 minutter var helt ude af lejligheden. Han sagde INGENTING i de 50 minutter... Det er slet ikke til at forstå for andre, hvor vildt det her er! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 Ok, han reagerede på, at jeg kom ind også... Rejste sig og pev lavt. Men gik rundt og forsøgte at finde ro igen. Lagde sig også ned et par gange. Jeg satser på, at reaktionerne har deres naturlige forklaringer (for mange forstyrrelse/for frisk) : Men det må morgendagen jo vise.. Det er helt sikkert pga. de mange forstyrrelser. Hvis vi har glemt et eller andet, så skal vi også starte helt forfra bagefter.. Bliver surt når han skal forlades rigtigt, så kan man da godt risikere at komme ret meget for sent, fordi man lige glemmer noget og så skal starte forfra. Vi gør i hvert fald sådan nu, at vi først er mindst 10 minutter i køkkenet med åben dør (Louie er i stuen med gitter for, men kan se ud i køkkenet), derefter lukker vi køkkendøren og er i køkkenet med lukket dør i endnu 10 min (mindst). Og først derefter går vi ud af bagdøren.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 Tak Nu har vi snart også kæmpet længe.. Tror måske bare det er fordi Louie er blevet mere voksen eller lign. Han er i hvert fald langt roligere - og det gælder i alle situationer han bliver forladt. Før gåede han helt vildt, når jeg gik ud af døre, selv om min kæreste var hjemme. Og hvis vi alle tre gik ned sammen, fordi to af os skulle ud at gå tur og den tredje skulle noget andet, så var det stensikkert at han gik helt i panik, når han så den tredje køre væk fra ham. Det gør han heller ikke mere.. Det er kæresten der øvede i dag, og i går var det mig. I dag var Jacob væk fra ham i sammenlagt 50 minutter, hvoraf de 30 minutter var helt ude af lejligheden. Han sagde INGENTING i de 50 minutter... Det er slet ikke til at forstå for andre, hvor vildt det her er! Ai, hvor er det fedt :banan: Sikke det pludselig går mega hurtigt for jer! :klap2: Det er helt sikkert pga. de mange forstyrrelser. Hvis vi har glemt et eller andet, så skal vi også starte helt forfra bagefter.. Bliver surt når han skal forlades rigtigt, så kan man da godt risikere at komme ret meget for sent, fordi man lige glemmer noget og så skal starte forfra. Vi gør i hvert fald sådan nu, at vi først er mindst 10 minutter i køkkenet med åben dør (Louie er i stuen med gitter for, men kan se ud i køkkenet), derefter lukker vi køkkendøren og er i køkkenet med lukket dør i endnu 10 min (mindst). Og først derefter går vi ud af bagdøren.. Ok. Ja, jeg ved dælme ikke hvad jeg gør, hvis Møffe bliver ved med at reagere, som i dag. Nu har han jo i 2 uger intet problem haft med nogen lyde og så lige pludseloig, kabam, så reagerer han med det samme.. Det var desværre også sådan det gik med alene hjemmetræningen de andre gange, men denne gang skyldes det forhåbentligt da bare de der ting, jeg har skrevet - vi er jo nået meget længere end vi har gjort de andre gang! : Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 Ai, hvor er det fedt :banan: Sikke det pludselig går mega hurtigt for jer! :klap2: Ok. Ja, jeg ved dælme ikke hvad jeg gør, hvis Møffe bliver ved med at reagere, som i dag. Nu har han jo i 2 uger intet problem haft med nogen lyde og så lige pludselig, kabam, så reagerer han med det samme.. Det var desværre også sådan det gik med alene hjemmetræningen de andre gange, men denne gang skyldes det forhåbentligt da bare de der ting, jeg har skrevet - vi er jo nået meget længere end vi har gjort de andre gang! : Han har vel bare en dårlig dag.. nogle morgener får du vel heller ikke det rigtige ben ud af sengen :blink: Arj, ved nu ikke om jeg vil sige at det går MEGA hurtigt, men det er bestemt rigtig fedt! Men har ikke villet jinxe det, så har ikke skrevet noget før nu. Har lige tjekket de seneste tider, og på lidt over en uge er vi faktisk gået fra 10 minutter med gøen til nu 30 minutter uden en lyd. Det eneste dårlige er, at han ikke sover, kan jeg se, men jeg håber det kommer når han bliver tryg nok ved det hele. Lige nu er det acceptabelt for mig, at han bare kan sidde og kigge lidt uden at gø eller fare rundt og virke panisk. Så længe hans reaktion ikke er voldsommere end når man kommer hjem normalt (hvor han ikke har været alene), så er jeg glad og tilfreds. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 Han har vel bare en dårlig dag.. nogle morgener får du vel heller ikke det rigtige ben ud af sengen :blink: Arj, ved nu ikke om jeg vil sige at det går MEGA hurtigt, men det er bestemt rigtig fedt! Men har ikke villet jinxe det, så har ikke skrevet noget før nu. Har lige tjekket de seneste tider, og på lidt over en uge er vi faktisk gået fra 10 minutter med gøen til nu 30 minutter uden en lyd. Det eneste dårlige er, at han ikke sover, kan jeg se, men jeg håber det kommer når han bliver tryg nok ved det hele. Lige nu er det acceptabelt for mig, at han bare kan sidde og kigge lidt uden at gø eller fare rundt og virke panisk. Så længe hans reaktion ikke er voldsommere end når man kommer hjem normalt (hvor han ikke har været alene), så er jeg glad og tilfreds. Belastende Louie, kan han SÅ se at sove! Møffe sover da heldigvis (normalt, altså). Åbner lige øjnene, når jeg forlader ham og når han hører, at jeg går helt udenfor og ind igen. Heldigvis! Men altså, dåhmme køter, at han lige syntes, at han ville være dåhm til det i dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 Belastende Louie, kan han SÅ se at sove! Møffe sover da heldigvis (normalt, altså). Åbner lige øjnene, når jeg forlader ham og når han hører, at jeg går helt udenfor og ind igen. Heldigvis! Men altså, dåhmme køter, at han lige syntes, at han ville være dåhm til det i dag Tror Louie er nysgerrig som sin mor - hvad hvis man går glip af noget spændende? Det er da spild af tid sådan at sove... Men i det mindste er vi gået væk fra frikadelle-metoden igen. Kunne godt selv se, at det ikke var holdbart i længden. Men jeg tror faktisk det har været en medvirkende årsag til, at han nu er afslappet når vi går - det er ikke længere forbundet med noget negativt. Jeg er sikker på at Møffe kommer stærkt igen i morgen! Træner I én gang om dagen? Og hvornår på dagen er det? Vi træner på meget forskellige tidspunkter i øjeblikket, men jeg tror måske det er meget godt, for det er sådan vores liv er lige nu, og sådan det vil blive, når Louie skal forlades rigtigt. Forelæsninger der ligger på underlige tidspunkter, mor der sover længe, far der kommer hjem, mor der går, nå, nu skal far åbenbart også gå, så skal jeg være alene. Osv. osv. Kan da godt forstå det må være forvirrende. (Nananana, vi har overhalet jeeeeer ). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 27, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 27, 2009 Tror Louie er nysgerrig som sin mor - hvad hvis man går glip af noget spændende? Det er da spild af tid sådan at sove... Men i det mindste er vi gået væk fra frikadelle-metoden igen. Kunne godt selv se, at det ikke var holdbart i længden. Men jeg tror faktisk det har været en medvirkende årsag til, at han nu er afslappet når vi går - det er ikke længere forbundet med noget negativt. Jeg er sikker på at Møffe kommer stærkt igen i morgen! Træner I én gang om dagen? Og hvornår på dagen er det? Vi træner på meget forskellige tidspunkter i øjeblikket, men jeg tror måske det er meget godt, for det er sådan vores liv er lige nu, og sådan det vil blive, når Louie skal forlades rigtigt. Forelæsninger der ligger på underlige tidspunkter, mor der sover længe, far der kommer hjem, mor der går, nå, nu skal far åbenbart også gå, så skal jeg være alene. Osv. osv. Kan da godt forstå det må være forvirrende. (Nananana, vi har overhalet jeeeeer ). Vi holder for det meste rutinen.. Vi står op, Møffe bliver sat ned i stuen (damn, jeg kan snart ikke bære det kræ længere!), hvor han får adgang til haven, så han kan tisse. Imens går jeg overpå og vasker mig / går i bad osv. Ned og sætte sele, halsbånd og line på kræet og vandre ned i parken. Den tur tager omkring ½ time og han er for det meste altid løs (yay, vi er inde en lys periode igen, hvor han lytter til mig :banan: ) og vi træner indkald og kontakt. Og så hjem, hvor jeg spiser morgenmad i stuen sammen med ham og venter til han er faldet til ro. Og så træner vi én gang, da det altid går galt 2. gang, fordi han er for frisk. Idag forsøgte jeg igen, da jeg simpelthen var nød til det - det skulle bare lykkes, omend ikke helt, så bedre end første gang! Og det gik da heldigvis lidt bedre *pyha* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts