sonja77 Besvaret December 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2009 Så har jeg været væk en halv time i dag for at købe ind. Tysons reaktion, da jeg kom tilbage, synes jeg var fin nok. :5up: Da jeg gik, kom han ud i gangen og kiggede på, at jeg gik. Det var jeg ikke så vild med, han plejer at blive liggende i sofaen, eller hvor han nu ligger, og så stikker jeg hovedet ind til ham og siger "så går mor, vi ses, vi ses", lige inden jeg går ud af døren. På lydoptagelsen kan jeg høre, at han kommer med nogle utilfredse pivelyde et halvt minut efter, at jeg er gået. Det stopper dog rimelig hurtigt. Mon ikke det er ok at øge tiden igen i morgen? Jeg vil selvfølgelig nødigt have, at det der piveri eskalerer til hylegøen, som det tidligere har gjort, men på den anden side lød det bare som lidt "brok" over at være ladt alene, og så må han jo være faldet til ro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2009 Damn it, damn it, damn it! :damn: I dag gik jeg i en time og 5 minutter. Tyson var MEGET glad, da jeg kom hjem, og da jeg lyttede til optagelsen, kunne jeg høre, at han fra ca. 35 minutter og on/off resten af tiden havde hylet klagende. Det skærer altså virkelig i hjertet at høre. Hvorfor kan han ikke bare være lige så god her, som han var i den gamle lejlighed? :megaked: Nå, jeg må vel bare give det noget mere tid. Næste gang må jeg nøjes med at gå 30 minutter igen, og så lægge lidt mindre tid på af gangen. Jeg overvejer lidt, om vi skal holde en lille pause fra træningen i morgen, så han måske slapper lidt mere af og ikke hele tiden er på vagt for at se, om jeg er ved at gå fra ham. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret December 28, 2009 Rapporter Share Besvaret December 28, 2009 Damn it, damn it, damn it! :damn: I dag gik jeg i en time og 5 minutter. Tyson var MEGET glad, da jeg kom hjem, og da jeg lyttede til optagelsen, kunne jeg høre, at han fra ca. 35 minutter og on/off resten af tiden havde hylet klagende. Det skærer altså virkelig i hjertet at høre. Hvorfor kan han ikke bare være lige så god her, som han var i den gamle lejlighed? :megaked: Nå, jeg må vel bare give det noget mere tid. Næste gang må jeg nøjes med at gå 30 minutter igen, og så lægge lidt mindre tid på af gangen. Jeg overvejer lidt, om vi skal holde en lille pause fra træningen i morgen, så han måske slapper lidt mere af og ikke hele tiden er på vagt for at se, om jeg er ved at gå fra ham. :hmm: Jeg tror, at det er en rigtig god idé med en pause fra træningen! Og så starte stille op. Var det ikke kun 20min. du ville være gået fra ham i dag? Eller husker jeg forkert Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2009 Jeg tror, at det er en rigtig god idé med en pause fra træningen! Og så starte stille op. Var det ikke kun 20min. du ville være gået fra ham i dag? Eller husker jeg forkert Nej, i forgårs var han på 20 minutter og i går på 30 minutter. Men jeg tror, at jeg tager pause i morgen, og så går 30 minutter i overmorgen. Onsdag aften tager vi i sommerhus med Buju og er tilbage den 1. Den 2. kan vi så fortsætte træningen, måske med 30 minutter igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 28, 2009 Rapporter Share Besvaret December 28, 2009 Nårh ja, I skal jo tilvænnes den nye lejlighed. ØV. Håber dog at det kommer til at gå hurtigt. Vi starter jo så småt op igen her efter nytår. Fundamentet til træningen er langt bedre end sidste gang. En ting er sikkert . . . . aftenerne er sværrest, når jeg ikke er her, hvorimod, når det er dag, så er hun ret ligeglad:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2009 Nårh ja, I skal jo tilvænnes den nye lejlighed. ØV. Håber dog at det kommer til at gå hurtigt. Vi starter jo så småt op igen her efter nytår. Fundamentet til træningen er langt bedre end sidste gang. En ting er sikkert . . . . aftenerne er sværrest, når jeg ikke er her, hvorimod, når det er dag, så er hun ret ligeglad:5up: Uha, spændende. Glæder mig til at høre, hvordan det går. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 28, 2009 Rapporter Share Besvaret December 28, 2009 Uha, spændende. Glæder mig til at høre, hvordan det går. Ja, men det bliver meget stille og roligt, når jeg kan øve og springer de dage over, hvor her er syge børn - uden stress:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Har de af jer, der har haft adfærdsbehandler på (og som bor i Kbh's-området) mulighed for at fortælle mig, hvem der hjalp jer og hvordan I syntes det hele var? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Har de af jer, der har haft adfærdsbehandler på (og som bor i Kbh's-området) mulighed for at fortælle mig, hvem der hjalp jer og hvordan I syntes det hele var? Jeg fik hjælp af Isabelle Andersen fra HappyHound.dk. Hun reddede mit liv. :blink: Jeg var rigtig glad for hendes hjælp, for uden den tror jeg ikke, at vi havde klaret det. Jeg kan sagtens anbefale hende, men hvis du tænker på at kontakte en adfærdsbehandler, ville jeg foreslå dig at vælge Irene (Ninjamor) fra www.hundeliv.dk. Hun har en helt særlig fornemmelse for hunde, som jeg ikke har oplevet hos andre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Jeg fik hjælp af Isabelle Andersen fra HappyHound.dk. Hun reddede mit liv. :blink: Jeg var rigtig glad for hendes hjælp, for uden den tror jeg ikke, at vi havde klaret det. Jeg kan sagtens anbefale hende, men hvis du tænker på at kontakte en adfærdsbehandler, ville jeg foreslå dig at vælge Irene (Ninjamor) fra www.hundeliv.dk. Hun har en helt særlig fornemmelse for hunde, som jeg ikke har oplevet hos andre. Ninjamor er helt klart med i mine overvejelser (har jo også gået til træning hos hende), men det koster altså 2000kr. + kilometerpenge til Kbh, så ville lige høre om nogle af de andre alternativer før jeg gældsætter mig.. Det er jo over halvdelen af SU'en - men selvfølgelig vil jeg gøre alt for den lille jo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Ninjamor er helt klart med i mine overvejelser (har jo også gået til træning hos hende), men det koster altså 2000kr. + kilometerpenge til Kbh, så ville lige høre om nogle af de andre alternativer før jeg gældsætter mig.. Det er jo over halvdelen af SU'en - men selvfølgelig vil jeg gøre alt for den lille jo. Isabella koster vist 1300 kr. + kilometerpenge, mener jeg. Ja, det er mange penge ud af en SU. Men se det som en investering i jeres fremtid sammen. :5up: Af samme grund ville jeg også vælge den absolut bedste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 29, 2009 Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Isabella koster vist 1300 kr. + kilometerpenge, mener jeg. Ja, det er mange penge ud af en SU. Men se det som en investering i jeres fremtid sammen. :5up: Af samme grund ville jeg også vælge den absolut bedste. Ja, det er jo dét! Og Ninjamor må lave lige hvad hun vil med ham, håber han fortæller hende hvad problemet er.. (uh, det ville være let, hva') :klap: I dag har han gøet 7 minutter ud af de 10 minutter jeg var væk, så det er jo helt fantastisk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2009 Ja, det er jo dét! Og Ninjamor må lave lige hvad hun vil med ham, håber han fortæller hende hvad problemet er.. (uh, det ville være let, hva') :klap: I dag har han gøet 7 minutter ud af de 10 minutter jeg var væk, så det er jo helt fantastisk :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 I går trænede vi ikke alene hjemme. I dag gik jeg 25 minutter. Jeg synes, at hans reaktion, da jeg kom hjem, var lige lovlig overgearet , men til gengæld faldt han ret hurtigt til ro, så det synes jeg er et godt tegn. :5up: Jeg lyttede optagelsen igennem, og han havde ikke sagt en lyd, undtagen et halvt minut efter, at jeg var gået, hvor han kom med et lille "brokke-piv". I aften tager vi op til Buju og Samson i sommerhuset og er der nytåret over. Så må vi træne videre den 2. og 3. januar, hvor jeg tror, jeg bliver omkring de 30 minutter for ikke at presse ham for meget. Vi må jo tage det stille og roligt. Desværre er det jo noget mere besværligt at få trænet, når jeg er startet på arbejde igen, men det er der ikke noget at gøre ved. Jeg havde håbet at nå op på flere timers alenetid her i juleferien, men sådan skulle det altså ikke være. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 I går trænede vi ikke alene hjemme. I dag gik jeg 25 minutter. Jeg synes, at hans reaktion, da jeg kom hjem, var lige lovlig overgearet , men til gengæld faldt han ret hurtigt til ro, så det synes jeg er et godt tegn. :5up: Jeg lyttede optagelsen igennem, og han havde ikke sagt en lyd, undtagen et halvt minut efter, at jeg var gået, hvor han kom med et lille "brokke-piv". I aften tager vi op til Buju og Samson i sommerhuset og er der nytåret over. Så må vi træne videre den 2. og 3. januar, hvor jeg tror, jeg bliver omkring de 30 minutter for ikke at presse ham for meget. Vi må jo tage det stille og roligt. Desværre er det jo noget mere besværligt at få trænet, når jeg er startet på arbejde igen, men det er der ikke noget at gøre ved. Jeg havde håbet at nå op på flere timers alenetid her i juleferien, men sådan skulle det altså ikke være. Men du er da heldigvis længere end de 7 sekunder du startede med første gang:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Men du er da heldigvis længere end de 7 sekunder du startede med første gang:blink: Hey, det var faktisk 9 sekunder, vi startede med, så MEGET bedre end 7 sekunder. :blink: Jeg listede for øvrigt op ad trappen, da jeg kom tilbage, for at se hvor han lå, mens han var alene. Han lå i døråbningen mellem soveværelset og gangen, så han kunne holde øje med hoveddøren. Jeg ville jo helst have, at han lå i sit bur eller på sengen, hvor han plejede at ligge, når han var alene, men det er han nok ikke klar til endnu her i den nye lejlighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Men du er da heldigvis længere end de 7 sekunder du startede med første gang:blink: hehe ja :5up: Hey, det var faktisk 9 sekunder, vi startede med, så MEGET bedre end 7 sekunder. :blink: Jeg listede for øvrigt op ad trappen, da jeg kom tilbage, for at se hvor han lå, mens han var alene. Han lå i døråbningen mellem soveværelset og gangen, så han kunne holde øje med hoveddøren. Jeg ville jo helst have, at han lå i sit bur eller på sengen, hvor han plejede at ligge, når han var alene, men det er han nok ikke klar til endnu her i den nye lejlighed. Ja, 2 sekunder er meget i vores verden:5up: derfor kan jeg blive SÅ irriteret på folk, der siger at hunde ikke har tidsfornemmelse og 2 sekunder er squ da lige meget:damn: Øh de 2 sekunder kan altså ødelægge de foregående 7 sekunder:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Ja, 2 sekunder er meget i vores verden:5up: derfor kan jeg blive SÅ irriteret på folk, der siger at hunde ikke har tidsfornemmelse og 2 sekunder er squ da lige meget:damn: Øh de 2 sekunder kan altså ødelægge de foregående 7 sekunder:5up: Ja, Tyson har sgu skrevet bogen om at tælle sekunder. Der er bare aldrig nogle af mine veninder, der tror på, at hunde har tidsfornemmelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Ja, Tyson har sgu skrevet bogen om at tælle sekunder. Der er bare aldrig nogle af mine veninder, der tror på, at hunde har tidsfornemmelse. Heller ikke hér lad mig sige det sådan - det kan være en helt anden hund, man kommer ind til alt efter, om der er gået 1 eller 5 minutter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Lige PT er her helt roligt i huset. Drengene er ude, Leonora sover og Lotje er sammen med en veninde på hendes værelse, så nu er jeg begyndt at hive håndtag:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret December 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Lige PT er her helt roligt i huset. Drengene er ude, Leonora sover og Lotje er sammen med en veninde på hendes værelse, så nu er jeg begyndt at hive håndtag:mrgreen: Hive håndtag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Lige PT er her helt roligt i huset. Drengene er ude, Leonora sover og Lotje er sammen med en veninde på hendes værelse, så nu er jeg begyndt at hive håndtag:mrgreen: Fedt, Dinah! Hvad siger hun til det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Hive håndtag? :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 30, 2009 Rapporter Share Besvaret December 30, 2009 Fedt, Dinah! Hvad siger hun til det? Nu er næsen alle vågne og hjemme igen, men jeg har fortsat med at hive håndtag:slem: Hun reagerer ikke og løfter ikke hovedet fra kurven eller sofaen mere, som hun gjorde for et par timer siden. Nu er her også nogen hjemme, men det behøver ikke altid at have noget at sige. Det skader jo ikke at fortsætte, selvom de er her. Problemet er jo, at JEG går, så fint at hun kan vænne sig til, at jeg kommer ind igen - i hvert fald til at starte med, så bilder jeg mig ind, at det er nemmere, når vi så er helt alene hende og jeg:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2010 det er vist en go dag at øve alene hjemme idag:lol: hun er fuldstændig smadret efter igår:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts