Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I dag har vi kun fået trænet ad to omgange, da jeg har skullet hjælpe min mor til at gøre klar til hendes flytning i morgen, og nu tror jeg altså ikke, at jeg orker at træne mere i dag. Men nu er vi også nået op på 2 1/2 minuts alenetid i alt (1 minut og 50 sekunder uden for opgangsdøren). :-D

Edit: Første gang vi trænede alene hjemme tog det to måneder at komme så langt op i tid. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor det dog kører for os herinde på HF:klap::klap:

Idag var jeg igen under pres, da manden er i Jylland:evil: Igen idag måtte jeg så akut ud af døren igen, men dennegang nåede jeg at sætte lydoptagelse til:5up: Da jeg kom hjem efter 33 minutter kom hun igen hen til døren, da jeg var parkeret. Da jeg kom ind var hun glad som igår men ikke panisk stresset glad, ingen ører tilbage og ingen tis:klap: Hun havde endda ligget på tæppet ude i gangen. NU var jeg så lidt spændt på at høre lydoptagelsen og det var . . . . .. . . . .:shock:

. . . Gøede 1 gang efter mig ved 8 minutter og to gange ved 10 minutter ellers ikke en lyd:banan::banan::banan:

Hvor er det dog bare tydeligt, hvordan en stresset hund reagerer når man kommer hjem alt efter om tiden har været god eller om den har været hård.

Må jeg sige, at jeg græd af glæde:genert:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

I disse tre dage, hvor det er gået rigtig godt med hhv 1 time, 33 min og 30 min (idag;-)), så går hun i sin kurv i soveværelset fremfor at hoppe op i sengen, som hun ellers altid har gjort:shock: I nat kom hun så midt om natten, men da vi vågnede, lå hun igen i sin kurv:shock:

Det lyder da som et rigtig godt selvstændighedstegn. :5up:

Tyson går også "i seng" i sit bur, der står ved fodenden af sengen. På et tidspunkt i løbet af natten kommer han så op i sengen og ligger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
20min :banan:

Hvor er det bare fedt, som det går fremad :klap2:

Nu er jeg så bare spændt, for nu skal vi jo til at sprænge milepælen - vi har aldrig været over 20min. før! :???: Men det skal nok gå! 25min. i morgen, forhåbentligt :x: :klap:

Hvad er det for en plan du går frem efter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for en plan du går frem efter?

Jeg har beskrevet den her :-D

Ai, hvor er det godt, at det går fremad, Sonja og Lille Louie! :banan:

Nu er det min tur til at komme med gode nyheder :engel:

Vi trænede jo på PPP-Peros metoder inden jul og det gik jo ganske fint.

Vi kom faktisk op på 20min.! Men desværre skulle min far "være med" til træningen én af de sidste gange op til jul - og det gad han ikke! :evil: Så han valgte at gå en tur lidt før jeg begyndte at træne - og så skal det vel gå galt :rolleyes:

Nå, men jeg forlod Møffe og befandt mig ovenpå i 5min. hvorefter jeg smuttede i 23min. Da jeg kom tilbage, gik det stadig godt. Møffe sagde ikke en lyd, så det var jo fint. Jeg ventede de obligatoriske 5min. og lige som de var gået og jeg skulle til at gå ned i stuen, kommer min far selvfølgelig!

Crap it... Så er vi nød til at vente 5min. ekstra. Og det er så det, der gør udslaget... Da jeg kommer ned, er Møffe lysvågen og hilser på os, sådan meget påtrængende.

Jeg ser så filmen og kan se, at fra da far kom ind, har han faktisk været vågen og gået rundt og sagt piv.

Jeg forsøgte at fortsætte metoden, men det var ligesom om at Møffe ikke længere kunne acceptere at høre hoveddøren uden at han vågnede og ikke gik rundt og pev.

Nåede at forsøge med metoden 2 gange efter at det gik galt og så blev det juleferie - så kan jeg godt droppe, at få mine forældre med på træning :roll:

Nu er vi så begyndt igen og jeg har ændret metoden lidt - og "snydt". Med snydt mener jeg, at jeg et par gange har givet ham Bachs Nødhjælpsdråber inden (ander ikke om det har hjulpet, men lidt tror jeg) og så fik han et tyggeben den ene dag, hvor vi så trænede 5min.

Jeg har droppet det der med at være ovenpå i nogle minutter. Tilgengæld får Møffe en nussetur efter morgenturen, inden jeg går op og spiser morgenmad. Og så passer han ellers sig selv dernede, mens jeg gør klar.

Jeg går så, uden at sige en lyd.

Jeg startede på 5min., gik så ned på 3, så 5 igen - og idag tog jeg springet og forsøgte med 10min - SUCCES! Han lå bare på gulvet, og rejste først hovedet, da jeg var på vej ned ad trappen :banan: Da jeg hilste på mig, vente han sig om på ryggen - så kunne jeg ellers få værsagod og klø mavse :mrgreen:

Jeg må så også sige, at jeg har gjort mit for, at han var træt nok :genert:

Jeg lagde ud med noget operant træning i morges. Så gik vi en tur på ca. 1 time, med leg med nogle af bedstevennerne (og den ene var på vej i løbetid - hermed konkluderet, at Møffe er begyndt at forstå, at den duft betyder ét eller andet!). Jeg havde lagt et spor fra baghaven til forhaven, det gik vi, da vi kom hjem (noooj, hvor var han dygtiii', han gik det helt perfekt!) og så fik han sig et søg i haven.

Men YES! Nu virker det virkelig til, at det går fremad! :banan:

Skulle lige ud med min glæde :mrgreen:

Og nu vil jeg smutte igen og forsøge med 15min. - han er gået helt ombak igen, det lille myr! :lun:

Jeg havde egentlig ikke troet som sådan at det i den grad ville give pote - men åbenbart :confused: Men det er nok en blanding af det hele, at han også havde vænnet sig til at blive forladt lidt inden jul.

Jeg havde egentlig stærkt overvejet det forslag, du sendte til mig - men kunne ikke lige overskue at skulle lære ham det med at lægge sig ned bagefter (han er MEGET modvillig til den øvelse stadig - hånden skal bruges og han gider ikke rigtig, hvis ikke han kan se godbidden - stædige æsel :mrgreen:), så forsøgte med denne her først :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg blive udenfor opgangsdøren i 3 minutter, hvilket giver en alenetid på ca. 3 minutter og 40 sekunder.

Så syntes Tyson til gengæld også, at han trængte til lidt nærhed efter alt det alene-pjat, så nu ligger han på mit skød og sover. :lun:

Jeg satte mit kamera til at optage tidligere, da jeg var udenfor opgangsdøren i 2 1/2 minut, dvs. en samlet alenetid på ca. 3 min. og 10 sek. Han bliver liggende på samme sted i sofaen. Han ser ikke bekymret ud eller noget, men han ligger ikke hovedet ned på noget tidspunkt, selvom han var godt træt og lå og sov, før jeg gik. Jeg havde håbet, at han ville lægge hovedet ned og sove, for det er jo det, vi sigter efter. Men ok, det kommer vel, når vi kommer længere op i tid. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går og i dag har jeg kun nået at få trænet af en omgang, men vi er nu oppe på 4 1/2 minut uden for opgangsdøren, dvs. over 5 minutters alenetid i alt. :banan:

Sådan! :banan:

Jeg ved ikke helt hvordan det gik i går for Møffe med de 25min.? :hmm:

Han stod op, da jeg kunne se ham og han virkede ikke specielt stresset, så mon ikke han bare var lidt mere vågen end ellers, eller lige havde været ovre og drikke vand?

Men gentager alligevel på mandag og så optager jeg ham imens, så jeg er sikker! Vil nødig, at træningen bliver ødelagt, når det nu endelig går fremad!

Link til indlæg
Del på andre sites

I går og i dag har jeg kun nået at få trænet af en omgang, men vi er nu oppe på 4 1/2 minut uden for opgangsdøren, dvs. over 5 minutters alenetid i alt. :banan:

Sådan! :banan:

Jeg ved ikke helt hvordan det gik i går for Møffe med de 25min.? :hmm:

Hvor er I gode, begge to :klap: (eller alle fire er det vel).

Vi er på 40 sekunder (hvilket svarer til at gå ned til 3. sal og op igen).

Vi er gået bort fra legekasse-modellen nu (altså mht. træningen, vi bruger den stadig til at trætte ham, og der virker den jo perfekt).

Jeg er ret sikker på, at jeg har fundet de vise sten nu! Han var jo ikke meget for at lægge sig i sofaen, når vi skulle træne, og jeg tror det har meget at gøre med, at han faktisk aldrig ligger der uden vi sidder der også.

Nu har jeg rykket træningen ned til en lille rund pude han har, som han oftest ligger på, hvis han ikke ligger i sofaen med os. Vi træner nu udelukkende sådan, at han skal lægge sig der, når jeg går. Fra i onsdags (hvor vi startede med den her måde) og indtil nu er vi nået op på 40 sekunders alenetid. Han er bare helt med på den! Nogle gange lægger han også hovedet helt ned i soveposition.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har beskrevet den her :-D

Jeg havde egentlig ikke troet som sådan at det i den grad ville give pote - men åbenbart :confused: Men det er nok en blanding af det hele, at han også havde vænnet sig til at blive forladt lidt inden jul.

Jeg havde egentlig stærkt overvejet det forslag, du sendte til mig - men kunne ikke lige overskue at skulle lære ham det med at lægge sig ned bagefter (han er MEGET modvillig til den øvelse stadig - hånden skal bruges og han gider ikke rigtig, hvis ikke han kan se godbidden - stædige æsel :mrgreen:), så forsøgte med denne her først :-D

Øhhh? Mener du med "metode", at den består i at du går ovenpå?

Det er ligegyldigt om du bruger mit forslag eller andres, du skal gøre det du føler for og som virker.

(Bortset fra det, hvis uvilligheden til at lægge sig ned kun består i at Møffen skal SE godbidden, så er det da OK han ser den.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhh? Mener du med "metode", at den består i at du går ovenpå?

Nej, går bare ovenpå, fordi det er der morgenmaden er.

Metoden går vel ud på, at jeg startede med fem minutter (gik ned på 3, for at se, om der var en forskel en af gangene) og gav ham henholdsvist tyggeben eller Bachs Nødhjælpsdråber, når jeg forlod ham de første par gange.

Efter morgenturen, går jeg så ovenpå og bliver der. Ikke fordi det vel som sådan er nødvendigt, men så har Møffe fred til at falde til ro, fordi jeg ikke vandrer op og ned ad trapperne, når jeg skal ordne morgenmad osv.

Det er ligegyldigt om du bruger mit forslag eller andres, du skal gøre det du føler for og som virker.

(Bortset fra det, hvis uvilligheden til at lægge sig ned kun består i at Møffen skal SE godbidden, så er det da OK han ser den.)

Synes bare at det giver et svært udgangspunkt for at indarbejde en vane? Kan godt være, at det bare er mig, der tager fejl :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en idiot :stupid: Intet mindre.

Kom lige i tanke om, at jeg indtil videre bare har slået låsen fra, når vi øvede... Temmelig dumt. For når han rigtigt skal være alene, vil det nok være lidt dumt at have den slået fra.

Så nu startede vi lige forfra, for døren giver et ordentlig smæld, når den skal smækkes. Han gøede de to første gange (fordi jeg ikke var hurtig nok til at låse op med det samme, derefter holdte jeg nøglen i hånden, så jeg kunne åbne lige så snart døren smækkede).

Heldigvis er Louie ikke en idiot. Så vi nåede ned til tredje (som vi var nået til uden at smække) på relativ kort tid, og så tog vi også lige en halv etage mere. Så tiden er nu omkring 45-50 sekunder (alt efter hvor hurtig jeg er).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nej, går bare ovenpå, fordi det er der morgenmaden er.

Metoden går vel ud på, at jeg startede med fem minutter (gik ned på 3, for at se, om der var en forskel en af gangene) og gav ham henholdsvist tyggeben eller Bachs Nødhjælpsdråber, når jeg forlod ham de første par gange.

Efter morgenturen, går jeg så ovenpå og bliver der. Ikke fordi det vel som sådan er nødvendigt, men så har Møffe fred til at falde til ro, fordi jeg ikke vandrer op og ned ad trapperne, når jeg skal ordne morgenmad osv.

Synes bare at det giver et svært udgangspunkt for at indarbejde en vane? Kan godt være, at det bare er mig, der tager fejl :genert:

Nåee. Tak for forklaringen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo er ret meget om sig idag :evil: så for ikke at ødelægge noget startede vi på 3 minutter i stedet for 5 min her til formiddag, og det gik super:5up:

Vi skal på en del ekstra gåture i dag, så jeg vil udnytte chancen til at prøve igen i eftermiddag med sekund-tillæg oven i de 3 minutter:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi først gentaget 25min. i dag, lidt forsinket, men sådan er det.

Jeg har besluttet mig for ikke at se videoen. Møffe lå hvor han lå da jeg forlod ham og rejste sig først, da jeg stod i køkkendøren :banan:

Hilsnen var "rolig", han var glad for at se mig :lun: Men ingen stress overhovedet, så det er jo dejligt!

Han endte ud med at lægge sig i sin hundeseng med skildpadden og få din til at sige ouuuuuuuuuur (den siger nemmerlig ikke piv :mrgreen: ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Weeee, det går helt klart fremad her! :klap2:

Idag var han alene i 40min. - sin problemas! :banan: Endnu engang gad han faktisk ikke engang rejse sig, da jeg kom ned for at hilse :evil: Dog var halen trofast og daskede lidt i gulvet :mrgreen:

Men havde været forbi Bonnie Dyrecenter i Hvidovre St. Center - og købt noget legetøj.. Da jeg tilgengæld hentede det, SÅ kunne han rejse sig op :mrgreen: Og brugte så en halv time på at tumle rundt med sit nye legetøj, det var vidst en succes :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites