bernerazuro Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Status: 3 minutter grundet syge børn nåede vi ikke mere, så weekenden bliver "bare" mindre seperationsøvelser og så starter vi på 3 minutter igen på mandag. for, at stabiliteten fortsætter og I snart kan hæve tiden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Weeee, det går helt klart fremad her! :klap2: Idag var han alene i 40min. - sin problemas! :banan: Endnu engang gad han faktisk ikke engang rejse sig, da jeg kom ned for at hilse Dog var halen trofast og daskede lidt i gulvet Men havde været forbi Bonnie Dyrecenter i Hvidovre St. Center - og købt noget legetøj.. Da jeg tilgengæld hentede det, SÅ kunne han rejse sig op Og brugte så en halv time på at tumle rundt med sit nye legetøj, det var vidst en succes Jeg er totalt forvirret over, hvordan I pludselig kom så højt op? Men flot, dét er det! :klap: Her går det... laaaangsomt. Vi er nok på omkring et minuts tid - er ikke begyndt at tage tid hver gang endnu, det begynder jeg først på, når jeg engang (og det krydser vi for sker indenfor den nærmeste fremtid, for jeg begynder at blive en smule utålmodig!) når ned på gadeniveau... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Jeg er totalt forvirret over, hvordan I pludselig kom så højt op?Men flot, dét er det! :klap: Her går det... laaaangsomt. Vi er nok på omkring et minuts tid - er ikke begyndt at tage tid hver gang endnu, det begynder jeg først på, når jeg engang (og det krydser vi for sker indenfor den nærmeste fremtid, for jeg begynder at blive en smule utålmodig!) når ned på gadeniveau... Jeg er også vildt benovet over at et par nødhjælpsdråber og et tyggeben kunne gøre det Men jeg tror også, at det har MEGET at gøre med, at Møffe jo havde "lært" det, dengang jeg trænede med PPP-Peros. Men hold kæft, hvor er jeg lykkelig over, at det går fremad! :banan: Ét menut er da også flot! Selvom jeg godt kan se, at det er træls, at I ikke kan komme ned på gaden :ae: Og det varer da forhåbentligt ikke længe førend han begynder at lægge sig til at hvile (sådan en "læg dig og bliv"-øvelse er jo ikke det mest interessante ) og så skal det nok begynde at gå hurtigere! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Jeg er også vildt benovet over at et par nødhjælpsdråber og et tyggeben kunne gøre det Men jeg tror også, at det har MEGET at gøre med, at Møffe jo havde "lært" det, dengang jeg trænede med PPP-Peros. Men hold kæft, hvor er jeg lykkelig over, at det går fremad! :banan: Ét menut er da også flot! Selvom jeg godt kan se, at det er træls, at I ikke kan komme ned på gaden :ae: Og det varer da forhåbentligt ikke længe førend han begynder at lægge sig til at hvile (sådan en "læg dig og bliv"-øvelse er jo ikke det mest interessante ) og så skal det nok begynde at gå hurtigere! Ja, et tyggeben kan åbenbart gøre meget.. Også den modsatte vej. Damn you marvben, der ødelagte min hårdt oparbejdede en times frihed! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Januar 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2010 Ja, et tyggeben kan åbenbart gøre meget.. Også den modsatte vej. Damn you marvben, der ødelagte min hårdt oparbejdede en times frihed! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Ja, et tyggeben kan åbenbart gøre meget.. Også den modsatte vej. Damn you marvben, der ødelagte min hårdt oparbejdede en times frihed! same here:evil: Her er hyggebideting som marv eller kong forbudt i alene-hjemme-processen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 20 minutter. :banan: De sidste par dage er jeg gået lidt hurtigere frem, end hvad Ninjaen foreslog... men jeg vurderede, at han kunne klare det. For første gang siden helt i starten af træningen, lå han ikke på sofaen, da jeg kom tilbage, men derimod på koskindet på stuegulvet. Men 20 minutter er jo også lang tid, så han er nok faldet i søvn og har glemt, at han var under kommando, da han vågnede (hvilket jo er en del af planen). Han var rolig, og jeg fik ham til at gå op i sofaen for at hilse, i stedet for at hilse i gangen, da det virker til at fungere godt. :5up: Og der var ikke den mindste lyd fra ham på lydoptagelsen. :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 20 minutter. :banan: De sidste par dage er jeg gået lidt hurtigere frem, end hvad Ninjaen foreslog... men jeg vurderede, at han kunne klare det. For første gang siden helt i starten af træningen, lå han ikke på sofaen, da jeg kom tilbage, men derimod på koskindet på stuegulvet. Men 20 minutter er jo også lang tid, så han er nok faldet i søvn og har glemt, at han var under kommando, da han vågnede (hvilket jo er en del af planen). Han var rolig, og jeg fik ham til at gå op i sofaen for at hilse, i stedet for at hilse i gangen, da det virker til at fungere godt. :5up: Og der var ikke den mindste lyd fra ham på lydoptagelsen. :banan: Shit, Tyson.. Det er da helt urealistisk det dér:banan: Du er min helt! (Det var fra Louie). Jeg har været nede og røre hoveddøren for første gang i dag. Men det blev kun til en enkelt gang.. Ville gerne slutte med en succes, så turde ikke satse og gøre det igen. Det må blive i morgen. Det tager sgu' hele to minutter for mine små ben at komme ned og op til 5. igen. Så 2 min. står den på her hos os. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvor meget jeg skal lægge til nu, for indtil videre har jeg bare taget det sådan efter etagerne (en halv etage her og en halv etage der). Men nu bliver jeg jo nødt til at se på tiden.. Sonja, hvor mange gange øvede I dengang han var på 2 minutter (hvis du kan huske det). Hvor mange gange i træk (gik du igen med det samme du var kommet ind?) og hvor mange 'træningssessioner' om dagen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 20 minutter. :banan: Læste lige lidt tilbage i tråden. Er du godt klar over, at du har fordoblet din tid på kun 5 dage.. Det er jo slet ikke til at fatte. Hvor ér det bare super fedt :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 20 minutter. :banan: De sidste par dage er jeg gået lidt hurtigere frem, end hvad Ninjaen foreslog... men jeg vurderede, at han kunne klare det. For første gang siden helt i starten af træningen, lå han ikke på sofaen, da jeg kom tilbage, men derimod på koskindet på stuegulvet. Men 20 minutter er jo også lang tid, så han er nok faldet i søvn og har glemt, at han var under kommando, da han vågnede (hvilket jo er en del af planen). Han var rolig, og jeg fik ham til at gå op i sofaen for at hilse, i stedet for at hilse i gangen, da det virker til at fungere godt. :5up: Og der var ikke den mindste lyd fra ham på lydoptagelsen. :banan: :banan: :5up: :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Wow - hvor er det bare dejligt at høre. :banan::banan::banan: Det lyder til at det går rigtig godt... Keep up the good work:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Læste lige lidt tilbage i tråden. Er du godt klar over, at du har fordoblet din tid på kun 5 dage.. Det er jo slet ikke til at fatte. Hvor ér det bare super fedt :klap: :banan: :5up: :klap: Wow - hvor er det bare dejligt at høre. :banan::banan::banan:Det lyder til at det går rigtig godt... Keep up the good work:5up: He he, det er vist ved at stige mig til hovedet, for i nat drømte jeg, at Ninjamor gik rundt og pralede med, hvor dygtig Tyson er til at være alene hjemme. Men ok, første gang tog det os et halvt år at komme så langt op i tid, så der er vel et godt grundlag at bygge videre på et eller andet sted inden i den lille muslings hoved. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Shit, Tyson.. Det er da helt urealistisk det dér:banan: Du er min helt! (Det var fra Louie). Jeg har været nede og røre hoveddøren for første gang i dag. Men det blev kun til en enkelt gang.. Ville gerne slutte med en succes, så turde ikke satse og gøre det igen. Det må blive i morgen. Det tager sgu' hele to minutter for mine små ben at komme ned og op til 5. igen. Så 2 min. står den på her hos os. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvor meget jeg skal lægge til nu, for indtil videre har jeg bare taget det sådan efter etagerne (en halv etage her og en halv etage der). Men nu bliver jeg jo nødt til at se på tiden.. Sonja, hvor mange gange øvede I dengang han var på 2 minutter (hvis du kan huske det). Hvor mange gange i træk (gik du igen med det samme du var kommet ind?) og hvor mange 'træningssessioner' om dagen? Hmm, jeg kan ikke huske det sådan helt præcist, men da vi var på 2 minutter, trænede jeg vist 2-3 omgange om dagen, hver gang med ca. 4-6 gentagelse lige efter hinanden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 He he, det er vist ved at stige mig til hovedet, for i nat drømte jeg, at Ninjamor gik rundt og pralede med, hvor dygtig Tyson er til at være alene hjemme. Men ok, første gang tog det os et halvt år at komme så langt op i tid, så der er vel et godt grundlag at bygge videre på et eller andet sted inden i den lille muslings hoved. Det er sku flot! Jeg har haft lidt svært ved at følge med i denne situation:oops:. Jeg krydser fingre for at det vil fortsætte med at gå bedre og bedre... :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Det er sku flot! Jeg har haft lidt svært ved at følge med i denne situation:oops:. Jeg krydser fingre for at det vil fortsætte med at gå bedre og bedre... :banan: Det er også snart to år siden, at jeg startede tråden. :blink: Kort fortalt fik jeg Tyson, da han var 14 måneder gammel. Jeg var hans tredje hjem efter opdrætter, og han havde svær separationsangst. Det tog mig 1 1/4 år at lære ham at være alene de 6 timer, der oprindeligt var mit mål. Da vi var nået "i mål" begyndte jeg efter lidt tid alligevel at lægge lidt mere tid på, og til sidst (i december 2009) kunne han være alene i ca. 7 timer uden problemer. Så flyttede jeg den 19. december, og selvom jeg prøvede at tage det stille og roligt med alenetiden i den nye lejlighed til at starte med, begyndte han at hyle og pive, så jeg har startet helt forfra. Men denne gang går det noget hurtigere fremad. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Hmm, jeg kan ikke huske det sådan helt præcist, men da vi var på 2 minutter, trænede jeg vist 2-3 omgange om dagen, hver gang med ca. 4-6 gentagelse lige efter hinanden. Hov, fik vist ikke forklaret det ordenligt. På det tidspunkt lagde jeg tid på (10 sekunder) i hver eller hveranden omgangs træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret Januar 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Jeg starter i skole på tirsdag og skal jo for alvor have vænnet Pero til at være alene igen. Den sidste uges tid har han været alene mellem 1 og 2,5 time uden problemer :klap: Det virker ikke som om, at det er svært for ham at starte igen. Igår havde vi et kæmpe problem, da jeg skulle til eksamen fra 7.30-15 og min kæreste skulle arbejde i Kolding (en times kørsel herfra) fra 7-15 Vi løste det ved, at min bror hentede Pero kl. 11.30, hvor han havde fri fra gym. Så Pero var alene i 4-4,5 time Vi aner ikke hvordan det er gået, da ingen af os kunne holde øje med ham. Håber det er gået godt! Vi gik i seng kl. 23.30 aftenen før og skulle op kl. 5.15 (og her i ferien har vi ellers snildt kunne sove til kl. 10), så han har nok været riiiigtig træt :5up: Jeg var i hvert fald træt træt træt til eksamen og følte heller ikke det gik super godt Til gengæld fandt jeg ud senere igår, at jeg har fået 10 for en skriftlig eksamen i december :banan: Og havde slet ikke troet at jeg kunne få en god karakter i det fag!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Jeg starter i skole på tirsdag og skal jo for alvor have vænnet Pero til at være alene igen.Den sidste uges tid har han været alene mellem 1 og 2,5 time uden problemer :klap: Det virker ikke som om, at det er svært for ham at starte igen. Igår havde vi et kæmpe problem, da jeg skulle til eksamen fra 7.30-15 og min kæreste skulle arbejde i Kolding (en times kørsel herfra) fra 7-15 Vi løste det ved, at min bror hentede Pero kl. 11.30, hvor han havde fri fra gym. Så Pero var alene i 4-4,5 time Vi aner ikke hvordan det er gået, da ingen af os kunne holde øje med ham. Håber det er gået godt! Vi gik i seng kl. 23.30 aftenen før og skulle op kl. 5.15 (og her i ferien har vi ellers snildt kunne sove til kl. 10), så han har nok været riiiigtig træt :5up: Jeg var i hvert fald træt træt træt til eksamen og følte heller ikke det gik super godt Til gengæld fandt jeg ud senere igår, at jeg har fået 10 for en skriftlig eksamen i december :banan: Og havde slet ikke troet at jeg kunne få en god karakter i det fag!! Tillykke med den flotte karakter. Og forhåbentlig giv eksamenen i dag også bedre, end du frygter. :5up: Jeg er sikker på, at Pero var super sej til at være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 8 min og 4 sek :banan: Jeg laver lige de samme 8 minutter (+4 sek) sidst på dagen uden at stige i tid. Hun kommer først hen til døren, når hun kan høre mig/os være på vej ind (idag med sønnen med ude). Igår startede hun på Serene UM - sidst virkede det jo ikke, men der var hun jo også laaaaaangt mere angst og havde problemer på mange områder, så det langt fra hjalp overhovedet. Nu håber jeg så, at det kan give hende en lille støtte. Regner først med lidt virkning efter weekenden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Januar 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Her kan I se, hvad vi har lavet i dag. Vi har trænet af to omgange. 1. runde: - Han gøede da jeg nåede til 1. etage - Jeg gik til 3. uden lyd - Jeg gik til 1. uden lyd - Jeg gik ned og rørte opgangsdøren uden lyd - Jeg gik ud af døren uden lyd - Jeg gik ud af døren og stod fem sekunder uden lyd (2 minutter og 5 sekunder) 2. runde: - Han gøede da jeg nåede til 4. - Jeg gik til 3,5. uden lyd - Jeg gik helt ned og ud uden lyd - Jeg gik helt ned og ud og ventede fem sekunder uden lyd - Jeg gik helt ned og ud og ventede ti sekunder uden lyd (2 minutter og 15 sekunder) Og så havde Louie og jeg velfortjent fri! Det er slet ikke nødvendigt med fitness. Hvis man tæller sammen har jeg rendt op og ned af trapper i i alt 16 minutter i dag! Og så lige en god gåtur på 1,5 time inden.. Synes også jeg er godt træt nu.. Og i morgen går den vilde træning igen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Her kan I se, hvad vi har lavet i dag. Vi har trænet af to omgange. 1. runde: - Han gøede da jeg nåede til 1. etage - Jeg gik til 3. uden lyd - Jeg gik til 1. uden lyd - Jeg gik ned og rørte opgangsdøren uden lyd - Jeg gik ud af døren uden lyd - Jeg gik ud af døren og stod fem sekunder uden lyd (2 minutter og 5 sekunder) 2. runde: - Han gøede da jeg nåede til 4. - Jeg gik til 3,5. uden lyd - Jeg gik helt ned og ud uden lyd - Jeg gik helt ned og ud og ventede fem sekunder uden lyd - Jeg gik helt ned og ud og ventede ti sekunder uden lyd (2 minutter og 15 sekunder) Og så havde Louie og jeg velfortjent fri! Det er slet ikke nødvendigt med fitness. Hvis man tæller sammen har jeg rendt op og ned af trapper i i alt 16 minutter i dag! Og så lige en god gåtur på 1,5 time inden.. Synes også jeg er godt træt nu.. Og i morgen går den vilde træning igen.. hmmm, er vores cotoner ved at fatte at vi kommer tilbage:hmm:7-9-13:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 Her kan I se, hvad vi har lavet i dag. Vi har trænet af to omgange. 1. runde: - Han gøede da jeg nåede til 1. etage - Jeg gik til 3. uden lyd - Jeg gik til 1. uden lyd - Jeg gik ned og rørte opgangsdøren uden lyd - Jeg gik ud af døren uden lyd - Jeg gik ud af døren og stod fem sekunder uden lyd (2 minutter og 5 sekunder) 2. runde: - Han gøede da jeg nåede til 4. - Jeg gik til 3,5. uden lyd - Jeg gik helt ned og ud uden lyd - Jeg gik helt ned og ud og ventede fem sekunder uden lyd - Jeg gik helt ned og ud og ventede ti sekunder uden lyd (2 minutter og 15 sekunder) Og så havde Louie og jeg velfortjent fri! Det er slet ikke nødvendigt med fitness. Hvis man tæller sammen har jeg rendt op og ned af trapper i i alt 16 minutter i dag! Og så lige en god gåtur på 1,5 time inden.. Synes også jeg er godt træt nu.. Og i morgen går den vilde træning igen.. Det lyder jo generelt meget godt. :5up: Men det er da irriterende, at han så alligevel begynder at gø ind imellem. Hvad mon der går galt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Januar 26, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2010 hmmm, er vores cotoner ved at fatte at vi kommer tilbage:hmm:7-9-13:5up: Jeg håber sådan på det! Det lyder jo generelt meget godt. :5up: Men det er da irriterende, at han så alligevel begynder at gø ind imellem. Hvad mon der går galt? Jeg ved det virkelig ikke, men ja, det er møgirriterende .. Det er som regel i starten. Men når han ligesom har haft succes en enkelt gang eller to kan jeg sagtens gå ned til der hvor jeg slap dagen før.. Men det er altså underligt. Håber Ninjamor kan kaste lys over sagen på fredag - måske skal jeg lave en eller anden øvelse med ham først, måske skal jeg bare inden jeg tager de store ture gå ud og komme ind lige med det samme, så han ved at vi nu øver og nåååja, det er sådan man får frikadelle - hvis man hverken rejser sig eller gør.. Men det kan da ikke passe at han glemmer det fra gang til gang. Og det kan heller ikke være fordi han er utryg fordi jeg er gået for langt/for hurtigt, for bagefter går det jo fint.. Han er en meget mystisk hund... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 27, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2010 9 minutter og 4 sek uden en lyd :hjerte::hjerte::hjerte: elsker min hund 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 27, 2010 9 minutter og 4 sek uden en lyd :hjerte::hjerte::hjerte: elsker min hund Hvor er det flot, Dinah. :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts