Gæst Mimas Skrevet Januar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2011 Uha uha. Vi kan ikke finde ud af om Mimas snart skal vænnes til at sove i entreen. Vi havde hende til at være derude i dag, imens vi stadig var i stuen og hun lagde sig til ro efter 5 mins piver. Og det er også der hun opholder sig når vi er ude af huset. Men der er bare det, at hun stadig ikke er renlig om natten og jeg har det bedst med at hun vækker en, kommer ud og tisser og kommer i seng igen, end tanken om at skulle stå op til en overtisset/skidt entré. Nogle der har nogle ideer til dette? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Uha uha. Vi kan ikke finde ud af om Mimas snart skal vænnes til at sove i entreen. Vi havde hende til at være derude i dag, imens vi stadig var i stuen og hun lagde sig til ro efter 5 mins piver. Og det er også der hun opholder sig når vi er ude af huset. Men der er bare det, at hun stadig ikke er renlig om natten og jeg har det bedst med at hun vækker en, kommer ud og tisser og kommer i seng igen, end tanken om at skulle stå op til en overtisset/skidt entré. Nogle der har nogle ideer til dette? Jeg har det også bedst med at hvalpen vækker én, hvis den har brug for at komme ud om natten. Bl.a derfor, har jeg altid haft mine hvalpe i soveværelset - men i et bur. Når hvalpen bli'r ældre, er det en smal sag at flytte buret til dér hvor man gerne vil ha' at den sover. Får den udelukkende positive oplevelser med buret fra start af, så oplever den snart buret som deres "hule" - et sted der er helt deres eget, og hvor de kan få fred og ro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Hvorfor mener i det er bedre at hun sover derude? Hunde vil som regel gerne sove i nærheden af sine mennesker, i er jo hendes familie. Vores har altid sovet i soveværelset, på gulvet (det er for varmt i sengen med alt pelsen) At hun lægger sig til ro - efter 5 minutters piveri, det lyder da ikke som om hun synes det er så rart at være adskilt fra jer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret Januar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Jeg har det også bedst med at hvalpen vækker én, hvis den har brug for at komme ud om natten. Bl.a derfor, har jeg altid haft mine hvalpe i soveværelset - men i et bur. Når hvalpen bli'r ældre, er det en smal sag at flytte buret til dér hvor man gerne vil ha' at den sover. Får den udelukkende positive oplevelser med buret fra start af, så oplever den snart buret som deres "hule" - et sted der er helt deres eget, og hvor de kan få fred og ro. Åh lyder godt. Er nemlig bange for at den ville blive for vant til at sove i soveværelset. Men ja, hun sover helt fint ude i gangen når det er at vi er væk ( det man man se når man kommer hjem, for hun har godt nok sove øjne) Vi har bare læst i bøger at man efter nogle uger kan sætte hunden ud i gangen. Men nej, hun er for ung. Så længe hun skal nat tisse, så sover hun inde hos os Buddha: Simpelthen fordi vi ønsker bare lidt privat liv. Og vi kommer begge fra familier hvor hundene ikke sover i soveværelset. Det er skam meget hyggeligt, men vi vil gerne kunne være bare lidt hundefri. Og det er mig bekendt, at det er normalt at hunde piver når de er alene, hvertfald i starten. Men man er nød til at ignorere det, for ellers lærer de da ikke at være alene Første gang vi prøvede pev hun ekstremt højt, så vi lukkede hende ind igen. Men piveriet bliver mindre og mindre efterhånden. Samt har hun godbidder hos sig, legetøj og andet godt der kan underholde hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Klokken er for mange til at jeg vil skrive en større udredning... Jeg vil bare komme med et par punkter... For det første er hunden et flokdyr - dvs at vi tvinger hunden til at være alene hjemme ligger langt fra deres natur. Alle hunde kan lære at være alene hjemme i dagtimerne - nogle nemmere end andre. Og de fleste hunde er alene hjemme i 5-8 timer afh. af ejerens arbejdstid. Hvis man vælger at lade sin hund sove i et andet rum skal denne tid lægges oveni alene hjemme-tiden. Og så når vi op på 13-16 timers alene hjemme tid. Dette er alt for meget - flere organisationer anbefaler at hunden er alene hjemme i max 5 timer om dagen. Det kan sjældent lade sig gøre - men det er værd at have i tankerne. Der er jo ingen der siger at hunden skal sove i sengen - eller klods op ad sengen for den sags skyld... I forhold til at hun piver når hun er alene, så er det fordi at I går for hurtigt frem. Det er forkert at sige at det skal ignoreres - I skal gerne arbejde med alene hjemme tid inden hun begynder at pive. Hvis I én gang henter hende fordi hun piver for højt så lærer hun lyn hurtigt at det er det der skal til og så kører den onde cirkel... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Hov og hvis ikke det er tydeligt udfra hvad jeg skriver, så har vi tre beagler i sengen - og de vækker mig hvis de skal noget om natten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Hmm, jeg har heller ikke været tydelig - mine egne sover i soveværelset, både i sengen og på gulvet... Men når vi er ude af huset (familiebesøg, stævner, camping m.m.) sover de i deres bure, og det med glæde. Frostie ville gerne sove i stuen hvis hun måtte, men så ender det altid med at hun må gø ad noget faaaarligt, og så henter jeg hende alligevel ind i soveværelset... Men jeg kan godt forstå dem der ikke gider ha' hundene i soveværelset/sengen, jeg gad også godt ha' bare ét værelse der ikke var overdænget med hundehår. Eller i det mindste en seng hvor man ikke er nødt til at børste lagnet med klædebørste før man går i seng - hver aften... Men indtil videre har jeg det alligevle bedst med at ha' hundene i sengen, og også Katten Lui når han gider! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Januar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2011 Klokken er for mange til at jeg vil skrive en større udredning... Jeg vil bare komme med et par punkter... For det første er hunden et flokdyr - dvs at vi tvinger hunden til at være alene hjemme ligger langt fra deres natur. Alle hunde kan lære at være alene hjemme i dagtimerne - nogle nemmere end andre. Og de fleste hunde er alene hjemme i 5-8 timer afh. af ejerens arbejdstid. Hvis man vælger at lade sin hund sove i et andet rum skal denne tid lægges oveni alene hjemme-tiden. Og så når vi op på 13-16 timers alene hjemme tid. Dette er alt for meget - flere organisationer anbefaler at hunden er alene hjemme i max 5 timer om dagen. Det kan sjældent lade sig gøre - men det er værd at have i tankerne. Der er jo ingen der siger at hunden skal sove i sengen - eller klods op ad sengen for den sags skyld... I forhold til at hun piver når hun er alene, så er det fordi at I går for hurtigt frem. Det er forkert at sige at det skal ignoreres - I skal gerne arbejde med alene hjemme tid inden hun begynder at pive. Hvis I én gang henter hende fordi hun piver for højt så lærer hun lyn hurtigt at det er det der skal til og så kører den onde cirkel... Helt enig :5up: Vi snakkede faktisk om det her i går. Vores hund har altid sovet i soveværelset og må også godt komme i sengen. Men det er meget tydeligt at i de perioder hvor jeg har arbejde og han derfor er alene i dagtimerne så sover han markant mere i sengen end han ellers gør. For tiden går jeg hjemme og der kommer han højest op og putter om morgenen, men hele november og december hvor jeg arbejdede fuldtid der sov han oppe hos os det meste af natten... Det siger da i hvert fald mig at der er noget menneskekontakt han føler at han skal have indhentet Men det er selvfølgelig op til folk selv hvordan de vælger at indrette sig jeg har det bare bedst med at han selv kan vælge os til og fra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret Januar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2011 Mimas er pt alene cirka 4-10 timer om ugen( når hun endelig er alene, så snork sover hun i entreen, ikke noget piveri når vi går) så at hun sover alene i entreen om natten er ikke noget der kan skade, af hvad jeg kan se Kæresten er hjemme det næste halve år pga speciale skrivning og jeg det halve år derefter pga bachelor. Så det er tidligst om et år, at vi begynder at snakke om at hun kommer til at være alene hjemme hver dag. Så hun er ikke meget alene og hun får masser af opmærksomhed. Hun må hellere end gerne komme i sengen(bare ikke om natten) men vi vil på et tidspunkt gerne have soveværelset for os selv om natten, bare for at få lidt alene og privat liv (for det er der intet af, de resterende 16 timer i døgnet) pt sover hun i sin kasse indtil morgenmaden kl 8, kommer med os i seng og putter i en time eller to t. Sådan vil det forblive når hun kommer ud i entreen. Og hun må gerne sove med, en gang i mellem, men ikke hverdag. Men vi venter til hun ikke længere skal ud om natten, da andet vil være synd. Vi lader endda toilet døren stå åben når vi er derude, når vi er alene hjemme med hende. I starten kunne hun overhovedet ikke holde til at vi lukkede døren og hun ikke længere kunne se os. Men det er hun begyndt at kunne nu, så vi kan nu lukke døren Så jeg syntes virkelig ikke at vi går for hurtig frem! Vi er mega tålmodige og lader hende højst være alene i 3-4 timer, når det endelig er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Januar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2011 Jeg vil nu hellere afskære hende lidt i løbet af dagen, fx ved at være i et rum og hun i et andet, end om natten. Hun er en lille hvalp og er tryg ved jer, og vil være sammen med jer, det er et kompliment til jer fra hendes side. Vores hund kan sove hvor det passer ham, og har altid kunnet vælge som det passede ham, med det resultat at han sover halvdelen af tiden i soveværelset på gulvet og den anden halvdel i gangen, fordi der er køligt. Jeg kan ikke helt få øje på ideen i privatliv, hun skal jo bare lære at i soveværelset sover man og så er der da ingen problemer i at hun ligger der. Du nævner selv at hun først skal være alene hver dag om tidligst et år - men hva så der, skal hun så være alene 8+8 timer?? Jeg nyder at have minn hund i nærheden af mig og elsker at han er det første der møder mine øjne om morgenen :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Jow det er rart med hunden i sengen og soveværelset. Men vi vil gerne have væres ene timer og privatliv. Og det er kun noget vi har tid til om aften. Basta bum For det er ikke altid hun sover når vi går derind, hun forsøger at komme op og ganske ofte skal hun lege i en time inden hun er sove klar. Og vi kommer begge fra familier hvor hunden sover ude i entreen, og sådan skal det forblive. Men som jeg siger, så er det først når hun er helt renlig om natten. Og det bliver sådan at når man så står op om morgenen, får hun lov til at komme med i seng igen, lige som nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Det er altså ikke normalt at hunden piver, når den lades alene.. Heller ikke "kun" 5 minutter Min Luna har aldrig pevet når hun er alene.. Hun er i soveværelset om natten.. I sin hule (stof-bur) ved siden af min seng.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Til Jeanette Det er da helt normalt at hvalpe piber ved at efterlades alene.I naturen ville det jo kun ske ved et uheld, at de før over 1/2 års alderen var helt alene. Hvis hvalpe ikke peb og hylele ville hunde jo ikke have disse stressende alenehjemmeproblemer som så mange har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Til JeanetteDet er da helt normalt at hvalpe piber ved at efterlades alene.I naturen ville det jo kun ske ved et uheld, at de før over 1/2 års alderen var helt alene. Hvis hvalpe ikke peb og hylele ville hunde jo ikke have disse stressende alenehjemmeproblemer som så mange har. Jeg vil mene, at man går for hurtigt frem med alene-hjemme træning, hvis hvalpen hyler.. Men det er så bare mig.. Som sagt har Luna aldrig pevet.. Havde 3½ uges ferie, da jeg fik hende.. og begyndt alene-hjemme træning efter den 1. uge.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Jow det er rart med hunden i sengen og soveværelset. Men vi vil gerne have væres ene timer og privatliv. Og det er kun noget vi har tid til om aften. Basta bum For det er ikke altid hun sover når vi går derind, hun forsøger at komme op og ganske ofte skal hun lege i en time inden hun er sove klar. Og vi kommer begge fra familier hvor hunden sover ude i entreen, og sådan skal det forblive. Men som jeg siger, så er det først når hun er helt renlig om natten. Og det bliver sådan at når man så står op om morgenen, får hun lov til at komme med i seng igen, lige som nu Så forstå jeg ikke rigtig grunden til dit indlæg I har jo besluttet jer for hvor hun skal sove. På dit startindlæg lyder det som om I er i tvivl, og dermed kommer der for og imod svar.. Jeg gentager gerne mig selv - hun skal jo bare lære at soveværelset sover man i, og dermed skal I ikke lege med hende derinde, så vil hun hurtigt vælte omkuld og I vil have fred og alene tid selvom hun er der.. Undskyld mit udtryk, men vi kan altså sagtens få klaret strabadserne på lagenerne herhjemme, selvom hunden ligger på gulvet og sover, han sover bare :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Så forstå jeg ikke rigtig grunden til dit indlæg I har jo besluttet jer for hvor hun skal sove. På dit startindlæg lyder det som om I er i tvivl, og dermed kommer der for og imod svar.. Jeg gentager gerne mig selv - hun skal jo bare lære at soveværelset sover man i, og dermed skal I ikke lege med hende derinde, så vil hun hurtigt vælte omkuld og I vil have fred og alene tid selvom hun er der.. Undskyld mit udtryk, men vi kan altså sagtens få klaret strabadserne på lagenerne herhjemme, selvom hunden ligger på gulvet og sover, han sover bare :blink: eller man kan finde andre egnede steder:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 eller man kan finde andre egnede steder:slem: Så tror jeg nok hunden ville gøre indsigelser :slem: Den ved at i soveværelset skal han sove, uanset hvad der foregår i sengen... Haha.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Så tror jeg nok hunden ville gøre indsigelser :slem: Den ved at i soveværelset skal han sove, uanset hvad der foregår i sengen... Haha.. Rosita sover kun i sengen, så jeg er ret sikker på, at hun ville blande sig for meget i begivenhederne ERGO vi "hygger" ikke om aften/natten i sengen i hvert fald:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Så forstå jeg ikke rigtig grunden til dit indlæg I har jo besluttet jer for hvor hun skal sove. På dit startindlæg lyder det som om I er i tvivl, og dermed kommer der for og imod svar.. Jeg gentager gerne mig selv - hun skal jo bare lære at soveværelset sover man i, og dermed skal I ikke lege med hende derinde, så vil hun hurtigt vælte omkuld og I vil have fred og alene tid selvom hun er der.. Undskyld mit udtryk, men vi kan altså sagtens få klaret strabadserne på lagenerne herhjemme, selvom hunden ligger på gulvet og sover, han sover bare :blink: Det var mere hvornår man skulle begynde at træne hende i det for hvalpe bøgerne siger at man allerede kan det nogle uger efter man har fået hvalpen. Men det er alligevel rart at se folks meninger om dette emne, for vi ser alle forskelligt på det. Og vi leger ikke med hende i soveværelset men hun sover altid når vi går i seng, og så er vi nød til at vække hende for at komme i soveværelset - og bang hun er sprit vågen og leger med sin bamse før hun falder til ro. Ligeledes leger vi ikke i sengen. Men ja, vi ser hvad der sker enten skal hun vænnes til at komme ud i gangen når vi har brug for voksen tid, eller så skal hun sove i gangen om natten og er derfor sammen med os hele dagen. Vi prøver bare at høre folks meninger omkring det og så finder vi ud af hvad vi føler mest for for jow vi elsker at hun sover inde hos os. Men det med at så kaste sig ud i strabasserne og hunden lige pludselig står ved siden af og stirre på en, er noget vi gerne er foruden Vi vil både gerne have hende i soveværelset, men også ude i gangen. Så ja, forstår godt forvirringen Men soveværelset er blevet rokeret rundt nu, og der er sat en opdeler op, så hunden kan sove bag denne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Jeg vil mene, at man går for hurtigt frem med alene-hjemme træning, hvis hvalpen hyler.. Men det er så bare mig.. Som sagt har Luna aldrig pevet.. Havde 3½ uges ferie, da jeg fik hende.. og begyndt alene-hjemme træning efter den 1. uge.. Vi begyndte at alene-træne hende efter 14 dage, så syntes ikke at vi går for hurtigt frem. Vi startede ud med 10 min og er nu oppe på 4 timer efter 4 uger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Vi begyndte at alene-træne hende efter 14 dage, så syntes ikke at vi går for hurtigt frem. Vi startede ud med 10 min og er nu oppe på 4 timer efter 4 uger 10 minuter er meget lang tid at starte med:) jeg anbefaler man starter med få sekunder:) dvs man går ud af rummet og kommer tilbage straks, hunden skal på intet tidspunkt pibe, hyle eller bare være urolig, den skal vende sig langsomt til at man går og kommer, så langsomt at den bare bliver liggende, fordi den har erfaret at det ikke kan betale sig at rejse sig, de kommer jo om et øjeblik. så er man startet med 10 min, så er man gået for hurtigt frem, og det kan nemt være grunden til at hunden piber. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 10 minuter er meget lang tid at starte med:)jeg anbefaler man starter med få sekunder:) dvs man går ud af rummet og kommer tilbage straks, hunden skal på intet tidspunkt pibe, hyle eller bare være urolig, den skal vende sig langsomt til at man går og kommer, så langsomt at den bare bliver liggende, fordi den har erfaret at det ikke kan betale sig at rejse sig, de kommer jo om et øjeblik. så er man startet med 10 min, så er man gået for hurtigt frem, og det kan nemt være grunden til at hunden piber. Kan kun tilslutte mig her. Jeg gik nemlig for hurtigt frem, fordi alt bare gik som smurt i olie - ingen problemer. INDTIL han blev 7mdr så var der ballade fra den ene dag til den anden, og han hylede mere og mere.. Han sov jo pludselig ikke så meget som da han var lille hvalp. Så det var forfra og laaaaangsomt. 10sek og gik det så blev der lagt 5sek til. Når jeg kom ind igen ventede jeg til der var ro på, og så gik jeg ud af døren igen, så det tog en del energi for det var hele dagen, kun med enkelte pauser.. Men nu virker det.. :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Det var mere hvornår man skulle begynde at træne hende i det for hvalpe bøgerne siger at man allerede kan det nogle uger efter man har fået hvalpen. Men det er alligevel rart at se folks meninger om dette emne, for vi ser alle forskelligt på det. Og vi leger ikke med hende i soveværelset men hun sover altid når vi går i seng, og så er vi nød til at vække hende for at komme i soveværelset - og bang hun er sprit vågen og leger med sin bamse før hun falder til ro. Ligeledes leger vi ikke i sengen. Men ja, vi ser hvad der sker enten skal hun vænnes til at komme ud i gangen når vi har brug for voksen tid, eller så skal hun sove i gangen om natten og er derfor sammen med os hele dagen. Vi prøver bare at høre folks meninger omkring det og så finder vi ud af hvad vi føler mest for for jow vi elsker at hun sover inde hos os. Men det med at så kaste sig ud i strabasserne og hunden lige pludselig står ved siden af og stirre på en, er noget vi gerne er foruden Vi vil både gerne have hende i soveværelset, men også ude i gangen. Så ja, forstår godt forvirringen Men soveværelset er blevet rokeret rundt nu, og der er sat en opdeler op, så hunden kan sove bag denne. Hvis hun får muligheden for at vælge selv hvor hun vil sove vil hun med garanti synes i er røvsyge og gå ud i gangen helt af sig selv. Det gør vores, for i soveværelset sker der ikke et hak der er spændende.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Åh lyder godt. Er nemlig bange for at den ville blive for vant til at sove i soveværelset. Men ja, hun sover helt fint ude i gangen når det er at vi er væk ( det man man se når man kommer hjem, for hun har godt nok sove øjne) Vi har bare læst i bøger at man efter nogle uger kan sætte hunden ud i gangen. Men nej, hun er for ung. Så længe hun skal nat tisse, så sover hun inde hos os Buddha: Simpelthen fordi vi ønsker bare lidt privat liv. Og vi kommer begge fra familier hvor hundene ikke sover i soveværelset. Det er skam meget hyggeligt, men vi vil gerne kunne være bare lidt hundefri. Og det er mig bekendt, at det er normalt at hunde piver når de er alene, hvertfald i starten. Men man er nød til at ignorere det, for ellers lærer de da ikke at være alene Første gang vi prøvede pev hun ekstremt højt, så vi lukkede hende ind igen. Men piveriet bliver mindre og mindre efterhånden. Samt har hun godbidder hos sig, legetøj og andet godt der kan underholde hende. i har hundefri hele dagen på job .. hele natten ... det er 16 timer uden hund sådan cirka .... det er nok bare mig, men er det ikke næsten det samme som ikke at have hund? selvom vores sover i sin kurv i soveværelset og vi ikke har direkte kontakt med ham, synes jeg han er nok "alene" når vi er på job. Det er kun hvis han hoved ligger forkert og snorker jeg puffer til ham gider ikke lagen gymnastik i den larm.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 10 minuter er meget lang tid at starte med:)jeg anbefaler man starter med få sekunder:) dvs man går ud af rummet og kommer tilbage straks, hunden skal på intet tidspunkt pibe, hyle eller bare være urolig, den skal vende sig langsomt til at man går og kommer, så langsomt at den bare bliver liggende, fordi den har erfaret at det ikke kan betale sig at rejse sig, de kommer jo om et øjeblik. så er man startet med 10 min, så er man gået for hurtigt frem, og det kan nemt være grunden til at hunden piber. Men hun pebe ikke når vi går fra huset, ej heller nu. Vi har bare gjort hvad vi har læst os til i diverse bøger og indlæg på nettet. Men hun piver vi er i lejligheden og så lukker hende ud i gangen, døren mellem stuen og soveværelset eller lukker døren til toilettet. maian889: Hun skal være så velkommen, men så snart vi lukker ned i stuen, hopper hun gladeligt og legende ind i hendes kasse i soveværelset. Vi tvinger hende ikke til noget som helst. Er døren åben ind til stuen om natten, så er hun stadig at finde i sin kasse. Men jeg trækker gerne dette emne igen. Tog det vist bare op fordi diverse hunde bøger har fortalt mig at jeg skulle lade hende sove i gangen efter nogle uger, hvilket jeg ikke kan forstå og ikke syntes om da hun stadig skal ud 0-3 gange om natten. For jeg syntes efterhånden at jeg føler mig mere og mere som en dårlig hundemor, fordi jeg gerne vil have en hund der kan sove andre steder end der hvor vi er, selvom hunden trives, får opmærksomhed 20 timer i døgnet, er renlig, bliver leget med, får ikke skæld ud når den gør indenfor, kommer med ud og bliver socialiseret, får ros hver gang hun gør noget rigtigt, kommer i møblerne fordi vi ønsker det, da vi elsker at sofa hygge med hende osv. Vi kommer fra familier hvor hunden sover i gangen og døren til soveværelset er lukket om natten, og kan ikke se problemet for dette så længe hunden aktiviseres resten af dagen, og bliver mødt af åbne arme. Det eneste jeg ønsker er en hund der kan sove i gangen, og jeg forsøgte at fiske efter råd til hvornår og hvordan man kunne lære den det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts