Hop til indhold

Råfodring med hel hare, hvordan?

Gæst Leffe
 Share

Recommended Posts

Jeg har for nogen tid tid siden fået en hel frossen hare, som jeg tænkte Leffe skulle have. Når den ligger i fryseren endnu, er det fordi jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre ved den:oops:.

Den er hel, med hoved, pels, indmad osv.

Er der nogen der har erfaringer her? Hvor meget af haren kan han spise....og jeg går ud fra at den skal flås først? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvis Leffe har et minimum af fine fornemmelser, så ville jeg tø den op og rimelig hurtigt efter optøning, flå den og tage indmaden ud.

Det burde være en smal sag og så slipper du også for, at få pels ud over det hele :-)

Når den er fixet, så er den let at partere ud i passende stykker - det gøres næsten som en kylling :5up:

**edit

Det hele kan spises, når den er renset, inkl lunger, hjerte, nyrer og lever.... mavesæk og tarme ville jeg smide væk.

Sørg for at give indmaden først, da det er den, der lettest bliver dårlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tak for svar, hvad med hovedet?

Det kan sagtens ædes - men hvis hunden ikke er vant til hare, så ville jeg give hovedet som det sidste.

Grunden til det, som i nogles ører måske lyder langt ude er og som kun skal læses som min personlige erfaring er, at vi selv har haft hund, hvor vi gav kanin med al pelsen på, som det første... den nægtede at æde noget som helst kanin, med eller uden skind og lærte det aldrig og vi har ellers ikke haft de problemer med de andre hunde og kanin.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Slet ingenting røg ned, jeg forsøgte med både rent kød, indmad og hoved med pels:vedikke:.

Men han er nu meget kræsen, han vil heller ikke have and, eller hjort.

Hvis han fik lov, levede han af kallun og kylling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Slet ingenting røg ned, jeg forsøgte med både rent kød, indmad og hoved med pels:vedikke:.

Men han er nu meget kræsen, han vil heller ikke have and, eller hjort.

Hvis han fik lov, levede han af kallun og kylling.

Kan også være fordi det er vildt.. Luna vil ikke spise fasan og due f.eks.. Og aner heller ikke om hun ville spise hare. Kanin vil hun godt..

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...
Gæst Afganskmynde
Kan også være fordi det er vildt.. Luna vil ikke spise fasan og due f.eks.. Og aner heller ikke om hun ville spise hare. Kanin vil hun godt..

Ihh altsaa hvor er man forkaelet hos jer hva':lol: Jeg ville selv spise den fasan og due og mine vovser ville til nod faa lidt rester.

Her spiser de gerne raa grisefodder og raat lammerester, okse, kylling og kalkun - ogsaa indmad. Mums siger de alle 3!

Synes iovrigt det er den bedste form for fodring. hvis jeg havde et ekstra koleskab og fryser, saa spiste de saadan altid.:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Uha jeg ville nok få et problem hvis jeg serverede rå hare/kanin til mine hunde.

Jeg forventer at de skal aflevere dem pænt til hånd, når de er blevet skudt på en jagt, og ikke spises.

hehe:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites