Gæst Leffe Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Jeg har for nogen tid tid siden fået en hel frossen hare, som jeg tænkte Leffe skulle have. Når den ligger i fryseren endnu, er det fordi jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre ved den:oops:. Den er hel, med hoved, pels, indmad osv. Er der nogen der har erfaringer her? Hvor meget af haren kan han spise....og jeg går ud fra at den skal flås først? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Indy fangede og dræbte engang en vild kanin. Den røg ned med pels og hoved og alting.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 wow...hvis jeg giver Leffe haren hel, skal jeg måske til at passe på kaninerne:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 wow...hvis jeg giver Leffe haren hel, skal jeg måske til at passe på kaninerne:stupid: naarhhh mon dog Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Den er også for stor til et enkelt måltid....kan de virkli' guffe den med pels og det hele:hmm:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 nu har jeg jo lykkeligt glemt hvad race Leffe er... Indy van en blegisk hyrdehund, og som du siger er harer noget større end kaniner.. Du må nok hellere vente til der kommer en forbi denne tråd, som ved hvad de taler om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Leffe er en Stabyhoun. Jeg venter og håber på gode råd....men tak for indput:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Hvis Leffe har et minimum af fine fornemmelser, så ville jeg tø den op og rimelig hurtigt efter optøning, flå den og tage indmaden ud. Det burde være en smal sag og så slipper du også for, at få pels ud over det hele Når den er fixet, så er den let at partere ud i passende stykker - det gøres næsten som en kylling :5up: **edit Det hele kan spises, når den er renset, inkl lunger, hjerte, nyrer og lever.... mavesæk og tarme ville jeg smide væk. Sørg for at give indmaden først, da det er den, der lettest bliver dårlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Tak for svar, hvad med hovedet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Tak for svar, hvad med hovedet? Det kan sagtens ædes - men hvis hunden ikke er vant til hare, så ville jeg give hovedet som det sidste. Grunden til det, som i nogles ører måske lyder langt ude er og som kun skal læses som min personlige erfaring er, at vi selv har haft hund, hvor vi gav kanin med al pelsen på, som det første... den nægtede at æde noget som helst kanin, med eller uden skind og lærte det aldrig og vi har ellers ikke haft de problemer med de andre hunde og kanin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Ok tak, jeg venter med hovedet. Måske jeg bare smider det ud:hmm:. Tak for svar, jeg kaster mig ud i det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Luna har ikke smagt hare, men kanin.. Og der har der været pels på benene.. Det åd hun rub og stub:-D Hun har aldrig fået et hoved, men det er mere mig, der har et problem:oops::lol: Vil rigtig gerne prøve det næste gang, jeg falder over en kanin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Det er vist også mig der har problemet her:oops:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2011 Haha forkert tråd, sorry! Motor synes hare smager rigtig godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Januar 18, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2011 Hovedet?? Forestiller mig bare at det må se ret makabert ud når en hund fortærer et hoved med pels, øjne og det hele, specielt for de kaniner der bor i haven hvor han spiser:shock:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nsm Besvaret Januar 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2011 Scott har godt nok aldrig prøvet, at få en harer, men en hel kanin ryger nemt ned og det er både med pels og det hele. :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Ok, Leffe ville så hverken have harehoved, kød eller indmad:badr:. Kræsenpind:evil:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst nsm Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Hvordan blev det serveret? Var der slet ikke noget der røg ned?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Februar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2011 Slet ingenting røg ned, jeg forsøgte med både rent kød, indmad og hoved med pels:vedikke:. Men han er nu meget kræsen, han vil heller ikke have and, eller hjort. Hvis han fik lov, levede han af kallun og kylling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2011 Slet ingenting røg ned, jeg forsøgte med både rent kød, indmad og hoved med pels:vedikke:. Men han er nu meget kræsen, han vil heller ikke have and, eller hjort. Hvis han fik lov, levede han af kallun og kylling. Kan også være fordi det er vildt.. Luna vil ikke spise fasan og due f.eks.. Og aner heller ikke om hun ville spise hare. Kanin vil hun godt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Februar 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2011 Jeg tror du har ret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Februar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2011 Kan også være fordi det er vildt.. Luna vil ikke spise fasan og due f.eks.. Og aner heller ikke om hun ville spise hare. Kanin vil hun godt.. Ihh altsaa hvor er man forkaelet hos jer hva' Jeg ville selv spise den fasan og due og mine vovser ville til nod faa lidt rester. Her spiser de gerne raa grisefodder og raat lammerester, okse, kylling og kalkun - ogsaa indmad. Mums siger de alle 3! Synes iovrigt det er den bedste form for fodring. hvis jeg havde et ekstra koleskab og fryser, saa spiste de saadan altid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Februar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2011 Uha jeg ville nok få et problem hvis jeg serverede rå hare/kanin til mine hunde. Jeg forventer at de skal aflevere dem pænt til hånd, når de er blevet skudt på en jagt, og ikke spises. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Februar 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 17, 2011 Uha jeg ville nok få et problem hvis jeg serverede rå hare/kanin til mine hunde.Jeg forventer at de skal aflevere dem pænt til hånd, når de er blevet skudt på en jagt, og ikke spises. hehe:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts