Hop til indhold

Journal of Veterinary Behavior


Umulia
 Share

Recommended Posts

Nogen der abonnerer på ovenstående magasin?

Det nyeste nummer er nemlig en ren skatkiste af ny forskning om hunde - men til 15$ pr. artikel, kan man hurtigt blive fattig af at blive rig på viden :lol:

 

Lederen er skrevet af dyrlæge og adfærdsforsker Karen L. Overall. Titlen er: How animal signals inform us about behavior

 

Andre artikler:

Agreement among experts in ratings of emotion in dogs

 

The response of dogs to attentional focus of human beings: A comparison between guide dog candidates and other dogs

 

Effects of gender on performance in human–dog dyads in an agility parcours

 

Timing of reinforcement during dog training

 

Problem solving in working detection dogs: what can the cognitive tests tell us?

 

Breed and age differences in a problem solving task

 

Testing for human directed aggression in dogs

 

Dog aggression: canine behavior and factors contributing to aggression toward humans

 

Flight, foe, fight! aggressive interactions between dogs

 

“Do i know you?” does partner familiarity influence social interactions among dogs in a park setting?

 

Is there a correlation between conservation genetic status and health in dog breeds?

 

Link: Elsevier

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke noget abn., men jeg har rent faktisk overvejet at få det i evigheder, så måske er tiden inde :blink:

 

Jeg har også kigget på det lææænge! Men det er lidt halvdyrt. På den anden side, så skipper jeg Hund og Træning så snart mit abonnement udløber - får det ikke læst nok. Så måske er der råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også kigget på det lææænge! Men det er lidt halvdyrt. På den anden side, så skipper jeg Hund og Træning så snart mit abonnement udløber - får det ikke læst nok. Så måske er der råd?

 

Jeg får heller ikke læst HT efter det er blevet online, så ja, måske var det løsningen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lederen og så dem her:

Agreement among experts in ratings of emotion in dogs

 

The response of dogs to attentional focus of human beings: A comparison between guide dog candidates and other dogs

 

Effects of gender on performance in human–dog dyads in an agility parcours

 

Timing of reinforcement during dog training

 

Problem solving in working detection dogs: what can the cognitive tests tell us?

 

Breed and age differences in a problem solving task

 

 

.. vil jeg altså gerne læse. Koster det virkelig 15 dollars pr. artikel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne læse alle de nedenstående, og så er $15 pr. stk. altså mange penge...

 

The response of dogs to attentional focus of human beings: A comparison between guide dog candidates and other dogs

 

Timing of reinforcement during dog training

 

Problem solving in working detection dogs: what can the cognitive tests tell us?

 

Breed and age differences in a problem solving task

 

Testing for human directed aggression in dogs

 

Dog aggression: canine behavior and factors contributing to aggression toward humans

 

Flight, foe, fight! aggressive interactions between dogs

 

“Do i know you?” does partner familiarity influence social interactions among dogs in a park setting?

 

Is there a correlation between conservation genetic status and health in dog breeds?

 

Link: Elsevier

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg opgav tanken om at abonnere for længe siden, for det er faktisk kun ca. 1 ud af 4 numre, der har noget brugbart om hunde. Men denne gang er det da helt vildt!

 

Der er et par af artiklerne, jeg nok køber, bl.a. den om hundenes følelsesregister, og så er der et meget spændende studie, der angiveligt viser at i mange sager, hvor hunde er mistænkt for at have dræbt mennesker, er biddene faktisk sket efter personens død, som en angstreaktion fra hundens side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne læse alle de nedenstående, og så er $15 pr. stk. altså mange penge...

 

Det er faktisk rigtig mange penge, især når de fleste artikler kun er på en enkelt side eller 2 :???:

 

Ja, det var også derfor jeg tænkte på at vælge den for studerende, det er jo næsten halv pris, og studerende er man vel altid :engel:

 

Vi er jo alle studerende i Livets Skole :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg opgav tanken om at abonnere for længe siden, for det er faktisk kun ca. 1 ud af 4 numre, der har noget brugbart om hunde. Men denne gang er det da helt vildt!

 

Der er et par af artiklerne, jeg nok køber, bl.a. den om hundenes følelsesregister, og så er der et meget spændende studie, der angiveligt viser at i mange sager, hvor hunde er mistænkt for at have dræbt mennesker, er biddene faktisk sket efter personens død, som en angstreaktion fra hundens side.

 

Men selvom det ikke direkte relaterer til hunde, er der så ikke meget af det der alligevel på en eller anden måde kan overføres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men selvom det ikke direkte relaterer til hunde, er der så ikke meget af det der alligevel på en eller anden måde kan overføres?

 

Nu er jeg ikke lige i nærheden af min hjemme-e-mail, hvor jeg har alle indholdsfortegnelserne, men jeg mener at de sidste to numre kun indeholdt artikler, der var meget klinisk dyrlæge-relaterede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad koster et fast abonnement?

 

Pricing Information

US

Personal Subscription Price: $159.00

Student Subscription Price: $80.00

 

Canada

Personal Subscription Price: $182.00

Student Subscription Price: $104.00

Mexico

Personal Subscription Price: $182.00

Student Subscription Price: $104.00

International

Personal Subscription Price: $182.00

Student Subscription Price: $104.00

 

 

Kilde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...