Gæst Bente Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Vi har jo fået ny hvalp og allerede nu er min mand bare så meget mere spændende end jeg er. Efter første gang de var til træning sammen, så blev de to bare pot og pande. Når vi er inde så er jeg et hit, når vi er ude, så er min mand bare den sejeste i verden. Når vi øver indkald, så skal jeg kalde og fløjte og selv om jeg er sød og nuttet og giver godbidder og alt muligt, så kommer hvapsen bare lige forbi og styrter tilbage til min mand igen. Indkaldet er såmænd rigtig fint for hans alder (altså hvalpens, ikke mandens, men hans er nu også meget godt, høhø), men ja hans far behøver jo så ikke engang at kalde igen. Jeg kan slet ikke huske hvordan min den voksne hund, rent faktisk blev en mors hund for snart 4 år siden. Jeg tror, jeg ved, hvad jeg skal gøre, det kræver bare så meget fjolleri og vedvarende arbejde. Nu har hvalpen jo valgt, så skal jeg gøre kur. Jeg bliver allerede helt træt bare ved tanken. :scared: Øv! :damn: Måske skulle det her indlæg egentlig ligge i hundehistorier, tror lige jeg smider det derind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Hvis indlægget ligger forkert, så kan en moderator vist flytte det, det bliver altid noget rod med 2 ens tråde. Tror da at du skal ud i distraktions cirklen som Splinten, mor og mig lige har postet nogle super fine videoer af! Du er den der går rundt og din mand er ham der leger med legetøj - men stopper så snart hunden kommer hen. Og ps, hvor er billederne? Hilsen top super mega hvalpe skruk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Kan nu heller ikke lige få øje på hvorfor det er så vigtigt, at det er "din hund"... Det er da fedt at din mand har et super forhold til hunden - og den kommer jo også når du kalder... Den har vel bare mærket at du havde en hund i forvejen som var "din" og derfor foretrækker den din mand.. I mine ører lyder det sundt nok.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bente Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Hvis indlægget ligger forkert, så kan en moderator vist flytte det, det bliver altid noget rod med 2 ens tråde. Tror da at du skal ud i distraktions cirklen som Splinten, mor og mig lige har postet nogle super fine videoer af! Du er den der går rundt og din mand er ham der leger med legetøj - men stopper så snart hunden kommer hen. Og ps, hvor er billederne? Hilsen top super mega hvalpe skruk Hehe ja, det var faktisk den video der inspirerede mig til at skrive indlægget. Det var bare så super flot arbejde og jeg tænkte, hold da op, det skal mig og mand da også prøve det der. Vi har lige været ude at træne her i eftermiddag, så jeg var lidt slukøret da vi kom ind igen. Det er bare så! meget nemmere når man er favorit fra starten! Bare glad for at jeg stadig er nummer et hos min voksne hund. Og hvad billeder angår, så håber jeg lidt på at vejret bliver bedre og at vi kunne finde nogle flasker og samle ind til et bedre nyt kamera. :klap: Det vi har i øjeblikket er lidt at sammenligne med et engangkamera, det er fame dårligt lol. Og wups, jeg havde allerede arkiveret det inde i Historierne, allerede inden jeg så din post herinde. Jeg skal nok lære hvor tingene skal hen håber jeg, før eller siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bente Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Kan nu heller ikke lige få øje på hvorfor det er så vigtigt, at det er "din hund"... Det er da fedt at din mand har et super forhold til hunden - og den kommer jo også når du kalder... Den har vel bare mærket at du havde en hund i forvejen som var "din" og derfor foretrækker den din mand.. I mine ører lyder det sundt nok.. Nej det er da deejligt at de har sådan et skønno forhold, så kan jeg da stå der med alle mine talenter og se hvapsi spæne tilbage til farmand, når man ikke gider en helt almindelig sitøvelse mere! Men jo sæføli er det godt de har det godt sammen og hvapsi og jeg har da også et fint og hyggeligt forhold inden døre, men det der med at træne hunden sammen, på samme tid, det står ikk rigtig i min favør lige nu, jeg skal arbejde lidt ekstra for at øvelserne skal synes sjove. :stupid: Og manden har allerede en fars hund, hvapsie skulle være vores begge to's. Vi overvejer lidt at skiftes til at træne hvalpen til træning fra gang til gang og så selvfølgelig deles om træningen herhjemme også. Men jeg ved ski ikke, hundene vælger jo selv, sårn er det bare nogle gange.:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Jeg er godt nok spændt på om vi får en hund hver, når vi får en mere. Motor er gennemgående en vores hund - eller, han er hund til hvem end der går ud på tur. Synes virkelig ikke han lystrer bedre eller værre på nogen af os, men kan vel sagtens være at det ændrer sig når der er 2 Nu skriver du at i har en hund hver (ved godt at det er et flydende begreb), men laver i forskellige ting med dem som den anden så ikke gør, eller hvordan? Snager lige lidt i dit liv, ikk - så glemmer du osse alle bekymringerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bente Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Jeg er godt nok spændt på om vi får en hund hver, når vi får en mere. Motor er gennemgående en vores hund - eller, han er hund til hvem end der går ud på tur. Synes virkelig ikke han lystrer bedre eller værre på nogen af os, men kan vel sagtens være at det ændrer sig når der er 2 Nu skriver du at i har en hund hver (ved godt at det er et flydende begreb), men laver i forskellige ting med dem som den anden så ikke gør, eller hvordan? Snager lige lidt i dit liv, ikk - så glemmer du osse alle bekymringerne Hehe gør ikke noget. Vi træner hundene hver for sig. Jeg træner med min til træning og hjemme og han træner med hans til træning og hjemme. Jeg tror, jeg havde lidt en plan om, at vi skulle træne vores nye hund på skift, men desværre falder hvalpe ude-træning på samme tid, som jeg skal træne min hund. Og jeg er ikke meget for, at vi skal træne min voksne hund på skift, min hund er trods alt min hund og jeg ville blive meget ked af ikke at træne med ham hver gang. Jeg må desværre nok bare acceptere at det nok også blir´ fars hund via træningen ude og så mors hyggehund herhjemme. Det er som sagt altså bare sjovere når hunden er 110% opmærksom på en selv, istedet for at den har en anden favorit i hjemmet, når vi skal træne hjemme. Det gør træningen sjovere og lidt mere sjælelig, hvis man ka bruge det ord. Min hund er ikke bare min ven, han er noget meget dybere end det, vi hører ligesom sammen. Min mands hund er som sådan også min ven og jeg er stolt af ham og glad for ham. Ham kan jeg godt træne med, uden at han løber hen til sin far, men det føles ikke lige sådan som at træne min egen. Hvis det gir mening. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Okay ja, det er meget din og min, kan jeg godt se. Vi øver begge 2 tricks med Motor, jeg prøver at vise Anders hvordan (jeg vil have) det skal gøres, så forvirrer man jo også hunden mindst. Så selvom du ikke kan tage med til hvalpetræning, kan du jo sagtens træne hjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bente Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Okay ja, det er meget din og min, kan jeg godt se. Vi øver begge 2 tricks med Motor, jeg prøver at vise Anders hvordan (jeg vil have) det skal gøres, så forvirrer man jo også hunden mindst. Så selvom du ikke kan tage med til hvalpetræning, kan du jo sagtens træne hjemme Det er rigtigt og det er vi også i fuld gang med, så ikke nok med at det blir' fars hund, næh nææh, det blir fars hund, hvor mor har gjort alt grund arbejdet og så får far æren gør han. :stupid:´ Han snyder også, han bruger super godbidder til træning og herhjemme, jeg bruger bare de kedelige! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts