Gæst olivia Skrevet Januar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2011 Hej! Jeg er helt ny her:-D. Imorgen er den store dag, for der får jeg hvalp. Det er en blanding af en gravhund og chihuahua. Jeg tænker på hvordan jeg skal gribe det an herhjemme, når den ankommer. Situationen er den, at jeg har dværgpapegøje, som for det meste er ude. Min tanke er, at hvalpen (han), skal have ro til at snuse og undersøge hjemmet i fred og ro, så derfor må Charlie (fuglen) finde sig i, at være lukket inde i sit bur, de kan så på afstand lure hinanden af. Er det er en god idê? Hvornår kan jeg lukke fuglen ud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Det kan ingen svare på. Nogle hunde accepterer fugle som hørende til, mine ville nok nakke min fugl. Og det er en amazon, men hvis han kommer op i en krog og ikke kan lette pga for lidt plads ,er 6 hunde klar til jagten. Mange hvalp udvikler først senere det optimale jagtindstinkt, så du må vurderer situationen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Velkommen til , og stort tillykke med hvalpen. Det er helt sikkert en god ide at spærre fugle inde så de kan se hinanden an på afstand/med tremmer imellem. Hvornår du kan lukke dem sammen er et godt spørgsmål, det kommer nok an på hvordan de reagere, måske ville jeg slet ikke turde have dem løse sammen :hmm:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Jeg synes du skal prøve at spørge på www.fugle-forum.dk :blink: de har meget mere erfaring i at sammen sætte hund og fugl! Jeg måtte opgive da min hund var 1 år og nu bor gøjen hos min mor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst zacho Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Nu ved jeg ikke hvordan dværgpapegøjers adfærd er overfor andre sådan generelt. Vi har to tamme udulater og en voksen hund samt en hundehvalp. Hunundulaten flyver direkte over og prøver at sætte sig på vores hvalp, hvis hun er ude af buret. Det gider han jo ikke at have, så han snapper ud efter fuglen, så man skal være forsigtig, hvis man forsøger sig med at have dem sammen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Min mors/min gamle amazone laver luftangreb på min hund hvilket har medvirket til at min hund har hevet 2 store halefjer ud af gøje Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2011 Min mors/min gamle amazone laver luftangreb på min hund hvilket har medvirket til at min hund har hevet 2 store halefjer ud af gøje Min gøje vil også gerne ned og sidde på hovedet af diverse hunde og katten (det går fint med hunde, katten er lidt for kærlig og vil kramme fuglen) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts