Gæst stenshoej Skrevet Januar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Altså.. som de fleste af jer jo nok ved, er jeg ikke så stor fan af min mor .. og ligeledes derfor er vores forhold derefter. hun bryder sig ikke om mig, og jeg bryder mig ikke om hende.. så kan vi jo fint nok holde os hver for sig. men så for 1½ år siden, kom robin jo ind i billedet. og han blev med det samme min lille øjesten. vores forhold var u-igennemtrængelig.. og vi har næsten fra dag 1 kunne holde kontakt øvelser, selvom alle andre stod og viftede med alverdens lækkerier. gradvist på det punkt, blev mit forhold til min mor ikke ligefrem så meget bedre. da vores ideologier og meninger om hvordan man holder hund, var MEGET langt fra hinanden.. hvor hun mener at "ting" bare er noget en hund skal kunne.. som at gå pænt, og blive i sin kurv (hele dagen).. hvor jeg jo har den holdning at det er noget der skal trænes og belønnes for.. og ikke bare råbes og rives i.. nå.. men nu er jeg jo så omsider flyttet (igen).. boede ved hende i et år, som mellemstation. det skulle jeg aldrig have gjort.. der var jo en grund til jeg flyttede i 7. klasse. nå.. men når jeg så har været på besøg.. så har hun nægtet mig at træne robin.. og siger at alt mit træneri, er det der resultere i hans tiggeri.. noget forbandet vrøvl.. for han tigger ikke (ikke på den måde.. ) når han først gør det, er det fordi han er ellevild, og viser alle de kunster frem, som han nu igennem tiden har lært.. altså er han jo lidt dygtig nå men.. planen var jo så at jeg skulle fortsætte til ag med ham.. både fordi jeg har lyst, og fordi jeg ikke ville se en så dejlig hund, blive fuldstændig ødelagt.. jeg blev så mindet om igår, at jeg skulle til AG-kursus med Claus Osterhoff i weekenden... skrev til min mor om hun ville køre os (da træningspladsen er flyttet til kjellerup, som er en del længere væk, og ikke kan tage bus). nå.. men fik så svaret tilbage, at det synes hun at jeg skulle glemme alt om. hende og robin skulle ingen steder, og hun synes da godt jeg måtte tage til ag.. men det ville så blive uden hund. hun skrev så også bagefter, at alt træning med ham, synes hun også jeg skulle glemme... så.. nu har jeg ingen hund at træne med længere VIL SÅ MEGET HA HUND I FERIEN... jeg mangler bare lige lidt DKK... må se om jeg kan skaffe dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Øv hvor træls Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Altså.. som de fleste af jer jo nok ved, er jeg ikke så stor fan af min mor .. og ligeledes derfor er vores forhold derefter. hun bryder sig ikke om mig, og jeg bryder mig ikke om hende.. så kan vi jo fint nok holde os hver for sig. men så for 1½ år siden, kom robin jo ind i billedet. og han blev med det samme min lille øjesten. vores forhold var u-igennemtrængelig.. og vi har næsten fra dag 1 kunne holde kontakt øvelser, selvom alle andre stod og viftede med alverdens lækkerier. gradvist på det punkt, blev mit forhold til min mor ikke ligefrem så meget bedre. da vores ideologier og meninger om hvordan man holder hund, var MEGET langt fra hinanden.. hvor hun mener at "ting" bare er noget en hund skal kunne.. som at gå pænt, og blive i sin kurv (hele dagen).. hvor jeg jo har den holdning at det er noget der skal trænes og belønnes for.. og ikke bare råbes og rives i.. nå.. men nu er jeg jo så omsider flyttet (igen).. boede ved hende i et år, som mellemstation. det skulle jeg aldrig have gjort.. der var jo en grund til jeg flyttede i 7. klasse. nå.. men når jeg så har været på besøg.. så har hun nægtet mig at træne robin.. og siger at alt mit træneri, er det der resultere i hans tiggeri.. noget forbandet vrøvl.. for han tigger ikke (ikke på den måde.. ) når han først gør det, er det fordi han er ellevild, og viser alle de kunster frem, som han nu igennem tiden har lært.. altså er han jo lidt dygtig nå men.. planen var jo så at jeg skulle fortsætte til ag med ham.. både fordi jeg har lyst, og fordi jeg ikke ville se en så dejlig hund, blive fuldstændig ødelagt.. jeg blev så mindet om igår, at jeg skulle til AG-kursus med Claus Osterhoff i weekenden... skrev til min mor om hun ville køre os (da træningspladsen er flyttet til kjellerup, som er en del længere væk, og ikke kan tage bus). nå.. men fik så svaret tilbage, at det synes hun at jeg skulle glemme alt om. hende og robin skulle ingen steder, og hun synes da godt jeg måtte tage til ag.. men det ville så blive uden hund. hun skrev så også bagefter, at alt træning med ham, synes hun også jeg skulle glemme... så.. nu har jeg ingen hund at træne med længere VIL SÅ MEGET HA HUND I FERIEN... jeg mangler bare lige lidt DKK... må se om jeg kan skaffe dem. :ae: Til dig fordi du står uden hund, men også til Robin, det er næsten mest synd for ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Stakkels dig, og stakkels hund :-( Lyder som om hun bruger hunden til at ramme dig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 :ae: sikke en træls situation for jer begge. Dig og Robin... Håber den kommer en lykkelig slutning på et tidspunkt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 ja.. åh! det kunne være så dejligt hvis han kom ud til en familie, som har lysten til at give ham det han har brug for, og give ham den glæde som han har ved træning. Han er sådan en skøn hund, og det er surt hvis det skal ødelægges.. fordi nogen har købt en hund, de ikke kan sætte sig ind i racemæssigt, og regner med at alle hunde er "ens". Jeg drømte endda i nat, at jeg fik klage fra opdrætter over at de nu skulle bruge ham i avl, og havde brugt ham. men at de selv måtte finde frem til ham, fordi ejer havde solgt ham, uden at give besked til dem. NU må jeg altså holde op med at drømme sådan nogle ting.. drømte jo også at en hund blev kørt ned, fordi den havde for lang snor, og løb ud på vejen.. dette var så natten før, jeg læste hundefars indlæg om en dum chauffør, der troede han ejede vejen.. :damn: drøm gode ting.. når nu de alligevel er så realistiske. fik også først beskeden fra min mor idag spændt på hvad jeg drømmer i nat så! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Ked af at høre om de udfordringer du har. Det er så svært med familie, som man ikke kan sammen med. Især når det er forældre, der ikke formår at være deres opgave voksen. Uretfærdigt hun forsøger at ramme dig via hunden! Og rigtigt ærgerligt for dig, at du nu har mistet muligheden for noget af det, der gør dig glad at lave. Hvor gammel er du nu? Tænker om der er kørekort og mulighed for lidt mere selvstændighed indenfor nærmeste fremtid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 er 18. men pga. fravær, kan jeg ikke tage kørekort nu. (da køretimer jo selvfølgelig ligger på formiddagen/middag) så jo.. og er jo også flyttet ud.. og er ikke afhængig af hende som sådan. Det er bare lige det med træning, når det er derude. og kan jo ikke bare tage hjem til hende, og stjæle Robin, når nu hun ikke vil have det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 er 18. men pga. fravær, kan jeg ikke tage kørekort nu. (da køretimer jo selvfølgelig ligger på formiddagen/middag) så jo.. og er jo også flyttet ud.. og er ikke afhængig af hende som sådan. Det er bare lige det med træning, når det er derude. og kan jo ikke bare tage hjem til hende, og stjæle Robin, når nu hun ikke vil have det. Nej, det får du jo ikke meget ud af - at stjæle hunden når den står i hendes navn. Du må også undskylde mig min nysgerrighed, være bare ude på at afdække, om der måske var noget der på sigt kunne hjælpes med, hvis du igen er på jagt efter ny hund. Med en som dig, der har stor interesse i at træne og have med hund at gøre, ville jeg hurtigt tænke på dig, hvis der var brug for godt hjem til god hund. Men selvfølgelig ærgerligt, hvis du sidder fast i, at du ikke kan få lov at dyrke din interesse, hvis det er super svært at komme rundt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Ej altså ! Hvor er det bare uretfærdigt over for dig og Robin. Håber snart du får lidt medvind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Nej, det får du jo ikke meget ud af - at stjæle hunden når den står i hendes navn. Du må også undskylde mig min nysgerrighed, være bare ude på at afdække, om der måske var noget der på sigt kunne hjælpes med, hvis du igen er på jagt efter ny hund. Med en som dig, der har stor interesse i at træne og have med hund at gøre, ville jeg hurtigt tænke på dig, hvis der var brug for godt hjem til god hund. Men selvfølgelig ærgerligt, hvis du sidder fast i, at du ikke kan få lov at dyrke din interesse, hvis det er super svært at komme rundt. Er jo også ved at finde ny hund. og havde egentlig gjort klar til hvalp i februar. men de planer røg jo så i vasken. nu har jeg jo så fundet en ny hvalp, som jeg virkelig gerne vil overtage. der er bare lige noget økonomi der spiller ind der. da den hvalp koster en del mere, end den jeg skulle have før. Så det er også det der er svært nu. for hvis jeg havde haft træningen med robin etc. tror jeg godt jeg ville kunne overleve et halvt år, uden hund. Men nu har jeg slet ikke noget.. andet end træneruddannelse jeg starter på om ikke så længe.. men det er ligesom ikke det samme, at omgås en masse andre hunde, uden at have sin egen at komme hjem til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Hej, Surt for dig at din mor (måske) bruger Robin mod dig - det bedste du kan gøre, tror jeg, er ikke at lade dig mærke med noget og så håbe, at hun på et tidspunkt kører træt i ham og overlader ham til dig. Håber på at du får råd til en af vapserne fra Esbjerg, måske du kan få ham på afbetaling;-). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Øv hvor er det træls. Kan du ikke købe Robin af din mor, når hun nu er så åbenlyst ligeglad med hvad der er godt for ham? Han har da helt sikkert bedre af træning og masser af opmærksomhed end bare at ligge i en kurv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Øv hvor er det træls. Kan du ikke købe Robin af din mor, når hun nu er så åbenlyst ligeglad med hvad der er godt for ham? Han har da helt sikkert bedre af træning og masser af opmærksomhed end bare at ligge i en kurv... tror desværre ikke det er en mulighed. hun kan ikke selv se at det er et forkert hundeliv, han har derhjemme. og så er hun imod "hund i lejlighed".. en af hendes argumenter var blandt andet at han ikke skal gå rundt på så lidt plads, når han er alene hjemme.. problemet er så bare at han går rundt på mindre plads hos hende, når han er alene hjemme.. (han bliver lukket inde i garderobe rummet, på ca. 20m2) og hun mener jo at han har det rigtig godt derhjemme.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Øv ih, jeg bliver virkelig helt ked af det når jeg læser dine indlæg Er selv flyttet meget tidligt hjemmefra, men vi har heldigvis fundet melodien nu, så det kán faktisk godt lade sig gøre efter et stykke tid - men ja, visse mødre og døtre er sjovt nok bare ikke skabt til at bo sammen. Håber virkelig du finder en drømmehund. Ærgeligt du bor så langt væk, ellers måtte du altså virkelig gerne låne min søde, utrænede bøllebob. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Øv ih, jeg bliver virkelig helt ked af det når jeg læser dine indlæg Er selv flyttet meget tidligt hjemmefra, men vi har heldigvis fundet melodien nu, så det kán faktisk godt lade sig gøre efter et stykke tid - men ja, visse mødre og døtre er sjovt nok bare ikke skabt til at bo sammen. Håber virkelig du finder en drømmehund. Ærgeligt du bor så langt væk, ellers måtte du altså virkelig gerne låne min søde, utrænede bøllebob. hvor er du sød :hjerte::kys: men ja.. det dutter ikke at bo sammen.. men sådan egentlig dutter det heller ikke når vi er hver for sig. det har det bare aldrig gjort.. (af mange forskellige årsager) de andre i familien ryster også bare fortvivlet på hovedet, når de hører om hende. (hun er lukket ude af resten af familien, og får skæld ud, bare hun krydser fyn) Jeg håber virkelig også at jeg finder en vaps. vil gerne have Hero! han er jo lige det jeg har ledt efter. han var bare for dyr. men nu er prisen sat ned, men mangler stadig lidt åh.. jeg vil vinde i lotto! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 hvor er du sød :hjerte::kys: men ja.. det dutter ikke at bo sammen.. men sådan egentlig dutter det heller ikke når vi er hver for sig. det har det bare aldrig gjort.. (af mange forskellige årsager) de andre i familien ryster også bare fortvivlet på hovedet, når de hører om hende. (hun er lukket ude af resten af familien, og får skæld ud, bare hun krydser fyn) Jeg håber virkelig også at jeg finder en vaps. vil gerne have Hero! han er jo lige det jeg har ledt efter. han var bare for dyr. men nu er prisen sat ned, men mangler stadig lidt åh.. jeg vil vinde i lotto! Kan du ikke få lov til at afbetale? Og så bare sige til dem at du ikke skal have hvalpen før de har alle pengene.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Jeg håber virkelig også at jeg finder en vaps. vil gerne have Hero! han er jo lige det jeg har ledt efter. han var bare for dyr. men nu er prisen sat ned, men mangler stadig lidt åh.. jeg vil vinde i lotto! Har du talt med damen? Nu ved jeg jo ikke hvad prisen er og hvor meget du mangler, men måske kan du lægge depositum og så betale resten ved afhentning? Eller måske vil hun være med til at gå længere ned, fordi du er den helt rigtige køber? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Kan du ikke få lov til at afbetale? Og så bare sige til dem at du ikke skal have hvalpen før de har alle pengene.. så går der bare lang tid.. begynder først at arbejde igen i marts. (arbejder på restaurant, som har sæsonlukket nu) men jeg er bare også en af dem der synes det virker forkert at købe hund på afbetaling. men nu hvor jeg selv står i den situation, og ved at jeg har råd til at have hunden.. så er det bare lidt et andet syn man får på det. tror bare ikke der er så mange seriøse opdrættere, der vil sælge hund på afbetaling? og jeg føler mig virkelig dum, når jeg skal spørge om det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Har du talt med damen? Nu ved jeg jo ikke hvad prisen er og hvor meget du mangler, men måske kan du lægge depositum og så betale resten ved afhentning? Eller måske vil hun være med til at gå længere ned, fordi du er den helt rigtige køber? han er bare sat 4000,- ned allerede. og hvalpen er øjenlyst etc. og færdigvaccineret. så han burde jo næsten koste mere. og har jo ikke alle pengene til februar. fordi jeg i disse måneder skal betale til studietur, som også koster lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 han er bare sat 4000,- ned allerede. og hvalpen er øjenlyst etc. og færdigvaccineret. så han burde jo næsten koste mere. og har jo ikke alle pengene til februar. fordi jeg i disse måneder skal betale til studietur, som også koster lidt Banklån? Midlertidig kassekredit? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Banklån? Midlertidig kassekredit? har tænkt tanken! kan jo tage 18:24 lån. og det er også forholdsvis billigt. og man bestemmer selv hvor meget man vil afdrage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 har tænkt tanken!kan jo tage 18:24 lån. og det er også forholdsvis billigt. og man bestemmer selv hvor meget man vil afdrage Ja, altså, det er jo ikke et kæmpe mega vildt beløb, det er til at overskue at få betalt tilbage indenfor nogenlunde tid? Samtidigt skulle du måske overveje at tale med banken om en kassekredit eller lignende, selvom du har sygeforsikring skal man nogen gange betale (de dyre) akut behandlinger med det samme - og sådan nogle ting sker bare altid i bankens lukketid Jeg skrev og forklarede at jeg havde hund til min bankmand, og forhåndssikrede mig, at HVIS der skete noget med Buddha/Motor, så var det ok at jeg trak en million over.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2011 Ja, altså, det er jo ikke et kæmpe mega vildt beløb, det er til at overskue at få betalt tilbage indenfor nogenlunde tid? Samtidigt skulle du måske overveje at tale med banken om en kassekredit eller lignende, selvom du har sygeforsikring skal man nogen gange betale (de dyre) akut behandlinger med det samme - og sådan nogle ting sker bare altid i bankens lukketid Jeg skrev og forklarede at jeg havde hund til min bankmand, og forhåndssikrede mig, at HVIS der skete noget med Buddha/Motor, så var det ok at jeg trak en million over.. :hmm::hmm: jeg er jo ikke så meget inde i det der bankhalløjsa. koster det noget at have det? og altid være på den sikre side? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 :hmm::hmm: jeg er jo ikke så meget inde i det der bankhalløjsa. koster det noget at have det? og altid være på den sikre side? Hm jeg betaler ikke noget for det. Jeg ville bare være på forkant og være sikker på at det var ok med min bankmand, såsom hvis jeg skulle bruge 10.000kr på dyrehospital lørdag aften. Tror også man kan få godkendte overtræk, det koster nogle renter sikkert (hvis du altså HAR trukket over), men hvis du har sygesikring på hunden, så kommer en stor del af pengene jo retur indenfor et par uger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts