Hop til indhold

endnu en omgang kæmpe ØV!

Gæst stenshoej
 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej
Hm jeg betaler ikke noget for det. Jeg ville bare være på forkant og være sikker på at det var ok med min bankmand, såsom hvis jeg skulle bruge 10.000kr på dyrehospital lørdag aften. Tror også man kan få godkendte overtræk, det koster nogle renter sikkert (hvis du altså HAR trukket over), men hvis du har sygesikring på hunden, så kommer en stor del af pengene jo retur indenfor et par uger.

har med vilje valgt at beholde mit electronkort, for ikke at trække over.

tror hurtigt det ville blive en meget ond cirkel.

Men tror ikke jeg ville få det godkendt.

min indkomst er alt for ustabil til at jeg ville kunne sikre en sikker afbetaling.

det er ikke noget problem med mindre lån, men kan f.eks. ikke lige nu, gå ud og få boliglån.

lever jo på min maksimale udeboende su, og løn.

så pengene er ok i forhold til min alder, og har også mere end hjemmeboende arbejdende venner.

så ja. men tror jeg bliver nødt til at tage det 5k,- lån.

Jeg VIL have Hero! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Har nu sendt en mail til opdrætter.

Og ringer til bankdamen når jeg kommer hjem, og finder hendes nummer.

Og så passer det perfekt at hvalpene er i esbjerg.

skal nemlig til esbjerg (fødselsdag hos en gammel kammerat), d. 11..

så det passer jo ganske udmærket, hvis jeg kan hente hunden og tage den med hjem d. 12.

så sparer jeg også togbillet :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså..

som de fleste af jer jo nok ved, er jeg ikke så stor fan af min mor ..

og ligeledes derfor er vores forhold derefter.

hun bryder sig ikke om mig, og jeg bryder mig ikke om hende..

så kan vi jo fint nok holde os hver for sig.

men så for 1½ år siden, kom robin jo ind i billedet.

og han blev med det samme min lille øjesten.

vores forhold var u-igennemtrængelig..

og vi har næsten fra dag 1 kunne holde kontakt øvelser, selvom alle andre stod og viftede med alverdens lækkerier.

gradvist på det punkt, blev mit forhold til min mor ikke ligefrem så meget bedre.

da vores ideologier og meninger om hvordan man holder hund, var MEGET langt fra hinanden..

hvor hun mener at "ting" bare er noget en hund skal kunne..

som at gå pænt, og blive i sin kurv (hele dagen)..

hvor jeg jo har den holdning at det er noget der skal trænes og belønnes for.. og ikke bare råbes og rives i..

nå..

men nu er jeg jo så omsider flyttet (igen)..

boede ved hende i et år, som mellemstation.

det skulle jeg aldrig have gjort.. der var jo en grund til jeg flyttede i 7. klasse.

nå.. men når jeg så har været på besøg..

så har hun nægtet mig at træne robin..

og siger at alt mit træneri, er det der resultere i hans tiggeri..

noget forbandet vrøvl..

for han tigger ikke (ikke på den måde.. ) når han først gør det, er det fordi han er ellevild, og viser alle de kunster frem, som han nu igennem tiden har lært..

altså er han jo lidt dygtig :engel:

nå men.. planen var jo så at jeg skulle fortsætte til ag med ham..

både fordi jeg har lyst, og fordi jeg ikke ville se en så dejlig hund, blive fuldstændig ødelagt..

jeg blev så mindet om igår, at jeg skulle til AG-kursus med Claus Osterhoff i weekenden...

skrev til min mor om hun ville køre os (da træningspladsen er flyttet til kjellerup, som er en del længere væk, og ikke kan tage bus).

nå..

men fik så svaret tilbage, at det synes hun at jeg skulle glemme alt om.

hende og robin skulle ingen steder, og hun synes da godt jeg måtte tage til ag..

men det ville så blive uden hund.

hun skrev så også bagefter, at alt træning med ham, synes hun også jeg skulle glemme...

så..

nu har jeg ingen hund at træne med længere :shock:

VIL SÅ MEGET HA HUND I FERIEN...

jeg mangler bare lige lidt DKK... må se om jeg kan skaffe dem.

Det er ærgerligt for dig og for hunden, men det er jo som det er, og hvis det er din mors hund, kan du jo ikke gøre så meget.

Jeg tager hatten af for dig- at du ikke bare skaffer en hund- selvom du måske ikke har råd. Det er alt ære værd.

Men ved du hvad-i danmark aflives op mod 15000 hunde hvert eneste år, og hvad med at undersøge om der ikke et sted i nabolaget, findes en hund,der trænger til noget mere indhold i livet- der er masser- det er bare om at finde dem.

måske kunne du lave en slag plejeaftale eller lignende, en anden mulighed var jo da at kontakte det internat der ligger tættest på dig og undersøge om du måtte arbejde der frivilligt, her er jo lutter bare hunde der trænger til omsorg.

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Det er ærgerligt for dig og for hunden, men det er jo som det er, og hvis det er din mors hund, kan du jo ikke gøre så meget.

Jeg tager hatten af for dig- at du ikke bare skaffer en hund- selvom du måske ikke har råd. Det er alt ære værd.

Men ved du hvad-i danmark aflives op mod 15000 hunde hvert eneste år, og hvad med at undersøge om der ikke et sted i nabolaget, findes en hund,der trænger til noget mere indhold i livet- der er masser- det er bare om at finde dem.

måske kunne du lave en slag plejeaftale eller lignende, en anden mulighed var jo da at kontakte det internat der ligger tættest på dig og undersøge om du måtte arbejde der frivilligt, her er jo lutter bare hunde der trænger til omsorg.

:vuf:

har også haft kig på en masse unghunde.

men mange af dem er med seperationsangst, og så ryger bolden jo bare videre.

jeg kan hverken have det eller gøende hund i lejligheden.

så det er bedre med en hvalp jeg selv kan forme.

men hvis du har/kigger? i min anden tråd "hund men hvilken" er der vist flere eksempler på unghunde.

får også hver dag mail fra "omplaceringshunde", så jeg er skam meget opdateret på den front :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

har også haft kig på en masse unghunde.

men mange af dem er med seperationsangst, og så ryger bolden jo bare videre.

jeg kan hverken have det eller gøende hund i lejligheden.

så det er bedre med en hvalp jeg selv kan forme.

men hvis du har/kigger? i min anden tråd "hund men hvilken" er der vist flere eksempler på unghunde.

får også hver dag mail fra "omplaceringshunde", så jeg er skam meget opdateret på den front :-D

Det er også rigtigt- det kan jeg godt huske--hehe alle de forslåede hunde, blev forkastet........(fair nok) så du den lille dsg fra bornholm internat jeg foreslog til amocca for et par uger siden.......det lignede en hund, man kun kunne blive lykkelig for :0)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis det ikke var fordi du stod og havde besluttet dig for race (og hvalp), og har planer om hund som i NU (altså, at du allerede er kommet så langt med din planlægning), så havde jeg dig rigtig, rigtig gerne som delejer på en hund.

Men jeg har jo springere, og det ved jeg slet ikke om er en race der siger dig noget. Og så står jeg ikke med en hvalp nu her, men kunne godt tænke mig at have et sted at placere en i løbet af 2011.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Ja, hvis det ikke var fordi du stod og havde besluttet dig for race (og hvalp), og har planer om hund som i NU (altså, at du allerede er kommet så langt med din planlægning), så havde jeg dig rigtig, rigtig gerne som delejer på en hund.

Men jeg har jo springere, og det ved jeg slet ikke om er en race der siger dig noget. Og så står jeg ikke med en hvalp nu her, men kunne godt tænke mig at have et sted at placere en i løbet af 2011.

måske det bliver en mulighed, når jeg får plads til mere end én hund :mrgreen:

kan rigtig godt lide springere, men når nu jeg skal vælge mellem alle de racer, vil jeg jo gerne have en af dem der siger mig mest :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Det er også rigtigt- det kan jeg godt huske--hehe alle de forslåede hunde, blev forkastet........(fair nok) så du den lille dsg fra bornholm internat jeg foreslog til amocca for et par uger siden.......det lignede en hund, man kun kunne blive lykkelig for :0)

hehe, det er skam ikke fordi jeg ikke falder for hele molevitten, vil bare gerne have en lidt større hund, som man kan belønne, uden at skulle bukke sig ned hele tiden.

og med mine dårlige knæ, tror jeg også hurtigt jeg ville blive træt af det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, det er skam ikke fordi jeg ikke falder for hele molevitten, vil bare gerne have en lidt større hund, som man kan belønne, uden at skulle bukke sig ned hele tiden.

og med mine dårlige knæ, tror jeg også hurtigt jeg ville blive træt af det :engel:

hæhæ

nå det er derfor man får store hunde- det vidste jeg ikke.......kan du ikke bare bruge en forlængerarm til godbidderne :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
hæhæ

nå det er derfor man får store hunde- det vidste jeg ikke.......kan du ikke bare bruge en forlængerarm til godbidderne :slem:

haha ja... det er en af de mindre seriøse grunde til at vælge en større hund.

ej.. har bare altid været mere til de store hunde.. :mrgreen:

(jo større jo bedre :slem: )

....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
forstår jeg godt- min er nu også ved at få en anselig størrelse .....dog langt fra den i bts artikel på 165kg :slem:

ja for søren.. ikke ligefrem den jeg ville bære op og ned af trappen, til 4. sal, flere gange om dagen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kræver vist en specialbygget elevator.

Men hvis du bor på 4. så er der jo grænser for hvor står hund du kan have- jeg havde planer om at bære min op på første sal indtil han var omkring 12 måneder- allerede omkring 7 måneders aldren kunne jeg ikke bære ham mere........og havde jeg boet på 4 sal,ja så havde jeg ikke vidst hvad jeg skulle gøre- ehmm måske bo i bilen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
det kræver vist en specialbygget elevator.

Men hvis du bor på 4. så er der jo grænser for hvor står hund du kan have- jeg havde planer om at bære min op på første sal indtil han var omkring 12 måneder- allerede omkring 7 måneders aldren kunne jeg ikke bære ham mere........og havde jeg boet på 4 sal,ja så havde jeg ikke vidst hvad jeg skulle gøre- ehmm måske bo i bilen :lun:

Det var også bare et eksempel :mrgreen:

ingen etager her nej..

rækkehus, med have og alt :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

ok- så er det nemmere- det har jeg også- det er bare i 3 etager-og det giver jo nogen udfordringer...........for mig........ikke for hunden:slem:

men hvilken hund ender det så med du køber :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
ok- så er det nemmere- det har jeg også- det er bare i 3 etager-og det giver jo nogen udfordringer...........for mig........ikke for hunden:slem:

men hvilken hund ender det så med du køber :-)

Aussie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan helt seriøst og uden at være en lyseslukker (men det er jeg nok alligevel), hvordan har du så tænkt dig at klare akutte udgifter hvis du ikke har råd til at købe hvalpen? Som eksempel er Sally lige blevet steriliseret og fået fjernet knude for lidt over 2000 kroner (det inkluderer en rabat jeg får via mit arbejde), to dage senere slikker hun et sår op, og må til vagtlæge (som betales mens du er der, ingen kære mor, det er ikke vores egen praksis der er døgnåben) for ca 1600 kroner.. rigtig øv, hvis man kun lige havde pengene til sterilisationen!

Vi har valgt IKKE at have vores dyrlægeforsikret da alle selskaberne herovre har presset deres priser sindssygt meget i vejret det sidste år, og med 4 dyr at forsikre, kan det stort set ikke svare sig :???: Havde vi haft en enkelt ville jeg overveje det.

Og så synes jeg også det er lidt ærgeligt at du er blevet overtalt til DKK hvalp i stedet for en ældre internatshund, men det er jo bare min helt personlige mening, fordi jeg selv rager skravl til mig som en kennelklub ville spytte langt efter :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Sådan helt seriøst og uden at være en lyseslukker (men det er jeg nok alligevel), hvordan har du så tænkt dig at klare akutte udgifter hvis du ikke har råd til at købe hvalpen? Som eksempel er Sally lige blevet steriliseret og fået fjernet knude for lidt over 2000 kroner (det inkluderer en rabat jeg får via mit arbejde), to dage senere slikker hun et sår op, og må til vagtlæge (som betales mens du er der, ingen kære mor, det er ikke vores egen praksis der er døgnåben) for ca 1600 kroner.. rigtig øv, hvis man kun lige havde pengene til sterilisationen!

Vi har valgt IKKE at have vores dyrlægeforsikret da alle selskaberne herovre har presset deres priser sindssygt meget i vejret det sidste år, og med 4 dyr at forsikre, kan det stort set ikke svare sig :???: Havde vi haft en enkelt ville jeg overveje det.

Og så synes jeg også det er lidt ærgeligt at du er blevet overtalt til DKK hvalp i stedet for en ældre internatshund, men det er jo bare min helt personlige mening, fordi jeg selv rager skravl til mig som en kennelklub ville spytte langt efter :lol:

Kan godt følge dig.

Men det er skam hele tænkt igennem.

og det er kun disse måneder jeg ikke har pengene. får først den rigtige løn igen i april, da jeg ikke har arbejdet i to måneder, andet end mit "ekstra" deltidsarbejde.

Så økonomien er skam på plads.

det er bare det med ferierne der ligger lidt dumt.

så hvis jeg ikke ville vente helt ind til sommerferien med hund, skulle det være nu.

Og det med DKK hund, så er det fordi jeg går meget op i min træning, og er for mig vigtigt at hunden er sund og rask, og kan holde sig på højt niveau i flere år.

og de ville derfor også synes at det var synd hvis blandings eller tavleløs hund skulle forhindre hunden i at nå til tops.

Jeg vælger på ingen måde tavlehund, fordi der er status i det .. eller snakken om "ægte hund".

Robin har heller ikke tavle, og har haft kig på en masse dejlige blandinger.

Tror bare gerne jeg vil være sikret sunhed etc. og ikke være begrænset.

men ingen tvivl om at jeg skal have blandings når jeg får tid, råd og plads til mere end én hund. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Så hvis du læser min gamle tråd, så finder du vist meget godt ud af, hvad det er jeg søger i en hund :mrgreen:

så det må på ingen måde være en ældre hund (desværre), ville gerne hjælpe en masse hunde. men har kun plads og lov til at have en :???:

Link til indlæg
Del på andre sites