Lonny Skrevet Januar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 Udvalget for teknik og miljø har netop indstillet til byrådet, at reglerne for hundehold strammes op, så hunde fremover ikke må luftes uden snor på steder i byen, der er åbne for almindelig færdsel. Stramningen medfører samtidig, at det bliver forbudt at lufte ulovlige hunderacer, krydsninger af sådanne og bidske hunde i øvrigt i de kommunale hundeskove, og det selv om de bærer mundkurv. Hundeliv i byen skal leves med snor på - Aalborg - Nordjyske.dk Jeg er da godt nok glad for at jeg ikke bor i Ålborg Nu kunne man jo så godt frygte at denne tendens vil brede sig til flere byer, og så bliver det da efterhånden ikke særlig let at holde hund... Nu bor jeg så langt ude på landet at ingen af disse regler kommer til at påvirke mig, Luna er altid i snor og kommer aldrig i hundeskov, og jeg har heldigvis private områder hvor hun kan løbe løs, men tænk på alle dem der bor i lejlighed inde i byen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Udvalget for teknik og miljø har netop indstillet til byrådet, at reglerne for hundehold strammes op, så hunde fremover ikke må luftes uden snor på steder i byen, der er åbne for almindelig færdsel. Stramningen medfører samtidig, at det bliver forbudt at lufte ulovlige hunderacer, krydsninger af sådanne og bidske hunde i øvrigt i de kommunale hundeskove, og det selv om de bærer mundkurv. Hundeliv i byen skal leves med snor på - Aalborg - Nordjyske.dk Jeg er da godt nok glad for at jeg ikke bor i Ålborg Nu kunne man jo så godt frygte at denne tendens vil brede sig til flere byer, og så bliver det da efterhånden ikke særlig let at holde hund... Nu bor jeg så langt ude på landet at ingen af disse regler kommer til at påvirke mig, Luna er altid i snor og kommer aldrig i hundeskov, og jeg har heldigvis private områder hvor hun kan løbe løs, men tænk på alle dem der bor i lejlighed inde i byen... Der er faktisk allerede rigtig mange kommuner, hvor de har en lignende lovgivning. Men jeg er SÅ træt af det... og jeg kommer ikke til at gå med mine hunde i snor. Igen - lidt ligesom med forbuddet. Det er så pisseirriterende at et uvidende og ansvarsløst mindretal skal ødelægge det for alle andre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 :???: så er de da selv skyld i at flere hunde bliver understimuleret.. det er da ikke hver dag man lige har tid til at tage på udenbys lang skovtur.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 :???: så er de da selv skyld i at flere hunde bliver understimuleret.. det er da ikke hver dag man lige har tid til at tage på udenbys lang skovtur.. Men det mærker kommune jo ikke noget til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Men det mærker kommune jo ikke noget til nok ikke det første stykke tid, men der er nok mange hunde der må ende deres dage indenfor. især muskelhunderacerne, som nu ikke må luftes offentligt? ... kommunen mærker det jo nok i den forstand at flere lejere må punge ud, pga. ødelagte lejligheder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 nok ikke det første stykke tid, men der er nok mange hunde der må ende deres dage indenfor. især muskelhunderacerne, som nu ikke må luftes offentligt? ... kommunen mærker det jo nok i den forstand at flere udlejere må punge ud, pga. ødelagte lejligheder? Det skal lejeren selv stå for, men det er da muligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Det skal lejeren selv stå for, men det er da muligt hov! skrev forkert! det var også det der skulle stå skulle lige til at blive sur for ellers var der jo ingen grund til at betale depositum Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Snor på på steder der er åbne for almindelig færdsel... ville ønske de lavede noget lignende her. Så kunne det da være folk kunne lade være med at rende rundt med ustyrlige hunde uden snor midt inde i byen. At de ikke må være i hundeskove fatter jeg ikke, men jeg ville alligevel aldrig tage en hund med mundkurv i en hundeskov. Jeg syntes at have gjort mig den erfaring at det mest er arrige hunde der luftes i hundeskove Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Der er faktisk allerede rigtig mange kommuner, hvor de har en lignende lovgivning. Men jeg er SÅ træt af det... og jeg kommer ikke til at gå med mine hunde i snor. Igen - lidt ligesom med forbuddet. Det er så pisseirriterende at et uvidende og ansvarsløst mindretal skal ødelægge det for alle andre... Ja, og det er jo præcist det samme folk siger om de allerede eksisterende regler, når loven syntes vanvittig, så beslutter folk sig for at den er for absurd til at de vil overholde den, og på den måde er vi så lige vidt, og igen har vi bare fået en lov der er til for at det ser ud som om der bliver gjort noget, hvor der i virkeligheden ikke er sket nogen ændringer overhovedet... Ja, jeg syntes også at der udvises stor tendens til at straffe flertallet for mindretallets uansvarlighed, og alt hvad vi ikke lige kan finde ud af, det skal bare forbydes... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Snor på på steder der er åbne for almindelig færdsel... ville ønske de lavede noget lignende her. Så kunne det da være folk kunne lade være med at rende rundt med ustyrlige hunde uden snor midt inde i byen.At de ikke må være i hundeskove fatter jeg ikke, men jeg ville alligevel aldrig tage en hund med mundkurv i en hundeskov. Jeg syntes at have gjort mig den erfaring at det mest er arrige hunde der luftes i hundeskove Jeg er helt enig i, at hunde der ikke er under kontrol er trælse og der burde gøres noget, men vi har jo allerede en lov der siger at hunden skal være under kontrol, hvorfor tror du at folk vil følge en ny lov med påbud om snor? Hvorfor ikke bare følge op på de love vi allerede har, i stedet for at blive ved med at føje forbud til forbud? Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på de folk som træner med deres hunde i privat regi, de har ikke mulighed for at tage ud på pladsen og træne uden for den almindelige træningstid, og hvis deres hund aldrig må være uden snor ellers, hvor skal de så træne i mellem de to træningsgange? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Ja, og det er jo præcist det samme folk siger om de allerede eksisterende regler, når loven syntes vanvittig, så beslutter folk sig for at den er for absurd til at de vil overholde den, og på den måde er vi så lige vidt, og igen har vi bare fået en lov der er til for at det ser ud som om der bliver gjort noget, hvor der i virkeligheden ikke er sket nogen ændringer overhovedet... Ja, jeg syntes også at der udvises stor tendens til at straffe flertallet for mindretallets uansvarlighed, og alt hvad vi ikke lige kan finde ud af, det skal bare forbydes... Enig - og det er jo skruen uden ende. Det ville derimod være klædeligt, hvis man gjorde noget for at tjekke op på om folk allerede overholder den eksisterende lovgivning, der siger at alle hunde skal være i snor på offentlige områder, medmindre de er under fuld kontrol. For var den lov blevet håndhævet alvorligt, så kunne vi nok være sluppet for både "muskelhundeforbuddet" og nu det nye forbud her i Aalborg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Enig - og det er jo skruen uden ende.Det ville derimod være klædeligt, hvis man gjorde noget for at tjekke op på om folk allerede overholder den eksisterende lovgivning, der siger at alle hunde skal være i snor på offentlige områder, medmindre de er under fuld kontrol. For var den lov blevet håndhævet alvorligt, så kunne vi nok være sluppet for både "muskelhundeforbuddet" og nu det nye forbud her i Aalborg. Enig! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2011 Snor på på steder der er åbne for almindelig færdsel... ville ønske de lavede noget lignende her. Så kunne det da være folk kunne lade være med at rende rundt med ustyrlige hunde uden snor midt inde i byen.At de ikke må være i hundeskove fatter jeg ikke, men jeg ville alligevel aldrig tage en hund med mundkurv i en hundeskov. Jeg syntes at have gjort mig den erfaring at det mest er arrige hunde der luftes i hundeskove :5up: Kunne ikke have skrevet det bedre Dog er det min erfaring, at der er STOR forskel på hundeskove - de værste er faktisk dem med bænke og borde, for så stiller folk sig bare op der, og lader hunde være hunde :damn: Enig - og det er jo skruen uden ende.Det ville derimod være klædeligt, hvis man gjorde noget for at tjekke op på om folk allerede overholder den eksisterende lovgivning, der siger at alle hunde skal være i snor på offentlige områder, medmindre de er under fuld kontrol. For var den lov blevet håndhævet alvorligt, så kunne vi nok være sluppet for både "muskelhundeforbuddet" og nu det nye forbud her i Aalborg. Enig! Også enig :5up: Men håndhævning koster resurser, og det var aldrig meningen, at området skulle tilføres (yderligere) ressourcer – og så synes flertallet på Borgen, at symbollovgivning er bedre, for så har de jo gjort noget :slem: – ansvaret ikke længere deres, deres r*v er fri ansvaret tilhører nu dem, de i forvejen ikke ville give resurser til at opretholde den forrige lovgivning, og christiansborgerne har nu intet ansvar MEN retten til at punke andre for at loven ikke opretholdes, for det skal den jo - total win-win for christiansborgerne :5up: Advarsel - stærk ironi anvendt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2011 Jeg ved ikke hvorfor disse ting kan blive ved med at overraske mig, men det kan de... Fair Dog har talt med kommunen, og med Nord Jyllands Politi, der er intet belæg for at lave de stramninger de vil have gennemført, der er heller intet der peger på at listehunde er de skyldige tværtimod. Kommunen har ikke engang talt med politiet. Fair Dog har bedt om aktindsigt i politiets rapporter, og tager kontakt til byrådsmedlemmerne med fakta til sagen inden de skal tage stilling ved næste byrådsmøde. Derudover har TV2 Nord fat i historien og Fair Dog er med ;o) Og dette brev til kommunen er åbenbart det der har fået dem til at ville forbyde kamphunde i hundeskovene :damn: ----------------------------------------------------------------------- Brev sendt til Ålborg Kommune Sendt: 15. marts 2010 11.35 Til: Esben Buch Emne: Hundeskov / indhegning ? Kære Esben Jeg skriver til dig med et ønske om en separat indhegning til "små hunde i Østerådalen". Jeg er en flittig bruger af hundeskovene, men det er sørme svært at få lov til at være i fred for store volsomme hunde. Det er efterhånden blevet et stort problem. Alle vi med små hunde (og det er ca. halvdelen af danmarks hunde), må ofte tage vores hund på armen eller gå hjem, p.g.a. storhunde-ejere der ikke "kan" eller "vil" styre deres store hunde. Vi har i vore småhundeklub aftalt at mødes 1 gang om ugen (søndag kl. 14.00), men alligevel bliver vi generet af div. store Alfa-hanhunde, Det er især 2 schæfere og 2 muskelhundeblandinger der generer os jævnligt, jeg har set rødt blod flyde i sneen 2 gange og hørt om andre overfald i hundeskoven. Sidste gang blev en gravhund bidt så den måtte til dyrlægen og ejeren af gravhunden måtte selv betale dyrlægeregningen, da den store hunds ejer forsvandt omgående. Her forleden dag, måtte jeg gribe ind i et schæferoverfald, schæferen løb rundt til alle hunde, både store og små og truede alle de andre, pludselig bed den en sort labrador i nakken og flåede helt vild i den stakkels hund, ingen turde at gøre noget og jeg stod jo med min lille selskabshund på armen, til sidst løb jeg hen og sparkede til schæferen så den stoppede angrebet et kort øjeblik, så fik ejeren da endelig taget sig sammen til at få den væk og i snor, men hun døjede med at holde den. Mine ben rystede og mit hjerte bankede, jeg var så bange. Damen med labradoren turde ikke hjælpe sin hund, hun var mere bange end jeg var. En anden gang var der en muskelhundeblanding efter alle hanhunddene og min lille tævehund, jeg ville så lige forsigtigt skubbe den store hund væk fra min og så knurrede den helt vildt af mig, jeg troede at min sidste time var kommet, pu-ha da. Jeg bad damen om at tage sin hund i snor eller forsvinde, du kan tro hun var flov, men der er mange af den slags hundeejere, de har overhovedet ikke styr på deres hunde, selvom det står på skiltet ved indgangen at de skal have tjek på deres hund. De er fuldstændig ligeglade. Os med de små hunde har et ønske om evt. en indhegning inde i den oprindelige hundeskov, f.eks. på pladsen lige når man kommer ind af lågen, der er der et stort areal der næsten ikke bliver brugt til andet end at skide på...det kan nok ikke koste mange penge at lave sådan en indhegning (med tætte masker, så de små ikke kan løbe igennem hegnet) på måske 20 x 40 meter eller mere ?, med et stort skilt hvor der står "KUN FOR SMÅ SELSKABSHUNDE". Små og stor hunde kan i de fleste tilfælde godt lege sammen, men der kommer altid en eller to af de store volsomme hunde, der ødelægger fornøjelsen for alle de andre hver eneste søndag. En anden ting jeg frygter her til foråret, er alle de gamle-friske frosne hundelorte der har lagt i sneen og som folk ikke har samlet op. Kan man ikke sætte et større skilt op, hvor man f.eks. skriver "husk at samle lort op" ellers bliver her snart ikke til at være. Nu må du ikke tro at jeg er en gammel sippe, der ikke har forstand på noget som helst, jeg er godt erfaren med hunde og har arbejdet med mange hunde igennem hele mit liv. Jeg er også en meget udadvendt hyggetante der forsøger at se positivt på det hele, men jeg er en af de "få" mennesker der godt tør bede div. hundeejere om at opføre sig ordentlig og vise hensyn til andre. Der er flere mennesker der kommer hen og takker mig bagefter, fordi jeg bad en ejer om at tage hunden i snor. Vi lever i en tid, hvor ingen tør sige noget eller ikke vil være til ulejlighed eller er bange for hvad andre tænker og så holder de heller sin mund og går hjemad med deres hund istedet for at sige "fra". Det er igen de "få", der ødelægger det af for de "mange". Så vær sød at hjælpe os med en indhegning til de små hunde, jeg tror det ville blive en stor sussecs. Jeg kender mindst 30 personer der ville blive meget glade Tænk nu en ekstra gang over det, forsøg at finde en løsning, måske en der er bedre ide' end mit forslag, som bare er det billigste jeg kan komme med. Hvis du gerne vil have det, kan jeg godt samle underskrifter ind. Med mange venlige hilsner og potedask fra Hanne Larsen Welkom op Facebook Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 26, 2011 Årh altså! Det er bare pisseirriterende! Jeg håber virkelig ikke at forslaget bliver gennemført. Det er i øvrigt rigtig fint, at folk vil have separate områder at lufte deres hunde, men det løser ligesom ikke problematikken. Problemet er jo, igen, at folk ikke overholder regulativer og love. For du må ikke slippe din hund løs i en hundeskov, hvis den ikke er under kontrol. Det står med store bogstaver ved indgangen. Og hvis folk kunne styre deres hunde, og desuden holdt hunde med egetkønsagression væk - så var problemet der ikke. Jeg ved nu ikke om jeg personligt synes at småhundeejerne er bedre. Jeg ser dem tit søndag, når jeg går forbi hundeskoven (forbi - ikke i). De står som regel samlet på midten mens hundene lidt får lov til at passe sig selv. Der er altid konflikter hundene imellem, som der ikke bliver taget hånd om. Men måske er det mere ok, når det er små hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts