Hop til indhold

ulovlig hund andmelde?


Gæst bombastic
 Share

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Så kunne man også anmelde samtlige blandingshunde, så politiet lige for en sikkerheds skyld kunne tjekke og aflive, skulle der være den mindste tvivl om hundens ophav...så vidt jeg husker er der i loven omvendt bevisbyrde, så har du en blandingshund der er det mindste bred over brystet så skal du kunne dokumentere at dens forældre er dens forældre...guderne skal vide hvordan...

 

Som jeg tidligere har sagt, så har Lars Barfoed jo(heldigvis) meldt ud at politiet for længe har haft et sugerør i statskassen, så de får ikke midler til opretholdelse af hundeloven...

 

Der er forresten en side der hedder http://www.bilgalleri.dk ...der er en del der kører med for brede fælge, for lave biler og ulovligt xenonlys...det burde give arbejde til et par dage....:engel:

 

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med om folk melder annoncer de finder...

 

Men overvej om politiet ikke har noget bedre at tage sig til?

 

Jeg dømmer dig ikke...jeg vil heller ikke komme med en løftet pegefinger eller svine dig til...jeg synes bare at jeg personligt har bedre ting at give mig til....uanset om loven skal holdes eller ej

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor kommer det fra at jeg sidder og leder efter lovbryder.

 

Du ved intet om, om jeg rent faktisk leder efter en hund til mig selv eller en anden, og er faldet over annoncen.

 

 

Ved at søge lidt ser det ud til at det ikke er første gang du "tilfældigvis" har fundet en mistænkelig annonce.

 

 

Og det kan godt være i syntes det er en dum lov, men det giver jer ikke ret til at dømme over hvad der er ret og hvad ikke er.

 

Jeg forholder mig til loven som den er.

 

 

Og de fangevogtere der gassede folk i KZ lejrene rettede sig sådan set også bare efter loven.

 

Hvis alle var så ligeglade med love generalt som i er, sikker et samfund vi ville leve i.

Hvis foldk ind imellem ville spørge sig selv om "dette her nu også er rigtigt" - lov eller ej - ville verden være blevet forskånet for mange store forbrydelser mod menneskeheden.

Denne her lov er udarbejdet af en minister der har meget lovsjusk på samvittigheden, og under pres fra et parti hvor de yngre medlemmer bruger nazihilsener når de bliver for fulde.

 

Det er sjov hvordan det er mig der bliver angrebet her og bliver gjort til syndebuk.

 

Jeg har intet gjort der er ulovlig i denne sag. Der i mod spørge jeg hvordan man kan anmelde en der gør noget ulovlig.

 

Og fordi i ikke mener den lov er god, så skal den ikke overholdes, og den skal bare fortsat fremover brydes.

 

Det syntes jeg faktisk er skræmmende.

 

Og jeg synes at de folk der sidder og kukkelurer på andre bare for at kunne nakke dem for et eller andet - de kender ikke baggrunden. og er totalt ligeglade med konsekvenserne - er mindst lige så skræmmende.

 

Jeg kunne da godt have fundet på at spørge ligesom Umulia gjorde. For den slags typer findes jo faktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ved at søge lidt ser det ud til at det ikke er første gang du "tilfældigvis" har fundet en mistænkelig annonce.

 

 

 

Og de fangevogtere der gassede folk i KZ lejrene rettede sig sådan set også bare efter loven.

 

 

Hvis foldk ind imellem ville spørge sig selv om "dette her nu også er rigtigt" - lov eller ej - ville verden være blevet forskånet for mange store forbrydelser mod menneskeheden.

Denne her lov er udarbejdet af en minister der har meget lovsjusk på samvittigheden, og under pres fra et parti hvor de yngre medlemmer bruger nazihilsener når de bliver for fulde.

 

 

 

Og jeg synes at de folk der sidder og kukkelurer på andre bare for at kunne nakke dem for et eller andet - de kender ikke baggrunden. og er totalt ligeglade med konsekvenserne - er mindst lige så skræmmende.

 

Jeg kunne da godt have fundet på at spørge ligesom Umulia gjorde. For den slags typer findes jo faktisk.

 

 

Godwins lov...du har lige lukket tråden...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

bombastic - er din hund en blanding?

 

Det kunne godt ligne at der måske er en lille smule kaukasisk ovtchark i... måske endda lidt ambull... og så en tyndere race med længere snude :hmm:

 

:blink: det er en "blanding af noget dobbermann og rotweiler og nok også noget lab" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved at søge lidt ser det ud til at det ikke er første gang du "tilfældigvis" har fundet en mistænkelig annonce.

 

 

 

Og de fangevogtere der gassede folk i KZ lejrene rettede sig sådan set også bare efter loven.

 

 

Hvis foldk ind imellem ville spørge sig selv om "dette her nu også er rigtigt" - lov eller ej - ville verden være blevet forskånet for mange store forbrydelser mod menneskeheden.

Denne her lov er udarbejdet af en minister der har meget lovsjusk på samvittigheden, og under pres fra et parti hvor de yngre medlemmer bruger nazihilsener når de bliver for fulde.

 

 

 

Og jeg synes at de folk der sidder og kukkelurer på andre bare for at kunne nakke dem for et eller andet - de kender ikke baggrunden. og er totalt ligeglade med konsekvenserne - er mindst lige så skræmmende.

 

Jeg kunne da godt have fundet på at spørge ligesom Umulia gjorde. For den slags typer findes jo faktisk.

 

Måske liiige i overkanten at sammenligne nuværende situation med en situation i 1930 og 40erne og medfølgende 2. verdenskrigs hændelser. Hvar? :shock:

 

Måske lidt mere jordnære sammenligninger og perspektiver var at foretrække.

 

Så længe vedkommende ikke tager sagen i egen hånd, men stadig henvender sig til de rette instanser, så er der vist ikke så meget drama i luften, som du lægger op til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor står der at man skal det?

Det står i færslsloven Ved overhaling af Lastbiler og busser SKAL overhalinglyset bruges

 

Skal man bruge lys når man overhaler?

Begrebet "overhalingslys" må ikke forveksles med blinklys! Lad os lige repetere reglerne her:

Man SKAL ikke blinke med blinklys når man overhaler, medmindre man kører på en Motorvej. Man KAN dog i nogle tilfælde blinke med blinklys hvis det er formålstjenligt i forhold til andre trafikanter.

Man SKAL til gengæld ALTID blinke med overhalingslyset (det lange lys/fjernlys) når man overhaler lastbiler og andre der ikke kan se ud af deres egen bagrude.

Man skal ALTID blinke med overhalingslyset når man overhaler andre køretøjer i lygtetændingstiden!

Link til indlæg
Del på andre sites

bombastic blinker du med overhalinglyset (langlys) når du overhaler lastbiler

 

Lol Dogue, jeg er sikker på, du gerne må ringe til politiet og fortælle om det, når du ser nogen gøre det på vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Det står i færslsloven Ved overhaling af Lastbiler og busser SKAL overhalinglyset bruges

 

Skal man bruge lys når man overhaler?

Begrebet "overhalingslys" må ikke forveksles med blinklys! Lad os lige repetere reglerne her:

Man SKAL ikke blinke med blinklys når man overhaler, medmindre man kører på en Motorvej. Man KAN dog i nogle tilfælde blinke med blinklys hvis det er formålstjenligt i forhold til andre trafikanter.

Man SKAL til gengæld ALTID blinke med overhalingslyset (det lange lys/fjernlys) når man overhaler lastbiler og andre der ikke kan se ud af deres egen bagrude.

Man skal ALTID blinke med overhalingslyset når man overhaler andre køretøjer i lygtetændingstiden!

 

:hmm: okay, det har jeg ikke hørt om før, det må da også blænde chaufføren..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Nu har jeg ikke læst tråden, så ved ikke hvilken drejning diskussionen har taget. Så jeg vælger bare lige at svare på trådstarters spørgsmål.

 

Personligt ville jeg ikke anmelde sådan noget. Jeg er enig i at vores love skal overholdes, men mener også at det er det vi har politiet til at sørger for (om de så gør deres arbejde godt nok, kan jo så diskuteres).

 

Jeg skelner også mellem slemme overtrædelser og "små" overtrædelser, hvis jeg skal anmelde andre. Hvis jeg feks. ser en lufte en hund på forbudslisten uden mundkurv, så ville jeg være ret ligeglad, eller ser en der køre lidt for stærkt, går over for rødt osv.

Men ser jeg derimod en der begår indbrud, overfalder en anden person, eller køre spiritus kørsel. Ja så vil jeg melde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske liiige i overkanten at sammenligne nuværende situation med en situation i 1930 og 40erne og medfølgende 2. verdenskrigs hændelser. Hvar? :shock:

 

Måske lidt mere jordnære sammenligninger og perspektiver var at foretrække.

 

Så længe vedkommende ikke tager sagen i egen hånd, men stadig henvender sig til de rette instanser, så er der vist ikke så meget drama i luften, som du lægger op til.

 

Tænk jeg synes det var utroligt nærliggende, særligt denne bemærkning taget i betragtning:

 

I bund og grund har dette intet med hunden at gøre.

 

Love skal overholdes om vi kan lide dem eller ej.

 

"Det har i bund og grund intet med Dem at gøre Fru Rosenbaum, men loven siger at vi skal anmelde alle jøder til SS"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst trinehj

"Det har i bund og grund intet med Dem at gøre Fru Rosenbaum, men loven siger at vi skal anmelde alle jøder til SS"

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAHAHHAHA :sjov::sjov::sjov::sjov::sjov: tror lige jeg grinte i 5 min... Hvor er det godt skrevet! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk jeg synes det var utroligt nærliggende, særligt denne bemærkning taget i betragtning:

 

 

 

"Det har i bund og grund intet med Dem at gøre Fru Rosenbaum, men loven siger at vi skal anmelde alle jøder til SS"

 

Har da ikke en disse med krigshandlinger og krigsofre under en krig at gøre, slå nu lige koldt vand i blodet.

 

Det er da godt nok lige at piske en stemning i vejret.

 

Der findes mange forskellige typer mennesker i vores samfund, blandt andet folk der kan lide loven og finder tryghed ved loven og gerne vil støtte op om de love der bliver lavet.

 

Alt det andet fis der bobler op til overfladen i den her tråd, det er da det rene pladder.

 

Prøv da lige at holde fødderne på jorden.:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg synes det er nærliggende at sammenligne med en anden hovsalov istedet...

 

Knivloven(eller knivlovs-skærpelsen), der sendte pædagoger, fiskere(deriblandt en farlig farlige kamphundeejer: mig) og familiefædre i fængsel...

 

Loven er dog siden blevet lempet...men hvor mange uskyldige har ikke måttet sidde sammen med voldsmænd og rockere, mistet deres arbejde og været stemplet de næste 5år, pga. en ugennemtænkt lov?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lol Dogue, jeg er sikker på, du gerne må ringe til politiet og fortælle om det, når du ser nogen gøre det på vejen.

Nope. Jeg vil til at gøre det når nogen IKKE gør det. BTW så vil jeg også melde ALLE der IKKe gør det i lygtetænding perioden altså fra kl 18:00:00 til Kl 06:00:00 :lol::sjov: Med forfølgelse og cikane skal lov og ret opretholdes:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst trinehj

hehe, synes den her tråd har taget en fed drejning :-D Lol.. Det god underholdning hvertfald.. Jeg vil også anmelde nogen bare for at gøre det... Nogen der har nogle forslag til noget jeg kan anmelde? :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope. Jeg vil til at gøre det når nogen IKKE gør det. BTW så vil jeg også melde ALLE der IKKe gør det i lygtetænding perioden altså fra kl 18:00:00 til Kl 06:00:00 :lol::sjov: Med forfølgelse og cikane skal lov og ret opretholdes:drille:

 

Hahaha go fornøjelse!! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er nærliggende at sammenligne med en anden hovsalov istedet...

 

Knivloven(eller knivlovs-skærpelsen), der sendte pædagoger, fiskere(deriblandt en farlig farlige kamphundeejer: mig) og familiefædre i fængsel...

 

Loven er dog siden blevet lempet...men hvor mange uskyldige har ikke måttet sidde sammen med voldsmænd og rockere, mistet deres arbejde og været stemplet de næste 5år, pga. en ugennemtænkt lov?

 

De er nu også ret skumle de der pædagoger og fiskere. :drille:

 

Men jeg ved ikke hvor mange af dem er røget i fængsel,- Har du nogle tal eller er det bare noet´ gætværk?

 

De kunne da også højest komme i et åbent fængsel, for alle tøsedrengene.

De der hårde gutter har da deres helt eget hotel. :brandhane:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...