Gæst Findus Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 Nu er Duffy jo ikke ligefrem den mest madglade hund i verden og derfor mister hun hurtigt interessen for at træne selvom jeg står med verdens bedste godbidder... For at finde frem til noget andet som kunne motivere hende har jeg forsøgt med legetøj, og det går også okay.. Men tænkte på, om der er noget legetøj hunde tænder mere på end andet? Eller er det helt forskelligt fra hund til hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 halfdan elsker alt, hvad der er pelset eller af skind. jeg vil tro, at mange hunde har det sådan. til gengæld er han slet ikke på bold-holdet. i min netto er der i denne uge sådan en "klude"-bamse i imiteret får med piv i midten, den ELSKER han, og jeg har den med på tur for tiden. så øver vi selvkontrol, jeg kaster, og han må først hente, når jeg siger værsgo osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Nu er Duffy jo ikke ligefrem den mest madglade hund i verden og derfor mister hun hurtigt interessen for at træne selvom jeg står med verdens bedste godbidder... For at finde frem til noget andet som kunne motivere hende har jeg forsøgt med legetøj, og det går også okay.. Men tænkte på, om der er noget legetøj hunde tænder mere på end andet? Eller er det helt forskelligt fra hund til hund? Jeg tror det er meget forskelligt fra hund til hund Jeg har en hund som tænder på stort set alt legetøj... Dog er sådan noget som lammeskind, ræve haler osv. osv. et hit ( Al trækkeleg er et hit hos Caia )!!! Bolde med snor eeeeeelsker hun... Tja, hun elsker bare leg som belønning. Chili derimod er mere til godbidder, og det bedste er hvis jeg smider dem rundt så hun skal jagte dem. Her bruger jeg meget små plastic bokse som jeg kaster når hun har gjort noget virkelig godt. Hun eeelsker at løbe ud til den og vente på at jeg kommer og åbner op til alle de gode godbidder. Af legetøj er hun mest til hendes tennis bold som jeg sagtens kan bruge til belønning.. Trækkelege tøj er hun egentlig også vild med, men det er mest med Caia... Her dur mor ikke nær så godt. Hvilke legetøj har du brugt hidtil? Korvis linkede til en alletiders hjemmeside med al verdens lækre legesager til hund.. Og nu kan jeg bare ikke huske hvad hjemmesiden hedder.. Har selv bestilt der fra... hmmm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 halfdan elsker alt, hvad der er pelset eller af skind. jeg vil tro, at mange hunde har det sådan. til gengæld er han slet ikke på bold-holdet. i min netto er der i denne uge sådan en "klude"-bamse i imiteret får med piv i midten, den ELSKER han, og jeg har den med på tur for tiden. så øver vi selvkontrol, jeg kaster, og han må først hente, når jeg siger værsgo osv. Jeg må se om jeg kan opsøge noget pelset Øj, kan han det? Duffy har vist ingen idé om hvad selvkontrol er, så måske en god idé at vi kom i gang med at træne det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Jeg tror det er meget forskelligt fra hund til hund Jeg har en hund som tænder på stort set alt legetøj... Dog er sådan noget som lammeskind, ræve haler osv. osv. et hit ( Al trækkeleg er et hit hos Caia )!!! Bolde med snor eeeeeelsker hun... Tja, hun elsker bare leg som belønning. Chili derimod er mere til godbidder, og det bedste er hvis jeg smider dem rundt så hun skal jagte dem. Her bruger jeg meget små plastic bokse som jeg kaster når hun har gjort noget virkelig godt. Hun eeelsker at løbe ud til den og vente på at jeg kommer og åbner op til alle de gode godbidder. Af legetøj er hun mest til hendes tennis bold som jeg sagtens kan bruge til belønning.. Trækkelege tøj er hun egentlig også vild med, men det er mest med Caia... Her dur mor ikke nær så godt. Hvilke legetøj har du brugt hidtil? Korvis linkede til en alletiders hjemmeside med al verdens lækre legesager til hund.. Og nu kan jeg bare ikke huske hvad hjemmesiden hedder.. Har selv bestilt der fra... hmmm. Jamen egentlig elsker hun alle slags lege, især trække- og kastelege.. Hun elsker at bære på noget og selv finde ting på turen som hun så får lov til at bære hjem.. Det har vi så også udnyttet ved at hun finder sit nye stykke legetøj på gåturen :blink: Indtil videre har jeg trænet med en pivdyrs-tøjbamse og så KUN taget den med på gåturen og har så trænet lidt forskelligt, såsom plads, bliv, kontakt osv.. Det er også okay, så længe der kun er os to og uden de vilde forstyrrelser.. Problemet er nok, at hverken jeg, godbidder eller legetøj er interessant nok hvis der er for mange andre stimulanser...Og så tænkte jeg lidt, om jeg bare ikke har fundet det som "tænder" hende nok Jeg må indrømme at hun nok ikke er den mest arbejdsivrige hund selvom jeg synes jeg prøver meget forskelligt for at motivere hende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Jeg må se om jeg kan opsøge noget pelset Øj, kan han det? Duffy har vist ingen idé om hvad selvkontrol er, så måske en god idé at vi kom i gang med at træne det :blink: kan og kan. det er noget af det vi træner mest faktisk, på en del måder. jeg kaster f.eks. et stykke kylling. siger vent og beder ham udføre en nem kommando eller give kontakt. og siger så værsgo. eller - det har ninjamor lært mig - stiller et par skåle, som jeg så putter en godbid i hver. samme historie, beder ham gøre et eller andet, og peger så på den skål, som han må tage fra og så fremdeles. det er en god øvelse, fordi det der med, at jeg "stopper ham" i hans impuls (af og til må jeg bremse ham ved at gå ind for an etc.), lige som automatisk giver ham fokus på mig og motivation for at løse opgaven=komme hen til belønningen. og det er fedt, fordi han lige som har fattet pointen med "vent", og den er jo god at kunne i alle mulige andre situationer, f.eks. når vi krydser veje osv. giver det mening? men ja, du kan prøve, om noget pelset måske kunne gøre tricket, sådan en god rive-flå-leg med lammeskind, er det bedste i verden, synes halfdan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Korvis linkede til en alletiders hjemmeside med al verdens lækre legesager til hund.. Og nu kan jeg bare ikke huske hvad hjemmesiden hedder.. Har selv bestilt der fra... hmmm. He he - Dalum Dyrehandel! De har virkelig mange gode ting! Jeg bruger næsten udelukkende legetøj når jeg træner med mine hunde. Godbidder bruger jeg mest ved nyindlæring, eller hvis der er brug for lidt mere ro på en bestemt øvelse. For tiden bruger jeg én der minder om denne her, den er begge hunde vilde med. Til slalomtræningen bruger jeg nogle gange denne, da den er nemmere at kaste. Men jeg bruger også flettede fleecetov, som jeg selv fletter. De har jo fordelen at man kan få dem helt som man selv ønsker. Jeg tror også at hundene tænder på forskellige ting, så det er bare om at prøve sig frem! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 He he - Dalum Dyrehandel! De har virkelig mange gode ting! Jeg bruger næsten udelukkende legetøj når jeg træner med mine hunde. Godbidder bruger jeg mest ved nyindlæring, eller hvis der er brug for lidt mere ro på en bestemt øvelse. For tiden bruger jeg én der minder om denne her, den er begge hunde vilde med. Til slalomtræningen bruger jeg nogle gange denne, da den er nemmere at kaste. Men jeg bruger også flettede fleecetov, som jeg selv fletter. De har jo fordelen at man kan få dem helt som man selv ønsker. Jeg tror også at hundene tænder på forskellige ting, så det er bare om at prøve sig frem! du er en skat Verdens bedste hjemmeside, med verdens bedste legetøj.. Love it!! Jeg bruger faktisk også primært legetøj.. og godbidder når der skal indlæres nye ting... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 kan og kan. det er noget af det vi træner mest faktisk, på en del måder. jeg kaster f.eks. et stykke kylling. siger vent og beder ham udføre en nem kommando eller give kontakt. og siger så værsgo. eller - det har ninjamor lært mig - stiller et par skåle, som jeg så putter en godbid i hver. samme historie, beder ham gøre et eller andet, og peger så på den skål, som han må tage fra og så fremdeles. det er en god øvelse, fordi det der med, at jeg "stopper ham" i hans impuls (af og til må jeg bremse ham ved at gå ind for an etc.), lige som automatisk giver ham fokus på mig og motivation for at løse opgaven=komme hen til belønningen. og det er fedt, fordi han lige som har fattet pointen med "vent", og den er jo god at kunne i alle mulige andre situationer, f.eks. når vi krydser veje osv. giver det mening? men ja, du kan prøve, om noget pelset måske kunne gøre tricket, sådan en god rive-flå-leg med lammeskind, er det bedste i verden, synes halfdan. Ja, det giver helt mening og egentlig er det jo det samme jeg gør med bliv-kommandoen.. Her er forskellen jo så bare den at hun skal blive siddende i positionen og når jeg så siger fri, må hun komme hen til godbidden, gå ud af døren eller hvad det nu er.. Hvordan har du lært ham forskel på vent og bliv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 He he - Dalum Dyrehandel! De har virkelig mange gode ting! Jeg bruger næsten udelukkende legetøj når jeg træner med mine hunde. Godbidder bruger jeg mest ved nyindlæring, eller hvis der er brug for lidt mere ro på en bestemt øvelse. For tiden bruger jeg én der minder om denne her, den er begge hunde vilde med. Til slalomtræningen bruger jeg nogle gange denne, da den er nemmere at kaste. Men jeg bruger også flettede fleecetov, som jeg selv fletter. De har jo fordelen at man kan få dem helt som man selv ønsker. Jeg tror også at hundene tænder på forskellige ting, så det er bare om at prøve sig frem! Tak og så er det jo endda i Odense, så der kan jeg jo nemt lige smutte forbi en dag :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Hos os er det også forskelligt, hvad jeg bruger som belønning. Men trækkeleg er et hit hos begge. Jeg har lige købt denne: Læderdummi 65 cm. Og den er sjov syntes de. :klap: Qiwi ELSKER mad, så kan der ske hvad som helst omkring hende, hun VIL bare have guffer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Ja, det giver helt mening og egentlig er det jo det samme jeg gør med bliv-kommandoen.. Her er forskellen jo så bare den at hun skal blive siddende i positionen og når jeg så siger fri, må hun komme hen til godbidden, gå ud af døren eller hvad det nu er.. Hvordan har du lært ham forskel på vent og bliv? :hmm: - jeg har vist aldrig brugt "bliv" som kommando. men ja, lyder ellers som det samme. jeg lægger så bare en lille øvelse ind, så han får fokus på mig, før han får lov at fokusere på belønningen. men hey, opdatér lige, hvis du finder det ultimative yndlingslegetøj, ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Qiwi ELSKER mad, så kan der ske hvad som helst omkring hende, hun VIL bare have guffer. Tsk tsk, så er træningen jo alt for nem Aj, men synes det er lidt af en udfordring at træne med en hund som ikke er madglad og som man kan stå og vifte med et stykke engelsk bøf eller lever og hun stadig kan ignorere både godbidden og mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Dalum Dyrehandel har bare det BEDSTE skind/pels legetøj! Mine hunde elsker det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Tsk tsk, så er træningen jo alt for nem Aj, men synes det er lidt af en udfordring at træne med en hund som ikke er madglad og som man kan stå og vifte med et stykke engelsk bøf eller lever og hun stadig kan ignorere både godbidden og mig Jeg føler med dig :ae: Håber at du finder et stykke "legetøj" som virker. Hvis han er vild med trækkeleg, må du anskaffe sådan en lammedims hos Dalum dyrehandel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Tak og så er det jo endda i Odense, så der kan jeg jo nemt lige smutte forbi en dag :5up: Dalum Dyrehandel har bare det BEDSTE skind/pels legetøj! Mine hunde elsker det! Ejeren af Dalum Dyrehandel træner selv hunde (LP og agility), så hun er rigtig god til at få de bedste ting hjem. Og hun har endnu flere ting i butikken, end det der ligger på hjemmesiden... Jeg tør sgutte køre derud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Ejeren af Dalum Dyrehandel træner selv hunde (LP og agility), så hun er rigtig god til at få de bedste ting hjem. Og hun har endnu flere ting i butikken, end det der ligger på hjemmesiden... Jeg tør sgutte køre derud... Hah - jeg tør sgu heller ikke køre forbi, det kan jeg godt love dig! Selvom jeg seriøst mange gange har tænkt på om jeg skulle køre turen på to timer - bare for at shoppe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Hah - jeg tør sgu heller ikke køre forbi, det kan jeg godt love dig! Selvom jeg seriøst mange gange har tænkt på om jeg skulle køre turen på to timer - bare for at shoppe Du ville skulle have den helt store penge pung med i hvert fald Hold op hvor bliver man fristet, og jeg har kun handlet på hjemmesiden.. Ville slet slet ikke turde tage forbi butikken hvis jeg boede i Odense... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Og jeg er snart "nødt til" at køre derind... Katten har smadret to madskåle, og der er heller ikke ret meget kattemad tilbage. Og den der Manners Minder står på hylden i butikken og lokker og lokker, kalder med sirenesang... Korvis, Korvis - køb mig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts