Hop til indhold

Svømning

Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Gæst Chocolate Labrador

Hej allesammen

Jeg har lige brug for lidt input. Min har nu gået til svømning i 4 uger (1 gang ugentligt) og hun er nu fortrolig med bassin m.v. Hun springer selv når der kastes en bold og returnerer den. Det er dog svært at få hende til at svømme rundt i kortere perioder - det er mest bare ud og hjem. Og inden jeg har fået vendt hunden på rampen så kommer der jo en pause i træningen. Det gør det svært at opbygge de små intervaller, synes jeg.

Jeg har forsøgt at lokke med legetøjet foran hunden, men den går ikke. Hun er (i denne sitation) desværre ikke så boldfikseret. Vil det stride imod alt alm. "hunderedelighed" at sætte en lang line på hende og guide hende 2-3 omgang mellem hver pause? :hmm:

Hun hygger sig helt sikkert ok med svømning pt., men vi får ikke det optimale ud af træningen i forhold til at opbygge muskler. Hun er knapt forpustet når hun kommer op.

Håber på et par gode vinkler. Det skal stadigt være sjovt (selvfølgeligt) men måske der skal lidt mere belastning på musklerne. :vedikke:

Hvad siger du erfarne hundejere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Hej Petine

Der er faktisk et automatisk boldsystem i loftet, men det hopper hunden ikke på. Vi har faktisk aldrig kastet bold med hende, da vi fik hende var hund lidt stresset (genbrugshund) så vi har faktisk helt afstået fra det. Det går, at meget mere end apport ikke rigtig her interesse. Så vender hun bare stævnen mod land igen. Jeg ved ikke om det er en kombination af lidt magelighed og at det stadig er nyt. Hun hopper dog selv i nu når man kaster bolden, så... måske jeg bare skal se det lidt an.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg har snor på caia når vi svømmer. Jeg hiver ikke i den, men den er rar at have hvis der er brug for guidning. Hun svømmer næsten 30 min. I streg. Fra tid til anden står hun lige på rampen ned mod basinet i 5-10 sek. Hvis ikke din hund tænder på bolde er der andre sjove legeting. Bl.a en apport beregnet til vand, sådan en kong woba eller hvad den hedder er også et hit blandt mange:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Tak for jeres input. Sonet mini hundemirakkel fandt hun på femte forSøg ud af at hun var en labrador ;-) hun var totalt på og hoppede selv i bassinet når hun havde afleveret bolden og svømmede flere runder efter det animerede bold. Super glad :-) skønt !!

Link til indlæg
Del på andre sites