Hop til indhold

Fodermængde olivers

Gæst Katrine
 Share

Recommended Posts

Gæst Katrine

Jeg har købt hvalpefoder via nettet, da jeg ikke har kunne finde nogle forhandlere af tørkost i nærheden, som bruger det foder jeg ønsker at købe.

Har fået pakken i dag, og kan se at der ikke er nogen angivelse af fodermængden?

Foderet hedder Olivers start, og hvalpen er en islandsk fårehund på 8 uger.

Hvor meget skal han have? Øger man gradvist mængden som han vokser?

Håber ikke jeg spørger alt for dumt, men har kun erfaring med fodring af andre dyreunger og ikke hvalpe. Og ved fra min egen kaninavl, at kaninunger skal have samme mængde som voksne for at vokse, men tænker at det ikke er det samme for hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt hvalpefoder via nettet, da jeg ikke har kunne finde nogle forhandlere af tørkost i nærheden, som bruger det foder jeg ønsker at købe.

Har fået pakken i dag, og kan se at der ikke er nogen angivelse af fodermængden?

Foderet hedder Olivers start, og hvalpen er en islandsk fårehund på 8 uger.

Hvor meget skal han have? Øger man gradvist mængden som han vokser?

Håber ikke jeg spørger alt for dumt, men har kun erfaring med fodring af andre dyreunger og ikke hvalpe. Og ved fra min egen kaninavl, at kaninunger skal have samme mængde som voksne for at vokse, men tænker at det ikke er det samme for hunde?

Her er hvad der står på Olivers hj.side:

DOG FOOD idp45.gif

OLIVER'S START Dette måltid er ideelt til hvalpe af alle racer, der som voksne maksimalt vejer 25 kg.

Hunde der som voksne vejer mellem 1-15 kg fodres fra 8 ugers alderen til og med 12 måneders alderen med OLIVER’S START. Herefter bruges som udgangspunkt OLIVER’S ADULT, OLIVER’S SELECTED FISH eller OLIVER’S LAMB.

Hunde, der som voksne vejer mellem 15 - 25 kg fodres fra 8 uger til 3½ - 4 måneders alderen med OLIVER’S START. Herefter bruges OLIVER’S LARGE BREED START.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svaret E.G. :-)

Jeg er ikke sikker på at jeg fik formuleret mig tydeligt nok.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange gram af dette foder en 8 ugers hvalp skal have om dagen, hvis der er nogen som kan hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites