Gæst Katrine Skrevet Februar 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2011 Jeg har købt hvalpefoder via nettet, da jeg ikke har kunne finde nogle forhandlere af tørkost i nærheden, som bruger det foder jeg ønsker at købe. Har fået pakken i dag, og kan se at der ikke er nogen angivelse af fodermængden? Foderet hedder Olivers start, og hvalpen er en islandsk fårehund på 8 uger. Hvor meget skal han have? Øger man gradvist mængden som han vokser? Håber ikke jeg spørger alt for dumt, men har kun erfaring med fodring af andre dyreunger og ikke hvalpe. Og ved fra min egen kaninavl, at kaninunger skal have samme mængde som voksne for at vokse, men tænker at det ikke er det samme for hunde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Jeg har købt hvalpefoder via nettet, da jeg ikke har kunne finde nogle forhandlere af tørkost i nærheden, som bruger det foder jeg ønsker at købe. Har fået pakken i dag, og kan se at der ikke er nogen angivelse af fodermængden? Foderet hedder Olivers start, og hvalpen er en islandsk fårehund på 8 uger. Hvor meget skal han have? Øger man gradvist mængden som han vokser? Håber ikke jeg spørger alt for dumt, men har kun erfaring med fodring af andre dyreunger og ikke hvalpe. Og ved fra min egen kaninavl, at kaninunger skal have samme mængde som voksne for at vokse, men tænker at det ikke er det samme for hunde? Her er hvad der står på Olivers hj.side: DOG FOOD OLIVER'S START Dette måltid er ideelt til hvalpe af alle racer, der som voksne maksimalt vejer 25 kg. Hunde der som voksne vejer mellem 1-15 kg fodres fra 8 ugers alderen til og med 12 måneders alderen med OLIVER’S START. Herefter bruges som udgangspunkt OLIVER’S ADULT, OLIVER’S SELECTED FISH eller OLIVER’S LAMB. Hunde, der som voksne vejer mellem 15 - 25 kg fodres fra 8 uger til 3½ - 4 måneders alderen med OLIVER’S START. Herefter bruges OLIVER’S LARGE BREED START. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Der stod også lige lidt mere inde på deres hjemmeside Fodermængder: Hundens Foder Farvekode til vægt mængde målebægeret 1 kg 40 gr Lysegrøn 2 kg 80 gr Mørkegul 3 kg 120 gr Grå 4 kg 160 gr Grøn 5 kg 200 gr Brun 10 kg 400 gr 2 x Brun 15 kg 575 gr 2 x Brun + Grøn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Katrine Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Mange tak for svaret E.G. Jeg er ikke sikker på at jeg fik formuleret mig tydeligt nok. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange gram af dette foder en 8 ugers hvalp skal have om dagen, hvis der er nogen som kan hjælpe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Katrine Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Tak Lonny! Dejligt med hjælp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Tak Lonny!Dejligt med hjælp Det var så lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Kan se du har fået hjælp, men ellers så kan du altid ringe til dem inde for tlf. tid. Jeg har handlet hos dem i mange år og de er altid super søde og meget hjælpsomme med alle ens spørgsmål Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frk.N Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Ja,ring og snak med dem,de er supersøde og der er en kanon service Jeg bestilte en sæk hundemad torsdag kl.15.45 og det stor uden for min dør i dag fredag kl.12.00 ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts