Gæst JulieHansen Skrevet Februar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 Vi er næsten lige kommet hjem fra en :damn: tur. Vi tog på stranden, da vejret er så godt :5up:. - Jeg slipper ham så løs, det gikgodt i starten, han holdte sig i nærheden af os osv. Så pludselig, så synes han at han skal rende alle mulig andre steder, ved stranden er der også lidt græs på den anden side. Den unge herre beslutter sig, at rende der op, vi prøver at kalde, meeen . flere gange endda. - Han plejer at være go' til at komme. & Når vi løber den anden vej så er det bare til os. FULDSTÆNDIG LIGEGLAD!! Vi prøver at gå imod ham, men han går væk fra os , men hund har aldrig været den store tilbeder af godbidder eller legetøj. - Havde pølser (af de gode), og nogle normale trænings godbidder, jeg satte mig på hug, og viste dem og sagde sjove lyde, men .- & han går længere og længere væk og kigger tilbage og siger med øjene - HAHA!! FARRRVEEEL!! - I'M FREE!! Jeg ved sgu ikke lige, hvad der skete. - Med ét er han blevet fuldstændig døv og rendte rundt alle mulige steder. - Tog ca. 5 minutter, før vi fik fat på ham. . Hold kæft, jeg var vred da jeg fik fat på ham igen. - Nu er hans liv uden snor ovre. - SIGER JEG. :megaked:. Ligenu er vi uvenner, og jeg er sur. Har aller helst løst til at sætte en annoce op, hanhund på næsten 1 år, til salg. SKAL HAVE SNOR PÅ, DA HAN ER LIGEGLAD MED ALT ANDET! - HAN SYNES AT GRÆS ER MERE SPÆNDENDE END PØLSER! - ps. han trækker også. ^^ Det er vel noget alle hunde ejere har prøvet. - Kigger op på himlen og spørger Gud, hvad jeg har gjort for at fortjene sådan noget. - Det var en lille klage fra mig. - Nogen der har prøvet noget lignede? Eller nogen som har haft en MEGA god dag i forhold til denne her? - & Nogen, der har nogle råd? Så jeg kan træne indkald bedre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 øv, hvor surt for dig, og jo, jeg kender det med at have en unghund, der ikke gider at komme. hvis jeg skal give dig et råd er det, at ikke blive så sur og frustreret over det. det er forståeligt, men ikke specielt gavnligt, hverken for dit humør (nu var i ellers lige på dejlig tur!), for hans indkald (hvem gider at komme til en der er sur) eller for jeres relation generelt (nu hvor i stadig er "uvenner"- han forstår jo ikke hvorfor) jeg ville nok i stedet tage mine forholdsregler, simpelthen altid holde ham i snor eller lang line for tiden, starte "forfra" med kontakt og indkaldsøvelser i situationer, som du har mere under kontrol og så bare acceptere, at sådan er situationen lige nu - frem for at blive frustreret hver eneste gang. hvis dit udgangspunkt i stedet er, at indkaldet er ikke på plads, og derfor er han i snor - så kan du måske slippe for frustrationen, og i stedet glædes når det lykkes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Helt 100% enig med SL. Pas på at du ikke tager det personligt, når noget går galt. Hunden er jo ikke ude på at give dig fingeren, han er bare... hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 øv, hvor surt for dig, og jo, jeg kender det med at have en unghund, der ikke gider at komme. hvis jeg skal give dig et råd er det, at ikke blive så sur og frustreret over det. det er forståeligt, men ikke specielt gavnligt, hverken for dit humør (nu var i ellers lige på dejlig tur!), for hans indkald (hvem gider at komme til en der er sur) eller for jeres relation generelt (nu hvor i stadig er "uvenner"- han forstår jo ikke hvorfor) jeg ville nok i stedet tage mine forholdsregler, simpelthen altid holde ham i snor eller lang line for tiden, starte "forfra" med kontakt og indkaldsøvelser i situationer, som du har mere under kontrol og så bare acceptere, at sådan er situationen lige nu - frem for at blive frustreret hver eneste gang. hvis dit udgangspunkt i stedet er, at indkaldet er ikke på plads, og derfor er han i snor - så kan du måske slippe for frustrationen, og i stedet glædes når det lykkes. Jeg var ikke sur, da jeg kaldte... Jeg lød i hvert fald glaad. - uvenner, det er bare sådan at jeg ikke laver noget med ham ligenu, og så sover han bare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Om jeg kender det - YES og jeg føler med dig. Men du skulle klage - han kom da allerede efter 5 min. og du kunne se ham Jeg skal aldrig igen, til hverdag, slippe Bamse løs. Han var engang væk i 1,5 time og da jeg endelig gik hjem,efter at have ledt og ledt, sad han da bare i indkørslen og gloede på mig og sagde "Hvor blev du af"? Han kan så til gengæld godt være løs, når han ikke er på hjemmebane. Han skal være sammen med mange andre hunde ( HF træf) og når der IKKE er strand med måger tilstede Nana kan godt løbe løs og så har jeg Bamse i en 18 m. lang sporline - det fungerer perfekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Jeg var ikke sur, da jeg kaldte... Jeg lød i hvert fald glaad. - uvenner, det er bare sådan at jeg ikke laver noget med ham ligenu, og så sover han bare. jeg skriver det i virkeligheden mest for din egen skyld. du føler dig sur, du føler, at i er uvenner. jeg tror på, at han ikke opdager det - men det er da en hel masse negativ energi for dig at bruge på det alligevel! jeg kiggede lige i dine gamle tråde - du har skrevet mindst 10, der handler om, at din hund ikke kommer, eller at han er ukoncentreret. det er HELT ok at søge hjælp og råd og komme af med sin frustration. også mange gange. men jeg tror bare, at det afspejler, at du nok lader dig gå for meget på af det. jeg har en hanhund, der er helt jævnaldrende med din. en del herinde fra har mødt ham. de vil skrive under på, at han bestemt ikke er noget dydsmønster. jeg har også stået og viftet med arme og ben af en kold-i-røven hund halvanden time i træk til træning. jeg har også råbt og råbt, kastet mig langs jorden for at gribe ham i pelsen () inden han nåede at smutte, undskyldt til tusind hundeejere, hentet ham, fordi han er fulgt med andre hunde i skoven i stedet for med mig osv. tit! og jo, jeg blir skide frustreret i situationen. men heldigvis handler mig og min hunds relation, og dig og din hunds, ikke kun om, hvor dygtige de er, eller om, at de gør som vi siger. det handler jo meget mere om al den glæde vi, både hund og menneske, forhåbentlig skal have ud af samværet. dermed ikke sagt, at opdragelsen skal droppes - med velopdragenhed følger jo større frihed, og det ønsker jeg for både din og min hund. jeg er også sikker på, at det nok skal komme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Om jeg kender det - YES og jeg føler med dig. Men du skulle klage - han kom da allerede efter 5 min. og du kunne se ham Jeg skal aldrig igen, til hverdag, slippe Bamse løs. Han var engang væk i 1,5 time og da jeg endelig gik hjem,efter at have ledt og ledt, sad han da bare i indkørslen og gloede på mig og sagde "Hvor blev du af"? Han kan så til gengæld godt være løs, når han ikke er på hjemmebane. Han skal være sammen med mange andre hunde ( HF træf) og når der IKKE er strand med måger tilstede Nana kan godt løbe løs og så har jeg Bamse i en 18 m. lang sporline - det fungerer perfekt. Jeg tror sgu ikke min ville komme igen, hvis vi ikke rendte efter ham. - eller? Jeg turde ikke bare gå... Fordi, hvis der var en hund så er jeg 100% sikker på han ikke kommer tilbage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 jeg skriver det i virkeligheden mest for din egen skyld. du føler dig sur, du føler, at i er uvenner. jeg tror på, at han ikke opdager det - men det er da en hel masse negativ energi for dig at bruge på det alligevel! jeg kiggede lige i dine gamle tråde - du har skrevet mindst 10, der handler om, at din hund ikke kommer, eller at han er ukoncentreret. det er HELT ok at søge hjælp og råd og komme af med sin frustration. også mange gange. men jeg tror bare, at det afspejler, at du nok lader dig gå for meget på af det. jeg har en hanhund, der er helt jævnaldrende med din. en del herinde fra har mødt ham. de vil skrive under på, at han bestemt ikke er noget dydsmønster. jeg har også stået og viftet med arme og ben af en kold-i-røven hund halvanden time i træk til træning. jeg har også råbt og råbt, kastet mig langs jorden for at gribe ham i pelsen () inden han nåede at smutte, undskyldt til tusind hundeejere, hentet ham, fordi han er fulgt med andre hunde i skoven i stedet for med mig osv. tit! og jo, jeg blir skide frustreret i situationen. men heldigvis handler mig og min hunds relation, og dig og din hunds, ikke kun om, hvor dygtige de er, eller om, at de gør som vi siger. det handler jo meget mere om al den glæde vi, både hund og menneske, forhåbentlig skal have ud af samværet. dermed ikke sagt, at opdragelsen skal droppes - med velopdragenhed følger jo større frihed, og det ønsker jeg for både din og min hund. jeg er også sikker på, at det nok skal komme - & du bliver ikke sur på ham, når han ikke lytter, selvom i har øvet så mange gange? Så er du godt nok tålmodig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 - & du bliver ikke sur på ham, når han ikke lytter, selvom i har øvet så mange gange? Så er du godt nok tålmodig. jeg blir ikke sur, nej. men tit frustreret, særligt i situationer, hvor det er vildt uhensigtsmæssigt - f.eks. hvis han løber efter en hund, der ikke gider ham. men her er frustrationen primært rettet mod mig selv, jeg får dårlig samvittighed over for de andre hundeejere. måske er jeg usædvanligt tålmodig. jeg ved ikke. måske opfatter vi vores hunde forskelligt? for jeg har absolut ingen forventninger til, at min gør noget, bare fordi jeg gerne vil have det. nærmest modsat. jeg har fuldt erkendt, at han kun gør noget, når det passer ham, når han synes, at det kan svare sig. og så prøver jeg bare, at få det til at passe ham lidt bedre at komme jeg er helt afklaret med, at min hund ikke har nogen "samvittighed" som sådan, han "skylder" mig ikke noget, han "driller" mig heller ikke, eller "skider på mig" - han er jo bare hund, som doberfan siger. og hvorfor lytte, hvis det betyder, at komme hen til kedelig ejer og i snor, hvis man i stedet for kan blive ved med at ikke-lytte og have vild fest med en anden hund f.eks.? jeg har været i skoven med min i dag. to gange mødte han en hund, der var så sød, at han ikke kunne følges med mig. to gange var jeg gået 100 meter væk, overbevist om, at han da måtte komme. to gange indså jeg, at jeg tog fejl, og måtte vende om, hente ham og sætte ham i snor. det er da ikke en dum hund - det er en dum ejer :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Du har en unghund.. Så er der bare ting, han ikke kan (eller kan huske).. Så frem med langt tov på en 10-20 meter, som du kan nå at hoppe på.. Det kan tage flere måneder, før han lige pludselig kan huske alt det han kunne før.. Tålmodighed og lang line.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Det er bare super irriterende, jeg har også været der, men min hund er heldigvis ved at blive lidt bedre nu Selvfølgelig er der dog stadig smuttere af og til.. Det der har virket allerbedst for mig i sådanne situationer, er at løbe væk fra ham. Altså, spurte i modsatte retning af hvad han selv er på vej i, og måske lave nogle sjove lyde imens. Jeg skal ikke kunne sige om det bare er fordi min hund har meget flokinstinkt og ikke vil forlades, men det virker i hvert fald næsten hver gang Og så, for guds skyld, lad være med at række ud efter ham eller løbe efter ham, for det ender lynhurtigt med at blive en fangeleg, mellem dig og hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Er lige kommet hjem fra hvalpetræning, hvor de tog deres sædvanlige spurtetur ned til vejen. (Det er en stor mark lige ned til en meget trafikeret vej). Så nu er det slut med at lege uden snor! Det er irriterende da de gør det HVER gang :damn: Og når de først er der nede så er det bare Bye-Bye:vinken: De glemmer ligesom alt hvad man har lært dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Og så, for guds skyld, lad være med at række ud efter ham eller løbe efter ham, for det ender lynhurtigt med at blive en fangeleg, mellem dig og hunden den utilsigtede fangeleg! :banan: wuuuhuuuu - halfdans yndlingsleg :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 den utilsigtede fangeleg! :banan: wuuuhuuuu - halfdans yndlingsleg :banan: Ja, den kan Bella osse godt li' :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 den utilsigtede fangeleg! :banan: wuuuhuuuu - halfdans yndlingsleg :banan: Også Sherlocks, heldigvis har jeg vendt ham af med at lave fangeleg når jeg kalder på ham, så nu foregår det kun når vi begge er enige om det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Og så, for guds skyld, lad være med at række ud efter ham eller løbe efter ham, for det ender lynhurtigt med at blive en fangeleg, mellem dig og hunden Jeg kunne ikke rigtig gøre andet. Vi prøvede at løbe den modsatte vej, enten var han ligeglad ellers løb han efter os og spurtede 10 meter længere væk. Vi løb ikke efter ham, vi gik bare efter ham og prøvede at tale til ham.. Meeen :drille: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Jeg kunne ikke rigtig gøre andet.Vi prøvede at løbe den modsatte vej, enten var han ligeglad ellers løb han efter os og spurtede 10 meter længere væk. Vi løb ikke efter ham, vi gik bare efter ham og prøvede at tale til ham.. Meeen :drille: Hehe, jeg skal ikke være hellig, jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har løbet efter hunden, imens den løb i cirkler rundt om mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Hehe, jeg skal ikke være hellig, jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har løbet efter hunden, imens den løb i cirkler rundt om mig hahaha, det ka' jeg lige forstille mig & I har nu et godt indkald? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 hahaha, det ka' jeg lige forstille mig & I har nu et godt indkald? For det meste! Det sker af og til, at han ignorerer mit indkald, når han står og snuser, men det kan jeg leve med, så længe han ikke stikker af fra mig. Det fungerer bedst hvis jeg har godbidder med, så det har jeg for det meste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 For det meste! Det sker af og til, at han ignorerer mit indkald, når han står og snuser, men det kan jeg leve med, så længe han ikke stikker af fra mig. Det fungerer bedst hvis jeg har godbidder med, så det har jeg for det meste Du er heldig, at din hund er interesseret i godbidder. Nårh jeg tænker nærmere over det, så er min hund slet ikke interesseret i godbidder og legetøj... medmindre vi er hjemme... Hunde er han interesseret i. - så regner med at købe mig en lille chihuahua, så jeg kan vifte den frem og tilbage, så han bliver interesseret og kommer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Du er heldig, at din hund er interesseret i godbidder. Nårh jeg tænker nærmere over det, så er min hund slet ikke interesseret i godbidder og legetøj... medmindre vi er hjemme... Hunde er han interesseret i. - så regner med at købe mig en lille chihuahua, så jeg kan vifte den frem og tilbage, så han bliver interesseret og kommer... Han har ikke altid være interesseret i godbidder, det er først nu, hvor han er blevet lidt ældre (2 år). Den med at købe en chihuahua, har jeg også overvejet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Februar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 13, 2011 Ved godt det ikke er høfligt at smågrine af dit indlæg, men det er sku godt skrevet!!!! men jeg kender godt til den situation,og den er bestemt ikke sjov:damn: det er synd for dig, at du har haft sådan en neder'n dag... Håner din dag blev bedre:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts