Hop til indhold

Fniiiiis, Møffe altså, nogle gange er du lidt skør ;o)


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Møffe er altså noget så mærkelig hvad angår mad på visse punkter! :lol:

 

Første gang var, hvor jeg ville give ham noget råt pangasius-filet. Første mundfuld blev slugt, anden mundfuld også - men herefter flyttede han hovedet fuld af væmmelse, når jeg tilbød et stykke :confused: Nåmen, meningen var jo egentlig også, at disse fileter skulle steges til godbidder, så jeg begyndte at stege et par stykker i håb om, at det ville falde i herrens smag ;-)

 

Og jo jo da! Mums! Sagde Møffe, super lækkert! For sjov tilbød jeg ham så herefter et råt stykke og han spiste det med velbehag :mums: Og han blev ved og ved med at spise det :confused:

 

Nå, tænkte at det måske bare var en tilfældighed, omend en sjov en af slagsen...!

 

Men nogle måneder senere købte jeg nogle billige hornfisk i Metro og forsøgte at give ham en - og Møffe? Han :fornaermet: Det var åbenbart under hans smagsløgs værdighed, mente han! Jeg forsøgte endda at skærer den ud i stykker, så det ikke var så besværlig at gå til... Men Møffe syntes stadig, at det var noget adder noget :badr: Nå... Jeg lod så fisken ligge ude i haven, det var ikke så varmt på det tidspunkt, så den burde kunne holde...!

 

Heldigvis så kan min far godt li' sådan noget fisk, i modsætning til mig og min mor, der ikke er specielt begejstrede! Så da han kom hjem, fik han den anden fisk og tilberedte den - og Møffe? Han sniiiiiiiffede duftene ind og var absolut ikke bleg for at tigge hos min far, da han sad og spiste...! Men da fars fisk var væk, gik Møffe ud i haven og.... Spiste den fisk, han ellers havde nægtet at spise :confused::confused::confused: Mærkelige kræ :vedikke:

 

Og sidst var så her for et par dage siden, hvor jeg havde købt nogle sildefileter - noget han plejer at synes, er mums! Der var tre parker og jeg startede så med den ene og kastede de fem stykker rundt i haven, så han kunne få værs'go' at søge ;o) Møffe fik værs'go' til at søge og jeg gik ind - og Møffe bad om at komme ind ganske kort tid efter :vedikke: Det undrede mig, men ja, kræet havde da ikke gidet de fisk fandt jeg ud af senere! :fornaermet: Han havde jo absolut ikke fået hele sin dagsration, så da jeg om aftenen ville give ham de sidste stykker, hvad gjorde kræet? Nægtede at spise det! :evil: Så jeg alt for flinke hunde-mor (:mrgreen:) gik op og puttede det i en bradepande og ind i ovnen i nogen tid.

 

Da de var færdige, arbejdede Møffe gladelig og intensivt for denne ovnstegte sildefilet og ville bare have mer', mer', mer'! :ivrig: Og da vi løb tør, smuttede Møffe ud i haven og.... Spiste de sidste (rå!!!!) sildefileter derude :damn:

 

Så ja, må sq indrømme, at jeg synes han er noget så skør på det her punkt! :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

ps. fodrede en overgang kun med raat, men det blev for meget tilsidst, og saa nu goer vi det lidt blandet. torkost med varmebehandlet kod, eller en portions raat. Dog er raa okseknogler et HIT her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe har trænet Rikke til UG.

 

Mad er godt, men mad hvor Rikke har arbejdet super hårdt for det er bedre. Og så kan resterne jo godt bruges i nødstilfælde.

 

Møffe rules! :drille::mrgreen:

 

Jamen, han er dygtig, ikk'? :cool:

 

Møghund! :mrgreen:

 

Hahaha - Møffe er da bare for sjov! :-D:-D:lun:

 

Fenja spiser ALT ligefra salatblade, kaninfoder og fuglefrø til nabo'ens træsko - tilbredt eller ej :-D:engel:

 

Vogt dig! Det gjorde Møffe også, da han var lille" Og cognac, syltede agurker, ALT! Undtagen sort kaffe (hvis der var mælk i, smagte det godt alligevel) og lyserøde antibiotika-piller :lol: Men nu...? :rolleyes: Svine- og kyllingelever skal også steges herhjemme - okse går dog an :stupid:

 

Hej,

Jeg ville også glæde ham af min med pangasius fisk en dag da de var på tilbud - ikke om kræet ville røre dem:fornaermet:.

V.H. Sille

 

Prøv at stege det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Vogt dig! Det gjorde Møffe også, da han var lille" Og cognac, syltede agurker, ALT! Undtagen sort kaffe (hvis der var mælk i, smagte det godt alligevel) og lyserøde antibiotika-piller :lol: Men nu...? :rolleyes: Svine- og kyllingelever skal også steges herhjemme - okse går dog an :stupid:

 

 

Ohh nooo! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe Skøre skøre Møffe :sjov:.

 

Han har rigtig fundet ud af at snøre dig :lol:, hvorfor også nøjes med når man kan vente og få noget bedre (om ikke andet tilberedt på anden vis) :5up:.

 

Han er nemlig ikke helt dum! I går fik jeg shapet ham til en helt nye øvelse på under 10 minutter -det synes jeg faktisk var ret sejt! Gå rundt om tasken og gå rundt om tasken gør Møffe. Så helt narrer han også ikke herhjemme - omend næsten :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...