Raenil Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 (rettet) Nej ikke helt, men hun er godtnok blevet teenager. Bella havde sin første løbetid omkring 7 måneders alderen og Birgitte og jeg tænkte efterfølgende: Var det ikke andet? Vi havde jo begge hørt historier om umulige teenage-hvalpe. Men nu er hun blevet 10 måneder og har i løbet af fjorten dage: Stort set glemt alle kommandoer Opfører sig som om vi ikke eksisterer når vi er udenfor Har genoptaget vanen med at gnave i sko er VOLDSOMT insisterende når hun vil lege Vi kan nu ikke lade være med at grine af hende af og til - hun er simpelthen så energisk og frisk og vil alting på en gang og er helt rundforvirret bare fordi det blæser en smule og bladene forsøger at flygte. Til gengæld er hun nu blevet tæt, er flink overfor fremmede mennesker og er generelt mere behagelig at have med ude på besøg. Jeg fatter ikke en bjælde... Men hvorom alting er: Hun er stadig lykkelig når vi kommer tilbage efter at have været ude med skraldespanden. Og hun elsker stadig at ligge tæt på gulvet inde i stuen når vi ser fjernsyn. Så helt opgivet os har hun ikke. Redigeret Februar 14, 2011 af Raenil Stavefejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Hej, Hvis det er nogen som helst trøst;-) så var ham af min også meget billigt til salg i den periode :klap:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Lige det jeg behøvede at vide når nu jeg snart skal hente en hund på 9-10 mdr og den som udgangspunkt havde ret meget krudt i bagdelen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Jeg må tilstå at jeg kun i meget lille grad har oplevet mine unghunde sådan. Lidt "forvirret" ja, men ikke mere end de stadig havde ørene hæftet på hovedet Jeg plejer at kalde sådanne perioder for at hunden er procesramt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Februar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Nu skal jeg også passe på ikke at gøre hende værre end hun er - hun er stadig flink og rar. Vi kan bare mærke at ørene ikke er skruet ordentlig på og at hun glemmer en regel her og der. Fx. stod hun en dag oppe i vores seng - første og eneste gang nogensinde. Ikke noget problem, vi bad hende gå ned igen. Men som mennesketeenagere er hun vel under ombygning lige nu. Jeg har været klubleder for mennesketeenagere, dem skal man heller ikke tage alt for seriøst - hvis man kan komme til at grine lidt sammen med dem af deres mærkeligheder, så glider det hele meget bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Februar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 En ting vi snakkede meget om ved de der mennesketeenagere er at de går uhyggeligt meget op i hvordan omverdenen opfatter dem - meget mere end os voksne. Det kommer vel ikke som en overraskelse for jer der har haft dem. Men er der nogen der har spekuleret over om hvalpe har det på samme måde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Februar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Lige det jeg behøvede at vide når nu jeg snart skal hente en hund på 9-10 mdr og den som udgangspunkt havde ret meget krudt i bagdelen Du behøver ikke at bekymre dig alt for meget, bare vær venligt insisterende på at dine regler skal overholdes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 En ting vi snakkede meget om ved de der mennesketeenagere er at de går uhyggeligt meget op i hvordan omverdenen opfatter dem - meget mere end os voksne. Det kommer vel ikke som en overraskelse for jer der har haft dem. Men er der nogen der har spekuleret over om hvalpe har det på samme måde? Måske ikke lige på den måde, men jeg har gennem årene moret mig kosteligt over at se unge, især hanhunde, følge efter mine voksne hanhunde og efterligne dem i alt! Og så vil unghunden også gerne ses og høres og gøre andre opmærksom på hvor hurtig, stærk, hurtigtreagerende mv den er. Og det hænger vel egentlig sammen med det du skriver: Se mig jeg KAN, selvom motivet er anderledes. Jeg tror de færreste unghunde går og tænker på om de siger noget "dumt" eller på andre måder tager sig selv lige så højtideligt som mennesketeenagere gør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bente Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 En ting vi snakkede meget om ved de der mennesketeenagere er at de går uhyggeligt meget op i hvordan omverdenen opfatter dem - meget mere end os voksne. Det kommer vel ikke som en overraskelse for jer der har haft dem. Men er der nogen der har spekuleret over om hvalpe har det på samme måde? Jeg elsker teenagere, tweenagere også for den sags skyld. Teenagehunde kan måske godt i nogle situationer sammenlignes med mennesketeenagere, men det er ikke så meget i måden de går op i hvordan verden opfatter dem, det er mere med deres overspringshandlinger. Der er nu ikke noget som en teenager, der liiige skal noget. Kan ikke lige vaske op lige nu, for jeg øøh skal lige noget. Rydde op? Hvad mener du!? Og så kan de dreje på en tallerken, imens de er midt i noget. Ikke at forglemme at de synes de kan administrere at høre musik, lave lektier, spille computer, tale i telefon og se fjernsyn på samme tid. Til gengæld hørte de ikke at de skulle gå ud med skraldespanden, for det var der IKKE NOGEN DER SAGDE NOGET OM! Så jo deres overspringshandlinger er lidt i samme stil med teenage hundes. Skal vi gå pænt? Hvad mener du! Og så er snuden i græsset og ham der ovre på den anden side af gaden er også super spændende. Mennesketeenagere og hundeteenagere laver overspringshandlinger hele tiden, men til gengæld er de også lette at forstyrre. Ingen af dem fordyber sig sådan rigtig i noget. Sker der pludselig noget andet spændende, så! skal de også være med der, de vil dæleme ikke gå glip af noget. Jeg synes imidlertid, at hvis man har trænet indkald fra hundene er helt små, så mærker jeg så godt som intet til hundenes teenagealder. De er gode til at komme, når der bliver kaldt i den alder også. Jeg går dog ikke til træning i den fase, det har kun været hyggetræning og ellers lader jeg dem få ro i hovedet i den periode. Så få krav som muligt og så kun træne små små sekvenser, hvor jeg er sikker på succes. Og kun ting, som de allerede kender til i forvejen. Det er egentlig ikke noget jeg har planlagt eller tænkt så meget over, jeg har bare gjort det ubevist. Måske har jeg altid bare betragtet hundene som hvalpe, indtil de bliver modne efter et par år eller tre. Når de begynder at falde til ro, leger mindre og sover mere, så begynder jeg at forvente noget af dem. Indtil da får de lov til bare at være unge. Hvalpealder/teenage alder et fedt, de er bare unge. Og sådan har jeg det også med menneske-teenagere og tweenagere, - før de bliver modne, slapper lidt mere af, så forventer jeg ikke så meget af dem. Både hvalpebørn og teenagebørn har jo brug for at udforske verden og falder til ro i den, når deres kroppe begynder at tillade det. Så jo, man kan godt sammenligne og begge er fantastiske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kristine D Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Hø Sikke en dejlig tråd. Min Basse har lige opdaget han er en handhund, og at der er noget der hedder damer......Han kunne såmendt også fortælle mig et par dage før det blev min tur......Irriterrende med en hund hængende i skridtet hele tidne..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Hej Bente, Du må da kende mine børn og hund - det var så lige dagens andet grin:lol:. V.H. Sille Sorry: En smule O.T. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Du behøver ikke at bekymre dig alt for meget, bare vær venligt insisterende på at dine regler skal overholdes. Hehehe, det var nu også ment med et glimt i øjet Han ville blive frygtelig såret over at blive irettesat - så det bliver max til en "samtale". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bente Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Hej Bente,Du må da kende mine børn og hund - det var så lige dagens andet grin:lol:. V.H. Sille Sorry: En smule O.T. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Ih hvor jeg godt kender det!!! Her er mn også billigt til salg en gang imellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 :yeah::yeah:DEN tid husker jeg godt. Da min store han hund tio kom ind i denne alder fra 6 mdr -10 mdr. blev jeg noget utaalmodig nogle gange og nervos, indtil jeg fik at vide at det er helt normalt og bare en overgang. Nu venter jeg bare paa at lille soster som bliver 7 mdr d. 21 feb, skal igennem det samme - synes ikke der har vaeret saa meget endnu. kun indimellem... vente, vente. hvornaar kommer det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Februar 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2011 Ih hvor jeg godt kender det!!! Her er mn også billigt til salg en gang imellem. :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Februar 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2011 Update: Bella er ikke kun teenagehund. Hun er også falsk drægtig. Og det er lidt synd for hende, for udover at være dobbeltforvirret i hovedet og slæbe rundt på vores sko-hvalpe, så har hun fået betændelse i bryst-kirtlerne. Men vi er glade for at vi ikke råbte af hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Bella må gerne komme på ferie ude hos mig bor 5km fra Grauballe.. hvis hun synes, at hendes forældre bliver alllt for dumme :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts