Hop til indhold

Weight Pulling


Gæst maik friedrichsen
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Super fedt med denne tråd. har selv gået og tænkt på om det var værd at prøve kræfter med, for mig og min franske bulldog.

Jeg har luret lidt på siden der er linket til, men er der nogen steder, hvor man kan få trin for trin instruktioner til at komme igang med at træne?

Ellers så ønsker jeg mig en tråd med trin for trin, til weight pulling, var det ikke noget for dig dogfather? :-D

Nå men jeg følger lige med på sidelinjen her :-D

 

 

Altså Weightpulldanmark.com har jo nogle træningsartikler...men ellers vil jeg gerne kaste mig ud i det en af dagene...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er så småt ved at læse det igennem. Men det kunne være rart med en fra start af guide, også i forhold til hvad man skal kunne inden man gir sig i kast med desideret træning. Giver det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg er så småt ved at læse det igennem. Men det kunne være rart med en fra start af guide, også i forhold til hvad man skal kunne inden man gir sig i kast med desideret træning. Giver det mening?

 

 

Vil meget gerne forsøge at kaste mig ud i noget trin for trin...:-D...ser lige på sagen...

 

bliver noget i stil med

 

"du skal bruge:

 

1. hund

1. sele"

 

osv...:-D...altså virkelig det mest basale...(lidt humoristisk stillet op, men du ved hvad jeg mener...:-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil meget gerne forsøge at kaste mig ud i noget trin for trin...:-D...ser lige på sagen...

 

bliver noget i stil med

 

"du skal bruge:

 

1. hund

1. sele"

 

osv...:-D...altså virkelig det mest basale...(lidt humoristisk stillet op, men du ved hvad jeg mener...:-D)

 

Tror måske især du skal fokusere på at fremdrive lysten til at trække, hvordan ser et godt træk ud, og den slags ^^

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hunden har jeg, men jeg tænker også inden man når til selen, i form af lydighed osv... Altså helt fra scratch :-D

Links skal der også være, feks til seler osv :-D

 

 

Jamen lydighed arbejder du selv ind, når du går i gang med selen...altså hunden skal kunne sitte...det vil komme dig meget til gavn senere, men resten bygger man på...f.eks. har Pablo en trækkommando der hedder "arbejd!" og så trækker han...når han skal stoppe råber jeg "hold" og så stopper han...

 

Victoria er en football hund, så hun har "hut!" "motion motion motion"...det bestemmer man selv...det man synes virker...

 

 

Kan lige forsøge at give en kort beskrivelse af hvad jeg ville gøre...:-D

 

Jeg ville bestille en sele...evt. købe en sele fra www.hike.dk (det er slædehundeseler, men de er fine til den basale træning)...

 

Tage hunden med ud til en stor plæne og iføre den selen...

 

Tage nogle ture op og nedad plænen med hunden i snor, så den kan vænne sig til selen...

 

Når hunden er glad og tryg ved selen(forstærk gerne følelsen med MASSER og atter MASSER af ros) sætter du hunden af(sit), giver din startkommando og begynder at gå...hunden vil hurtigt forstå at "start", "træk", "banan eller "trækul" er start-kommandoen...ros, ros og ros...og ros lidt mere...

 

så prøver du at stoppe op...sig din stop kommando...hunden stopper og du roser i vildskab...

 

Nu har du sit, start, stop....de tre ud af fire vigtige kommandoer du får brug for i wp...

 

Man skal ikke starte ud med en masse vægt, men en halvliters colaflaske med vand er længe fint til den basale træning...øv "sit, start, stop" til den er der, og lad hunden vænne sig til at der er noget der "følger" efter den og som måske endda yder lidt modstand...

 

Hvis din hund kan "blive" på forhånd er det en fordel...men ellers lærer de det gerne ret hurtigt, med masser af ros og godbidder...

 

Så tager du snoren af(behøver ikke lige være første dag...tålmodighed er nøgleordet), giver den "blive"-kommandoen, vader x antal meter væk...sætter dig på hug, råber start-kommandoen...og roser i vildskab, til hunden når dig...her siger du "stop" og roser videre...:-D

 

til show skal snoren nemlig af, og hunden skal kunne sættes af, så derfor er det de ting der er helt basale...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Tror måske især du skal fokusere på at fremdrive lysten til at trække, hvordan ser et godt træk ud, og den slags ^^

 

 

Ros, ros og atter ros...og mere ros...og lidt til ros...:engel:...og succes-oplevelser...nøgleordet er tålmodighed...man skal ikke forcere noget...for meget vægt=en dårlig oplevelse....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Selerne du linker til er der kun en rem at sætte det de skal trække fast i?

 

 

altså jeg ville tage en snor med en karabin/brandmandshage i...det gør vi også på weightpullselerne...forskellen er at weightpullselen har sådan en træpind der spreder selen bagtil...:-D

 

Men ja, jeg tror kun hikeselerne har en lille stump snor bagtil...så en rigtig weightpull sele ville klart være optimalt...men den anden er en fin træningssele...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Synes forresten at når man går i gang med træk hvor man går væk fra hunden, er det en god idé at starte med f.eks. at gå 1m væk og så lade hunden lave et træk...så 2...3 osv...

 

Succesoplevelser og troen på at "det her kan jeg sgu" er så vigtigt som noget kan være for at hunden nyder det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maik friedrichsen

jeg har lige, alså i går købt en WP sele ved Ebay i L til bailye for 8,72 euro. der skulle man måske også lige kikke, hvis man ved størse af sin hund og vil spare lit penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige, alså i går købt en WP sele ved Ebay i L til bailye for 8,72 euro. der skulle man måske også lige kikke, hvis man ved størse af sin hund og vil spare lit penge.

 

Orv, det var godt nok billigt :-D Glad for at jeg ikke har en ebay konto, ville blive SÅ fattig med alle de billige ting :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maik friedrichsen
Orv, det var godt nok billigt :-D Glad for at jeg ikke har en ebay konto, ville blive SÅ fattig med alle de billige ting :mrgreen:

 

JA:slem: men jeg har jo min kone. hun setter en stoper:fyfy: må jeg går AMOK:drille: på Ebay

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg købte en sele til Victoria, baseret på min egen personlige idé om at hun ville stoppe med at vokse ved 22kg...i dag vejer hun 30...så nu deler de en sele...men der er nogen måleguides på nettet...så vidt jeg husker på bl.a. hardcoreharness hjemmeside(de bor i sverige)

 

Har købt mine fra USA gennem en ven...og selvom portoen kostede ligeså meget som hver sele(ca. 300 for hver sele, og 300kr. i porto) synes jeg det er godt givet ud...når de når derop hvor de trækker 1000kg. skal kvaliteten være i højsædet...

 

Pablos bedste træk er 284kg. som han nærmest løber afsted med...men jeg fik os disket, så vi nåede ikke op på hans max...:damn:

 

Har købt en cart magen til konkurrencecarten...men da hverken DCH eller schæferklubben vil have os hos dem, så står den pt. hjemme i min kælder...vil ellers virkeligt gerne have et sted herovre hvor jeg kan mødes med ligesindede...

Link til indlæg
Del på andre sites

mange tak for alt info'en, jeg ville prøve at kigge på det med selen, kan se de ikke er pokkers dyre. Så må jeg måle lidt på ham, og så må jeg lette min bleg fede røv fra sofaen og komme igang med at træne mere lydighed. Det er der nok ingen der tager skade af :-D

Jeg kunne godt forestille mig at han ville synes godt om at trække, for når vi leger med han reb, så er det langt federe at trække om kap end det er at smide den, så man kan kaste den, og hente den igen. Det blir lidt spændende.

Hvis du nu laver en guide Dogfather, så kunne det være fedt med en ny tråd, kun med guiden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er den 20. marts du skal til træk, Dogfather? Kommer så meget og tager billeder :banan:

 

 

Ja det regner jeg helt bestemt med...skal lige se hvordan med tog og sådan...men vil meget gerne stille op med Victoria i år, og så er det jo ved at være på tide...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det regner jeg helt bestemt med...skal lige se hvordan med tog og sådan...men vil meget gerne stille op med Victoria i år, og så er det jo ved at være på tide...:engel:

 

Top :5up: Ih sig til så snart du ved det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiiiiih elsker også dig Brormand!! :hjerte:

 

Maik: jamen kom glad til træning.

 

Ja vi har alle racer nede ved os, lige pt træner jeg med funky(FT springer), 2 labradors, 2 banddogs, 2 jack russel, 1 shitzu, 1 welsh terrier, 1 dværg schnauzer, 1 am.bull, 1 blanding af rottweiler. Derudover har vi et par amstaffs der er passive medlemmer.

 

og jeg vil lige benytte mig chancen til at blære mig overfor min kære lillebror: Funky trak 150 kg vognen idag!

:banan:Gør hun til showet er EWPL titlen hjemme!Og hun er helt oppe at ringe over sig selv, hun går helt banans :shock: jeg brillierede så ved at smadre mig selv ind i vognen på vej retur, var så optaget af at hun skulle gøre det godt at jeg løb ind i vognen = et stk smadret skinneben. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

1 welsh terrier

 

Hvem?

 

Kan kun anbefale weight pull, også til spinkle racer, Petrine når aldrig op til noget imponerende vægtmæssigt, men hun kan lide det og det er sjovt at se den lille hund 'gå i knæ' når hun virkeligt koncentrerer sig.

 

Jeg træner ikke så meget, har valgt agilitien istedet :oops: men har kæder og en lille sele, hun fik tydeligt flere lår-muskler da vi startede :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...