Gæst AliceC Skrevet Februar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2011 Jeg har en blandingshund (lille-mellemstørrelse) og jeg vil gerne have en mere, men jeg er i tvivl om jeg bor for småt. Jeg bor på ca. 70 kvadratmeter og hundene må være over det hele, altså i alle rum. Er det for lidt plads til to mellemstørrelses hunde?? Eller er det lige meget, når bare de får nok motion?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg bor i lejlighed på 64 m2, noget af dette er en lukket altan, men der er kun åbent derud til om sommeren og kun, når jeg er hjemme. Soveværelset er der lukket til, der er kun åbent, når jeg er gået i seng. Badeværelset er der også lukket ud til i vinterperioden. Så det er ikke meget plads Luna (labrador) har. Men ville ikke tøve et sekund med at få nr 2 (i samme størrelse), hvis vi måtte have 2. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 jeg bor på 70 km med 3 store køtere :slem: Det ikke pladsen men kvaliteten af aktiveringen Mine hunde må ikke komme ud på badeværelset ellers har de frit slag, de har deres faste hvilepladser og leg er udendørs og ikke indendørs ihvertfald ikke vild leg, kaos min 4 måneders hvalp er ved at lære det og han er ved at være rigtig dygtig til at slappe af indendøre Har så en have så jeg ikke skal ud at gå til alle tissetårene men sørger for de bliver trænet aktiveret fysisk såvel mentalt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg har tre store hunde, og de ville sagtens kunne trives på 70 m2. Som Linda siger, er det aktiveringen, der er altafgørende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Om vinteren bor vi i et hus på 110 km og om sommeren i vores sommerhus på 54 km. Jeg har aldrig følt at pladsen er for trang til to golden retriever. Det er som andre siger. Hvis dine hunde bliver aktiveret nok, så er det ligegyldig med pladsen indendørs. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg har godt nok 122 m2 + 500 m2 indhegnet have. Men jeg kunne da sagtens have 2 middelstørrelseshunde på meget mindre plads. Hunde vil jo gerne være med ejerene, så det er kun mht udendørsaktiviteter, at det kræver noget for et godt liv. Det er kun synd , hvis de kun lige luftes for at gøre sig rene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg har haft to hunde boende her på mine små 60 kvm.; en kæmpe Golden Retriver og så Misja (hun er vel nærmest Labrador størrelse) + en kort overgang på et par måneder, yderligere 2 store hunde - alle 4 jagthunde, de 4 hunde var fra mellem 1½ - 8½ år. 2 af dem var aktive jagthunde (Weimaranere), det gik fint fordi de alle fik hvad de havde brug for ude hver dag (har ikke have), var voksne og fordi alle havde deres egne hvile/helle pladser indedørs og forstod at leg primært forgik udendørs. Jeg ville ikke betænke mig på at have 2 hunde på så lidt plads igen, hvis ellers jeg turde igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Vi har boet 2 voksne og 2 hunde i en lejlighed på 55 kvm. Vi sørgede for at gå en del ture, samt give dem mulighed for at løbe løs 4-5 gange om ugen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michelle w Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg har en islandsk fårehund og en australian shepherd i en 2 værelses på ca 65 kvm. Hundene er stort set altid hvor jeg er, og det gælder osse når vi er steder med meget mere plads. Så længe de er passende aktiveret og motioneret, bruger de indendørs-tiden på at sove, hygge og slappe af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Når jeg får hund, er det i etværelses på 32m2 har en bette terasse til.. og så er det på første plan. så det er ikke så svært at komme ind og ud.. og når der bare aktiveres nok, har jeg ingen skrubler over at det ikke skulle komme til at gå.. "fido" har flere steder at lægge sig, da lejligheden nærmest er indrettet, til at have hund, da jeg flyttede ind, egentlig skulle have hund med mig.. og passer en et par gange månedligt.. så ser ikke noget problem i ikke at have så meget plads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BellaMia Besvaret Februar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2011 Jeg bor med en collie og hvid schæfer på 83 m2. Haven er lidt større end et frimærke, men der er plads til ligge og hygge udenfor og til at tisse mv. Derudover er der store grønne arealer lige i nærheden, hundeskov, strand, marker.. Der er masser af muligheder for gode gåture og aktivering. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Februar 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2011 Jeg har indtil for nyligt haft 4 mellemstore-store hunde af aktive racer, i et hus på i alt 106 m2, hvor der normalt er lukket til bryggers, soveværelse og badeværesle, så det er ikke meget mere end 70-80 m2. de egentlig har adgang til. Det har aldrig været noget problem, det er jo ikke indendørs de skal bruge deres energi :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michy Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Vi har et ret stort hus på 230 km2. Og jeg ville ikke have en stor hund på lidt plads. Ikke fordi det er synd for hunden, den har det sikkert fint hvis den blir aktiveret nok. Men når vi besøger mine forældre eller i det hele taget folk m mindre end 100 km2 bolig så får jeg simpelthen fnidder af Frigg. Hun står hele tiden i vejen og lægger hun sig et sted skal man på forhindringsløb for at komme udenom! Hun vælter ting og fylder i det hele taget voldsomt meget i billedet! En mindre hund/to mindre hunde ville jeg derimod ikke være så nervøs for! Og man vænner sig jo også til meget. Men ikke to Frigg størrelser i et lille hus/lejlighed her. Næææ tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Vi havde to hunde fra 2008-2010 i vores rækkehus. Det er 125m2, men fordelt på 3 etager, så grundplan er jo ikke mere en 42m2. Dvs det meste af tiden var vi to mennesker og to hunde på 42m2 - fordi vi jo opholdt os i stuen Ingen problemer. Der var naturligvis også en lille have til, som hundene kunne komme ud i mellem gåture. Nu har vi 230m2 og 2750m2 indhegnet have Og tre hunde. Konklusion, der er rigelig plads Det er aktiveringen der spiller en rolle! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 Jeg bor også på ca. 70 kvm, med en beagle-blanding, og har planer om af få en raceren beagle som nr to, her hvor vi bor nu, så det er også to små-/mellemstørrelse hunde. Jeg har også haft lidt betænkeligheder ang. pladsen, men jeg tror også, at så længe de bliver godt aktiveret med gåture, hvor de får lov til at "læse avis" og ellers får noget hjernegymnastik, så tror jeg det går Og så må du jo endelig spørge ind til beaglen hvis der er noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret Februar 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2011 70 kvm er da fint ! Så længe de får brændt deres krudt af udenfor og en masse hjernegymnastik så er det jo ikke pladsen indenfor der gælder. Det er jo bare "hvile"plads så at sige. Vi bor på 97 kvm . Rækkehus fordelt på 2 etager og en lille have (måske 15-20 kvm). Vi har en whippet og indtil videre er det intet problem da !...Ok..nu har han også kun været hjemme i 1 døgn:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts