Ascha Skrevet Marts 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 1, 2011 Jeg er lige blevet medlem af DKK igen, for at få adgang til hundeweb, og har lige et par spørgsmål. Kunne sikkert få svarene ved at bruge søgefunktionen, men i øjeblikket er min pc håbløs langsom, så det har jeg altså ikke tålmodighed til. Nå, mine spørgsmål går på: der står i Hunden at man kan finde registreringstallene på hjemmesiden. Er der nogen der har fundet dem, for jeg kan altså ikke. Så fandt jeg lige min gamle hund derinde og undres nu over at hendes HD-index var anderledes end de andre hunde fra samme kuld. Og tilsidt skal jeg lige udstille min uvidenhed totalt,... hvordan udregner man det HD-index, især når hunden aldrig har været brugt i avl. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Jeg er lige blevet medlem af DKK igen, for at få adgang til hundeweb, og har lige et par spørgsmål. Kunne sikkert få svarene ved at bruge søgefunktionen, men i øjeblikket er min pc håbløs langsom, så det har jeg altså ikke tålmodighed til. Det kender jeg godt Nå, mine spørgsmål går på: der står i Hunden at man kan finde registreringstallene på hjemmesiden. Er der nogen der har fundet dem, for jeg kan altså ikke. Registreringstallene på en hund? Der skal du på hundeweb og bruge avanceret søgefunktion. Der findes forskellige muligheder, hvor du kan søge på kennel-navn eller dele af stambogsnavn + du kan søge på årstal - var det det, du mente? Så fandt jeg lige min gamle hund derinde og undres nu over at hendes HD-index var anderledes end de andre hunde fra samme kuld. Har nogle af søskende fået hvalpe? For så er svaret nok der Og tilsidt skal jeg lige udstille min uvidenhed totalt,... hvordan udregner man det HD-index, især når hunden aldrig har været brugt i avl. Jeg har ikke den præcise model for, hvordan det udregnes, men et sjus, sådan ca. Så vidt jeg har forstået, så er hundens egne hvalpe den vigtigste faktor i udregningen af indekset. Derefter kommer forældredyrene og søskende. Så halvsøskende, mor-søskende og far-søskende og så fremdeles ud i de forskellige led i stamtavlen. Så har en hund fået hvalpe, der er blevet fotograferet, ændres dens indeks-tal drastisk i forhold til sine søskendes. Gav det mening? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Så fandt jeg lige min gamle hund derinde og undres nu over at hendes HD-index var anderledes end de andre hunde fra samme kuld. Køn, tidspunkt for HD fotograferingen, bedømmelsesår og evt. HD-resultaterne af kuld hendes kuldsøskende evt. måtte have haft spiller ind ved udregningen. Du kan læse mere om udregningen af HD index her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Det kender jeg godt Lukkede lige ned og op igen, og nu fungerer det. :klap: Registreringstallene på en hund? Der skal du på hundeweb og bruge avanceret søgefunktion. Der findes forskellige muligheder, hvor du kan søge på kennel-navn eller dele af stambogsnavn + du kan søge på årstal - var det det, du mente? Nej, det er for alle racerne jeg mener. Min race er forsvundet ud af top 20 (den kan man se i bladet) og er med på listen over styrdykkere og så bliver jeg jo nysgerrig for at se hvor mange der blev registreret sidste år. Og det kan jeg ikke finde. Har nogle af søskende fået hvalpe? For så er svaret nok der Nej desværre, men Ascha blev HD-fotograferet,... måske derfor så (kan jeg forstå på det I skriver). Jeg har ikke den præcise model for, hvordan det udregnes, men et sjus, sådan ca. Så vidt jeg har forstået, så er hundens egne hvalpe den vigtigste faktor i udregningen af indekset. Derefter kommer forældredyrene og søskende. Så halvsøskende, mor-søskende og far-søskende og så fremdeles ud i de forskellige led i stamtavlen. Så har en hund fået hvalpe, der er blevet fotograferet, ændres dens indeks-tal drastisk i forhold til sine søskendes. Gav det mening? Ja, sammen med A9`s forklaring forstår jeg vist lidt mere af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Lukkede lige ned og op igen, og nu fungerer det. :klap: Yes! :klap: De der computere er nu lidt forunderlige en gang i mellem... På den dumme måde Nej, det er for alle racerne jeg mener. Min race er forsvundet ud af top 20 (den kan man se i bladet) og er med på listen over styrdykkere og så bliver jeg jo nysgerrig for at se hvor mange der blev registreret sidste år. Og det kan jeg ikke finde. Så kan du søge på "flatcoated retriever" på hundeweb og skrive /2010 (tror jeg nok, kan ikke tjekke, da jeg lige pt ikke er medlem af DKK, ren skandale!) Nej desværre, men Ascha blev HD-fotograferet,... måske derfor så (kan jeg forstå på det I skriver). Jeps, så er det derfor. Ja, sammen med A9`s forklaring forstår jeg vist lidt mere af det. Super :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Nej, det er for alle racerne jeg mener. Min race er forsvundet ud af top 20 (den kan man se i bladet) og er med på listen over styrdykkere og så bliver jeg jo nysgerrig for at se hvor mange der blev registreret sidste år. Og det kan jeg ikke finde. Du går ind i hundedatabasen (øverst til højre), så kommer der et billede frem med tre valgmuligheder: Hundedatabasen DKK Update Bliv medlem og der vælger du DKK update. Så kan ma søge på kuld mm. /Mette *kan ikke lave screenshot* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Du går ind i hundedatabasen (øverst til højre), så kommer der et billede frem med tre valgmuligheder:Hundedatabasen DKK Update Bliv medlem og der vælger du DKK update. Så kan ma søge på kuld mm. /Mette *kan ikke lave screenshot* Har jeg prøvet, og dèr kan man finde resultater fra al muligt underligt. Men noget så simpelt som nogle små tal der viser hvilke hunde folk har købt,... det må man åbenbart ikke få at vide. Må hellere lukke for min computer. Kan bare slet ikke tage når jeg ikke kan finde ud af sådan noget. GRRRRR!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Har jeg prøvet, og dèr kan man finde resultater fra al muligt underligt. Men noget så simpelt som nogle små tal der viser hvilke hunde folk har købt,... det må man åbenbart ikke få at vide. Må hellere lukke for min computer. Kan bare slet ikke tage når jeg ikke kan finde ud af sådan noget. GRRRRR!!!! Ville du ikke bare have, hvor mange hunde af en given race, der er registreret? Eller misforstod jeg dig? For hvis jeg forstod ret, så har du vist overset mig indlæg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Har jeg prøvet, og dèr kan man finde resultater fra al muligt underligt. Men noget så simpelt som nogle små tal der viser hvilke hunde folk har købt,... det må man åbenbart ikke få at vide. Jeg tror slet ikke, at man på hundeweb/dkk kan finde sådan en samlet liste over alle racer :hmm: Man kan godt søge først på antal hvalpekuld og siden på importerede/overførte hunde af alle racer, men man skal selv lægge tallene sammen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Jeg tror slet ikke, at man på hundeweb/dkk kan finde sådan en samlet liste over alle racer :hmm: Jo, for som Ascha siger, var der jo en artikel i det seneste nummer af Hunden med oversigt over top-20 racerne, styrdykkere og højdrespringere. Sådan en artikel bringer de jo hvert år, så vi kan se, at lab, schæfer og golden igen ligger som hhv. nr. 1, 2 og 3 med flest registreringer. :blink: Og Ascha siger så, at der i artiklen står, at man kan gå ind på DKK's hjemmeside (eller hundeweb?) og se alle tallene. Så den oversigt må jo være der et sted, selvom jeg heller ikke umiddelbart kan se den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Jo, for som Ascha siger, var der jo en artikel i det seneste nummer af Hunden med oversigt over top-20 racerne, styrdykkere og højdrespringere. Sådan en artikel bringer de jo hvert år, så vi kan se, at lab, schæfer og golden igen ligger som hhv. nr. 1, 2 og 3 med flest registreringer. :blink: Og Ascha siger så, at der i artiklen står, at man kan gå ind på DKK's hjemmeside (eller hundeweb?) og se alle tallene. Så den oversigt må jo være der et sted, selvom jeg heller ikke umiddelbart kan se den. Jamen, så ok da Find tallene her :blink: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Jamen, så ok da Find tallene her :blink: :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Ville du ikke bare have, hvor mange hunde af en given race, der er registreret? Eller misforstod jeg dig? For hvis jeg forstod ret, så har du vist overset mig indlæg Nej, jeg skal åbenbart oversættes af Sonja for at gøre det forståeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Nej, jeg skal åbenbart oversættes af Sonja for at gøre det forståeligt. Haha, ja, åbenbart Troede bare, at du kun var interesseret i en race, så den langt liste kunne være lige meget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Jamen, så ok da Find tallene her :blink: Hold kæft hvor er du dog irriterende. :kys: .... Og så kan jeg denundelynemig ikke åbne filerne. :damn: Er snart så frustreret at jeg kunne springe ud af vinduet,...... Og så bor man i stueplan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Haha, ja, åbenbart Troede bare, at du kun var interesseret i en race, så den langt liste kunne være lige meget Det var også primært flatten, men ville da også gerne se hvordan andre racer stiger og falder i antal. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Det var også primært flatten, men ville da også gerne se hvordan andre racer stiger og falder i antal. Jeps, og hvis du ellers kunne åbne filerne, så måtte det siges, at det ville være den nemmeste metode Altså bare irriterende, når sådan noget pc-halløj ikke virker som det skal Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 :klap: Den har jeg også ledt efter! Juhuuuu! Ascha, hvis du ikke er hoppet endnu, så i 2010 blev der registreret 229 flatcoated retrievere, 9 af dem var importer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Hold kæft hvor er du dog irriterende. :kys: It's a gift .... Og så kan jeg denundelynemig ikke åbne filerne. :damn: Er snart så frustreret at jeg kunne springe ud af vinduet,...... Og så bor man i stueplan. Prøv om vedhæftede er bedre :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Hold kæft hvor er du dog irriterende. :kys: .... Og så kan jeg denundelynemig ikke åbne filerne. :damn: Er snart så frustreret at jeg kunne springe ud af vinduet,...... Og så bor man i stueplan. Du har sikkert en ældre udgave af Office, der ikke understøtter det nye Word-format? Jeg prøver lige at kopiere tabellen ind her, men tror, at formatteringen ryger sig en tur, så det kommer til at se håbløst rodet ud. :hmm: Race Antal Hunde Heraf importer AFFENPINSCHER 1 1 AIREDALE TERRIER 33 4 AKITA 9 2 ALASKAN MALAMUTE 91 12 AMERICAN AKITA 14 6 AMERICAN FOXHOUND 1 1 AMERIKANSK COCKER SPANIEL 88 4 AMERIKANSK STAFFORDSHIRE TERRIER 30 1 APPENZELLER SENNENHUND 1 1 AUSTRALIAN SHEPHERD 94 16 AUSTRALIAN SILKY TERRIER 16 0 AUSTRALSK CATTLE DOG 14 1 AUSTRALSK KELPIE 16 3 AUSTRALSK TERRIER 28 2 BASENJI 18 5 BASSET ARTESIEN NORMAND 9 0 BASSET FAUVE DE BRETAGNE 60 1 BASSET HOUND 88 0 BAYERSK BJERGSCHWEISSHUND 1 1 BEAGLE 190 3 BEARDED COLLIE 32 4 BEAUCERON 16 0 BERNER SENNENHUND 262 9 BICHON FRISE 224 3 BICHON HAVANAIS 494 4 BLODHUND 1 1 BOLOGNESE 13 1 BORDER COLLIE 293 28 BORDER TERRIER 156 4 BORZOI 5 5 BOSTON TERRIER 62 7 BOUVIER DES FLANDRES 11 2 BOXER 220 15 BRACCO ITALIANO 12 3 BRETON 138 2 BRIARD 11 2 BROHOLMER 110 3 BULL TERRIER 56 6 BULL TERRIER, MINIATURE 21 10 BULLMASTIFF 70 10 CAIRN TERRIER 379 5 CANE CORSO ITALIANO 7 7 CANAAN HUND 4 0 CAO DE AGUA PORTUGUES 2 2 CAVALIER KING CHARLES SPANIEL 474 29 CHESAPEAKE BAY RETRIEVER 19 1 CHIHUAHUA, KORTHÅRET 83 15 CHIHUAHUA, LANGHÅRET 161 15 CHINESE CRESTED/POWDER PUFF 52 8 CHOW CHOW 96 13 CLUMBER SPANIEL 23 6 COCKER SPANIEL 498 17 COLLIE 292 29 COLLIE, KORTHÅRET 9 2 COTON DE TULEAR 456 34 CURLY COATED RETRIEVER 5 5 DALMATINER 100 3 DANDIE DINMONT TERRIER 5 1 DANSK/SVENSK GÅRDHUND 173 8 DOBERMANN 118 11 DOGO ARGENTINO 16 0 DOGUE DE BORDEAUX 61 21 DRENTSCHE PATRIJSHOND 20 4 DREVER 8 0 DVÆRGPINSCHER 54 4 DVÆRGSCHNAUZER, HVID 7 4 DVÆRGSCHNAUZER, PEBER/SALT 125 4 DVÆRGSCHNAUZER, SORT 70 6 DVÆRGSCHNAUZER, SORT/SØLV 93 12 ENGELSK BULLDOG 107 14 ENGELSK SETTER 48 2 ENGELSK SPRINGER SPANIEL 165 7 ENGELSK TOY TERRIER 9 1 EURASIER 123 5 FIELD SPANIEL 1 1 FINSK HYRDEHUND (LAPSK VALLHUND) 4 1 FINSK LAPPHUND 83 2 FLAT COATED RETRIEVER 229 9 FOX TERRIER,GLATHÅRET 66 2 FOX TERRIER,RUHÅRET 117 2 FRANSK BULLDOG 479 44 GAMMEL DANSK HØNSEHUND 131 0 GOLDEN RETRIEVER 1125 31 GORDON SETTER 53 4 GOS D'ATURA CATALA 2 2 GRAND BASSET GRIFFON VENDEEN 5 0 GRAND DANOIS 149 12 GREYHOUND 2 2 GRIFFON BELGE 6 1 GRIFFON BRUXELLOIS 17 4 GRIFFON FAUVE DE BRETAGNE 1 1 GROENENDAEL 28 3 GROSSER MÜNSTERLÄNDER 16 1 GROSSER SCHWEIZER SENNENHUND 13 7 GROSS-SPITZ 7 1 HANNOVERANSK SCHWEISSHUND 1 1 HOKKAIDO 4 4 HOLLANDSK HYRDEHUND,LANGHÅRET 7 0 HOVAWART 18 8 HVID SCHWEIZISK HYRDEHUND 42 4 IRISH GLEN OF IMAAL TERRIER 15 0 IRISH SOFTCOATED WHEATEN TERRIER 42 4 IRSK SETTER 43 6 IRSK TERRIER 14 3 IRSK ULVEHUND 53 6 ISLANDSK FÅREHUND 125 3 ITALIENSK MYNDE 22 3 JACK RUSSELL TERRIER 146 6 JAPANESE 31 1 JAPANSK SPIDS 67 6 KARELSK BJØRNEHUND 22 6 KAUKASISK OVTCHARKA 1 1 KEESHOND 15 1 KERRY BLUE TERRIER 24 1 KLEINER MÜNSTERLÄNDER 243 5 KLEINSPITZ 9 1 KOOIKERHONDJE 57 2 KORTHÅRET DVÆRG GRAVHUND 32 4 KORTHÅRET GRAVHUND 167 7 KORTHÅRET HØNSEHUND 249 7 KORTHÅRET MINIATURE GRAVHUND 16 0 KROATISK HYRDEHUND 1 1 KROMFOHRLÄNDER 22 2 LABRADOR RETRIEVER 2206 55 LAEKENOIS 1 1 LAGOTTO ROMAGNOLO 51 3 LANDSEER 16 3 LANGHÅRET DVÆRG GRAVHUND 187 3 LANGHÅRET GRAVHUND 69 5 LANGHÅRET HØNSEHUND 62 4 LANGHÅRET MINIATURE GRAVHUND 67 4 LEONBERGER 39 9 LHASA APSO 80 8 LÖWCHEN 67 2 MALINOIS 100 11 MALTESER 31 3 MANCHESTER TERRIER 2 2 MASTIFF 47 10 MASTIN ESPANOL 2 2 MASTINO NAPOLETANO 5 5 MITTELSPITZ 1 1 MOPS 266 44 NEWFOUNDLAND 135 9 NORFOLK TERRIER 16 0 NORRBOTTENSPIDS 13 0 NORSK BUHUND 34 7 NORSK ELGHUND, GRÅ 2 2 NORSK LUNDEHUND 9 5 NORWICH TERRIER 18 3 NOVA SCOTIA DUCK TOLLING RETRIEVER 155 5 OLD ENGLISH SHEEPDOG 26 3 PAPILLON 74 3 PARSON RUSSELL TERRIER 73 0 PEKINGESER 18 1 PERRO DE AGUA ESPANOL 9 0 PETIT BASSET GRIFFON VENDEEN 78 2 PETIT BRABANCON 52 10 PHALENE 13 2 PHARAOH HOUND 2 2 PICARD 2 2 PODENGO PORTUGUES,KORTHÅRET DVÆRG 1 1 PODENGO PORTUGUES,RUHÅRET DVÆRG 14 5 POINTER 73 5 POLSKI OWCZAREK NIZINNY 7 1 POLSKI OWCZAREK PODHALANSKI 8 2 POMERANIAN 42 5 PUDEL,DVÆRG 118 5 PUDEL,MELLEM 99 4 PUDEL,STOR 84 8 PUDEL,TOY 122 10 PUDELPOINTER 1 1 PULI 10 2 PYRENEERHUND 14 8 PYRENÆISK HYRDEHUND 1 1 PYRENÆISK HYRDEHUND M.KORTHÅRSHOVED 1 1 RHODESIAN RIDGEBACK 77 7 RIESENSCHNAUZER, PEBER/SALT 10 1 RIESENSCHNAUZER, SORT 45 5 ROTTWEILER 351 29 RUHÅRET DVÆRG GRAVHUND 105 3 RUHÅRET GRAVHUND 356 9 RUHÅRET HØNSEHUND 591 6 RUHÅRET MINIATURE GRAVHUND 35 1 RUSSISK TOY,LANGHÅRET 4 3 SALUKI, GLATHÅRET 1 1 SALUKI, LANGHÅRET 11 3 SAMOJEDHUND 138 5 SANKT BERNHARDSHUND, KORTHÅRET 15 1 SANKT BERNHARDSHUND, langhåret 40 7 SCHAPENDOES 88 2 SCHIPPERKE 34 2 SCHNAUZER, PEBER/SALT 45 2 SCHNAUZER, SORT 8 0 SCHÆFERHUND,Stockhåret 2008 60 SEALYHAM TERRIER 11 1 SHAR PEI 43 2 SHETLAND SHEEPDOG 352 19 SHIBA 89 10 SHIH TZU 94 18 SIBERIAN HUSKY 48 10 SKOTSK HJORTEHUND 8 1 SKOTSK TERRIER 77 10 SKYE TERRIER 6 1 SORT RUSSISK TERRIER 12 2 SPINONE 21 0 STABYHOUN 45 3 STAFFORDSHIRE BULL TERRIER 110 9 SUSSEX SPANIEL 4 4 SVENSK LAPPHUND 3 3 SAARLOOSWOLFHOND 1 1 TERRIER BRAZILEIRO 1 1 TERVUEREN 39 7 THAI RIDGEBACK DOG 8 2 TIBETANSK MASTIFF 1 1 TIBETANSK SPANIEL 127 13 TIBETANSK TERRIER 63 8 TJEKKOSLOVAKISK ULVEHUND 3 3 TRONJAK 10 1 TYSK JAGTTERRIER 59 4 TYSK PINSCHER 3 3 TYSK WACHTELHUND 10 2 VIZSLA,KORTHÅRET 65 4 VIZSLA,RUHÅRET 15 1 VOLPINO ITALIANO 19 6 VÄSTGÖTASPIDS 10 4 WEIMARANER, KORTHÅRET 27 1 WEIMARANER, LANGHÅRET 8 0 WELSH CORGI CARDIGAN 158 5 WELSH CORGI PEMBROKE 48 6 WELSH SPRINGER SPANIEL 70 3 WELSH TERRIER 13 0 WEST HIGHLAND WHITE TERRIER 309 1 WHIPPET 33 6 XOLOITZCUINTLE CON PELO, MINIATURE 1 0 XOLOITZCUINTLE SIN PELO, MINIATURE 10 1 YORKSHIRE TERRIER 108 9 ØSTRIGSK PINSCHER 11 0 BROHOLMER - X-register 1 0 DANSK SPIDS - X-register 24 0 I alt 21656 1324 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Som jeg sagde :stupid: Nå, du kan lige få tallene for din race: Engelsk springer spaniel: Antal hunde: 165 Heraf importer: 7 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Hvis du gerne vil have hele listen, kan du sende mig en PB med din mailadresse. Så kan jeg lavet den om til et ældre Wordformat og sende til dig. Måske vil du kunne åbne det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Hvis du gerne vil have hele listen, kan du sende mig en PB med din mailadresse. Så kan jeg lavet den om til et ældre Wordformat og sende til dig. Måske vil du kunne åbne det. Hvis hun kan åbne pdf'er, har jeg vedhæftet den i det format i et tidligere indlæg ......... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Jeps, og hvis du ellers kunne åbne filerne, så måtte det siges, at det ville være den nemmeste metode Altså bare irriterende, når sådan noget pc-halløj ikke virker som det skal Irriterende?. Kan godt fortælle dig at jeg har det sådan her: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Irriterende?. Kan godt fortælle dig at jeg har det sådan her: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts