Gæst The dogfather Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Jeg er ked af at sige det...men det er jo decideret perverst... Jeg var for noget tid siden på vej til at blive kæreste med en mor til to børn...hvis vi nu havde fundet ud af det sammen, havde hun så fået at vide at hun kunne enten skille sig af med mig eller sine børn?(guderne skal vide at hun da selvfølgelig skulle vælge at skille sig af med mig så)... At det så overhovedet kan komme på tale med en hunderace som er så ekstremt menneskekærlig er jo helt hul i hovedet... Husker for et par år siden, der var der en lille pige der blev skambidt af to rottweilere...og det første spørgsmål faderen bliver stillet da han går på tv er "synes du at kamphunde skal være forbudte?"... Nu må den der hetz altså snart stoppe...det er ulækkert, det er perverst og jeg tror faktisk jeg kastede en lille smule op i munden på mig selv... Hvad bliver det næste? Skal jeg tvangssteriliseres, så vi kan beskytte mine ufødte børn, som måske aldrig kommer på tale? Eller er vi ikke så tæt på "det tredje rige" endnu? jeg tager udgangspunkt i at der lægges vægt på at hunden er en listehund.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Petrine- fordi en kamphund kan bide hovedet af en to årig. Personligt har jeg det sådan at der er mange andre racer, som jeg ville frygte gjorde skade på et barn, end amstaff, pitbull og staffordshire bullterrier.... Hvad du gør er din egen sag...men sådan et målrettet hysteri overfor lige de racer, når det kommer til aggressiv adfærd overfor mennesker synes jeg personligt er lidt fjollet(no offence)... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 For mig virker denne tråd, som et udtryk for, at alt for mange listehundeejere/tilhængere efterhånder lider meget voldsomt af paranoia. En sag har altid mindst to sider og her har vi kun en tredie persons (journalisten) udlægning af den ene side af sagen. Det skal man da være mere end synsk for at kunne drage en konklusion ud fra, medmindre man da selv digter sig til nogle flere forudsætninger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 For mig virker denne tråd, som et udtryk for, at alt for mange listehundeejere/tilhængere efterhånder lider meget voldsomt af paranoia. En sag har altid mindst to sider og her har vi kun en tredie persons (journalisten) udlægning af den ene side af sagen. Det skal man da være mere end synsk for at kunne drage en konklusion ud fra, medmindre man da selv digter sig til nogle flere forudsætninger. Vi har nu også farens egen udlægning. Den ligger i et link jeg indsatte tidligere i tråden. Men jeg giver dig da ret i at vi mangler morens synspunkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 For mig virker denne tråd, som et udtryk for, at alt for mange listehundeejere/tilhængere efterhånder lider meget voldsomt af paranoia. En sag har altid mindst to sider og her har vi kun en tredie persons (journalisten) udlægning af den ene side af sagen. Det skal man da være mere end synsk for at kunne drage en konklusion ud fra, medmindre man da selv digter sig til nogle flere forudsætninger. Men vi må jo konkludere ud fra det vi læser...ligesom at mange modstandere af listehunde ofte konkluderer at der findes dræberhunde overalt, da det står i ekstrabladet... Måske lidt dobbeltmoralsk af mig, at gøre noget jeg selv så ofte har opponeret imod...men vi må da som min. gå ud fra at det er sandt at statsforvaltningen har vægtet at det er en listehund, oder? Derudaf kan jeg så konkludere, at hundens placering på en eller anden liste går hen og bliver en faktor i den her sag... Så uanset hvordan du vender og drejer den, så er der da god grund til at frygte at vi vil se flere af den her slags sager... Vi ved af gode grunde ikke om moderens frygt er reel eller ej, da hverken du eller jeg tilsyneladende kender denne familie... men det jeg er modstander af, er at "det er en listehund" skal have lov at være en reel begrundelse for at tage folks børn fra dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michy Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Personligt har jeg det sådan at der er mange andre racer, som jeg ville frygte gjorde skade på et barn, end amstaff, pitbull og staffordshire bullterrier.... Hvad du gør er din egen sag...men sådan et målrettet hysteri overfor lige de racer, når det kommer til aggressiv adfærd overfor mennesker synes jeg personligt er lidt fjollet(no offence)... Jeg vil nu ikke kalde det hysteri at undlade at la min 2 årige kramme listehunde. Som sagt hilser både Frigg og jeg gerne på alle venlige hunde. Liste eller ej. Har du børn selv? Ellers tror jeg ikke du kan sætte dig i mit og andres sted mht at lade små børn og listehunde være sammen. Og mit forbehold gælder skam også alle andre hunde der viser aggresiv adfærd, pudler, chihuahua, amstaff eller rotte. I don't care. Mit barns sikkerhed kommer i første række! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Jeg vil nu ikke kalde det hysteri at undlade at la min 2 årige kramme listehunde. Som sagt hilser både Frigg og jeg gerne på alle venlige hunde. Liste eller ej. Har du børn selv? Ellers tror jeg ikke du kan sætte dig i mit og andres sted mht at lade små børn og listehunde være sammen. Og mit forbehold gælder skam også alle andre hunde der viser aggresiv adfærd, pudler, chihuahua, amstaff eller rotte. I don't care. Mit barns sikkerhed kommer i første række! Dogfahter arbejder med børn og som tillæg til mit forrige indlæg. Har en datter på 12 og en dreng på 5. Drengen var 2½ da vi fik en overgearet unghund på 7 måneder, amstaff/ambull mix. Jeg er mere tryg ved de 2 sammen end mange andre hjem jeg har været i med børn og hunde, af anden race. Så HAR erfaringen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Jeg vil nu ikke kalde det hysteri at undlade at la min 2 årige kramme listehunde. Som sagt hilser både Frigg og jeg gerne på alle venlige hunde. Liste eller ej. Har du børn selv? Ellers tror jeg ikke du kan sætte dig i mit og andres sted mht at lade små børn og listehunde være sammen. Og mit forbehold gælder skam også alle andre hunde der viser aggresiv adfærd, pudler, chihuahua, amstaff eller rotte. I don't care. Mit barns sikkerhed kommer i første række! Nej jeg har ikke børn...og du har tydeligvis ikke en listehund, siden du holder på at de er aggressive allt som en, så jeg stiller mig uforstående overfor at de har sådan en særlig forbeholdsliste i dit hoved hvor alle bare skæres over en kam... Det er almen sund fornuft at holde sit barn fra enhver hund der er aggressiv...altså selvom jeg kun beskæftiger mig med børn gennem mit arbejde så har jeg da en smule sund fornuft....(selvom der da er nogen der har et problem med at deres barn skal passes af en mand...men igen...det er deres sag)... Og jeg synes f.eks. heller ikke at børn skal være alene med hunde, klappe bundne hunde, eller storme hen til enhver hund de møder... Det eneste jeg bider mærke i er at listen er så afgørende... Men det er 100 procent din egen sag hvad du gør...lidt personlig frihed har man da trods alt i forbudsdanmark endnu......og dine børn skal jo heller ikke død og pine tvinges til kamphundeklapperi... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Jeg vil nu ikke kalde det hysteri at undlade at la min 2 årige kramme listehunde. Som sagt hilser både Frigg og jeg gerne på alle venlige hunde. Liste eller ej. Har du børn selv? Ellers tror jeg ikke du kan sætte dig i mit og andres sted mht at lade små børn og listehunde være sammen. Og mit forbehold gælder skam også alle andre hunde der viser aggresiv adfærd, pudler, chihuahua, amstaff eller rotte. I don't care. Mit barns sikkerhed kommer i første række! Men nu er der jo ikke tale om en fremmed hund i det her tilfælde, men en hund der har kendt drengen siden han blev født. Jeg ville da heller ikke lade mit barn kramme fremmede hunde uanset hvor nuttede de så er... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 men hvorfor er der forskel på at lade dit barn hilse på en venlig amstaff, en venlig lab eller en venlig rottweiler? jeg forstår det nok ikke helt, ville bedre forstå, hvis det var generelt alle store hunde eller hvad ved jeg. mig bekendt er der forresten kun en race, der har været skyld i dødsfald herhjemme - nemlig picard. det lægger jeg ikke alle picards til last :blink: nå, googlede det lige, og jeg huskede galt, det var en briard - pointen er dog stadig den samme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 For mig virker denne tråd, som et udtryk for, at alt for mange listehundeejere/tilhængere efterhånder lider meget voldsomt af paranoia.r. det er ikke paranoia når vi oplever fordomme som udspringer af EB og BT's forsider. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michy Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Bestemt ikke - tog bare udgangspunkt i Minchys (?) frygt for at hendes barn kunne blive bidt ihjel. Ikke Minchy tak :hmm: Michy. Og jeg går ikke og er bange for at få bidt hovedet af mit barn. Jeg ville bare pointere at disse hunde oprindeligt er avlet til at forsvare nogen/noget aggresivt og enkelte racer decideret til kamp. Og selv den mest velafrettede jagthund har svært ved at stå stille hvis der løber en hare forbi! Lissom hyrdehunde tænder på at samle deres flok, vores gør ihvert tilfælde! Jeg tror bare ikke instinktet kan opdrages ud af nogen hund! Og så er det jo lidt uheldigt at listehundenes instinkt er som det er og nok også derfor man hører om de voldsomme angreb i aviserne mm. når der er en såkaldt listehund involveret. At medierne så elsker at svælge i det kan vi godt blive enige om er usmageligt uanset racen på hunden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Dogfahter arbejder med børn og som tillæg til mit forrige indlæg. Har en datter på 12 og en dreng på 5. Drengen var 2½ da vi fik en overgearet unghund på 7 måneder, amstaff/ambull mix. Jeg er mere tryg ved de 2 sammen end mange andre hjem jeg har været i med børn og hunde, af anden race. Så HAR erfaringen. Ja ja...det der har bliver til et "havde" når jeg har meldt dig til de sociale myndigheder for besiddelse af listehund...:klap:...er der andet jeg kan gøre for at beskytte din familie? Altid til tjeneste... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Men okay...Sigurd har lidt ret(damn...det var sgu en ny følelse...enighed)...nogle gange skal man nok have fingeren på pulsen og ikke konkludere noget alt for hurtigt...sådan overordnet set... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Personligt har jeg det sådan at der er mange andre racer, som jeg ville frygte gjorde skade på et barn, end amstaff, pitbull og staffordshire bullterrier.... Hvad du gør er din egen sag...men sådan et målrettet hysteri overfor lige de racer, når det kommer til aggressiv adfærd overfor mennesker synes jeg personligt er lidt fjollet(no offence)... Lige præcis det jeg forsøgte at komme frem til.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Jeg vil nu ikke kalde det hysteri at undlade at la min 2 årige kramme listehunde. Som sagt hilser både Frigg og jeg gerne på alle venlige hunde. Liste eller ej. Har du børn selv? Ellers tror jeg ikke du kan sætte dig i mit og andres sted mht at lade små børn og listehunde være sammen. Og mit forbehold gælder skam også alle andre hunde der viser aggresiv adfærd, pudler, chihuahua, amstaff eller rotte. I don't care. Mit barns sikkerhed kommer i første række! Selvfølgelig kommer dit barns sikkerhed i første række - det skal det da også.. Men man kan bare ikke skære alle over en kam og påstå, at alle kamphunde er aggressive. Problemet med aggressive kamphunde er at de oftest overfalder andre hunde og derfor er de blevet forbudt. Forbuddet er ikke blevet vedtaget på baggrund af at mennesker er blevet bidt. Du er selvfølgelig i din gode ret til at holde din datter væk fra den type hunde, tror bare ikke der er mere grund til at passe bedre på end ved alle andre hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Ej, altså... De journalister kan da få folk til at hidse sig op.. Men det er vel også det, de ønsker.. I den ene artikel står der vagt, at hunden er en "staffordshire terrier"... Er det en staffordshire bullterrier (lovlig), eller en amerikansk staffordshire terrier(listehund)? Nå. der står jo, at hunden er ulovlig.. Så hvis man skal tro det skrevne ord, så er hunden ikke bare en amerikansk staffordshire terrier (amstaff), den er også så ung så den er født efter skæringsdagen, --hvornår det nu var, -sidste år. Ellers er den da ikke ulovlig. Og hvis hunden er ulovlig, så er DET i sig selv et problem. DET kunne antyde noget om faderen. Vi har ikke hørt moderens udlægning. Vi har heller ikke hørt socialforvaltningens udlægning, for de MÅ ikke udtale sig om personsager. Sandsynligvis er alt, hvad der står i artiklerne bygget på faderens oplysninger til pressen? Der kan altså være andre årsager end race til at drengen ikke må være sammen med hunden? Måske er DRENGEN utilregnelig? Måske er han bare bange? Vi får det ikke at vide, fordi det kun er faderen, der har valgt at udtale sig. --Men hvis farmor bor så tæt på sin søn så hunden indtil nu har været hos hende, så kan jeg ikke se, hvorfor hun ikke kan besøge sin søn og sønnesøn når drengen er på samvær hos sin far. En uproblematisk og ligevægtig hund kan da godt være alene hjemme i nogle timer mens bedstemor tager på besøg eller laver andre ting sammen med barnebarnet. En gang imellem har jeg indtryk af, at det er listehundeejerne SELV, der kører en kæmpe hetz op imod deres egne hunde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Men okay...Sigurd har lidt ret(damn...det var sgu en ny følelse...enighed)...nogle gange skal man nok have fingeren på pulsen og ikke konkludere noget alt for hurtigt...sådan overordnet set... nej nej den går ikke ... hvor ender det henne hvis vi giver h*n ret men du har nok ret i lidt enighed... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Ikke Minchy tak :hmm:Michy. Og jeg går ikke og er bange for at få bidt hovedet af mit barn. Jeg ville bare pointere at disse hunde oprindeligt er avlet til at forsvare nogen/noget aggresivt og enkelte racer decideret til kamp. Og selv den mest velafrettede jagthund har svært ved at stå stille hvis der løber en hare forbi! Lissom hyrdehunde tænder på at samle deres flok, vores gør ihvert tilfælde! Jeg tror bare ikke instinktet kan opdrages ud af nogen hund! Og så er det jo lidt uheldigt at listehundenes instinkt er som det er og nok også derfor man hører om de voldsomme angreb i aviserne mm. når der er en såkaldt listehund involveret. At medierne så elsker at svælge i det kan vi godt blive enige om er usmageligt uanset racen på hunden! Ja okay, kunne ikke lige huske dit brugernavn Måske skal vi præcisere hvilke hunde du mener? For jeg snakker om amstaff og de er, så vidt jeg ved, aldrig blevet brugt til at vogte eller forsvare noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Ej, altså... De journalister kan da få folk til at hidse sig op.. Men det er vel også det, de ønsker.. I den ene artikel står der vagt, at hunden er en "staffordshire terrier"... Er det en staffordshire bullterrier (lovlig), eller en amerikansk staffordshire terrier(listehund)? Nå. der står jo, at hunden er ulovlig.. Så hvis man skal tro det skrevne ord, så er hunden ikke bare en amerikansk staffordshire terrier (amstaff), den er også så ung så den er født efter skæringsdagen, --hvornår det nu var, -sidste år. Ellers er den da ikke ulovlig. Og hvis hunden er ulovlig, så er DET i sig selv et problem. DET kunne antyde noget om faderen. Vi har ikke hørt moderens udlægning. Vi har heller ikke hørt socialforvaltningens udlægning, for de MÅ ikke udtale sig om personsager. Sandsynligvis er alt, hvad der står i artiklerne bygget på faderens oplysninger til pressen? Der kan altså være andre årsager end race til at drengen ikke må være sammen med hunden? Måske er DRENGEN utilregnelig? Måske er han bare bange? Vi får det ikke at vide, fordi det kun er faderen, der har valgt at udtale sig. --Men hvis farmor bor så tæt på sin søn så hunden indtil nu har været hos hende, så kan jeg ikke se, hvorfor hun ikke kan besøge sin søn og sønnesøn når drengen er på samvær hos sin far. En uproblematisk og ligevægtig hund kan da godt være alene hjemme i nogle timer mens bedstemor tager på besøg eller laver andre ting sammen med barnebarnet. En gang imellem har jeg indtryk af, at det er listehundeejerne SELV, der kører en kæmpe hetz op imod deres egne hunde... Det markerede er jeg dybt uenig i...så havde der slet ikke været en liste i dag... Men ja der er mange faktorer vi ikke kender og mit udgangspunkt for min første gang opkast var det(udfra artiklen) faktum at der blev lagt vægt på at det var en listehund...og det synes jeg ikke er i orden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michy Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Lige præcis det jeg forsøgte at komme frem til.. Tjaaa. Sådan er vi jo forskellige. Hvis det er hysteri at passe på sit barn- så erjeg hysteria i 10. potens. Og stolt af det. Sålænge mine børn ikke kommer galt afsted kan I kalde mig hvad i vil Men hun kommer stadig ikke i nærheden af en kamphund. Så kan hun jo fortælle psykologen om 20 år at hendes mor har givet hende traumer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Tjaaa. Sådan er vi jo forskellige. Hvis det er hysteri at passe på sit barn- så erjeg hysteria i 10. potens. Og stolt af det. Sålænge mine børn ikke kommer galt afsted kan I kalde mig hvad i vil Men hun kommer stadig ikke i nærheden af en kamphund. Så kan hun jo fortælle psykologen om 20 år at hendes mor har givet hende traumer. årh...en troll mere...ja så gider jeg ik spilde mere tid på at svare... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Tjaaa. Sådan er vi jo forskellige. Hvis det er hysteri at passe på sit barn- så erjeg hysteria i 10. potens. Og stolt af det. Sålænge mine børn ikke kommer galt afsted kan I kalde mig hvad i vil Men hun kommer stadig ikke i nærheden af en kamphund. Så kan hun jo fortælle psykologen om 20 år at hendes mor har givet hende traumer. Du læser tydeligvis ikke mine andre indlæg. Jeg synes IKKE det er hysterisk at passe på sit barn - det har jeg sgu sådan set aldrig sagt. Jeg har sagt, at jeg tror du misforstår noget, hvis du tror, at kamphunde angriber mennesker mere end andre hunde og at der var racer jeg ville være mere bekymret for ville bide mit barn, hvis jeg var dig.. Men det er jeg ikke og hvad du vælger at gøre, er suverænt dit eget valg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Ikke Minchy tak :hmm:Michy. Og jeg går ikke og er bange for at få bidt hovedet af mit barn. Jeg ville bare pointere at disse hunde oprindeligt er avlet til at forsvare nogen/noget aggresivt og enkelte racer decideret til kamp. Og selv den mest velafrettede jagthund har svært ved at stå stille hvis der løber en hare forbi! Lissom hyrdehunde tænder på at samle deres flok, vores gør ihvert tilfælde! Jeg tror bare ikke instinktet kan opdrages ud af nogen hund! Og så er det jo lidt uheldigt at listehundenes instinkt er som det er og nok også derfor man hører om de voldsomme angreb i aviserne mm. når der er en såkaldt listehund involveret. At medierne så elsker at svælge i det kan vi godt blive enige om er usmageligt uanset racen på hunden! "kamphunde" er ikke avlet til kamp imod mennesker. Vogtende racer beskytter sin familie/flok, ikke angriber dem. Du kan ikke snakke om listehundes instinkt, da det er forskellige racer og derfor har de også forskellig "oprindelse". Michy. nok også derfor man hører om de voldsomme angreb i aviserne mm. når der er en såkaldt listehund involveret. At medierne så elsker at svælge i det kan vi godt blive enige om er usmageligt uanset racen på hunden! Nej du hører kun om de racer fordi det er "oppe i tiden" nu er det rotten der kommer på forsiden. Alle andre racer kan du læse om i diverse lokal blade. f.eks. Hund bidt ihjel af hund i Roskilde | folketidende.dk Kvinde angrebet af rottweiler i Nakskov | folketidende.dk Godt så : Citat : . Hun mener, at der muligvis kan være tale om en kamphund, men hun kunne jo ikke se den, http://www.tv2east.dk/artikler/foererhund-overfaldet-af-hidsig-hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Mit barn skal møde alle hunde og ae alle hunde han har lyst til hvid han må for ejeren. Børn bliver jo ræd for hunde fordi deres forældre lære dem det! En sød lille chihauhau kan bide mit barn såvel som en "kamphund" Er selv blevet bidt af en rottweiler som barn, men er ikke mærket af det. Sikkert pga. Mine forældre lærte mig at alle hunde ikke bider :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts