Hop til indhold

Barn eller hund...

Lonny
 Share

Recommended Posts

"kamphunde" er ikke avlet til kamp imod mennesker.

Nej, men det er der heller ingen andre racer der er.

Vogtende racer beskytter sin familie/flok, ikke angriber dem.

Igen, sådan er det jo for alle hunde.

Du kan ikke snakke om listehundes instinkt, da det er forskellige racer og derfor har de også forskellig "oprindelse".

Listehunde er heller ikke et begreb man kan bruge om adfærden hos en gruppe hunde, imo, men fælles for dem der står på listen er alligevel, at de besider en selvbevisthed der er langt mere udtalt end hos gennemsnitshunden. Det gør så selvfølgelig også at de håndterer en evt. opdragelses situation lidt anderledes.

Generelt for tråden, så synes jeg at det er endnu et eksempel på at hundeejere nemt bliver taget som følelsesmæssige gidsler, fordi en hund ikke er noget værd i resten af samfundets øjne. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du kender altså familien?

Eller udtaler du dig på baggrund af moderens ord om hundens "til tider voldsomme adfærd og aggressive adfærd overfor andre hunde"? :vedikke:

Nææ, men den udtalelse du citer tyder for det første på at moderen ikke forstår hunde? for en adfærdsbehandler vurdere ikke den er til fare.

At den er agressiv over for andre hunde gør den ikke til fare for sin egen familie, er vores hund i hvert fald.

Nej, men det er der heller ingen andre racer der er.

Igen, sådan er det jo for alle hunde.

Listehunde er heller ikke et begreb man kan bruge om adfærden hos en gruppe hunde, imo, men fælles for dem der står på listen er alligevel, at de besider en selvbevisthed der er langt mere udtalt end hos gennemsnitshunden. Det gør så selvfølgelig også at de håndterer en evt. opdragelses situation lidt anderledes.

Generelt for tråden, så synes jeg at det er endnu et eksempel på at hundeejere nemt bliver taget som følelsesmæssige gidsler, fordi en hund ikke er noget værd i resten af samfundets øjne. :evil:

Hov? gav du mig ret der? :???::mrgreen:

Det med opdragelse studsede jeg også over, for hvem af dem bruger guleroden og hvem bruger pisken?

Og uden sammenhæng med dit indlæg.

Det er helt okay hun er nervøs for hunden, det der bekymrer/irritere mig er statsforvaltningens håndtering af sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nææ, men den udtalelse du citer tyder for det første på at moderen ikke forstår hunde?

Det er muligt, at moderen ikke har spor forstand på hunde. Det er også muligt, at adfærdsbehandleren ikke er specielt god. Faktisk er der ret mange muligheder i denne sag, fordi vi alle - går jeg ud fra - kun kender til den fra artiklen.

Det eneste vi med bestemthed ved er, at det er en sørgelig historie for alle parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt, at moderen ikke har spor forstand på hunde. Det er også muligt, at adfærdsbehandleren ikke er specielt god. Faktisk er der ret mange muligheder i denne sag, fordi vi alle - går jeg ud fra - kun kender til den fra artiklen.

Det eneste vi med bestemthed ved er, at det er en sørgelig historie for alle parter.

ja der er mange muligheder..

også derfor jeg skrev mere end det du citerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

uden- det må jeg indrømme- at have læst samtlige sider i denne debat vil jeg lige sige følgende:

1)Kvinden har formodentlig boet sammen med denne mand- og hun har måske en opfattelse af hunden som vi ikke ved noget om- eftersom sagen kun fremstilles fra mandens side- og han har jo da den klare interesse at beholde hunden og få kvinden til at fremstå som en idiot.Vi ved jo ikke om der har været optakt til hundeproblemer tidligere.De hundeejere som har problemer af den slags med deres hunde er som regel de sidste til at indrømme at der er problemer og hvis kvinden oplever hunden som farlig overfor mindre børn- så må man respekterer at sådan har hun det altså med den hund.

2)Hvis han har ret og hun har uret- så kunne der alligevel være en situation hvor feks sønnen var bange for eller allergisk overfor hunden, hvorfor denne problemstilling alligevel kunne forekomme- og så måtte han alligevel som en voksen ansvarlig person tage et ansvar. Det virkede ikke somom det var så ofte han var sammen med sønnen, så problemet kan da løses- bedre end at have en forældremyndighedssag der går totalt ihårdknude-så istedet for at klynke- løs problemerne og kom videre.

Link til indlæg
Del på andre sites