Hop til indhold

Hund og bus


Tine1
 Share

Recommended Posts

Hvordan er det nu det er...? Man må have en hund med i bussen, hvis den er i en taske ik?? Kan man risikere, at chaufføren ikke tager en med? Koster hunden en billet?

 

Skal tasken være lukket, eller må hunden sidde i kurv som f.eks. denne her:

62029.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

åh, mener den kommer gratis med i taske ellers skal der betales:genert:

 

Det er forskelligt. I Aalborg er det f.eks. sådan at i bybusserne må man KUN have hunden med, hvis den er i en taske. Og så er det gratis.

Mens at i regionalbusserne må hunden komme gratis med hvis den er i en taske= håndbaggage. Men hunden må også gerne komme med, hvis den ikke er i en taske, men så koster det en børnebillet. -Men det er jo heller ikke til at blive fattig af:-D

Min onkel (som er buschauffør) sagde at selv hvis jeg kunne proppe en sankt bernardshund i en sort sæk, så ville den være gratis at have med:slem:

 

Så man skal tjekke busreglerne i sit område..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst annelise

Jeg må desværre ikke sætte link ind (endnu)

 

Hunde og andre dyr

 

Små hunde, katte, fugle og andre små dyr kan gratis tages med, når de er anbragt i tasker, kurve el. lign., som opbevares på skødet, og når de forbliver i tasken eller kurven under hele befordringen. Førerhunde kan altid tages med gratis.

 

For andre hunde/dyr end de ovenfor nævnte, må der løses billet/værdikort/periodekort, (ca.halv voksentakst).

 

Hunde skal i bussen / toget være i snor og under kontrol. Hver passager kan i busserne kun medbringe én hund/ét dyr.

Hunde/andre dyr må ikke forulempe passagerer eller tilgrise bussen/toget. Chaufføren/togpersonalet er berettiget til i givet fald at afvise befordring af hunde/andre dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

what sonja said. jeg kan tilføje, at hunde der ikke er i taske kun må være med i busser over nr 80. der skal de så have børnebillet. halfdan sidder i en åben sportstaske, vi har aldrig haft nogle problemer eller kommentarer overhovedet - og i 350s sidder han bare på skødet, det blir der heller aldrig sagt noget til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Er ret sikker på det er over nr 99 :cool:

 

Har kun fået brok, når Petrine sad i min inderlomme, selvom hun er mindre besværlig i inderlomme end i taske :engel:

 

Jeg tror Petrine elsker den inderlommeplads, og overlader det til mor at angribe de tåbelige regelryttere:hmm::engel:... jeg vil sgu også finde er mig en lomme....hader lidt de der tasker, der kan lynes til :mrgreen::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fandt jeg fakta

 

I hovedstadsområdet må du tage en hund med i en lille taske i alle busser. Større hunde kan komme med på linjer med linjenumre fra 80N og derover. De skal være i snor og betale børnepris. Chaufføren vurderer om der er plads til en hund. Man må kun medbringe én hund pr. passager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...