Hop til indhold

Pajkos reaktion på hanhunde..?


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Pajko er næste 15 måneder, og han er blevet lidt underlig i hans reaktion på andre hanhunde.. :genert: Han har, som hvalp, været usikker på hanhunde, men vi har brugt lang tid på at kunne være tæt på andre hunde, uden at mødes.. og det går rigtig fint nu..

 

Jeg kan ikke finde ud af om han er for for fremme i skoen eller han i virkeligheden er meget usikker, og derfor reagere dumt.. Eller han bare ikke kan hundesprog..

 

 

I dag gik vi tur med Sherlock og Pajko starter ud med at ligge op til leg, og virker til at være rigtig glad for at se Sherlock... Vi har mødt Sherlock ca. 5 gange, og der har aldrig været noget dårligt mellem de to..

Sherlock er 2 år og intakt hanhund..

 

Vi gik lidt og Pajko står foran Sherlock(Sherlock har hans hoved lidt indover Pajko) og pludseligt siger Pajko "waauuurrrrhg" (= farlig lyd og snapper lidt) ud efter Sherlock... :vedikke: Hvor kom det fra!?

Vi gik lidt videre og Pajko kommer tæt på Sherlok en gang til og gør det igen :confused: Han virker ikke agressiv, men mere bange/usikker... Der er ingenting når vi holder hundene fra hinanden... Ingen løftede haler eller rejste børster... Hvilket jeg ville tro, der ville være hvis Pajko var agressiv :hmm:

 

Resten af turen foregik med mig og Adele i midten og hundene på hver deres side af stien.. Da vi sagde farvel, stod hundene ved siden af hinanden helt stille og roligt..

 

 

Når vi er til træning og Pajko hilser på andre hunde i snor, laver han en "69'er" altså hoved mod hale med den anden hund. Men det virker som om han ikke kan finde ud af hvordan han kommer væk igen, og så bliver han vred.. Og det er jo ikke godt for nogen af hundene..

 

 

Jeg vil jo ikke give andre hunde dårlige oplevelser, men jeg kan ikke læse Pajko inden... Ved simpelthen ikke hvorfor han reagere på den måde.. :vedikke:

 

Hvad filan skal jeg gøre? Og er der bud på om han er usikker, agressiv eller bare dum på hundesprog?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke ret meget om din race, men siger man ikke at egetkønsagressioner ligger til dem?

 

Jo, meget.. Desværre.. Pajkos far er egetkønsagressiv :genert: Men burde han så ikke være sur hele tiden?

 

Kan ikke så det til at hænge sammen, når han lægger op til leg, hilste pænt og så lige pludseligt blev sur (han faldt ned med det samme, da jeg fik ham væk fra Sherlock)...

 

Synes han virker mere usikker, men det kan godt være det bare er mig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Udfra at du skriver at det sker, når de er for tætte på hans hoved/ansigt, så synes jeg også det lyder som om han bliver usikker.

 

Ellers, hvad med en tur forbi en kiropraktor? Måske han kan have ondt i nakken, eller noget, mener siden det sådan er i det areal han ikke vil have dem tæt på?

 

Hvad med de 69-hunde-hilsner på træningspladsen, er det kun hanhunde han så gør af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Udfra at du skriver at det sker, når de er for tætte på hans hoved/ansigt, så synes jeg også det lyder som om han bliver usikker.

 

Ellers, hvad med en tur forbi en kiropraktor? Måske han kan have ondt i nakken, eller noget, mener siden det sådan er i det areal han ikke vil have dem tæt på?

 

Hvad med de 69-hunde-hilsner på træningspladsen, er det kun hanhunde han så gør af?

 

Jeg har selv tænkt det med at have ondt. Måske er det sådan noget :hmm:

 

Ved faktisk ikke om det kun er hanhunde han laver 69-hunde-hilsner med.. Det har jeg ikke lige tænkt på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, meget.. Desværre.. Pajkos far er egetkønsagressiv :genert: Men burde han så ikke være sur hele tiden?

 

Kan ikke så det til at hænge sammen, når han lægger op til leg, hilste pænt og så lige pludseligt blev sur (han faldt ned med det samme, da jeg fik ham væk fra Sherlock)...

 

Synes han virker mere usikker, men det kan godt være det bare er mig..

 

Hmm jeg ved ikke ret meget om det, men det kunne også godt lyde som noget usikkerhed på mig :vedikke:

 

Sidste weekend mødte vi en helt klart egetkønsaggressiv koikerhan, den var aldrig tættere på skipper end 3-4 meter og den ville bare slå ham ihjel :shock: det er jo noget helt andet end det du beskriver

Link til indlæg
Del på andre sites

kan sagtens være usikker hund.

 

Kan genkende symptomer fra Cujo, men også fra en anden intakt hanhund som vi har mødt nogle gange, den reagere lidt voldsommere end Pajko, men pudsigt nok reagere cujo ikke på hans udfald :vedikke::shock: måske fordi hunden i realiteten er mere usikker end cujo og er så tydelig i sit sprog at cujo ikke vil "slå ham ihjel"?

De kommer tæt nok på at hilse.

Vi så ham de første gange i mørke, på den anden side af vejen, der knurrede cujo, men da han mødte ham ansigt til ansigt var alt okay...ikke engang rejste børster kom frem, cujo prøvede bare mere ihærdigt på at vise at han var god nok

 

Og nok derfor mange hunde udvikler egetkøns aggression, fordi de er usikker og "vi" som hundeejer reagere "dumt", ved at tvinge hunden væk ect.

 

Hvordan reagere i? fjerner i den anden hund eller pajko?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fjernede hundene fra hinanden, fordi de var i snor.. Og gik resten af turen ved siden af hinanden.

 

Jeg tidligere, da Pajko var mindre, ladet ham hilse helt færdigt og ikke fjerne ham. Men det virker som om han ikke kan finde ud af at komme væk igen, når han er færdig. Og så fjerner jeg ham. Vil jo ikke give ham dårlige (gode oplevelser med at det virker at blive sur) eller give den anden hund en dårlig oplevelse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det lyder som om han er usikker... det lyder som Dumle opførte sig i starten :genert:

 

Prøv at se om du kan undgå at andre hunde står over ham, som du ser når jeg lader Dumle hilse at jeg altid bevæger mig med rundt så jeg hurtig kan trække ham væk fra hilsesituationen igen og så han aldrig kommer under den anden hund.

Det total dårlige og trælse ved den måde er at linen næsten konstant er stram og det kan give spændinger, men så kan jeg få set an inden jeg lader ham hilse yderligere. Går han i playbow og er den anden hund med får han som regel lidt mere frihed, men jeg stopper det også hurtigt igen, for han kan altså ikke finde ud af for meget ad gangen.

 

Nu siger jeg bare hvordan det er med Dumle... jeg håber faktisk ikke at det bliver på samme måde med Pajko :genert:

men i mine øre lyder det som usikkerhed, så vær opmærksom på Pajkos kropssprog, specielt tilbagelagte ører og lænen sig bagud bliver ofte fulgt af et udfald fra Dumle (tror ikke han føler han kan trække sig længere og bliver den anden hund så ved at gå frem kender han ikke andre måder at få den væk på).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har med Mosgaard til træning i dag, og hun sagde jeg helt skal droppe hanhunde-hilse-møder i et stykke tid. Og i stedet bare gå tur med hanhunde...

 

Så det vil jeg prøve.. :-D

 

 

Håber virkeligt det hjælper og den her usikkerhed ikke bliver til noget værre.. :pray::pray::pray:

 

Det hjalp på Dumle :blink:

 

Vi brugte mange hundetræfs og private aftaler til dette formål.... og nu jeg tænker over det har han da egentlig ikke lavet et eneste udfald hele vinteren :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...