Hop til indhold

Letter din tæve ben?


luckyluna
 Share

Letter din tæve over 2 år ben.  

41 stemmer

  1. 1. Letter din tæve over 2 år ben.

    • Intakt tæve der letter ben:
      25
    • Tidligt steriliseret tæve letter ben:
      4
    • Intakt tæve letter IKKE ben:
      9
    • Tidligt steriliseret tæve letter IKKE ben:
      3


Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange tævehunde OVER 2 år, der letter ben når de urinmarkerer i en eller anden grad.

 

Begge mine gør og jeg kender stort set ikke nogen voksne tæver der ikke gør mindst en gang imellem.

 

Og for lige et få et ekstra tvist på: har tidlig sterilisation måske indflydesle på om tæven begynder at lette ben. Så lad os sige sterilisation før 2 års alderen.

 

edit: der kom lige en afstemning på. I må gerne tage hensyn til om tæven er påbegyndt at lette ben før eller efter sterilisation. Sheila er steril feks, men har lettet ben længe inden og fortsat efter, så hende krydser jeg af i intakt tæve der letter ben:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine - steriliseret da hun var 2½, letter det ene ben, men mere prinsessse-agtigt end markerinsagtigt (tror det er for at undgå våde tæer)

 

Bastarden - steriliseret da hun var ½ år, begyndte hurtigt derefter at lette ben som en hanhund

 

Begge kan forøvrigt stå på hænder og tisse, hvis der er noget rigtigt lækkert højt oppe som skal markeres :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla, 2,5 år, intakt, letter ben. Det begyndte hun først på efter den mentale modning var overstået - så omkring 2 års alderen... Hun kan stadig finde på at tøsetisse, men som oftest letter hun ben...

 

dog ikke helt som en hanhund, hun sidder halvt ned, men løfter det ene ben meget højt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Asta-Pasta, intakt tæve, 2 år, letter ben og markerer mange gange på hver gåtur.

På træningspladsen og lignende steder hvor jeg ikke ønsker at hun skal markere, er jeg nødt til at være efter hende og begrænse hende som man også gør det med hanhunde. Hvis jeg ikke gør det, markerer hun gerne felt, kegler, muldvarpeskud osv.

 

Hun kan godt finde på at sætte sig, men kun en enkelt gang og altid i starten af gåturen, når det er for at tømme blæren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Frostie er intakt, og letter altid ben. Ikke nok med det, hun snuser og markerer også som en hanhund, dvs. maaaange gange på en gåtur. Faktisk er det dét hun mest gør på en gåtur - snuser og markerer... :shock:

 

Min gamle coton Daiwa lettede også altid ben, både da hun var intakt, og efter at hun blev steriliseret som godt voksen (husker ikke hvor gammel hun var, men nok ved 5-6 års alder..?).

 

Iso er ikke 2 år endnu, men hun letter sq også ben...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første hund - en intakt tæve - lettede ikke ben - og tissede kun en eller to gange på en tur - det er lidt noget andet at få hanhund herefter. Dog er der dog mange tæver der tisser flere gange på tur og letter mere ben end både Zigo og Enzo (Enzo tisser stadig ofte som en lille hvalp)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Freya 3½ år.... intakt og hun letter ben.

 

Engang imellem sidder hun ned og det overrasker mig faktisk mere, da hun oftest letter ben.:mrgreen:... og ja hun skraber også bagud bagefter.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes at der mangler en kategori for senere steriliseret tæver der letter ben.. ;-)

 

Flica blev steriliseret da hun var 4 år, hun letter ben og det gjorde hun også før hun blev steriliseret, skal hun så i "intakt tæve letter ben" boksen, selvom hun som sagt er steriliseret nu, eller skal jeg bare lade være med at stemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...