Gæst Buddha Skrevet Marts 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 10, 2011 Hvis en hund jagter knallerter og også en lille smule joggere (den løber gøende imod dem hvis ejeren ikke når at kalde ind først, men han løber ikke helt hen til dem og han reagerer altid på indkald), knallerter møder han så kun i snor, men der hopper han ud efter dem mens han gør... hvordan får man ham så til at stoppe?? De bruger kontakt, kontakt, kontakt og han er rigtig dygtig til at give kontakt, men sekundet de ikke er 5 skridt foran med om der kommer en knallert dér eller dér eller - så gør hunden og hopper ud efter den, samme med joggere. De har trænet det i RIGTIG lang tid, og de siger at der bare ikke sker fremskridt. Det er en lille vildt aktiv og super glad hund, jack russel mener jeg, de er på mange lange ture dagligt og han leger nogle sindssygt hurtige løbelege tit, sammen med andre hunde (for hurtige til Motor haha) - men så ved jeg, at de også jævnligt kaster frisbee eller bold med ham, burde de egentlig stoppe med det? Holder det bare gang i jagtinstinktet (hvis det er det der tricker når han ser løbende mennesker og knallerter)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Hvad gør de, når uheldet er sket og hunden er sprunget ud i linen? Ikke at jeg tror, jeg kan hjælpe, men måske Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Siger nej og kalder ham tilbage, væk fra knallerten. De kan også have kontakt mens knallerten kører forbi - på modsatte side af vejen - men pludselig hopper han ud alligevel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Personligt ville jeg nok stoppe alle lege med bolde og frisbee med sådan en race, og i stedet lade dem arbejde meget, meget mere med næsen. Hundeleg er udmærket i begrænsede doser, men er også noget, der vil kunne få hunden til at køre for meget op, hvis den i forvejen har tendensen. Daglig hundeleg har jeg aldrig været til; for mig skal der foregå noget forskelligt fra dag til dag. Ikke slavisk, men har der været meget gang i den på en dag, er der afslapning næste dag, så hunden også lærer, at man ikke behøver være i alarmberedskab konstant. Og så ville jeg nok blokere med kroppen, hvis hunden når at lave udfald og derefter belønne for ro - men ellers fortsætte træningen med at aflede opmærksomheden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Jeg ville da helt sikkert undlade lege som kan fremme jagtinstinktet, for at se om det kan afhjælpe/mindske problemet . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Marts 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2011 Hvis en hund jagter knallerter og også en lille smule joggere (den løber gøende imod dem hvis ejeren ikke når at kalde ind først, men han løber ikke helt hen til dem og han reagerer altid på indkald), knallerter møder han så kun i snor, men der hopper han ud efter dem mens han gør... hvordan får man ham så til at stoppe?? De bruger kontakt, kontakt, kontakt og han er rigtig dygtig til at give kontakt, men sekundet de ikke er 5 skridt foran med om der kommer en knallert dér eller dér eller - så gør hunden og hopper ud efter den, samme med joggere. De har trænet det i RIGTIG lang tid, og de siger at der bare ikke sker fremskridt. Det er en lille vildt aktiv og super glad hund, jack russel mener jeg, de er på mange lange ture dagligt og han leger nogle sindssygt hurtige løbelege tit, sammen med andre hunde (for hurtige til Motor haha) - men så ved jeg, at de også jævnligt kaster frisbee eller bold med ham, burde de egentlig stoppe med det? Holder det bare gang i jagtinstinktet (hvis det er det der tricker når han ser løbende mennesker og knallerter)? Nu har jeg jo selv sådan en lille terrier der lever livet i overhalingsbanen... og det der har hjulpet på Flipsedyret er - ingen boldleg/kastelege - jeg afleder ham når han skraber bagud når han har tisset/skidt/duftet noget godt - godbidder til den humørsyge :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2011 Personligt ville jeg nok stoppe alle lege med bolde og frisbee med sådan en race, og i stedet lade dem arbejde meget, meget mere med næsen. Hundeleg er udmærket i begrænsede doser, men er også noget, der vil kunne få hunden til at køre for meget op, hvis den i forvejen har tendensen. Daglig hundeleg har jeg aldrig været til; for mig skal der foregå noget forskelligt fra dag til dag. Ikke slavisk, men har der været meget gang i den på en dag, er der afslapning næste dag, så hunden også lærer, at man ikke behøver være i alarmberedskab konstant. Og så ville jeg nok blokere med kroppen, hvis hunden når at lave udfald og derefter belønne for ro - men ellers fortsætte træningen med at aflede opmærksomheden. Tusind tak for gode ideer Vil jeg sige videre næste gang jeg møder dem. Der er nu langt fra snak om daglig hundeleg, men han kører nu overhovedet ikke op over lige det. Han har meget krudt i røven og så elsker han virkelig at løbe hurtigt, han smiler bare over hele bøtten Men han stopper selv, det er ikke sådan så han går i selvsving eller noget. Nu har jeg jo selv sådan en lille terrier der lever livet i overhalingsbanen...og det der har hjulpet på Flipsedyret er - ingen boldleg/kastelege - jeg afleder ham når han skraber bagud når han har tisset/skidt/duftet noget godt - godbidder til den humørsyge :blink: Han er kastreret, og skraber vist aldrig, jeg har i hvert fald ikke set ham gøre det. Har selvfølgelig foreslået dem nevet og tror de ville prøve dem, forklarede også at der gik lang tid før man kunne mærke en forskel. Men jo, det slog mig også bare det med kaste, har nok bare ikke tænkt over det før, fordi når vi ser dem, så leger han som regel med Motor eller har travlt med at løbe frem og tilbage med lyn i røven hehe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Nu har jeg jo selv sådan en lille terrier der lever livet i overhalingsbanen...og det der har hjulpet på Flipsedyret er - ingen boldleg/kastelege - jeg afleder ham når han skraber bagud når han har tisset/skidt/duftet noget godt - godbidder til den humørsyge :blink: Hvorfor ingen bold/kastelege? Er bare nysgerrig :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Hvorfor ingen boldlege?? Det er fordi nogle hunde så hurtigt bliver ophidsede af det, stressede og udenfor kontrol. Har selv en, der kan jagte knallerter, men det sker kun, når han er løs og har løbet sig op i det røde felt. så tåler de ikke noget der bevæger sig hurtigt, går i jagt eller hyrde modem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts