Hop til indhold

Hunden med på job/uddannelse

Gæst Basset-baby
 Share

Recommended Posts

Gæst Basset-baby

Hejsa :)

Jeg vil gerne høre jeres meninger/erfaringer om det at have hunden med på job eller uddannelse.

Selvfølgelig vil det komme an på hvordan dette er formet- men hvis vi tager udgangspunkt i et job på 9 timer, hvoraf der er en times frokostpause. Og stillesiddende fx. computerarbejde eller forelæsninger.

Jeg spørger for at høre hvad der egentlig er bedst for hunden? Vil den have bedst af at være med "på farten", eller vil den have bedre af 9½ time alene hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Man skal have tiden til at lære hunden at forholde sig roligt mens man er på arbejde hvis det er stillesiddende. Og hundeglade medarbejdere med forståelse for hunden :mrgreen:

Jeg har selv hund med på arbejde 2 gange ugentligt, men da jeg arbejder i en dyrehandel kan det vidst ikke lige sammenlignes med stillesiddende arbejde :lol: Jason eeelsker det! Sidder og venter på måtten til folk kommer iind så han kan sige hej :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hele afhænger vel af hvad arbejdsgiveren/uddannelsesstedet siger til at man har en hund med.

Det er mere udbredt i Tyskland at arbejdsgivere er lidt fleksible på det punkt.

Min læge har sin hund med på job. Ikke inde i konsultationen, men i lægehusets køkken/frokostrum.

Det er vist mest hvis man kan sætte fødderne under eget skrivebord.

Jeg har to af mine hunde med på arbejde, som dog foregår i samme bygning hvor jeg bor. De andre vil hellere "blive hjemme", vist fordi komforten er bedre der. Det er altid de samme hunde der kommer med/bliver hjemme, men jeg kan dog godt tage en af de andre med hvis der f.eks er et sår der skal holdes under opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo mange som har deres hunde med på job, men det kræver selvfølgelig en hundevenlig arbejdsplads med hunde glde kollegaer og chef

;-).

Selvfølgelig skal hunden også ha lært at opføre sig roligt så den ikke render forvirret rundt.

Jeg arbejder på en tandklinik så der er hunde no go, selvom vi rent faktisk har flere patienter som mener det er helt okay at tag deres hunde med ind i venteværelset :roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal have tiden til at lære hunden at forholde sig roligt mens man er på arbejde hvis det er stillesiddende.

Petrine er ikke oplært, men er enkelte gange med manden på arbejde, hun ligger på en bogreol / hylde, så hun kan se faar og holde øje med døren, kommer nogen ind, så bliver der knurret, kommer de for tæt på, bliver de bedt skride :lol: - hvis hun selv kunne vælge, ville hun med på arbejde hver dag, men jeg er ond og synes helre vi skal tage i skoven og til træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Petrine er ikke oplært, men er enkelte gange med manden på arbejde, hun ligger på en bogreol / hylde, så hun kan se faar og holde øje med døren, kommer nogen ind, så bliver der knurret, kommer de for tæt på, bliver de bedt skride :lol: - hvis hun selv kunne vælge, ville hun med på arbejde hver dag, men jeg er ond og synes helre vi skal tage i skoven og til træning.

haha vagthund på arbejde!

Jason er TRÆT efter en dag på arbejde, men han er jo også med kunderne rundt og vælge kattegrus og hundeseler og kaninfoder og hvad de ellers skal have :lol: Og efter arbejde er han jo med til hundetræning....

Jason er dog begyndt at holde sig til indgangsmåtten og hilse på kunderne - og dér bliver han så, så han er klar til næste kunde.. I pausen tager jeg ham med ud bagved, hvor han flader ud på gulvet i 45 min uden at man kan få kontakt til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

D

Jeg arbejder på en tandklinik så der er hunde no go, selvom vi rent faktisk har flere patienter som mener det er helt okay at tag deres hunde med ind i venteværelset :roll:.

Hos min gamle tandlæge var der altså en af tandlægerne, der havde sin hund med - en tyk, gammel gravhund. :lun: Den ville SÅ gerne snakke og nusses, men den havde lært, at den skulle blive inde på et bestemt kontor og ikke måtte gå ind i venteværelset, selvom døren var åben. Så når man gik forbi døråbningen, smed den sig ned på ryggen og rullede rundt og gjorde sig lækker i håb om, at man ville komme ind på kontoret og nusse den. :lol: :hjerte:

Bastarden går forresten i skole hver dag, i middagspausen går hun tur og det er en skole med mange indvandrere, så pga Bastarden har veninden ikke den store sociale kontakt i skolen :engel:

Her er det dog Petrine, der har fysik

Matematik.jpg

Og Petrine der studerer pind

pind.jpg

Det er altså utroligt, hvad din veninde slipper af sted med. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hos min gamle tandlæge var der altså en af tandlægerne, der havde sin hund med - en tyk, gammel gravhund. :lun: Den ville SÅ gerne snakke og nusses, men den havde lært, at den skulle blive inde på et bestemt kontor og ikke måtte gå ind i venteværelset, selvom døren var åben. Så når man gik forbi døråbningen, smed den sig ned på ryggen og rullede rundt og gjorde sig lækker i håb om, at man ville komme ind på kontoret og nusse den. :lol: :hjerte:

Ja det synes jeg egentlig også :lol:

Det er ikke kun en hund der har fået lov at ligge på bordet - det er også at tage billeder midt i undervisningen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min chef har skam også ofte sin hund med, men den ved også den ikke må gå ind på klinikkerne og venteværelset, den bliver pænt i privaten.

Jeg synes bare hunde på selve klinikken/venteværelset er en anelse uhygjnsisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Tyson med på kontoret et par gange om ugen. Indtil han lærte at være alene hjemme en hel arbejdsdag (dvs. i over et år), var han med hver dag.

Hvis han selv kunne vælge, er jeg ikke i tvivl om, at han ville foretrække at komme med hver dag, selvom jeg sidder og arbejder ved computeren hele dagen, og der ikke sker noget spændende for ham (men det gør der jo heller ikke, når han er alene hjemme). Han vil til enhver tid vælge, at vi er sammen frem for at være alene, og sådan tror jeg, at de fleste hunde har det.

Tyson kunne ikke administrere at gå løs på kontoret, så syntes han, at han skulle agere vagthund. Så nu er han i snor, bundet til mit skrivebord, og har et bur stående ved siden af skrivebordet. Der vælger han at ligge det meste af dagen, det er hans trygge hule. Engang imellem får han en tyggepind, men for det meste sover/hviler han sig bare det meste af dagen. Til frokost går jeg tit ned og køber en sandwich, og så kommer han selvfølgelig med ned og får sig en lille tissetur. Men nogle gange henter en af mine kollegaer sandwich, og så får han ingen tissetur. Det ville han jo heller ikke få, hvis han var alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har også af og til min hund med på job. det er helt sikkert, at han nyder at være med. men han er også lidt træt, når han kommer hjem, fordi han har skullet holde øje med det hele.

jeg arbejder i åbent kontormiljø, og har haft ham med siden han var ganske lille, så han er vant til det, og når han lige har sagt hej, finder han sig som regel et godt sted at ligge - helst lige midt i rummet eller under et bord, og sjældent mit eget.

selv om halfdan er velkommen gør jeg det dog sjældent. jeg har korte dage, så det føles ikke så nødvendigt, og jeg er knap så produktiv, fordi jeg holder en del øje med ham, jeg vil så nødig at han forstyrrer nogle el.lign. og efter at han sidste gang strintede inde :evil: (og en gang tidligere sked på gulvet:evil:) har jeg lidt svært ved at ikke have et øje på ham det meste af tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har også af og til min hund med på job. det er helt sikkert, at han nyder at være med. men han er også lidt træt, når han kommer hjem, fordi han har skullet holde øje med det hele.

jeg arbejder i åbent kontormiljø, og har haft ham med siden han var ganske lille, så han er vant til det, og når han lige har sagt hej, finder han sig som regel et godt sted at ligge - helst lige midt i rummet eller under et bord, og sjældent mit eget.

selv om halfdan er velkommen gør jeg det dog sjældent. jeg har korte dage, så det føles ikke så nødvendigt, og jeg er knap så produktiv, fordi jeg holder en del øje med ham, jeg vil så nødig at han forstyrrer nogle el.lign. og efter at han sidste gang strintede inde :evil: (og en gang tidligere sked på gulvet:evil:) har jeg lidt svært ved at ikke have et øje på ham det meste af tiden.

Bur, siger jeg bare, det er genialt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har de sidste 10 år haft et arbejde, der var næsten perfekt til at have hund med. Jeg kørte meget, og på vejen var der altid lige tid til at stoppe ved stranden eller skoven og gå en lille tur.

Min gamle hund, Bo foretrak at vente i bilen når jeg var på kontoret. Vinnie vil gerne med på kontoret, og opfører sig i øvrigt eksemplarisk når hun er der. Leroy startede også med at være med på kontoret, men han havde en uvane med at knurre meget vredt af alle fremmede der kom ind - og eftersom der var åben dør til receptionen, var der en del fremmede, så det endte med at være bilen for Leroy, men det var han også helt ok med.

Pga. en sur kollega var det dog sjældent at hundene var på kontoret - undtaget Leroy det første halve år, men det var også fordi hende den sure blev nedstemt af alle andre, fordi han var så nuttet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crthomsen

Emma er ofte med mig på arbejde.

Arbejder som koordinator på et lokalcenter.

Jeg har mest kontorarbejde så det er dejlig nemt.

Hun sidder og kigger ud af vinduet.

Hun elsker at være med og beboerne nyder hendes selskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crthomsen

Emma er ofte med mig på arbejde.

Arbejder som koordinator på et lokalcenter.

Jeg har mest kontorarbejde så det er dejlig nemt.

Hun sidder og kigger ud af vinduet.

Hun elsker at være med og beboerne nyder hendes selskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Ja det siger jeg også! De er super skønne at have. Hvis jeg har en kunde der vil tage lang tid, skovler jeg lige jason op og smider ham ind i en af burene (- det gør jeg også hvis der kommer en hund ind. ) - problemet er så bare at huske at få ham ud igen :lol: Har haft en kunde der nær havde fået hjertestop, da hun troede han var en tøjbamse og så satte han sig op da hun stod lige ud for buret :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har faktisk fået et bur ind ad døren til samme formål :cool:

der er to problemer:

1. jeg havde ikke forstået størrelsesangivelsen helt, der er plads til en middelstor grand danois (eller en menneskedame OG en löwchen på samme tid :lol:)

2. lynlåsen er i stykker, så det ryger altså retur, og så finder jeg noget lidt mere handyt.

on a different note: tager du din hund med ind i sandwichbiksen? bare af interesse, jeg ved ikke, om man må derinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har faktisk fået et bur ind ad døren til samme formål :cool:

der er to problemer:

1. jeg havde ikke forstået størrelsesangivelsen helt, der er plads til en middelstor grand danois (eller en menneskedame OG en löwchen på samme tid :lol:)

2. lynlåsen er i stykker, så det ryger altså retur, og så finder jeg noget lidt mere handyt.

on a different note: tager du din hund med ind i sandwichbiksen? bare af interesse, jeg ved ikke, om man må derinde.

Nej, man må ikke have hunde med ind, så han venter udenfor. Også uden for Letz Sushi, når det er sushi-dag. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Bastarden går forresten i skole hver dag, i middagspausen går hun tur og det er en skole med mange indvandrere, så pga Bastarden har veninden ikke den store sociale kontakt i skolen :engel:

Her er det dog Petrine, der har fysik

Matematik.jpg

Og Petrine der studerer pind

pind.jpg

Har Petrine husket at søge SU :vinken: Det ser jo ud til at være et interessant og trættende studie, alene det bør da belønnes:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det hele afhænger vel af hvad arbejdsgiveren/uddannelsesstedet siger til at man har en hund med.

Det er mere udbredt i Tyskland at arbejdsgivere er lidt fleksible på det punkt.

Min læge har sin hund med på job. Ikke inde i konsultationen, men i lægehusets køkken/frokostrum.

Det er vist mest hvis man kan sætte fødderne under eget skrivebord.

Jeg har to af mine hunde med på arbejde, som dog foregår i samme bygning hvor jeg bor. De andre vil hellere "blive hjemme", vist fordi komforten er bedre der. Det er altid de samme hunde der kommer med/bliver hjemme, men jeg kan dog godt tage en af de andre med hvis der f.eks er et sår der skal holdes under opsyn.

hvor fedt! hvilke et arbejde har du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Min chef har skam også ofte sin hund med, men den ved også den ikke må gå ind på klinikkerne og venteværelset, den bliver pænt i privaten.

Jeg synes bare hunde på selve klinikken/venteværelset er en anelse uhygjnsisk.

AHA! En tandlaege der har brudt loven.:slem: Der er strenge love for sundhedsklinikker og det der, maa man ikke paa en tandlaegeklinik.

Ja, jeg er i sin tid udd. klinikass. saa derfor kender jeg lovgivningen paa det omraade:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos min gamle tandlæge var der altså en af tandlægerne, der havde sin hund med

Min øjenlæge har sin hund i klinikken - som altid, vil jeg helre have en mudret hund end en snottet unge ved siden af mig - den går med ind i selve undersøgelseslokalet og er vildt sød (hun trænede i DAF)

Petrine har været med på Bispebjergs hud og allergi-klinik :klap: det gik også fint!

Link til indlæg
Del på andre sites

AHA! En tandlaege der har brudt loven.:slem: Der er strenge love for sundhedsklinikker og det der, maa man ikke paa en tandlaegeklinik.

Ja, jeg er i sin tid udd. klinikass. saa derfor kender jeg lovgivningen paa det omraade:blink:

Men som sagt kom den jo ikke ind i venteværelset eller klinikkerne, den blev inde på kontoret. Som Petrine vil jeg også hellere have en hund eller en snottet unge derinde. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites