Hop til indhold

Hvordan en splint blev til en bondegård...


Lonny
 Share

Recommended Posts

(ps. Lad være med at bladre ned til billederne hvis du ikke kan tåle at se blod)

 

Her til morgen lykkedes det Luna at hoppe ind i en busk med sylespidse torne på, så på hjemturen haltede og pev hun.

 

Efter at vi selv havde forsøgt med sæbespåner og pincet, måtte vi erkende at vi ikke selv kunne få splinten ud, så afsted til dyrlægen, og selvfølgelig på en lørdag med dobbelttakst :stupid:

 

Da vi ankom fik Luna en fuld bedøvelse, da det ville være mindre smertefuldt end at få foden lokalbedøvet, og dyrlægen tog så en tang og forventede at det snart var overstået, som hun sagde, så hiver jeg lige den ud...

 

3 kvarter senere var hun først færdig :shock:

 

Splinten, hvoraf den del der stak ud var på størrelse med en knappenåls hoved ville bare ikke ud igen. Så Luna blev lokalbedøvet i foden, skåret først lidt op, så lidt mere, og så lidt mere. Splinten kom delvist ud, men fordi dyrlægen frygtede der stadig var rester i det hulrum der under trædepoten, så måtte hun lave et rimeligt stor hul og derefter rode rundt dernede...

 

Vi håber at hele splinten kom ud, men fordi dyrlægen ikke var sikker, så har hun kun givet to indvendige sting, og ellers står resten af såret åbent. Vi skal så skylle det så mange gange som muligt i sæbevand, på denne måde skulle resten af splinten gerne komme ud.

 

Så Luna har ca. et cm langt sår på poten og det går som sagt helt ind til hulrummet under trædepoten, det er sgu da utroligt hvad sådan en lille splint kan forårsage :shock:

 

Luna ligger nu og sover, og det forventer jeg at hun gør resten af dagen, og så står den ellers på smertestillende og antibiotika i en uges tid.

 

Nå ja, og det der med en bondegård, ja, det kom sig af prisen, 3.500 :shock:

 

1238703-T400300.jpg

 

1238702-T400300.jpg

 

1238700-T400300.jpg

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:shock: hold fast en omgang!!

 

Jeg var også ret overrasket over hvor voldsomt det endte med at blive, jeg troede jo bare at splinten skulle trækkes ud, og så var det overstået :genert:

 

Av, av av min pote og din pengepung! :ae:

 

Krydser fingre for, at der ikke sidder noget tilbage, og Luna hurtigt kan blive hel igen.

 

Når det smertestillende går af, så tror jeg at Luna's pote gør voldsomt ondt, hun stod i 20 minutter og rodede rundt inde i den med en tang :shock:

 

:shock: Lune bør vist snarest pakkes ind i vat!

 

Bobleplast og vat, det er vist både mest sikkert og billigst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Av for en omgang! Håber vi får lov at se billeder af luna, når hun vågner op. :lun:

 

Det bliver vist først engang i morgen, hun har lige været en tur ude på græsplænen, men efter 5 minutter lignede og lød hun som en der var ved at dø, så i dag står den vist bare på putning :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da utrolig hva den lille pige må igennem, stort hyggeTrøste kram til jer begge.

Vi er åbenbart heldige med vores hunde, om ikke andet så er det da godt jeg ikke bruger samme dyrlæge som dig for så var det vist landets rigeste.

 

Rigtig god bedring med hende... hun ser så skrøbelig ud på det sidste foto :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da utrolig hva den lille pige må igennem, stort hyggeTrøste kram til jer begge.

Vi er åbenbart heldige med vores hunde, om ikke andet så er det da godt jeg ikke bruger samme dyrlæge som dig for så var det vist landets rigeste.

 

Rigtig god bedring med hende... hun ser så skrøbelig ud på det sidste foto :lun:

 

Hvis vi havde samme dyrlæge, så tror jeg bare at dyrlægen kunne nøjes med at koncentrere sig om vores hunde og helt undlade at have andre kunder, de skulle såmænd nok tjene til smør på brøddet alligevel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Av, av, av - stakkels Luna :ae:

 

De er altså også nogle sataner de der tornebuske - hvad de så end hedder :evil:

 

De står også langs fjorden, hvor vi gik tur dengang du var her, men nu kan man se dem og tornene er altså ret spidse.

Rammer man så "rigtigt", så er der ikke noget at sige til at den kommer så langt ind.

 

Ærgerligt at i ikke selv kunne fjerne den - og så alligevel ikke, for tænk hvis nu den var knækket :shock:, så havde i først haft balladen.

 

Sender masser af :kys: til dig og Luna.

Link til indlæg
Del på andre sites

Av, av, av - stakkels Luna :ae:

 

De er altså også nogle sataner de der tornebuske - hvad de så end hedder :evil:

 

De står også langs fjorden, hvor vi gik tur dengang du var her, men nu kan man se dem og tornene er altså ret spidse.

Rammer man så "rigtigt", så er der ikke noget at sige til at den kommer så langt ind.

 

Ærgerligt at i ikke selv kunne fjerne den - og så alligevel ikke, for tænk hvis nu den var knækket :shock:, så havde i først haft balladen.

 

Sender masser af :kys: til dig og Luna.

 

Jeg stak mig selv på sådan en tornebusk i sidste weekend, og de er altså sylespidse, og der skal intet til at de trænger dybt ind i huden.

 

Dyrlægen fortalte om en hvor de selv havde fået pillet splinten ud, men efterfølgende hævede foden op og der kom en byld, det viste sig så, at de kun havde fået det yderste ud, og inde i hulrummet under trædepoten sad der stadig ca. en cm torn. Det var også derfor hun var så grundig med at rode rundt i det hulrum og sikre sig at der ikke var noget tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh guder, stakkels Luna altså :ae: Hun får da også bare alverdens ulykker smidt i hovedet :ae:

 

Håber at det går snildt med poten, at der ikke er mere torn og det heler hurtigt! :x:

 

Snudepuf fra Møffe til jer og krammer fra mig :ae:

 

Jeg syntes også at hun har en vis mani med at når hun gør noget (især inden for ulykker), så gør hun det grundigt...

 

Men det var en rigtig god dyrlæge, og der vil jeg helt klart komme igen :5up:

 

Sidst vi var på kbh med Luna og hendes flækkede negl, der fik hun en opvågningsprøjte, blev rusket lidt rundt og derefter smidt vaklende ud i venteværelset, og det var så her hendes angst for dyrlæger startede...

 

I dag fik jeg en kop kaffe, Luna fik kun en halv opvågningsprøjte (fordi at nogen hunde eller vågner alt for pludseligt) og jeg sad sammen med hende, efter et kvarter kom dyrlægen ind og gav hende lidt mere og vågne på, så vi havde begge to en rigtig god oplevelse, og Luna gik først ud da hun selv følte hun var klar :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også at hun har en vis mani med at når hun gør noget (især inden for ulykker), så gør hun det grundigt...

 

Men det var en rigtig god dyrlæge, og der vil jeg helt klart komme igen :5up:

 

Sidst vi var på kbh med Luna og hendes flækkede negl, der fik hun en opvågningsprøjte, blev rusket lidt rundt og derefter smidt vaklende ud i venteværelset, og det var så her hendes angst for dyrlæger startede...

 

I dag fik jeg en kop kaffe, Luna fik kun en halv opvågningsprøjte (fordi at nogen hunde eller vågner alt for pludseligt) og jeg sad sammen med hende, efter et kvarter kom dyrlægen ind og gav hende lidt mere og vågne på, så vi havde begge to en rigtig god oplevelse, og Luna gik først ud da hun selv følte hun var klar :5up:

 

Dejligt, at dyrlægen var så god - det er sørme noget af det absolut vigtigste...!

 

Men øv, med jeres oplevelse på KBH Dyrehospital, at det endte med sådan en oplevelse :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også at hun har en vis mani med at når hun gør noget (især inden for ulykker), så gør hun det grundigt...

 

Men det var en rigtig god dyrlæge, og der vil jeg helt klart komme igen :5up:

 

Sidst vi var på kbh med Luna og hendes flækkede negl, der fik hun en opvågningsprøjte, blev rusket lidt rundt og derefter smidt vaklende ud i venteværelset, og det var så her hendes angst for dyrlæger startede...

 

I dag fik jeg en kop kaffe, Luna fik kun en halv opvågningsprøjte (fordi at nogen hunde eller vågner alt for pludseligt) og jeg sad sammen med hende, efter et kvarter kom dyrlægen ind og gav hende lidt mere og vågne på, så vi havde begge to en rigtig god oplevelse, og Luna gik først ud da hun selv følte hun var klar :5up:

 

Det lyder til at være en god dyrlæge.

 

Hader bare de dyrlæger, hvor det at behandle dyr er blevet en rutine og det nænsomme ( som tager tid) er trådt tilbage for penge, penge penge :evil:

 

Er det en helt ny dyrlæge og første gang i var der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at være en god dyrlæge.

 

Hader bare de dyrlæger, hvor det at behandle dyr er blevet en rutine og det nænsomme ( som tager tid) er trådt tilbage for penge, penge penge :evil:

 

Er det en helt ny dyrlæge og første gang i var der?

 

Jeg hader også dem der hvor de bare ser dyrene som genstande, og jeg vil altså ikke støtte op om det :evil:

 

I dag var vi på faxe dyrehospital og jeg vidste kun at de har en skadestue fordi at Luna går til water walk hos dem. Hun har så tidligere været der én gang og blive scannet fordi min egen dyrlæge ikke har en scanner, og begge gange er vi blevet behandlet rigtig godt og der er blevet taget hensyn til Luna, og de er meget grundige, så dem kan jeg helt klart anbefale (selvom de jo er lidt langt fra dig :blink:) :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hader også dem der hvor de bare ser dyrene som genstande, og jeg vil altså ikke støtte op om det :evil:

 

I dag var vi på faxe dyrehospital og jeg vidste kun at de har en skadestue fordi at Luna går til water walk hos dem. Hun har så tidligere været der én gang og blive scannet fordi min egen dyrlæge ikke har en scanner, og begge gange er vi blevet behandlet rigtig godt og der er blevet taget hensyn til Luna, og de er meget grundige, så dem kan jeg helt klart anbefale (selvom de jo er lidt langt fra dig :blink:) :5up:

 

 

Det var nu ikke fordi jeg er utilfreds med min egen dyrlæge - jeg har nemlig fundet en der ikke er som før omtalt.

At det så også er et dyrehospital er jo kun et plus :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst wheaten terrier

Stakkels Luna, håber hun kommer sig hurtig og at Dr. Dyr fik det hele ud.

God bedring med hende.

 

Dejligt at høre, at dyrlægen tog sig tid til jer :5up: og var grundig i sin behandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også at hun har en vis mani med at når hun gør noget (især inden for ulykker), så gør hun det grundigt...

 

Men det var en rigtig god dyrlæge, og der vil jeg helt klart komme igen :5up:

 

Sidst vi var på kbh med Luna og hendes flækkede negl, der fik hun en opvågningsprøjte, blev rusket lidt rundt og derefter smidt vaklende ud i venteværelset, og det var så her hendes angst for dyrlæger startede...

 

I dag fik jeg en kop kaffe, Luna fik kun en halv opvågningsprøjte (fordi at nogen hunde eller vågner alt for pludseligt) og jeg sad sammen med hende, efter et kvarter kom dyrlægen ind og gav hende lidt mere og vågne på, så vi havde begge to en rigtig god oplevelse, og Luna gik først ud da hun selv følte hun var klar :5up:

 

Pudsigt.. Det er slet ikke den oplevelse, jeg har fået de 4 uger jeg var i praktik derinde.. Ja, jeg var i genoptræningen, men tilbragte også en del tid i receptionen og jeg har ikke set en eneste groggy hund..

 

Min egen, jow.. Men der var jeg også med hele vejen, indtil hun vågnede.. Hun fik ikke en indsprøjtning for at vågne..

 

Sikke en øv-oplevelse I fik..

 

Men godt, det blev en god oplevelse i dag.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...