Hop til indhold

Navn til hvalp :) ?


Gæst Basset-baby
 Share

Recommended Posts

Gæst Basset-baby

Hejsa.

 

Vi går jo spændt og venter på at få vores lille hvalp hjem. Men er helt blanke hvad angår navn.

Vi har desværre intet billede af ham endnu, men han har nogenlunde samme aftegninger som denne: http://www.koldingdyrehospital.dk/hdvac.html

 

Vores pt. bedste bud er Butler :D

 

Jeg ville gerne have et dansk drengenavn, gerne 2 stavelser- men alle bud er velkomne :D !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Valte!:blink:

 

Godt bud ! Har faktisk været oppe og vende, men vi synes det er "for oplagt". Altså et tyspisk hundenavn.

 

Vi lagde ud med Flemming, så vi skal i den retning ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Godt bud ! Har faktisk været oppe og vende, men vi synes det er "for oplagt". Altså et tyspisk hundenavn.

 

Vi lagde ud med Flemming, så vi skal i den retning ;)

Vi ville også vælge et specielt navn, og havde Asti oppe og vende. Men vi kunne ikke beslutte os, og så stod vi der med en hund i armene og anede ikke hvad den skulle hedde. Hendes søster skulle hedde Bella, og så skulle hun også pludselig hedde Bella:blink:

 

Men hvad med Balto?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige fået hanhvalp for 2 dage siden, en lille löwchen, som vi kalder Freddie :hjerte:

 

Men vi havde også andre navne oppe og vende :-D

 

Viggo

Oscar

Elvis

 

og ellers kan jeg da komme med lidt flere :-D

 

Verner

Otto

Bertram

Vermouth (hed min farfar he he)

Ejnar

Ollie

Egon

Rossi

 

Held og lykke med ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby

Så fik jeg lige taget nogle billeder af vores kære hvalp idag :)

Han er på billederne 6 uger og 4 dage gammel :lun:

 

Så ville da være rart med lidt mere "personlige" bud på et navn til den kære :-D

 

Butler er pt det bedste bud, men af en eller anden grund synes jeg det lyder forkert når man kalder på ham ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Så fik jeg lige taget nogle billeder af vores kære hvalp idag :)

Han er på billederne 6 uger og 4 dage gammel :lun:

 

Så ville da være rart med lidt mere "personlige" bud på et navn til den kære :-D

 

Butler er pt det bedste bud, men af en eller anden grund synes jeg det lyder forkert når man kalder på ham ?

 

Han er så NUTTET :lun::lun::lun:

Tænker lige angående navn :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altid drømt lidt om at kalde min hund for Allan, Karsten eller Michael...:mrgreen: - men så tør man alligevel ikke... Kunne bare være så blæret at kommandere "SIT Michael" - eller "Hold så kæft Allan":lol:

 

Jeg kan ikke lade være at tænke lidt i Sherlock Holmes, når jeg ser sådan en Basset... Eller Bassil fra Bakerstreet måske... Dr. Watson osv... meeeen måske lidt for originalt..:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Har altid drømt lidt om at kalde min hund for Allan, Karsten eller Michael...:mrgreen: - men så tør man alligevel ikke... Kunne bare være så blæret at kommandere "SIT Michael" - eller "Hold så kæft Allan":lol:

 

Jeg kan ikke lade være at tænke lidt i Sherlock Holmes, når jeg ser sådan en Basset... Eller Bassil fra Bakerstreet måske... Dr. Watson osv... meeeen måske lidt for originalt..:genert:

 

Jeg havde jo faktisk sagt at fik jeg en dag min drøm om en Basset opfyldt så skulle han hedde Flemming- men nu synes jeg slet ikke det passer til ham her ?

 

Og så har jeg én regel- Han skal ikke hedde et typisk hundenavn som fx. Fido ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde jo faktisk sagt at fik jeg en dag min drøm om en Basset opfyldt så skulle han hedde Flemming- men nu synes jeg slet ikke det passer til ham her ?

 

Og så har jeg én regel- Han skal ikke hedde et typisk hundenavn som fx. Fido ;)

 

Flemming er et for cool navn.. hvis du tør... :mrgreen:

 

Lidt nemmere med dyr, som man ikke skal kalde på offentligt.. Min fugle hed f.eks. Otto (min første Otto), Henning, Mogens og Ruth... og så har jeg haft fisk, der hed Pia, Lisbeth og Gert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Absolut bedårende hvalp ! Jeg synes faktisk at Butler passer rigtig godt til ham !

 

Eller måske James opkaldt efter ham "butleren" fra "Dinner for one" ..den der der altid bliver sendt nytårs aften. Same procedure as last year !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Flemming er et for cool navn.. hvis du tør... :mrgreen:

 

Lidt nemmere med dyr, som man ikke skal kalde på offentligt.. Min fugle hed f.eks. Otto (min første Otto), Henning, Mogens og Ruth... og så har jeg haft fisk, der hed Pia, Lisbeth og Gert.

 

Det røre mig nu slet ikke :-D

Jeg synes bare ikke Flemming var ham- men et andet navn i den stil ville være perfekt ! Jeg ved bare ikke hvilket :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det røre mig nu slet ikke :-D

Jeg synes bare ikke Flemming var ham- men et andet navn i den stil ville være perfekt ! Jeg ved bare ikke hvilket :vedikke:

 

Når jeg kigger på ham tænker jeg nu heller ikke Flemming og Bjarne agtige navne... Til gengæld synes jeg at Helmut var et rigtig godt forslag.

 

Hvis vi springer en generation frem (eller nok nærmere tilbage) er der også navne som:

 

Søren

Jacob

Ole

Rasmus

Axel

 

- min første barndomshund hed Jonathan.. skønne vovse...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...