Hop til indhold

Nervøs for Mille

Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Gæst Bille

Vi er blevet lidt nervøse for Mille her til aften - hun opfører sig rigtig mærkeligt og da vi begyndte at tale om det sammen, var vi flere der havde bemærket forskellige ting over de senere 3-4 dage :cry:

Mille var i 1. løbetid 1. juli 2010, så har egentlig tænkt på, at det måske var løb der var på vej, men synes ikke der var de samme symptomer som i sommer.

Hun stinker ganske forfærdeligt ud af munden (nærmest kloak-agtigt), smasker og slikker sig ekstra meget om munden, og der hænger, et meget lille dog, mælkeagtigt spytslim under underlæben i skægget samt der ligger noget lignende på vandoverfladen i vandskålen.

Hun virker "deprimeret", kan godt spilles op til leg herhjemme men kun i kort tid, så lægger hun sig igen.

Hun sover ekstremt meget, og hun drikker helt vildt ekstremt, tømmer hele skålen på én gang et par gange om dagen + det løse.

Gåturene med hængende hoved. Løs på engen er hun dog fuldstændigt sit glade, løbende jeg.... dog har hun fundet på i denne uge (begge gange vi var der) at være MEGET lang tid om at komme og indkald er hun ellers blevet vildt god til det sidste ½ år.

Men hendes appetit fejler IKKE noget. Det første 1½ år var hun en dårlig spiser, altså der skulle ofte lidt lækkert ovenpå før man gad det hundeæde, men de sidste par mdr. er bare glubsk og hun ÆDER meget hurtigt.

Virker det på jer, som at hun skal i løb eller til at hun måske er syg? (Der er intet at se på "blomsten")

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige tilføje at vi har oplevet, at selv når vi kalder på hende når hun er i haven kommer hun ikke, hvilket hun ellers altid gør. Når man så går ud til hende, og hun får øje på en så det sådan "gud, er du her? Dejligt så følger jeg efter" i meget luntende tempo (hun plejer at løbe). Ellers så lunter hun kun, og leger ikke i haven - hun ligger bare derude:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at virke træt og deprimeret kunne jo godt skyldes løbetid, men det her ville bekymre mig:

Hun stinker ganske forfærdeligt ud af munden (nærmest kloak-agtigt), smasker og slikker sig ekstra meget om munden, og der hænger, et meget lille dog, mælkeagtigt spytslim under underlæben i skægget samt der ligger noget lignende på vandoverfladen i vandskålen.

hun drikker helt vildt ekstremt, tømmer hele skålen på én gang et par gange om dagen + det løse.

Jeg ville ringe til dyrlægen og høre, om det er en god idé at komme forbi og få hendes tjekket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Hmm, det kunne måske godt være løbetiden som var på vej :hmm:.

Jeg ville måske se det an et par dage mere (hvis det selvfølgelig ikke er noget som forværres) og så ville jeg nok lige give dyrelægen et ring, bare for en sikkerhedsskyld :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er blevet lidt nervøse for Mille her til aften - hun opfører sig rigtig mærkeligt og da vi begyndte at tale om det sammen, var vi flere der havde bemærket forskellige ting over de senere 3-4 dage :cry:

Mille var i 1. løbetid 1. juli 2010, så har egentlig tænkt på, at det måske var løb der var på vej, men synes ikke der var de samme symptomer som i sommer.

Hun virker "deprimeret", kan godt spilles op til leg herhjemme men kun i kort tid, så lægger hun sig igen.

Hun sover ekstremt meget, og hun drikker helt vildt ekstremt, tømmer hele skålen på én gang et par gange om dagen + det løse.

Gåturene med hængende hoved. Løs på engen er hun dog fuldstændigt sit glade, løbende jeg.... dog har hun fundet på i denne uge (begge gange vi var der) at være MEGET lang tid om at komme og indkald er hun ellers blevet vildt god til det sidste ½ år.

Men hendes appetit fejler IKKE noget. Det første 1½ år var hun en dårlig spiser, altså der skulle ofte lidt lækkert ovenpå før man gad det hundeæde, men de sidste par mdr. er bare glubsk og hun ÆDER meget hurtigt.

Virker det på jer, som at hun skal i løb eller til at hun måske er syg? (Der er intet at se på "blomsten")

Øget vandindtag kan være sukkersyge eller livmoderbetændelse.. (normal vandindtag er 100 ml pr kg legemsvægt i døgnet)
Link til indlæg
Del på andre sites

øv, jeg håber ikke for jer, at der er noget med millen. jeg tænkte på, og det passer slet ikke på alle symptomerne, men om i nogensinde har fået røntgenfotograferet hendes hofter? jeg kan nemlig huske, at du har lavet en tråd om det før, noget med hendes bevægelsesmønster el.lign? og så vidt jeg husker, har hun ikke stamtavle, så i kender måske ikke så meget til hoftestatus i hendes nærmeste familie? jeg ville nok komme til at frygte den slags smerter, hvis min hund blev generelt nedstemt, langsom, utilbøjelig til at løbe osv. måske var det rart for jer at få det udelukket. jeg aner selvsagt intet om løbetider, så ved ikke, om det bare kan være sådan en, men hold i hvert fald godt øje med hende :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alfabillen og jeg, tager Mille til dyrlægen i morgen.. Hun virker mere op på dyupperne i dag, men hun drikker stadig rigtig meget, og lugter rigtig rigtig grimt ud af munden. Og kommer heller ikke når vi kalder. Så vi er bekymrede:cry: Skriver opdate, når vi ved noget mere.

Og tak for jeres tanker til Mille:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alfabillen og jeg, tager Mille til dyrlægen i morgen.. Hun virker mere op på dyupperne i dag, men hun drikker stadig rigtig meget, og lugter rigtig rigtig grimt ud af munden. Og kommer heller ikke når vi kalder. Så vi er bekymrede:cry: Skriver opdate, når vi ved noget mere.

Og tak for jeres tanker til Mille:-)

krydser fingre for lille Mille xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal til dyrlægen med Mille 13.45 i dag, da der ingen ændring er og jeg ikke er tryg ved hendes tilstand.

Hun lugter stadig meget kloak-agtigt ud af munden, øget vandindtag og der ligger savlagtigt spor på vandoverfladen (de andres vandskåle har helt klar vandoverflade).

Hun "smasker" stadig (ikke konstant) altså som om der til tider er noget i hendes mund som skal smages på/synkes.

Jeg har hver dag nærstuderet "blomsten" gennem den sidste uge for at tjekke for løb. Den virker måske lidt hævet og ser beskidt ud som om der sidder jord/snavs men det er helt tørt og ikke nyrødt. Hun er meget grundig med at gøre sig ren, når hun har tisset, og har ikke rullet sig i mudder denne uge, men jeg kan jo blive ved at gøre mig tanker - må nok bare vente og høre, hvad dr. dyr har af forslag :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gudskelov, en sten faldt fra hjertet.. Vi var oppe med Mille hos dr. Dyr, og er lige kommet hjem med en glad Mille og en pind/bensplint:oops:

Da dyrelægen havde hende på bordet, fik han lov at åbne hele gabet på hende, og løfte hovedet, og derinde på tværs mellem de bagerste to tænder, sad en gren/bensplint kilet fast:shock: Så hun har haft rigtig ondt, og hun har intet sagt. Der var ved at gå infektion i (og hendes lymfekirtler på halsen var hævet) derfor den grimme lugt. Stakkels lille Mille:megaked:

Hendes store væskeindtag, forklarede dyrelægen med, at hun simpelthen har prøvet at skylle den væk.

Og nu har vi verdens gladeste hund igen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gudskelov, en sten faldt fra hjertet.. Vi var oppe med Mille hos dr. Dyr, og er lige kommet hjem med en glad Mille og en pind/bensplint:oops:

Da dyrelægen havde hende på bordet, fik han lov at åbne hele gabet på hende, og løfte hovedet, og derinde på tværs mellem de bagerste to tænder, sad en gren/bensplint kilet fast:shock: Så hun har haft rigtig ondt, og hun har intet sagt. Der var ved at gå infektion i (og hendes lymfekirtler på halsen var hævet) derfor den grimme lugt. Stakkels lille Mille:megaked:

Hendes store væskeindtag, forklarede dyrelægen med, at hun simpelthen har prøvet at skylle den væk.

Og nu har vi verdens gladeste hund igen :banan:

:banan::banan: nårh stakkels Mille:lun: men hvor er det dejligt, at hun nu er frisk igen:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker sådanne opdateringer, hvor der var en hurtig og simpel løsning. :klap:

Det lød jo ellers lidt bekymrende.

Lige præcis hvad dr. dyr sagde, da jeg udtrykte lidt dårlig samvittighed over ikke selv at have opdaget det :oops:

Jeg havde selvfølgelig fået googlet mig frem til alverdens dårligdomme, hvor det godt - i værste fald - kunne minde om nyresygdom/tarmlidelse og tror også dyrlægen havde tænkt i de baner.

Han var i hvert fald klar til en større udredning. Men så nærmede han sig Milles mund og åbnede den på vid gab og helt inde ml bagerste kindtænder sad den kilet fast. Føj hvor det lugtede, da den blev trukket ud og det blødte også.

Men hvor blev hun glad, ligesom om hun takkede os :banan:Hun fik en sprøjte med penicillin og skal have tabletter i 6 dage, dejligt det ikke var alvorligt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites