Hop til indhold

Udstilllingstelt - hvilket?


 Share

Recommended Posts

Jeg er da i 7 sind om, hvilket udstillingstelt jeg skal anskaffe mig :genert:

 

Har kig på tre forskellige, men vil jo gerne have, at det er af en solid kvalitet, så det holder mange år endnu!

 

Jeg har jævnligt en veninde med til udstillinger og endnu nogle gange flere. Og ellers, så bliver husstanden forhåbentligt ikke ved med kun at tælle én hund :slem: Så det skal jo have en nogenlunde god størrelse!

 

Så er lidt i tvivl, har kig på de her:

 

Skøde-hunden:

http://skøde-hunden.dk/udstillingstelt-easy-up-popup-te-11/popup-turbotelt-30.html

Det er jo lidt mindre end de andre, men er så tilgengæld billigt. Er der plads nok eller vil man få klaustrofobi, hvis man er 2-3 hunde +1-3 mennesker? Lad os bare sige 2 hunde og 2 mennesker, i hvert fald nogenlunde + bord og stole (det ved jeg, at DKK's telte kan klare)... Og holder det lige så godt som de mere gængse og kendte telte? :hmm:

 

DKK's telt er jeg nok umiddelbart mest tændt på, de holder jo for helvede, ellers ville så mange ikke købe dem og det hører jeg jo også fra andre.

Salgsartikler » Til Udstilling » UdstillingsTelt DKK

 

Og så Canis' telt - vil jo vildt gerne støtte dem, men det koste så lige 200kr. mere end DKK's... Og holder det lige så godt? Og kan se, at det så også lige er nooooget mindre, til flere penge... Not so good...

Canis-teltet

 

Bitte erfaring, anyone? :genert: Hopper nok mest mellem Skøde-hundens dejligt, billige alternativ og DKK's efter at have bemærket størrelsen på Canis', sammenlagt med prisen... Men er stadig voldsomt i tvivl med de to...!

 

(og rimeligt skidt pyt med vægten, det skal bare holde i mange år - gider ikke købe noget skrammel, der skal skiftes ud om et par år)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg knuseelsker mit DKK telt en smule... Men det er tungt!

 

Og det fylder meget i bilen...

 

Jeg overvejer kraftigt at supplere med et lille popup telt uden "stænger". Nogle af vores venner har et. Men det er ikke særlig stort...

 

DKK teltet :5up:

 

Ja, det er tungt! Men har i forvejen så meget tungt grej med (tung taske med alle de tusind ting, som må og skal medbringes), at jeg overvejer om jeg ikke skal have en sækkevogn til det anyways :mrgreen: Så vægten betyder ikke det store, løfter jo også 14-15kgs sække til dagligt :lol:

 

Og det holder jo, selvom det blæser noget, ikke også?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er tungt! Men har i forvejen så meget tungt grej med (tung taske med alle de tusind ting, som må og skal medbringes), at jeg overvejer om jeg ikke skal have en sækkevogn til det anyways :mrgreen: Så vægten betyder ikke det store, løfter jo også 14-15kgs sække til dagligt :lol:

 

Og det holder jo, selvom det blæser noget, ikke også?

 

Jeg har lige købt en transportvogn fra Amalie - den er ret robust...

 

Jo jeg har ikke haft problemer med mit i hvert fald. Så længe man sætter godt med pløkker i tror jeg det kan klare en del

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må du ikke holde mig helt 100 op på det, men jeg synes en eller anden sagde til mig, at Canis ikke var et rigtigt pop-up... men at du rejste stængerne og så skulle du klikke alle teltdug-holderne på... og det tog en krig...

 

Men om det var Canis, eller en anden model er jeg ikke helt sikker på :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft "det grønne" som alle havde før DKK's røde kom. Det var stort set det samme telt, bare med en presenningdug i stedet for den nylondug DKK's har. Det store plus ved det telt synes jeg var størrelsen. Der er rigelig plads til et par stole og et par bure inde i selve teltet, hvis det nu styrter ned. Minusserne var der flere af, det var meget stort og tungt, og meget svært at pakke ned i tasken igen. Og så var jeg ikke ret glad for stængerne, synes de bøjede for nemt i blæsevejr. Og havde de én gang bøjet lidt, så var de svækkede og stod ikke ret stabilt mere.

 

Det jeg har nu er jeg superglad for. Det er et der hedder Big foot dog easy, som jeg har købt i Sverige. Det ser ud til at det ligner Canisteltet en del. Det er med kulfiberstænger, hvilket er super i blæsevejr. Jeg husker et stort flere-dages-stævne hvor DKK-teltene faldt ét efter ét for blæsten, mit blev bare stående. Det er også supernemt at sætte op, jeg kan sagtens sætte det op selv, rimelig hurtigt endda - hvor jeg til gengæld aldrig kunne få det grønne op selv. Især nedpakningen er dødnem og hurtig. Det vejer også meget lidt i forhold til det grønne, og kommer nemt ned i tasken igen. Minusset er at det er den halve meter mindre i hver side. To personer og 2 bure - så er der også rigelig fyldt op inde i selve teltet.

 

DKK's røde telt er sandsynligvis en stor forbedring af det gamle grønne, og sådan noget som vægten må være en del mindre. Jeg ville dog til en hver tid anbefale telt med kulfiberstænger, frem for "paraplymodellen". For mig er vægten også noget der betyder en del - jeg gider ikke slæbe på så meget! Selv om jeg har en (god!) sækkevogn, så er det ikke til at pakke både telt, stol og to metalbure på den, sådan at det ikke falder af eller bli'r alt for tungt at trække... Med mit lille lette telt kan jeg nøjes med at køre bure og stol på vognen, og så ta' teltet over skulderen.

 

Det er mine erfaringer og synspunkter, andre mener sikkert noget helt andet, da det med telt til syvende og sidst er lidt af en smagssag. Og så skal jeg nok ikke fortælle om det første telt vi havde til agilitystævner, i 90'erne - et kæmpestort villatelt!!! :shock: Se deeet var tungt, og langsommeligt at slå op og ned!!! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må du ikke holde mig helt 100 op på det, men jeg synes en eller anden sagde til mig, at Canis ikke var et rigtigt pop-up... men at du rejste stængerne og så skulle du klikke alle teltdug-holderne på... og det tog en krig...

 

Men om det var Canis, eller en anden model er jeg ikke helt sikker på :oops:

 

Det skal nok passe, for det ligner mit en del. Der skal holderne også klikkes på, men det er altså dødnemt og går lynhurtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Arion har også et

Arion - Nyheder

 

Jeg kender ikke til kvaliteten

 

Det købte vi sidste år, da vi skulle til Ballerup udstillingen, og jeg kunne sætte det op på 10 min. selv, men det blæste jo en halv krig, og til sidst valgte vi at tage det ned og søge "ly", hos nogle bekendte i deres DKK telt, der uden pløkker stod pænt fast.

Men det er dejlig let, nemt at sætte op ( jeg satte det op hjemme i stuen, for lige at se, hvordan det gik, og det var hurtigt at samle ).

Det er nok ikke et telt, der holder i ret mange år, da det er tyndt materiale og syningene kan hive det i stykker, men fint til et par udstillinger om året.

Men vi har lidt flere end et par udstillinger, så det bliver et DKK telt snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et, der mindet meget om det fra Skødehunden.

 

Jeg har haft 3 hundebure stående i det + 2 mennesker med stole. Det blev noget trangt.

 

Du må gerne komme forbi og prøve det/se det.

 

Mit er ligeså stabilt i vind som DKK's og ekstremt nemt at slå op og ned for en person, men jeg tror det vil blive for lille til dit behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har efterhånden kigget på samtlige modeller, for at finde det telt jeg vil have. Jeg er endt med at vælge det her:

 

Udstillingstelte - Skovagergaard

 

Det kan nemlig slås op på 30 sekunder, af en mand. Og så er det stabilt og solidt.

Alternativt ville jeg nok vælge et DKK Telt - jeg gider bare ikke den røde farve!!

Hvad nu når man ikke har en mand?

 

 

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan man leje en på timebasis. De er vist ikke ret dyre har jeg hørt.... :blink:

 

(min arbejdscomputer er ikke så glad for formatering, så der ryger en accent i ny og næ... )

Så vil jeg godt skrives op til en..JEg har et træ der skal fældes..Og en sav..men ved sq ikke rigtig :hmm: hvis nu jeg bare saver i vildskab så vælter det måske den forkerte vej
Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv det gamle grøn/blå (forgængeren til DKK og Eukanuba). Og syntes det er sindssygt let at have med at gøre. Også når man er af sted alene. Finder det ikke svært at pakke ned, og vægten har ikke været et issue eftersom der alligevel er så meget andet med til udstilling eller prøver.

 

Hvad der er rigtigt dumt ved både DKK og Eukanuba er dog farven. Man bliver blød i bolden - som Janni også sagde - efter at have været i det en halv times tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Arion har også et

Arion - Nyheder

 

Jeg kender ikke til kvaliteten

Er det også sådan et "pop-up" telt, hvor man ikke skal sætte en hel masse stænger sammen? :hmm:

 

Er selv på udkig efter nyt stævnetelt, har tidligere haft Oliver's - et helved at sætte op da det er med almindelige stænger. :roll: Så nu vil jeg prøve at ønske mig et nyt stævnetelt i fødselsdagsgave, ellers må jeg jo selv ud og købe det - man kunne jo være man var heldig. :engel: Og Arions er da et noget billigere alternativ, hvis ellers det så bare er "pop-up" telt..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det også sådan et "pop-up" telt, hvor man ikke skal sætte en hel masse stænger sammen? :hmm:

 

Er selv på udkig efter nyt stævnetelt, har tidligere haft Oliver's - et helved at sætte op da det er med almindelige stænger. :roll: Så nu vil jeg prøve at ønske mig et nyt stævnetelt i fødselsdagsgave, ellers må jeg jo selv ud og købe det - man kunne jo være man var heldig. :engel: Og Arions er da et noget billigere alternativ, hvis ellers det så bare er "pop-up" telt..?

 

Jeg tror ikke det er et pop up, eftersom Drentsche skriver, at det tager 10 min at samle... det er også ca det mit Royal Canin (med stænger) gør

 

http://www.hunde-forum.dk/produkter-leverandorer/24074-udstilllingstelt-hvilket.html#post642871

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det også sådan et "pop-up" telt, hvor man ikke skal sætte en hel masse stænger sammen? :hmm:

 

Er selv på udkig efter nyt stævnetelt, har tidligere haft Oliver's - et helved at sætte op da det er med almindelige stænger. :roll: Så nu vil jeg prøve at ønske mig et nyt stævnetelt i fødselsdagsgave, ellers må jeg jo selv ud og købe det - man kunne jo være man var heldig. :engel: Og Arions er da et noget billigere alternativ, hvis ellers det så bare er "pop-up" telt..?

 

Det er ikke et popup telt - det får man vist ikke til de penge.. desværre!

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK's er pop-up agtigt, er det ikke?

 

Regner med at bestille i dag eller i morgen, så vil lige være helt sikker :mrgreen: Liller på DKK lige nu, da det altid vil kunne bruges, også fremadsigtet :lol: Så kan det være, jeg køber et mindre og lettere et senere, til de "små" ture, hvor det kun er mig og Møffe ;-)

 

Slet ikke nogen der lige hurtigt kan svare på mit DKK-telts-spørgsmål? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
DKK's er pop-up agtigt, er det ikke?

 

Regner med at bestille i dag eller i morgen, så vil lige være helt sikker :mrgreen: Liller på DKK lige nu, da det altid vil kunne bruges, også fremadsigtet :lol: Så kan det være, jeg køber et mindre og lettere et senere, til de "små" ture, hvor det kun er mig og Møffe ;-)

 

Jo det er det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...