Hop til indhold

Problemer med k9 sele?


Recommended Posts

Den er bare bare sååå fed. Jeg købte den i grøn, den står bare så godt til hende. Eneste problem er at hendes Hurrta-halsbånd (indkøbt til rally) er brunt ... det dur jo ikke :genert:

 

Aj DET går dælme ikke:roll::genert::mrgreen: Jeg har (h-)selen i rød (som jeg stadig mener er orange:mrgreen:).. Og den står rigtig godt til Luna.. tror jeg nu også den grønne ville:hmm: Er oss lidt forelsket i halsbåndet.. MEN jeg har ingen penge, så det må vente:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tænker bare, at den der store sele må blive ufattelig varm og tung at gå rundt med om sommeren, ovenikøbet er Skipper jo helt sort.

 

Vi er i hvert fald glade for y-selen, den vejer ikke særlig meget, sidder godt til og skaver ikke.

 

Jeg har lige kigget på den, den er ret fin og prisen er også noget rarere end de andre seler :-D og jeg havde ikke lige tænkt over det med varmen, vi har jo kun haft k9 selen vinter og forår. Men han bliver ret besværet af varmen...

 

Den H sele som i snakker om er det den her? Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

Jeg håber mit link virker denne gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige kigget på den, den er ret fin og prisen er også noget rarere end de andre seler :-D og jeg havde ikke lige tænkt over det med varmen, vi har jo kun haft k9 selen vinter og forår. Men han bliver ret besværet af varmen...

 

Den H sele som i snakker om er det den her? Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

Jeg håber mit link virker denne gang.

 

Jeps, det er den.. Jeg har lige sat min til salg. Altså den sidder godt på mange hunde... Men spændet går på Luna's dårlige albue.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det er den.. Jeg har lige sat min til salg. Altså den sidder godt på mange hunde... Men spændet går på Luna's dårlige albue.. :???:

 

Jeg synes også y selen ser bedre ud på billeder, det eneste der frister ved h selen er at der er det håndtag for oven. Det har vi haft god brug for på k9 selen.

 

Men de her seler har de da heldigvis i de fleste dyrehandler så det kunne da være man skulle et smut forbi en i morgen og prøve et par størrelser og modeller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også y selen ser bedre ud på billeder, det eneste der frister ved h selen er at der er det håndtag for oven. Det har vi haft god brug for på k9 selen.

 

Men de her seler har de da heldigvis i de fleste dyrehandler så det kunne da være man skulle et smut forbi en i morgen og prøve et par størrelser og modeller.

Ja det er så også det, der trækker ned på y-selen, for udover det er et håndtag, så kører ringen til snoren også frem og tilbage i det håndtag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det er den.. Jeg har lige sat min til salg. Altså den sidder godt på mange hunde... Men spændet går på Luna's dårlige albue.. :???:

 

Vi havde os den i ca et par dage, da jeg byttede den sagde ekspedienten at den faktisk gnaver en del hunde, så jeg har også forelsket mig i y-selen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde os den i ca et par dage, da jeg byttede den sagde ekspedienten at den faktisk gnaver en del hunde, så jeg har også forelsket mig i y-selen :lun:

 

Duffy har Hurrtas Y sele, og den er desværre vist blevet for lille til hende, synes i hvert fald at den sidder lige tæt nok ind til hendes armhuler, så nu er vi også på udkig efter en ny sele.. Og den jeg har tænkt mig, kan jeg ikke finde i butikkerne, så det bliver et sats med at bestille den over nettet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Duffy har Hurrtas Y sele, og den er desværre vist blevet for lille til hende, synes i hvert fald at den sidder lige tæt nok ind til hendes armhuler, så nu er vi også på udkig efter en ny sele.. Og den jeg har tænkt mig, kan jeg ikke finde i butikkerne, så det bliver et sats med at bestille den over nettet...

 

Hvad str er hendes? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du gerne vil have en lækker nylon sele MED håndtag, så skal du kigge på Kenjan´s ;-) Den er simpelthen så lækker, og sidder super godt. Har set den sidde på schæfer, rottweiler, dobermann, labrador, vizsla og malinois, alle i str. M og den sad bare :5up:

 

Og så fåes den både med og uden håndtag

 

HETZ - SPOR - GÅ SELE, 4 cm. kraftig nylon foret - med håndtag - sort - M

 

Har den selv, og det er den lækreste nylon sele jeg har brugt penge på, har også Y-selen fra Hurtta og Wolfsong, men disse er uden håndtag. Og Kenjan´s virker bare mere solid i det... Normalt er jeg mest til læder seler, men Kenjan´s fik omvendt mig til nylon, og så tåler nylon bare vand og mudder bedre end læder ;-):lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er så også det, der trækker ned på y-selen, for udover det er et håndtag, så kører ringen til snoren også frem og tilbage i det håndtag.

 

Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig :genert:

 

Du mener at h selen er god fordi ringen ikke sidder fast og det derfor er den der kører rundt fremfor at selen bliver trukket rundt om hundens krop?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig :genert:

 

Du mener at h selen er god fordi ringen ikke sidder fast og det derfor er den der kører rundt fremfor at selen bliver trukket rundt om hundens krop?

Ja nemlig.. H-selen kører ikke rundt.. Og det kan jeg rigtig godt lide.. Og med line-ringen kørende frem og tilbage i "håndtaget", så kan hunden gå på begge sider af en, uden probs..

 

Jeg har fået en y-sele af Karina. Den ligner wolfsongs, men er det ikke. Den er med fleece inden i, og den kører altså rundt på Luna:cry:

 

Skulle jeg vælge sele, ville jeg vælge Hurtta's h-sele, hvis ikke lige det var for det rådne spænde:evil: 2 veninder og Luna's massør mener alle 3, at spændet går på en delle og ikke selve albuen, men jeg synes bare hun virker generet når hun har den på:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nemlig.. H-selen kører ikke rundt.. Og det kan jeg rigtig godt lide.. Og med line-ringen kørende frem og tilbage i "håndtaget", så kan hunden gå på begge sider af en, uden probs..

 

Jeg har fået en y-sele af Karina. Den ligner wolfsongs, men er det ikke. Den er med fleece inden i, og den kører altså rundt på Luna:cry:

 

Skulle jeg vælge sele, ville jeg vælge Hurtta's h-sele, hvis ikke lige det var for det rådne spænde:evil: 2 veninder og Luna's massør mener alle 3, at spændet går på en delle og ikke selve albuen, men jeg synes bare hun virker generet når hun har den på:???:

 

Jeg kan se at dalum dyrehandel har begge modeller så tror lige jeg må have skipper med forbi i morgen :hmm:hvis ellers den sidder godt på ham så hælder jeg nok til h selen...

Den fra Kenjan så også god ud, men med alle de seler vi har købt på det seneste så har prisen altså noget at sige :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se at dalum dyrehandel har begge modeller så tror lige jeg må have skipper med forbi i morgen :hmm:hvis ellers den sidder godt på ham så hælder jeg nok til h selen...

Den fra Kenjan så også god ud, men med alle de seler vi har købt på det seneste så har prisen altså noget at sige :genert:

 

Helt sikkert.. Har du set billederne, jeg lige har lagt ind?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at se her.. Kan du se den sorte ring, der sidder hvor "håndtag" og sele mødes? Det er den til snoren og den kan så køre frem og tilbage på håndtaget

 

 

Her er hun i den første, der var str 90 og for lille.. Der kan du se det, med snoren på:

 

 

 

DSC01447.jpg

 

Jeps tak for visning :5up: hvad er ringen midt på hende til for?

 

Jeg håber da at han kan passe deres seler hvis en 90 er for lille til Luna :shock: går de ikke kun op til 100?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps tak for visning :5up: hvad er ringen midt på hende til for?

 

Jeg håber da at han kan passe deres seler hvis en 90 er for lille til Luna :shock: går de ikke kun op til 100?

 

Mmm mener de går lidt længere op..

 

Jeg tror det er ment til at man kan spænde dem for noget.. Den er også i den anden side

 

Dorte.. Sidder selen fast på Liva? Uden at køre rundt på hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmm mener de går lidt længere op..

 

Jeg tror det er ment til at man kan spænde dem for noget.. Den er også i den anden side

 

Dorte.. Sidder selen fast på Liva? Uden at køre rundt på hende?

 

Argh det giver god mening :-D

 

hmm på dalum dyrehandels hjemmeside går den kun op til 100, men kan godt se den går helt til 120 på andre sider :hmm:nå det er tæt på mig så jeg kan jo lige kigge ind alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...