Hop til indhold

Problemer med k9 sele?


Recommended Posts

Ja det går den. Hendes er en str. 90. Lille Eddie er i en str. 80 :mrgreen:

 

Så skal vi da helt klart ind og prøve den, kan jeg høre:lol: For jeg bliver da i tvivl om størrelsen..

 

Nu har jeg sat h-selen til salg, så må vi se om jeg får den solgt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har en hutta Y sele til min papillion da den er den mest ergonomiske, da den på ingen måde kan komme på hans skulderblad (han har en sart skulder) heller ikke selv om den drejer en smule rundt.

Men overvejer også om Tolleren skal have en Hutta pro sele i stedet da jeg også godt kan lide det med håndtaget og den glidende ring til lidt større hunde.

 

Har ikke bestemt mig endnu, men et er sikkert det bliver en Hutte, er vild med deres meget synlig refleks og at de er foret med neopren :banan: det er meget skånsom mod pelsen og huden og nemt at holde ren i forhold til den gamle sele jeg havde til Malamuten med fleec den blev godt nok ulækker tilsidst selvom den blev vasket.

Og prisen er også fornuftig.

 

Fik faktisk Y selen til halv pris (149 kr) a hvad man skal give på nettet (299 kr) da jeg købte den på Varde dyrehospital og de sælger vist begge seler noget billigere, så måske andre dyreklinikker som har dem gør det samme:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en hutta Y sele til min papillion da den er den mest ergonomiske, da den på ingen måde kan komme på hans skulderblad (han har en sart skulder) heller ikke selv om den drejer en smule rundt.

Men overvejer også om Tolleren skal have en Hutta pro sele i stedet da jeg også godt kan lide det med håndtaget og den glidende ring til lidt større hunde.

 

Har ikke bestemt mig endnu, men et er sikkert det bliver en Hutte, er vild med deres meget synlig refleks og at de er foret med neopren :banan: det er meget skånsom mod pelsen og huden og nemt at holde ren i forhold til den gamle sele jeg havde til Malamuten med fleec den blev godt nok ulækker tilsidst selvom den blev vasket.

Og prisen er også fornuftig.

 

Fik faktisk Y selen til halv pris (149 kr) a hvad man skal give på nettet (299 kr) da jeg købte den på Varde dyrehospital og de sælger vist begge seler noget billigere, så måske andre dyreklinikker som har dem gør det samme:vedikke:

 

Min dyrlæge sælger faktisk også hurrta seler, men jeg mener helt bestemt at det er til samme pris som på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også H selen fra Hurrta (Som jeg så sev kalder en T sele)

Jeg har også indimellem lidt ballade med spændet der går på albuen, men der sidder noget elastik på neoprenet under, så jeg kan sno det hen foran spændet.

Jeg er rigtig rigtig glad for den ring der kører på håndtaget, da det gør at selen sidder til, og ikke drejer rundt og generer hende, når man hiver i snoren.

 

MEN lige netop til en udbryderkongen Skipper, er jeg ikke helt sikker på det er den rette sele, da den sådan set er bygget op på samme måde som K9.

Hurrtas Y sele går mellem forbenene og sidder højere oppe over skuldrene end T selen, hvilket gør den sværere at bryde ud af.

 

De har også Hurrta i Maxi Zoo og hos Odense Dyrehospital.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også H selen fra Hurrta (Som jeg så sev kalder en T sele)

Jeg har også indimellem lidt ballade med spændet der går på albuen, men der sidder noget elastik på neoprenet under, så jeg kan sno det hen foran spændet.

Jeg er rigtig rigtig glad for den ring der kører på håndtaget, da det gør at selen sidder til, og ikke drejer rundt og generer hende, når man hiver i snoren.

 

MEN lige netop til en udbryderkongen Skipper, er jeg ikke helt sikker på det er den rette sele, da den sådan set er bygget op på samme måde som K9.

Hurrtas Y sele går mellem forbenene og sidder højere oppe over skuldrene end T selen, hvilket gør den sværere at bryde ud af.

 

De har også Hurrta i Maxi Zoo og hos Odense Dyrehospital.

 

:stupid: det har du jo sådan set fuldstændig ret i :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også H selen fra Hurrta (Som jeg så sev kalder en T sele)

Jeg har også indimellem lidt ballade med spændet der går på albuen, men der sidder noget elastik på neoprenet under, så jeg kan sno det hen foran spændet.

Jeg er rigtig rigtig glad for den ring der kører på håndtaget, da det gør at selen sidder til, og ikke drejer rundt og generer hende, når man hiver i snoren.

 

Hvad er det for noget elastik? Det er der ikke på min sele? Kan du evt tage et billede af det?:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også H selen fra Hurrta (Som jeg så sev kalder en T sele)

Jeg har også indimellem lidt ballade med spændet der går på albuen, men der sidder noget elastik på neoprenet under, så jeg kan sno det hen foran spændet.

Jeg er rigtig rigtig glad for den ring der kører på håndtaget, da det gør at selen sidder til, og ikke drejer rundt og generer hende, når man hiver i snoren.

 

MEN lige netop til en udbryderkongen Skipper, er jeg ikke helt sikker på det er den rette sele, da den sådan set er bygget op på samme måde som K9.

Hurrtas Y sele går mellem forbenene og sidder højere oppe over skuldrene end T selen, hvilket gør den sværere at bryde ud af.

 

De har også Hurrta i Maxi Zoo og hos Odense Dyrehospital.

 

Det tænker jeg også, altså samme opbygniing = han kan smutte ud :vedikke:

Men i Dalum dyrehandel er de rigtig flinke, det var der jeg fik fat i den sele der gnavede, men selvom jeg havde brugt den var der ingen problemer i at bytte den til en anden :5up:

Jeg ville nok få hjælp af hende der vidst ejer butikken, da det virker til hun har mest forstand på selerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også H selen fra Hurrta (Som jeg så sev kalder en T sele).

 

Ja Hutta Pro selen er ikke en H sele, da H selen også har et stykke ned mellem forbenene.

Ved ikke hvad man kalder den type som Pro selen er.

 

H selen minder mere om Y selen, det er bare mere som et halsbånd og et mave bælte som så er sat sammen af et stykke som går mellem forbenene og et stykke som samler halsbåndet og mavebælter på ryggen :5up:.

 

Så en H sele ville han ikke kunne komme ud af, men Ja Hutta Pro selen er bygget som K9. Tror Ikke Hutta laver en H sele :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Hutta Pro selen er ikke en H sele, da H selen også har et stykke ned mellem forbenene.

Ved ikke hvad man kalder den type som Pro selen er.

 

H selen minder mere om Y selen, det er bare mere som et halsbånd og et mave bælte som så er sat sammen af et stykke som går mellem forbenene og et stykke som samler halsbåndet og mavebælter på ryggen :5up:.

 

Så en H sele ville han ikke kunne komme ud af, men Ja Hutta Pro selen er bygget som K9. Tror Ikke Hutta laver en H sele :-)

 

Y-selen hedder altså også Pro:-) Men alle ved jo, hvad vi mener, når vi kalder den h-selen, det er derfor jeg er blevet ved med at kalde den det:-D

 

http://www.hurtta.dk/dk/produkter/pro/pro_seler.htm

 

De hedder Hurtta Pro og Hurtta Pro Y

Link til indlæg
Del på andre sites

Y-selen hedder altså også Pro:-) Men alle ved jo, hvad vi mener, når vi kalder den h-selen, det er derfor jeg er blevet ved med at kalde den det:-D

 

 

De hedder Hurtta Pro og Hurtta Pro Y

 

Jep vidste godt Y selen også hedder Pro foran ;-)

 

Men den orginale pro hedder jo bare Pro.

 

Skrev det egentligt også mere for at se om der eventuelt var nogle som viste hvad man kalder den type som Hutta Pro og K9 selen er.

 

Det er tit lidt nemmer at hjælp folk skriftligt hvis man alle ved præcist hvad man skriver om:5up:.

 

Det var bestemt ikke for at virke bedrevidende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for noget elastik? Det er der ikke på min sele? Kan du evt tage et billede af det?:engel:

 

Jeg har en af de der heftige pangfarvede lifeguard seler. Måske er det kun dem der er elastik på? Der er nemlig heller ikke elastik på den sele jeg har magen til i sort, og som er for lille til hende.

 

Ja Hutta Pro selen er ikke en H sele, da H selen også har et stykke ned mellem forbenene.

Ved ikke hvad man kalder den type som Pro selen er.

 

H selen minder mere om Y selen, det er bare mere som et halsbånd og et mave bælte som så er sat sammen af et stykke som går mellem forbenene og et stykke som samler halsbåndet og mavebælter på ryggen :5up:.

 

Så en H sele ville han ikke kunne komme ud af, men Ja Hutta Pro selen er bygget som K9. Tror Ikke Hutta laver en H sele :-)

 

Når hunden ikke har selen på, synes jeg den ligner et stort T (se billede) Så det er det jeg kalder sen, og hvis jeg googler Hurrta T sele kommer den også frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, næh det er der ikke på Luna's pro:cry: Ævs..

 

Men jeg kan se du har en hårelastik på, det har jeg også på Luna´s:mrgreen:

 

Jeg ville ikke købe de der lifeguard, da de ikke lige er pæne til Luna.. Og vi går alligevel ikke mørke steder, når det er mørkt, så der har vi ikke brug for så mange reflekser:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, næh det er der ikke på Luna's pro:cry: Ævs..

 

Men jeg kan se du har en hårelastik på, det har jeg også på Luna´s:mrgreen:

 

Jeg ville ikke købe de der lifeguard, da de ikke lige er pæne til Luna.. Og vi går alligevel ikke mørke steder, når det er mørkt, så der har vi ikke brug for så mange reflekser:engel:

 

Jeg syntes de var virkelig grimme, da de kom frem, men nu synes jeg faktisk pink er ret smart til en sort hund.

Men nej, ved ikke lige med en brun hund som Luna. Der er den sele du har nu helt klart en god farve.

Kan du ikke selv sy en elastik på den neoprenflap under spændet? Måske et hårelastik og noget stærk sytråd?

 

Tilføjelse:

Eller du kan købe et "rør" af neopren eller lammeskind i en hestebutik, som du kan trække hen over spændet.

Det er sådan nogle man sætter på hestenes grimer, for at den ikkeskal gnave dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes de var virkelig grimme, da de kom frem, men nu synes jeg faktisk pink er ret smart til en sort hund.

Men nej, ved ikke lige med en brun hund som Luna. Der er den sele du har nu helt klart en god farve.

Kan du ikke selv sy en elastik på den neoprenflap under spændet? Måske et hårelastik og noget stærk sytråd?

 

Nej, hun er fejlfarvet:mrgreen::lol:

 

Jo eller måske få lavet et "etui/rør" af fleece?:hmm: Må jo bare heller ikke være for tykt, så det rager mere ud og mere går på albuen:hmm::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det tyder jo lidt på, at de godt ved, at der er et problem med spændets placering..

 

Tjaa, det ved jeg ikke. Det er jo ikke meningen man skal vride neoprenet rundt som jeg gør, og det kan også godt finde på at smutte tilbage på plads.

Men jeg har faktisk overvejet at slå noget op om det på deres Facebook side, for at høre hvor mange andre der har det problem, og om Hurrta er klar over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det blev en hurtig beslutning alligevel :lol: jeg har købt en y sele i str 100, umiddelbart synes jeg den sidder godt. Jeg kommer nok til at savne håndtaget men det må jeg vænne mig til.

 

Den blev købt i maxizoo, da jeg ringede til Dalum var det største de havde hjemme en 80 og de plejede normalt ikke at have hjemme i de store størrelser. Det kunne selvfølgelig bestilles men jeg ville jo gerne lige se modellen på skipper inden jeg bestemte mig for typen

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det blev en hurtig beslutning alligevel :lol: jeg har købt en y sele i str 100, umiddelbart synes jeg den sidder godt. Jeg kommer nok til at savne håndtaget men det må jeg vænne mig til.

 

Den blev købt i maxizoo, da jeg ringede til Dalum var det største de havde hjemme en 80 og de plejede normalt ikke at have hjemme i de store størrelser. Det kunne selvfølgelig bestilles men jeg ville jo gerne lige se modellen på skipper inden jeg bestemte mig for typen

 

Glæder mig til at høre hvad du synes om den:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det blev en hurtig beslutning alligevel :lol: jeg har købt en y sele i str 100, umiddelbart synes jeg den sidder godt. Jeg kommer nok til at savne håndtaget men det må jeg vænne mig til.

 

Den blev købt i maxizoo, da jeg ringede til Dalum var det største de havde hjemme en 80 og de plejede normalt ikke at have hjemme i de store størrelser. Det kunne selvfølgelig bestilles men jeg ville jo gerne lige se modellen på skipper inden jeg bestemte mig for typen

 

Super.:5up:

Må vi se billeder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det blev en hurtig beslutning alligevel :lol: jeg har købt en y sele i str 100, umiddelbart synes jeg den sidder godt. Jeg kommer nok til at savne håndtaget men det må jeg vænne mig til.

 

Den blev købt i maxizoo, da jeg ringede til Dalum var det største de havde hjemme en 80 og de plejede normalt ikke at have hjemme i de store størrelser. Det kunne selvfølgelig bestilles men jeg ville jo gerne lige se modellen på skipper inden jeg bestemte mig for typen

 

Håber det kommer til at gå bedre med den nye sele :-).

 

Jeg mødte sjovt nok en lab ejer den anden dag i skoven, hvor hendes hund også pludselig sprang ud af K9 selen :shock:. Den havde også gjort det en enkel gang før, men nu turde hun heller ikke bruge den mere.

 

Så det er ihverfald sket før at en hund hopper ud af en k9.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det kommer til at gå bedre med den nye sele :-).

 

Jeg mødte sjovt nok en lab ejer den anden dag i skoven, hvor hendes hund også pludselig sprang ud af K9 selen :shock:. Den havde også gjort det en enkel gang før, men nu turde hun heller ikke bruge den mere.

 

Så det er ihverfald sket før at en hund hopper ud af en k9.

 

ja det er møgubehageligt når man går og ikke ved om det sker igen :???:

 

vi har jo træningstræf her på fyn på torsdag og jeg turde simpelthen ikke dukke op med ham i k9 selen. Jeg ved jo der kommer nogle hunde der ikke bryder sig om at blive forstyrret når de træner, så det må bare ikke ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber i bliver glade for den :-D Jo, jeg savner også håndtaget engang imellem, men er det en helt rundtosset hund jeg har, så tager jeg fat i bryststykket, mest hvis jeg skal holde ham mens nogle går forbi eller lignende. Nød lærer nøgen skude at sejle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...