Hop til indhold

Hyler til kirkeklokkerne..

Gæst Trinus
 Share

Recommended Posts

Gæst Trinus

Vi er så "heldige" at bo meget tæt på en kirke.

Da vi kun havde Luffe, var det ikke noget problem, intet hyleri fra ham.

Men så kom Buddy, og så kom der lyd på dem begge. Og nu agerer de begge grædekoner i haven når kirkeklokkerne ringer.

Jeg er med på, at det har med deres instinkter at gøre - så snart klokkerne ringer, ryger de begge op, og stryger fluks hen til døren, eller ud i haven, hvis døren er åben. Og så HYLER de!

Men hvorfor gjorde Luffe det ikke da han var alenehund?

Og hvad skal jeg gøre for at stoppe det? Kan jeg overhovedet gøre noget?

Når der er begravelse henter jeg dem ind - der vil jeg ikke have deres hylen. Og ellers går jeg gerne ud og dæmper dem, men så snart jeg vender ryggen til, starter de igen.

Faktisk virker de lid frustrerede mens deres hylen står på. Og måske lidt stressede - men de falder begge til ro igen så snart klokkerne stopper.

Skal jeg stoppe dem? og er der andrer måder end at slæbe dem indenfor?

Skal lige siges, at hvis de ikke kan komme ud, så hyler de indenfor, men så kan naboerne i det mindste ikke høre dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hylen er flokadfærd direkte fra "ulve-generne", så jeg tror ikke det er noget der stresser på en dårlig måde. Det er bare bestemte toner, der stimulerer dem til det - hos os er det Hjem-Is bilen og ambulancer :mrgreen:

Jeg kan godt forstå at det måske er lidt upassende med et par hylende vovser, når der er begravelse på den anden side af hækken. Men ellers er det ikke en adfærd du skal være bekymret over :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min berner, Ramses, hylede når kirkeklokkerne bimlede. Det var heller ikke nogen køn lyd, de havde, så jeg forstod ham egentlig godt.

Og han havde sådan en søød tuuden..... :lun:

Så flyttede vi, og kom lidt længere væk fra kirken. Men klokkerne kunne da stadig høres.

Men han holdt da op. Helt af sig selv..

Du kunne jo gå en spændende og afledende tur med dem mens klokkerne bimler.. Det er vel mest hjemme, de går amok, er det ikke?

Gå en tur. Og gå VÆK fra klokkerne..

Det kan jo være, at det faktisk skærer i ørerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla hyler også til kirkeklokker og ambulancer - dog kun hvis de er ganske tæt på.... Fx har jeg holdt i et kryds ved siden af en kirke, hvor klokkerne gik i gang og havde pludselig et styks ulv i bilen :lol:

Jeg tror som de andre, at der måske ikke er det store at gøre ved det, udover evt. at forlade huset? Hvad nu hvis kirkeklokkernes bimlen begynder, men du samtidig går ud og finder snorene frem til en gåtur? Ville de mon så ikke fravælge at hyle og istedet tilvælge gåturen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad nu hvis kirkeklokkernes bimlen begynder, men du samtidig går ud og finder snorene frem til en gåtur? Ville de mon så ikke fravælge at hyle og istedet tilvælge gåturen?

Altså Vinnie er nem at distrahere fra at hyle - man skal bare snakke til hende :vedikke:

Jeg har i øvrigt hendes Hjem-Is hyl som SMS-tone :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok vi dyrker jo ligefrem at hyle med Motor, jeg synes det er en skøn ting :-D Vi bruger for det meste pivdyr - men Hjem Is bilen er osse et hit her, sirener virker ikke, de har vist lavet tonen om, for har hørt mange historier om hunde der hyler med ambulancerne.

Jeg stiller mig bare og hyler med når Motor går igang, men han gør det nu også meget fint og stille.

PS Motor reagerede også en smule forvirret i starten, indtil han ligesom fandt ud af hvor dejligt hyle er, det hjalp jo nok en del at vi hylede med og så roste ham bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites