Hop til indhold

Hvilket legetøj skal jeg købe?

Audrey
 Share

Recommended Posts

Hej alle I heldige, forårsglade mennesker :vinken:

Imens tiden går så laaaaangsomt indtil jeg får min lille puppy hjem, er jeg i fuld sving med at suge råd til mig og skaffe det udstyr, hun har brug for.

Mit spørgsmål i denne omgang er omkring legetøj. Der skal jo være lidt af hvert, men jeg vil gerne være sikker på at hun med sit legetøj får den rette stimulering. Indtil videre har jeg et snoet reb i form af et dyr, et plysdyr som vi har fået af onkel Paw (han gad ikke selv lege med den :rolleyes:) og en gummi-pive-frisbee. Derudover har jeg set en sjov bold som hopper i forskellige retninger (Spaceball hedder den), som jeg tror vil være sjov for hende.

Jeg forestiller mig, at hun skal have en del flere tyggeting.

Hun er retrieverblanding og dermed en apporterende hund, men jeg har læst at man skal passe på med at træne for meget apport :confused:

Håber også at nogen kan fortælle mig, hvilket legetøj man skal undgå, for eksempel p.g.a. giftigt materiale, dårlig kvalitet o.s.v.

Kom med jeres dejlige erfaringer og anbefalinger som jeg kan snylte på :slem:

Ps: Jeg er SÅ misundelig på jer, som bare kan tage jeres hund og gå en darjlig tur i det her fantastiske vejr :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crthomsen

Det bedste vores Golden har er de der tov der er flettet og så vores gamle sokker.

Hun er en rigtig "kvinde" for hun elsker bare at få nyt legetøj, så jeg køber Best Friend tøj dyr til hende en gang i mellem.

En tom flaske i noget robust materiale er også godt legetøj, så kan du komme godbidder i som hun kan prøve at få ud. Det er et sjovt legetøj. Start op med mange godbidder.

Emma har også en af de der bolde til godbidder, men den gider hun ikke. Måske fordi man ikke kan se godbidderne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været utrolig glade for Kong'en ! De fås i mange forskellige størrelser, og tykkelser og er helt super til at putte frosen leverpostej eller godbidder ind i, og så lade hvalpen ligge og hygge sig med den. Også rigtig god at bide i med de små hvalpetænder :5up:

Hvis I oplever at Audrey er glad for at tage ting i munden og bære rundt på dem, så kan et let stykke legetøj, som kan tåle lidt også være en god ting at købe ind. Søg evt. på en kong wubba snugga :blink:

De to første ting jeg nævner er lidt dyre, men synes de er pengene værd.

Ellers ville jeg nok købe lidt billigere ting, for de kommer til at gå lynhurtigt i stykker.

Mht. det legetøj med piv i, så tænk jer godt om. Jeg har oplevet at store hunde er helt syge med alt der piver, fordi de har fået pive-legetøj som små hvalpe - og det kan altså godt blive lidt trættende at høre på :shock:

Ps. var forresten inde og se på Audreys kuldsøskende og så at der stadig var en lille sort tæve tilbage .... ooooh .. jeg er lidt hvalpeskruk - og hvor er mor-hund flot :shock::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg har jo Basse min Labber og han elsker at bære rundt på legetøj - Eller mine sko hvis der ikke lige er legetøj i nærheden :D

Hans nummer 1 er bolde i alle størrelser og farver.

De er dejlig nemme at skifte ud hvis de pga hvalpetænder skulle gå i stykker men ellers køb kong vil jeg også sige - Det er ikke nemt at bide i stykker :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været utrolig glade for Kong'en ! De fås i mange forskellige størrelser, og tykkelser og er helt super til at putte frosen leverpostej eller godbidder ind i, og så lade hvalpen ligge og hygge sig med den. Også rigtig god at bide i med de små hvalpetænder :5up:

Hvis I oplever at Audrey er glad for at tage ting i munden og bære rundt på dem, så kan et let stykke legetøj, som kan tåle lidt også være en god ting at købe ind. Søg evt. på en kong wubba snugga :blink:

De to første ting jeg nævner er lidt dyre, men synes de er pengene værd.

Ellers ville jeg nok købe lidt billigere ting, for de kommer til at gå lynhurtigt i stykker.

Mht. det legetøj med piv i, så tænk jer godt om. Jeg har oplevet at store hunde er helt syge med alt der piver, fordi de har fået pive-legetøj som små hvalpe - og det kan altså godt blive lidt trættende at høre på :shock:

Ps. var forresten inde og se på Audreys kuldsøskende og så at der stadig var en lille sort tæve tilbage .... ooooh .. jeg er lidt hvalpeskruk - og hvor er mor-hund flot :shock::lun:

Ja jeg har også set på den der kong-ting :blink: så sådan en ender jeg nok med at købe til hende.

Billige ting i starten: noted!

Hendes søster blev solgt i søndags, så nu er de afsat alle sammen, de har bare ikke opdateret på dba. Ja moderen er rigtig smuk og meget sød! Hun ligner næsten ren flatcoat, selvom hun kun er halv. Deres far er ren formel 1 og også rigtig flot så det kan simpelthen ikke gå galt :blink:

Hvalpe er bare fantastiske. Det er helt utroligt så meget magt de små totter har over ens hjerte! Var også nødt til at være helt sikker på at jeg skulle have hund, inden jeg tog ud for at se på dem. For man kan jo ikke nøjes med at "kigge" på hvalpe :lun:

Skal ud til hende på søndag og jeg glæææææder mig bare så meget, selvom hun sidste gang ikke havde vildt meget tid til mig. Der skete lidt for meget til, at hun gad putte, hvilket ikke passede mig helt. Til gengæld virker hun som om hun har en rigtig god psyke. Hun er totalt ovenpå og en rigtig bølle :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo Basse min Labber og han elsker at bære rundt på legetøj - Eller mine sko hvis der ikke lige er legetøj i nærheden :D

Hans nummer 1 er bolde i alle størrelser og farver.

De er dejlig nemme at skifte ud hvis de pga hvalpetænder skulle gå i stykker men ellers køb kong vil jeg også sige - Det er ikke nemt at bide i stykker :)

Jeg kan ikke huske om det er herinde jeg har læst det, men har hørt at man ikke må lege for meget "kaste bold" med hunden... Har ellers set en i pink og lyserød som hun skal have :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ps. var forresten inde og se på Audreys kuldsøskende og så at der stadig var en lille sort tæve tilbage .... ooooh .. jeg er lidt hvalpeskruk - og hvor er mor-hund flot

Fedt forresten at du har været inde og kigge :5up:

Men hvordan vidste du at det var det kuld Audrey kommer fra?? :-D

(Det er i øvrigt hende med gult halsbånd :hjerte:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Jeg kan ikke huske om det er herinde jeg har læst det, men har hørt at man ikke må lege for meget "kaste bold" med hunden... Har ellers set en i pink og lyserød som hun skal have :genert:

Jeg leger skam stort set aldrig "kast bold" - Basse underholder sig selv og bolden :5up:

Husk at legetøj er hvad man gør det til :) - Bolde kan sagtens være godt legetøj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv
Okay :-D

Er bare så bange for jeg kommer til at ødelægge hende ved at lege/træne det forkerte med hende.

... Det skulle jo nødigt hedde sig :genert:

Jeg tror altså ikke man kan undgå at gøre nogle ting som man finder ud af hen ad vejen man burde have gjort anderledes :genert:

Jeg har da fundet et par ting ved Basse som jeg har lært ham fordi jeg synes det var sødt men efterhånden som årene er gået har jeg fundet ud af det var måske ikke så praktisk når der fx kommer gæster :-)

Fx. tager han folks hånd ind i munden når de kommer ind ad døren og så vil han have hundekiks som noget af det første - Inden de nærmest kommer ind ad døren :-D

Det er ikke så praktisk men jeg har jo selv lært ham det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt sådan en gummidims hos dyrlægen der båder fungerer som legetøj og som renser hundens tænder. Og så har Pluto også kalkben som han elsker at ligge og tygge i :-D

Noterer lige: tandrensningslegetøj :blink:

Kan man godt give hvalpe kalkben? Hun fandt godt nok et i moars hundekurv i søndags og var ret tilfreds med det. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Noterer lige: tandrensningslegetøj :blink:

Kan man godt give hvalpe kalkben? Hun fandt godt nok et i moars hundekurv i søndags og var ret tilfreds med det. :lun:

Kan du sagtens :-D Køb evt kraftben fra slagteren, der er kød på og hvis du bare modregner det hendes almindelige mad så sker der ikke noget og så når hun har spist kødet så har I et kalkben hun kan have i mange år. Pluto har fået rigtige kødben og kalkben helt fra hvalp af :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du sagtens :-D Køb evt kraftben fra slagteren, der er kød på og hvis du bare modregner det hendes almindelige mad så sker der ikke noget og så når hun har spist kødet så har I et kalkben hun kan have i mange år. Pluto har fået rigtige kødben og kalkben helt fra hvalp af :blink:

Kan hun godt tåle råt kød i mavsen når hun er vant til tørfoder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun må gerne lege med bolde - men alt med måde, det er kun hvis hun ikke kan stoppe kastelegen igen eller hun gearer totalt op over det, at det skal gøres med lidt omtanke. Hvis hun ikke gider hente mere efter en håndfuld gange, så er det en perfekt leg faktisk :-D

Tænk, vi har sådan en spaceball har vi da et eller andet sted, jeg anede ikke den var til at kaste med :lol:

Plastikflasker, dem man bare køber med vand i, skruelåget af og måske lidt tørfoder ind i, feeedt legetøj, knaser så dejligt. Dem har Motor virkelig haft mange af.

Bamser, gerne brugte slidte bamser, men nogle hvalpe boller dem altså lidt, det kan stoppes ved bare at tage bamsen fra hvalpen når den gør det, men ellers så eeeelsker de fleste hunde at tygge og smaske og dræbe gamle bamser. Bare køb nogle der ikke har små plastikøjne og lignende som hun kan sluge (eller pil det af).

Link til indlæg
Del på andre sites

Super :-D

Tænk, vi har sådan en spaceball har vi da et eller andet sted, jeg anede ikke den var til at kaste med

Ved ikke om den er decideret til at kaste med, men den er jo designet til at hoppe i forskellige retninger og det kan sådan en hvalp jo få meget sjov ud af :mrgreen:

Bamser kommer hun nok til at eje et par stykker af. Det er bare et nyt fænomen det med, at bamser skal tygges i stykker. De to hunde vi har haft i familien har overhovedet ikke gidet lege med bamser... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt forresten at du har været inde og kigge :5up:

Men hvordan vidste du at det var det kuld Audrey kommer fra?? :-D

(Det er i øvrigt hende med gult halsbånd :hjerte:)

Jamen jeg kan jo ikke lade vææææære vel !!? :oops: Og min kæreste er ved at blive sindsyg over mig ... For vi har en hvalp i forvejen! Tror det er vejret og alle de mennesker der render rundt med små hvalpe lige nu. :lun:

Og så var det bare det eneste kuld jeg kunne finde med en mor der lignede en flatcoated :slem: Så måtte det jo være dér lille Audrey kommer fra :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg kan jo ikke lade vææææære vel !!? :oops: Og min kæreste er ved at blive sindsyg over mig ... For vi har en hvalp i forvejen! Tror det er vejret og alle de mennesker der render rundt med små hvalpe lige nu. :lun:

Og så var det bare det eneste kuld jeg kunne finde med en mor der lignede en flatcoated :slem: Så måtte det jo være dér lille Audrey kommer fra :blink:

:5up:

Ååårh, vær lige klar over at jeg er PAVESTOLT lige nu :yeah:

Jeg er også bare vildt misundelig over jer, som har jeres hunde at gå med i det her vejr! Forår er min yndlingsårstid, så sommeren behøver ikke skynde sig alt for meget, så vi kan nå at lege på plænen inden det bliver alt for varmt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites