Hop til indhold

Erfaring med brug af hvalpegård

* Laila *
 Share

Recommended Posts

Hejsa I kloge hoveder :klap:

Jeg får jo min berner Sennenhvalp Chinook på lørdag og er ved at have slæbt alt udstyret hjem :blink:

Jeg går dog og overvejer om jeg skal investere i en hvalpegård, som kan bruges både indendørs og udendørs.

Jeg vil bruge den sammen med buret, så han har et sted som er hans eget og kan slappe af og hvor han ikke laver ballade, hvis jeg lige skal noget, hvor jeg ikke lige kan holde øje med ham.

Er der nogle af jer der har erfaring med brug af hvalpegårde og hvordan brugte I den? :confused:

Mange hilsner

Laila

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte en hvalpegård (hjemmelavet) de første dage til at adskille hvalpen og min store hund. Det fungerede fint, og den lille kunne være i stuen sammen med os, uden at hundene skulle lege hele tiden.

Vi har dog også børnegitter mellem to rum,så vi kan adskille hundene uden lukkede døre og hvalpegård.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi fik Cody i sin tid, havde jeg investeret i en brugt hvalpegård.

En af dem i metal med 6 sider

Den havde vi stor nytte af.

I starten til at spærre ham inde på lille område ved siden af sengen om natten, så han ikke bare smuttede ud i gangen og tissede.

Senere hen, til at spærre hundene ( ja, den gamle tøs måtte ofre sig :-)) ude i køkkenet når de var alene, og til at spærre af til den lækre bløde sofa om natten.

Den står nu og trækker støv og venter på hvalpeliv i huset igen på et tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for erfaringerne :-)

Jeg kan ikke helt bestemme mig om det er god ide eller ej.

Chinook er jo af den vis størrelse, så de små "kaninløbegårde" er ikke rigtig nok og hvis jeg skal ud og have fat i en større hvalpegård, så fylder den hele stuen :stupid: og de er også ret dyre.

Chinook er også vores eneste vaps, så det er heller ikke fordi jeg skal adskille den voksne hund og hvalpen. Så fordelene er nok ikke så store ved en hvalpegård.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

En berner bliver meget hurtigt meget stor, så spg. er om det kan betale sig at investere i;-).

Jeg købte i sin tid et børnegitter, som jeg satte mellem bryggers og køkken og det har jeg haft stor glæde af-ikke mindst da vi fik ny hvalp.

V.H. Sille

Det er jo lige det. Kræet er jo allerede størrelse 8,5 kilo og jeg har ikke engang fået ham hjem endnu :damn:

Børnegitter.... Hmmmm det var faktisk en rigtig god ide :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Både jeg og min søster har brugt de her "kompost-net", som kan købes billigt hos Harald Nyborg, Silvan el. lign. Mener jeg gav 80-90 kr. for fire sider. Jeg brugte mine til at afgrænse Iso's plads i køkkenet, søster har bl.a sat sine fast til metalburet, så det blev til en ekstra "løbegård" rundt buret. De er lette at flytte rundt med, og kan samles med f.eks. kabelstrips. Vi bruger dem også flittigt til stævner og camping.

IMG_0159.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites