Hop til indhold

Mad en gang om dagen

Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Hvor gammel skal en hvalp/unghund være før man kan gå fra at fodre to gange om dagen til en gang om dagen???

Jeg synes nemlig, at det passer bedst og er nemmest med en gang om dagen, men vil naturligvis ikke begynde for tidligt;-).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Min egen personlig mening er at det ikke er afhængig af alder men af hundens stofskifte, fysik og størrelse og præference. Nogle hunde har det bedst med 2 eller flere gange hele livet, andre færre. Hvis hunden ikke spiser nok ad gangen til at opfylde dens behov for kalorier og næringsstoffer i et hug, så skal den have dem fordelt over flere måltider. Tommelfingerreglen er at jo mindre hunden er jo flere måltider og især de helt små racer har bedst af flere små da de nemt kan gå "sukkerkold", d.v.s. deres stofskifte er ret høj og de får nemt for lavt blodsukker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Hvor gammel skal en hvalp/unghund være før man kan gå fra at fodre to gange om dagen til en gang om dagen???

Jeg synes nemlig, at det passer bedst og er nemmest med en gang om dagen, men vil naturligvis ikke begynde for tidligt;-).

V.H. Sille

Hej Sille,

Jeg mener, man siger at det bedste er at følge kønsmoidningstidspunktet. Dvs. når hun kommer i løbetid første gang. På den måde tager du hensyn til hvalpens naturlige udvikling. Men hvis hun har det bedst med at spise hele måltidet på en gang nu, skal du jo bare respektere det. Hun har bedre styr på det, end vi kan få:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle mine 3 får 2 gange om dagen, tænker det må være rarest med 2 gange, så de ikke venter på mad helt til aften på tom mave, men det sikkert nok nærmere mt behov der bliver dækket der :oops:

Kender mange der kun får 1 gang om dagen men er nu mest til 2 gange også så hunden ikke får for meget indenbors på en gang.

Hvis det var mig ville jeg ikke gå ned på 1 måltid om dagen før hunden er 1 år. Har ikke noget belæg for det er bare min egen holdning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites