Hop til indhold

Tråd om sjældne racer


Lenschow
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Seriøst? :shock: Jeg har aldrig set sådan en fætter før, der kan man bare se. :-)

 

 

 

Der er en skøn, svensk pumi, der laver dogdancing, den er SÅ sød og dygtig og er altid med på det svenske landshold. :lun:

 

Det er en hyrdehund - jeg har ikke hørt om, at der skulle være terrierblod i racen? :vedikke:

 

Er de ikke oprindeligt fra en krydsning mellem puli'en og noget terrier? Deraf ørerne.. det mener jeg i hvert tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den græske nationalrace Greek hare hound. På dansk græsk støver findes vist kun i middelhavslandene og ofte ikke ren, selv om den er FCI godkendt. En ofte lidt over 50 cm høj atletisk hund , altid sort med brune aftegn. Disse 2 var utrolig herlige ,men da ikke skødehunde, det er de alt for aktive til.

Her et par plejehvalpefoto.

Billeder af hunde 042.jpg

Billeder af hunde 060.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Ved ikke om den er vildt sjælden, ser bare sjælden ud :oops: Pumi, blanding af terrier og hyrdehund (tror jeg nok)

 

PumiBoriKacsorSzepeBori.jpg

 

Sådan en kiggede vi faktisk på, da vi skulle have hund:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige hvad der gør en race sjælden, det ved jeg ikke men på 3xw. rarebreed. com/ breedlist. html kan man se alle de sjældne racer.

 

Inden der er en eller anden der skriver "hey frank Lexus er på listen"

Vil jeg lige sige, jeg ved godt DdB'en er en sjælden race. Det har den været siden man forsøgte at udrydde racen under WWII ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Lige hvad der gør en race sjælden, det ved jeg ikke men på 3xw. rarebreed. com/ breedlist. html kan man se alle de sjældne racer.

 

Inden der er en eller anden der skriver "hey frank Lexus er på listen"

Vil jeg lige sige, jeg ved godt DdB'en er en sjælden race. Det har den været siden man forsøgte at udrydde racen under WWII ;)

 

 

WTF...er lexus jøde?

 

 

(av av av...alle de lammere jeg får nu)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MssMe

[quote=Lenschow;667181

Den er sjælden:-)

Den er ikke bare sjælden , men DEN sjældenest (stave?:stupid:) der findes kun ca. 100 af dem i fangenskab , tak til 101 dogs on animal planet , :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia

Kontinental Landseer skulle også være sjælden, selvom det undrer mig... så vidt jeg har forstået, så er Landseeren og New Foundlænderen den samme race, forskellen er, at Landseeren har pletter? :hmm:

 

Volpino Italiano er også en sjænden race. :engel: De fleste steder står der, at der er ca. 600 af dem i verden. Men mon ikke det er gamle tal, for de skulle være ved at vinde sig frem i deres hjemland, Italien.

 

Og er der ikke ret mange af de forbudte der er jævnt sjældne?

Man havde da i hvert fald ikke hørt om dem før, og Berner-Rikke nævnte også noget om, at Tornjak'en skulle være fredet i dens hjemland, fordi den er så tæt beslægtet med ulven - hvor sjælden den er, det skal jeg ikke udtale mig om. :roll::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den græske nationalrace Greek hare hound. På dansk græsk støver findes vist kun i middelhavslandene og ofte ikke ren, selv om den er FCI godkendt. En ofte lidt over 50 cm høj atletisk hund , altid sort med brune aftegn. Disse 2 var utrolig herlige ,men da ikke skødehunde, det er de alt for aktive til.

Her et par plejehvalpefoto.

 

Undrede mig lige et kort øjeblik over hvordan det kunne være at der var nogle der havde lagt billeder ind af Bananna, indtil det gik op for mig at det ikke var hende:genert:

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Kontinental Landseer skulle også være sjælden, selvom det undrer mig... så vidt jeg har forstået, så er Landseeren og New Foundlænderen den samme race, forskellen er, at Landseeren har pletter? :hmm:

 

Volpino Italiano er også en sjænden race. :engel: De fleste steder står der, at der er ca. 600 af dem i verden. Men mon ikke det er gamle tal, for de skulle være ved at vinde sig frem i deres hjemland, Italien.

 

Og er der ikke ret mange af de forbudte der er jævnt sjældne?

Man havde da i hvert fald ikke hørt om dem før, og Berner-Rikke nævnte også noget om, at Tornjak'en skulle være fredet i dens hjemland, fordi den er så tæt beslægtet med ulven - hvor sjælden den er, det skal jeg ikke udtale mig om. :roll::stupid:

 

De er ihvertfald så sjældne herhjemme mange af dem...tror f.eks. ikke man må udføre kangal fra tyrkiet...men jeg kan tage fejl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
De er ihvertfald så sjældne herhjemme mange af dem...tror f.eks. ikke man må udføre kangal fra tyrkiet...men jeg kan tage fejl...

 

 

:lol::lol::lol:

Jeg håber, du tager fejl, for det ville da være latterligt at forbyde en race, som man alligevel ikke kunne importere til Danmark.

Medmindre man kan hente den andre steder end Tyrkiet. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
:lol::lol::lol:

Jeg håber, du tager fejl, for det ville da være latterligt at forbyde en race, som man alligevel ikke kunne importere til Danmark.

Medmindre man kan hente den andre steder end Tyrkiet. :hmm:

 

 

hehe...jeg tror det er som så meget andet...de kan jo smugles osv. og den var jo indtil juli sidste år ikke ulovlig at indføre...har kendskab til en 8 stykker i DK...men der er sikkert flere...har personligt aldrig mødt en...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
hehe...jeg tror det er som så meget andet...de kan jo smugles osv. og den var jo indtil juli sidste år ikke ulovlig at indføre...har kendskab til en 8 stykker i DK...men der er sikkert flere...har personligt aldrig mødt en...

 

Jamen de 8 stykker har sikkert også lemlæstet så mange børn, hunde og katte som flere andre racer til sammen... :hmm:

Ironi kan forekomme.

 

 

Hov, jeg må nok hellere holde mig til emnet. :lol:

Er Irske Ulvehunde sjældne? :hmm:Jeg har i hvert fald aldrig set en, og lige sådan én ville man nok huske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg skal har set 2 sådanne Engelske Toy Terrier i virkeligheden, de skulle vidst være sjældne, og så håber jeg at jeg en dag kan møde den Tasmask Dog 2 af mine rotters opdrætter har :blush: Hun er bare smuk

Link til indlæg
Del på andre sites

Kontinental Landseer skulle også være sjælden, selvom det undrer mig... så vidt jeg har forstået, så er Landseeren og New Foundlænderen den samme race, forskellen er, at Landseeren har pletter? :hmm:

 

 

 

Nej, Kontinental Landseer og Landseer Newfoundland er to forskellige racer.

 

Den sort hvide newf kaldes en landseer efter maleren af samme navns berømte billede af en livreddernewf. Newfoundlandshunden findes i 3 farvevarianter, sort, brun og sort/hvid

 

Den kontinentale er videreavlet udfra den sort/hvide newf.

 

Den kontinentale landseer blev først anerkendt som selvstændig race i 1960 af FCI

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...