Trei Skrevet Maj 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 4, 2011 Ozzies bedste ven Elvis flækkede en klo den anden aften. Han har meget lange kløer og denne her var flækket helt ude fra spidsen og hele vejen ind til, hvor kloen sidder fast, og så kunne man se nerven under. Han har været i narkose hos dyrlægen og dyrlægen har ligesom raget en lang flis øverst af kloen af (kan desværre ikke vise et billede lige nu) så nerven er blottet, men det undrer mig lidt, at kloen ellers ikke er blevet klippet kortere - den er stadig meget lang. Jeg tænker at det da må gøre mere ondt, når kloen stadig er så lang og støder ind i underlaget hele tiden, men ved ikke noget om det. Nogle der gør? Evt nogle der har oplevet det samme, så vil jeg rigtig gerne høre hvad jeres dyrlæge gjorde. Vil også gerne se billeder, hvis nogen har nogle at vise frem. Og så vil jeg lige spørge - kan man mindske risikoen for at det sker igen ved at holde Elvis kløer kortere i fremtiden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Luna's negl blev klippet af der hvor den var flækket op til, så jeg syntes også at det er lidt mærkeligt at Elvis ikke fik gjort det samme, når han stadig har den lange negl, så risikerer han jo at hænge fast i noget og dermed gøre det hele værre. Jeg ved ikke om korte negle kan være med til at forhindre at de så let flækker, men det vil jeg tro. Og god bedring til Elvis :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Uhh.. Jeg har været så uheldig med Chili hvad angår negle.. For en måneds tid siden havde hun knækket en negl, det endte med at hun måtte i narkose og have neglen fjernet helt... De andre negle blev klippet ned ( Netop for at minimere risioken) Min dyrlyge er virkelig virkelig MEGET obs på det med negle når de knækker.. Han ser det rigtig tit, og når det går rigtig galt ender det med en amputaion af selve tåen.. ( hvilket også er sket for Chili) Så yes yes vi har i den grad prøvet det.. Så jeg undre mig også noget over at Elvis ikke har fået den klippet ned + de andre negle.. Håber han snart er på højkant igen... :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Silke har haft mange problemer med flækkede negle. Men heldigvis ikke hele vejen op. Silke har meget langstrakte negle, hvor nerverne går langt ud. Det er der jo også forskel på. Nogle hunde har korte tykke negle, mens andre har negle, der altid ser uklippede ud. Og som flækker let. Jeg tror også, at de lange negle vokser hurtigere end de korte tykke. Når Silke har haft en flækket negl, så har jeg viklet lidt tape om, og ellers holdt øje med at der ikke gik betændelse i. Ret hurtigt dannes der ny negl over den blottede nerve. Efterhånden vokser den skadede negl også ud, så i løbet af få dage har jeg kunnet begynde at klippe det mest strittende af neglen af, uden at det gjorde ondt. --Silkes negle har haft tendens til at flække selv om jeg har klippet dem tit, hver 2.-3. uge. Hvad er Elvis for en hund? Hvor gammel? Race? Men selvfølgelig, en hund med uklippede lange negle VIL være tilbøjelig til at komme til skade med dem, hvis den samtidig er ung og leger vildt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Maj 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Mange tak for jeres svar - nu er jeg helt sikker på at dyrlægen ikke har gjort det godt nok, for Elvis negl er som sagt stadig meget lang og den støder stadig på gulvet, når han står op. til dyrlægen. Han fik klippet de andre negle, men kun fordi jeg bad om det. Jeg vil sørge for at de bliver holdt korte i fremtiden - hvis det kan forhindre at det sker igen er det helt klart et forsøg værd. Birgitta, jeg tror helt klart at hunde har forskellige negle - Min egen Ozzies er fx meget hårdere end Elvis. Så tror altså han er mere disponeret for at flække dem - oveni er hans negle meget lange og han er god til at løbe rigtig vildt rundt, det har sikkert også noget at sige. Han er forresten 4 år og en ubestemmelig blanding. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Øv for en kedelig historie . Det kunne da godt være vi skulle blive bedre til at holde Obelix´ negle korte :hmm:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Maj 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Lige hvad der manglede - nu er neglen flækket igen et nyt sted... dumme dyrlæge, der ikke har klippet nok af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 ja, vi oplever det tit med vores cocker, 2 gange faldt hele roden ud ogsaa. det er nemlig bedst at klippe og holde neglene korte altid. nerven har det med at forlaenge sig hvis neglene er for lange. saa det er om, at holde neglen kort saa nerven holder 'sig paa maatten'. saa er det ogsaa nemmere at trimme dem. det fortalte vores dyrlaege og snakker altid negleklip naar vi er derude. vi har aldrig haft gener ved flaekkede negle overhovedet eller haft brug for dyrlaege assistance. heldigvis. mine foraeldres hvalp flaekkede ogsaa neglen og kom under fuld narkose fordi dyrlaegen ville fjerne hele roden. under narkosen, fik dyrlaegen dog problemer med at vaekke hvalpen bagefter, da eftermedicinen umiddelbart ikke ville virke! Gud ske tak og lov, vaagnede hvalpen endelig med en vis fysisk tage fat og ruske godt i vovse. taet paa og bare pg.a en negl... yikes. lidt 'sjovt' hvor forskelliget dyrlaegere ser paa det med negle behandling.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 jeg tror også jeg ville forsøge mig med at holde ALLE negle godt korte, evt klippe dem hver uge, til nerven trækker sig tilbage og de kan klippes godt op. Kan kun forestille mig at jo kortere negle = jo mindre risiko for at de flækker. De er jo også tykkere oppe ved roden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts